Verstopte tip, WTF?

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik heb dit nu 2 keer gehad, een verstopte tip en ik wil toch even weten hoe dat komt.
De tip raakt zeg maar aan de bovenkant (waar de tabak/wiet zit) verstopt met een smerig, zwart, kleverig goedje, dat ervoor zorgt dat ik keihard moet zuigen aan mijn joint om een beetje rook er uit te krijgen. Het is ook niet een klein beetje, maar gewoon een laagje met dezelfde dikte als een nagel. (had net de tip uitgerold, wou toch even weten). Ik denk dat het gewoon teer is, maar hoe dat daar komt is mij een raadsel.

• Like
Waarderingen: ljuv

SittaMan

Belezen gebruiker
je moet je tipje misschien wat minder strak oprollen?
Zelf heb ik dat probleem nog nooit gehad ;p

SmokeMe

Belezen gebruiker
Dat is teer ja

Gewoon goed leren draaien, is me nog nooit gebeurd

Misschien minder shag, daar zit meer teer in dan in wiet, zover ik weet? :confused:

iSmokex

Bewuste gebruiker
Aaah das fucked! Dat had ik een keer met een L'etje maar dan gewoon wiet dat de tip verstopte..

Nu maak ik mn tipjes wel anders.. gewoon oprollen en beetje afscheuren, niks vouwen gewoon een leeg rondje dus. Komt geen tabak door heen! Nouja, jemoet goed aantikken, dan liggen er misg 2/3 ministukjes tabak maar that's all. Hijst ook superrrrrr chill.

ik zeg doen :grin:

Smokin046

Experimenterende gebruiker
Dit is mij ook wel eens overkomen!, bij mij was het altijd dat hij gewoon niet teugde, en dat is ook door de teer gekomen, gewoon met wat minder shag en sticks draaie heb je hier geen last van! :stoned:

Oom Klaas

Badass junkie
Mocht het je nog een keer gebeuren, duw een heel dun stokje/takje door het gat van je tip ongeveer een halve cm in je wiet/peuk dan hijst 't weer goed.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Mocht het je nog een keer gebeuren, duw een heel dun stokje/takje door het gat van je tip ongeveer een halve cm in je wiet/peuk dan hijst 't weer goed.

Lucifers zijn hier ideaal voor!

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
SmokeMe zei:
Dat is teer ja

Misschien minder shag, daar zit meer teer in dan in wiet, zover ik weet? :confused:

Ik weet wel hoe ik moet draaien, heb al honderden joints gedraaid. :stoned:

cropp

Badass junkie
Damien0124 zei:
SmokeMe zei:
Dat is teer ja

Ik weet wel hoe ik moet draaien, heb al honderden joints gedraaid. :stoned:
je moet je tipjes groter draaien, of verder afscheuren zodat je een wijdere spiraal hebt, had ik vroeger ook, en dat zwarte plakkerige spul is gewoon teer...

het heeft gwn te maken dat je te lang je tabac/wiet aan het rollen bent eer je em dichtplakt, hierdoor duw je het dichter en dichter op elkaar , en als je em dan dichtrolt, krijg je er amper lucht door getrokken ,

klein tipje heeft weinig hiermee te maken, ik en men kamerade maakte soms mini tips, omdat je joiint lichter doorkwam.

in het begin van mijn rolperiode maakte ik soms ook van die blunders, waardoor ik er amper lucht door kreeg, en dat is natuurlijjk niet prettig , moet je als een gek eraan beginne te trekke om wat wietlucht erdoor te krijge:tongueout: , en daardoor kan het dan ook nog eens zijn dat je een stukje tabac door je tip krijgt... zeer irritant:wink:

gewoon zien dat je je tabac en wiet niet te fel op elkaar perst eer je em dichtrolt, en je krijgt dit probleem niet meer:)

metaldevil666

Experimenterende gebruiker
SmokeMe zei:
Dat is teer ja

nou volgens mij niet hoor...
als ik een normaal sjekkie rook is er niks aan de hand.. gewoon goeie doorgang
maar rook ik nou een lekker sjekkie ZONDER TIP met een beetje lekkere hollandse groentes er in dan is tegen de tijd dat ik m een kwart op heb het complete uiteinde vol met bruine drap waardoor ik niet meer fatsoenlijk kan hijsen.
dus t is volgens mij niet alleen de teer.
en als je een pure jonko rookt word de tip toch ook bruin?

hij heeft er gewoon een te strakke tip in gedraait thats it.
ik draai altijd m'etjes... nergens last van!

Err0r

Newbie
Soms zitten er van die klompjes teer (?) in je shag, misschien die er tussen gehad? En je tip idd minder klein maken.

Dubz

Bewuste gebruiker
Speciaal hiervoor had ik (in de tijd dat ik nog blowde) een heel klein naaldje in m'n pet zitten :)

langeman

Bewuste gebruiker
Ik heb er soms jaren geen last van gehad en dan ineens een paar keer wel en nu gelukkig weer tijden niet. Plakwiet, slecht verdelen, prusterig draaiwerk en/of vochtig weer zijn factoren die ik tegenkom als ik er last van heb. Beetje frustselen aan het tippie of daar vlak voor (subtiel knijpen) helpt vaak wel. Voor de gevallen dat het niet hielp had ik graag aan die lucifer of speld gedacht, want het is altijd erg irri als je net denkt een lekkere paf op te steken die dan niet lekker trekt.

geekos

Bewuste gebruiker
Denk ook dat het door de combinatie vochtigheid en wiet/tip/tabak komt, de teer wordt dan heel vloeibaar in je filtertip, echt vurt gwn

• Like
Waarderingen: ljuv
Bovenaan