Vervolg ghb mislukt

hoii

Newbie
Hallo, ik heb het gister opgewarmd omdat ik te horen kreeg dat het waarschijnlijk niet goed had gereageerd, het heeft toen kwartier gekookt, en heb t toen in de koelkast gezet, die stond erg hoog, dus het was helemaal hard geworden en wit, ik dacht bevroren, maar nu 6uur later is het nog steeds vast. En het bijt nogsteeds? Kan ik t met azijn herstellen???? heb geen gbl meer, en heb begrepen dat ik het kan naar ph 7 kan brengen d.m.v. het azijn.

graag reacties

slunse

Bewuste gebruiker
heb je het echt laten koken? dan zal er wsl te veel vocht verdampt zijn. ik weet niet of je ghb koken zo goed is voor de kwaliteit. giet er wat water bij en probeer het zachtjes weer op te warmen. en dan kun je eventueel met azijn de ph goed maken

phranz

Newbie
please NOOIT met azijn of citroenzuur gaan lopen knoeien!!

als je ph te hoog is (dus als het op je tong brand, maar MEET die zooi!!) gbl toevoegen!!

en als je het maakt en de zooi nog warm is moet je het op ph 8 laten komen, 2 dagen laten uitreageren en je zult zien dattie op 6 staat.... klaar!

(i'll be back)

slunse

Bewuste gebruiker
of gewoon je verhoudingen goed maken voordat je eraan begint, dan heb je al die miserie niet.
je kan vertrekken van de hoeveelheid ghb die je wil maken, of de hoeveelheid gbl die je ter beschikking hebt

optie een:
stel, je wil een halve liter ghb van ongeveer 50% maken.
dat komt overeen met 625gram. dat is dus 312g poeder en 312g water. (klopt niet helemaal omdat ghb dichter is dan water.)
die 312g poeder deel je door 41. dan krijg je G.
om de juiste hoeveelheid gbl te weten, doeje G x 28.
om de juiste hoeveelheid naoh te weten, doe je G x 13
doe G x 13 in een pot en doe er 312+50g water bij (wegens verdamping)
giet er dan met tussenpozen G x 28 gbl bij.

optie twee. simpeler.
voor elke 28 gram gbl gebruik je 13g naOH en 41 g water.
op een liter ghb verdampt er ongeveer 100ml water, hou hier rekening mee bij je berekeningen.

en nu wil ik geen vragen meer zien over PH die te hoog of te laag is!! :angry:

Wimmel

Newbie
Je hoeft helemaal niks te koken....ik krijg het altijd zonder vuur! in een keer op een ph waarde van 7.
DH2O+NaOH=Mengels+GBL=GHB

Bovenaan