Vervroegde seksualiteit bij jongeren

Drientje

DF-koning
Wat de Topicstarter zegt, als je op heel jonge leeftijd met seks in aanraking komt dan vervagen de grenzen. Ik merk dat ik veel extremer ben dan de meeste mensen om me heen, ik heb ook veel meer prikkels nodig om tot het zelfde punt te komen dan anderen. Alsof ik numb geworden ben.

Als je op heel jonge leeftijd (gedwongen of niet) dan praat ik over 10-14 jaar, seks heb gehad, dan ben je verpest. Het hele proces van naar elkaar verlangen op een verstandelijk normaal niveau is verstoord. Wat je zelf ook denkt, het is niet gezond en het past niet in onze cultuur om op die leeftijd seks te hebben.

@ Buzzrider, ik heb die docu ook gezien. Dat was ook over het jongste meisje wat ooit zwanger was, 5 en half jaar oud en al moeder. Het verschil tussen hun en ons is dat de evolutie bij ons, door alle ontwikkelingen en techniek, sneller is gegaan. Die stammen leven nog zoals 200-300 jaar geleden en toen was de levensverwachting van zowel hun als ons niet hoog. Mensen werden geen 70+ jaar oud en het lichaam was, in reactie op die wetenschap, sneller tot ontwikkeling. Onze levensverwachting is, sinds de komst van allerlei vaccins en levensverlengende technieken, met meer dan 70% omhoog gegaan. Die stam waar dat meisje met 6 uitgehuwelijkt werd had een levensverwachting van ongeveer 30-40 jaar oud. Dan is het normaal om met een jaar of 6-7 fysiek al volwassen te zijn.
Vroeger (meer dan 600 jaar geleden) was het bij ons niet meer dan normaal om met je 8ste zwanger te worden. Nog niet zo heel lang geleden was het zelfs voor 12 jarigen normaal om uit huis te gaan. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft nooit voortgezet onderwijs gehad maar werd met haar 12e uitbesteed aan de huisarts als kamermeisje. (Tegenwoordig hoef je dat soort dingen niet meer te flikken, de rechten van kinderen zijn tot bizarre grenzen beschermd, terwijl het helemaal niet zo erg is om op jonge leeftijd te ervaren hoe het is om hard te moeten werken.)

Bovenaan