Vitamine C verbruik bij XTC

McKintyre

Newbie
Hey allemaal,

ik zit na een weekendje feesten op Q-Base weer lekker uit te rusten op de bank,
terwijl ik hier een glaasje sinasappelsap zit te nuttigen schiet mij de vraag binnen;

-hoeveel mg vitamine C verbruik je per mg MDMA?

-Wat gebeurd er precies als je de Vitamine C die je verbruikt heb op XTC niet aanvult?

Er staat op CoolBest dat het per glas 72mg vitamine C aanvult, maakte me benieuwd...

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
McKintyre zei:

Die zijn niet omgekeerd evenredig aan elkaar. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar MDMA verbruikt geen Vitamine C. Daardoor valt je andere vraag ook al weg :wink:

Men neemt Vitamine C voor en na MDMA gebruik omdat Vitamine C een anti-oxidant is. Anti-oxidanten helpen bepaalde schadelijke stoffen (zogenaamde ‘vrije radicalen’) in je lichaam te neutraliseren. Maar het is niet zo dat MDMA vitamine C verbruikt. MDMA verbruikt je serotonine voorraad. Dus het is wel goed om Vitamine C (voornamelijk voor) en na MDMA gebruik in te nemen, helpt tegen hersenschade.

McKintyre

Newbie
Pandan zei:
McKintyre zei:

Die zijn niet omgekeerd evenredig aan elkaar. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar MDMA verbruikt geen Vitamine C. Daardoor valt je andere vraag ook al weg :wink:

Men neemt Vitamine C voor en na MDMA gebruik omdat Vitamine C een anti-oxidant is. Anti-oxidanten helpen bepaalde schadelijke stoffen (zogenaamde ‘vrije radicalen’) in je lichaam te neutraliseren. Maar het is niet zo dat MDMA vitamine C verbruikt. MDMA verbruikt je serotonine voorraad. Dus het is wel goed om Vitamine C (voornamelijk voor) en na MDMA gebruik in te nemen, helpt tegen hersenschade.

Ik wist het ook niet precies, vandaar de vraag, maar ben iig weer een stukje wijzer, bedankt :wave:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
McKintyre zei:
Ik wist het ook niet precies, vandaar de vraag, maar ben iig weer een stukje wijzer, bedankt

Maakt ook niet uit, daar is dit forum voor :wink:

En graag gedaan!

Frank123

Wijs gebruiker
http://online.kruidvat.nl/product/5...id=13010000000149&navigationid=13010000000149

Kruidvat Vitamine C-1000 time released tabletten bevatten een hoge dosering vitamine C en is zo samengesteld dat 1 tablet gedurende enkele uren geleidelijk vitamine C aan het lichaam afgeeft. Vitamine C draagt bij tot de bescherming van cellen tegen oxidatieve stress, de normale werking van het zenuwstelsel en een normale psychologische functie. Vitamine C draagt daarnaast bij tot de instandhouding van de normale werking van het immuunsysteem ook tijdens en na zware lichamelijke inspanning. Dit gunstige effect wordt verkregen bij een dagelijkse inname van minimaal 200 mg, naast de aanbevolen dagelijkse inname van vitamine C. Vitamine C verhoogt de ijzeropname.

en dat voor 5.99

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij kan je voor je vitamine c beter een sinaasappel eten dan een fucking glas coolbest :')

Een potje met 60 vitamince C - 1500mg tabletten kost bij Etos €3,99.
1500mg is de sterkst geconcentreerde hoeveelheid die ik kon vinden!

Taat

Bewuste gebruiker
Vette visolie werkt ook voor die bescherming tegen die vrije radicalen :wave:
Ik eet sowieso al dagelijks sinaasappels, maar wat multivit/vitamine c na X kan zeker geen kwaad nee..

Heb hier thuis ook nog een potje met omega 3 capsules staan, die ik voor en na X altijd wel pak

Bovenaan