Vleeseter of vegetarier?

Eet jij vlees?

• 1. Ja, en het liefst zo vaak mogelijk. Biologisch of niet, dat maakt me ook niets uit.

Stemmen: 42 61,8%
  • 2. Ja, maar niet elke dag en het liefst biologisch.

Stemmen: 14 20,6%
  • 3. Nee, maar ik eet nog wel vis.

Stemmen: 5 7,4%
  • 4. Nee, ik ben een echte vegetarier en eet dus ook geen vis.

Stemmen: 6 8,8%
  • 5. Nee, ik ben een veganist en eet dus ook geen kaas-, melk- en eierproducten.

Stemmen: 1 1,5%

• Totaal aantal stemmers
    68

Lauu

Badass junkie
Rabbithole zei:
Ja oké, maar wel een specifiek soort toch? :P

Niet echt, is gewoon verschillende benamingen die slagers gebruiken :grin: Een ossenhaas is een stuk vlees van de haas dat ontvliest is, een haasbiefstuk is een stukje van de ossenhaas die als een biefstuk is gesneden

zo leer je nog eens wat! :P

Oom Klaas

Badass junkie
Entrecote van het kalf moet ik dan maar eens proberen de volgende keer.
Nu ben ik een lekkere ham aan 't braden :grin:

Oeh ik hou zo van koken he :mrgreen:

Aalpoepert

Badass junkie
Lauu zei:
Rabbithole zei:
Ja oké, maar wel een specifiek soort toch? :P

Niet echt, is gewoon verschillende benamingen die slagers gebruiken :grin: Een ossenhaas is een stuk vlees van de haas dat ontvliest is, een haasbiefstuk is een stukje van de ossenhaas die als een biefstuk is gesneden

zo leer je nog eens wat! :P
Nou ja, de ossenhaas is eigenlijk de complete haas van het rund, maar soms wordt naar het haasbiefstukje gerefereerd als een ossenhaasje of tournedo.
Persoonlijk ben ik gek op een biefstukje van de zijlende, het is niet zo mals als ossenhaas, maar heeft wel een lekkere bite en heet dan ook niet voor niets de "imitatiehaas"

Nebuhs

Newbie
Ik noem mezelf voor het gemak een vegetariër maar ik eet af en toe wel vlees, voornamenlijk als ik bij iemand anders ga eten (vind het onzin als er speciaal voor mij wat anders moet worden gemaakt). Ik doe het niet uit principieel oogpunt maar omdat ik het niet gezond vind de hoeveelheid die we gemiddeld eten. Dan kan je denken dan eet je wat minder, dat heb ik idd geprobeerd maar ik viel elke keer toch weer terug in mn oude patroon.

Maar ik moet zeggen dat ik vlees totaal niet mis, ik mis geen essentiële voedingsstoffen en ik eet veel gevarieerder en lekkerder. En vlees is ook best wel duur en aangezien ik student ben en nog niet zolang op mezelf woon is dat een leuke bijkomstigheid:)

Bovenaan