voor- na delen , coffeshop, zelf kweken

Jonirsz

Experimenterende gebruiker
Ik moet een vergelijkende beschrijving maken voor Nederlands, en nu wilde ik het gaan doen over de voor en na delen van zelf kweken en de coffeshop.
K heb al een aantal dingen op een rijtje gezet. Hebben jullie nog dingen waar van je denkt dat je mij kan helpen?

Jonirsz

Ik heb gewoon een beetje de standaard dingen op een rijtje gezet..

-Voordelen shop:
Geen verzorging aan de plant.
Voogedraaide (voor de luie mensen onder ons :mrgreen: )
Veel verschillende soorten

-Nadelen shop:
Niet meer dan 5 gram (18 jr)
2 gram (16 jr)
Legetimatie verplicht.
Openingstijden.

-Voordelen zelf kweken:
'Gratis'
Verkopen (winst maken)
Weet kwaliteit van de wiet.
Blowen wanneer je maar wilt.

-Nadelen zelf kweken:
Water/stroom kosten, tijd, moeite.
Meer dan 5 planten is illegaal.

Jonirsz

Lana zei:
Volgens mij kun je bij de shop op je 16e jaar gewoon 0 gram halen hoor.

ik bedoel dat je op je 16de maar 2 gram op zak mag hebben. Omdat je anders door gaat dealen. bij zo'n kleine hoeveelheid is de kans daarop minder.

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
wats dan et nadeel van de shop?
een 16 jarige mag togh ook maar 2 gram eige teelt bij hebben of zie ik het nou verkeerd. :wave:

Lana

Wijs gebruiker
Jonirsz zei:
Lana zei:

ik bedoel dat je op je 16de maar 2 gram op zak mag hebben. Omdat je anders door gaat dealen. bij zo'n kleine hoeveelheid is de kans daarop minder.

Oh sorry, op die manier.
Ik dacht dat je het anders bedoelde.
Maar weet je, ik denk dat je voor het vak Nederlands, iets serieuzer te werk moet gaan. Als je een leuk punt wil verdienen.
Want als je bij de voordelen van zelf kweken schrijft: blowen wanneer je maar wilt, dan word je niet serieus genomen.
Verder kan ik niet zo 123 iets goeds erbij verzinnen.

Jonirsz

Lana zei:
Jonirsz zei:
Lana zei:

Oh sorry, op die manier.
Ik dacht dat je het anders bedoelde.
Maar weet je, ik denk dat je voor het vak Nederlands, iets serieuzer te werk moet gaan. Als je een leuk punt wil verdienen.
Want als je bij de voordelen van zelf kweken schrijft: blowen wanneer je maar wilt, dan word je niet serieus genomen.
Verder kan ik niet zo 123 iets goeds erbij verzinnen.

Ik heb er wat hulp bijgevraagd aan vrienden van mij, en het is al in orde, we zijn al een heel eind. Die voldoende sleep ik wel binnen hoop ik.

Lana

Wijs gebruiker
Hihi succes in ieder geval.
Het is best een leuk onderwerp voor jezelf om het over te doen.

Freaky high

Bewuste gebruiker
jammer, dacht ff dat je vanaf 16 jaar mocht :( heb gehoord dat dat toch vrij makkelijk gaat een coffeeshop binnengaan als je 16 bent. kan dit? of is dit verkeerd info? of is dit te zien waar je gaat?

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
verschilt egt van shop tot shop. bij de een krijg ik bijv. vrijwel altijd mee, en bij de ander vragen ze zelfs legetimatie als je 22 bent dusja.

rocka

Freaky high zei:
mathijs zei:
Coffeeshops gaan echt niet moeilijk doen als je ze heel erg veel geld geeft :P
hoe bedoel je dan veel geld? veel kopen of fooi geven?? en ze kunnen dat toch niet op voorhand weten??

veel kopen natuurlijk. maar ik ken 2 coffeeshops die voor geen goud meer dan 5 gram geven. maar ik ken er ook een die daar echt niet moeilijk over doet

Bovenaan