Voorlichting drugs online bestellen

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Al jaren bestel ik drugs op het internet en hierbij wou ik even mijn tips delen om de kans op juridische gevolgen zo minimaal mogelijk te houden, na verscheidende topics van mensen die online iets hebben besteld wat onderschept is waarna ze niet goed weten wat hun te wachten staat.

Beginnersfouten

1. Bestellen op het "clearnet"

Ten eerste wil ik het hebben over de olifant in de kamer, namelijk drugs bestellen het "clearnet". Om te begrijpen wat dat is moeten we de volgende foto onder de loep nemen.

56-Layers-of-the-Web.jpg

Het clearnet is de bovenste laag van deze ijsberg. Hier kunnen websites/platformen tal van informatie over jou verzamelen waaronder de belangrijkste je IP adres al zijn. Dit is namelijk gelinkt aan jouw internetprovider wat betekent dat in het geval je strafbare feiten pleegt in deze zone het heel makkelijk is voor politie en justitie om je ware identiteit te achterhalen. Tenzij de site RCs aanbied waarvan je 100% zeker bent dat die legaal zijn in jouw regio is het een zeer slecht idee om te gaan rommelen met "clearnet" sites.

De onderste laag is het darknet, ook wel deepweb genoemd. Dit is namelijk een speciaal deel van het internet dat alleen toegankelijk is met het Tor browser, URLs eindigen met .onion om aan te geven dat deze zeer sterke encryptie hebben. Ook zal deze browser heel wat informatie over jou als gebruiker verbergen. Dit wordt mogelijk gemaakt door jou te verbinden met 3 andere computers voordat de laatste computer in deze ketting een verbinding maakt met de desbetreffende website, wat ervoor zorgt dat deze website het IP adres ziet van de laatste computer. Het is onmogelijk om deze ketting te ontrafelen dus is de enige manier om jouw identiteit achter te halen informatie die je deelt op het darknet.

Dit deel van het internet staat bekend om de talloze "marktplaatsen" waar mensen drugs aanbieden. Hier hebben verkopers recensies zoals elke webshop om hun betrouwbaarheid te bewijzen. Een belangrijk verschil is dat men hier betaalt met cryptomunten (hierover later meer).

2. Bitcoins gebruiken op het darknet

Alhoewel dit vroeger de cryptomunt was die iedereen gebruikte is dit tegenwoordig afgeraden omdat bitcoin een publieke blockchain heeft. Een blockchain is een boekje waarin alle transacties staan opgeschreven wat ervoor zorgt dat iedereen kan zien waar jouw bitcoins vandaan komen en voor zijn gebruikt. Dit is onveilig aangezien grote cryptoverkopers hun best doen om illegale activiteiten te beperken, zodra je bitcoins koopt met jouw bankrekening heb je nog steeds een heel duidelijk spoor achtergelaten.

Het alternatief is Monero, een cryptomunt waar de transacties geheim zijn. Hierdoor is het een zeer veilig alternatief voor bitcoins en ook de status quo.

3. Geen kennis hebben van PGP encryptie

Bij het uitchecken zal je nog steeds een volledige naam en adres moeten doorgeven aan de verkoper. Dit is niet per se genoeg bewijs om tot vervolging te leiden (hierover later meer) maar het is altijd een goede gewoonte om zoveel mogelijk informatie te achterhouden. Gelukkig is er een manier om ervoor te zorgen dat alleen jij en de desbetreffende verkoper toegang hebben tot jouw adres. Dit aan de hand van PGP encryptie.

1693431305528.png

In deze sessie hebben Bob en Alice allebei een geheime en publieke sleutel. Het uitwisselen van berichten gebeurt als volgt:

1. Alice en Bob beschikken beide over PGP software waar publieke sleutels van afzenders kunnen worden opgeslagen.
2. Alice gebruikt bob's publieke sleutel om het geheim bericht te versleutelen.
3. Sinds Bob zijn geheime sleutel afgeleid is van zijn publieke sleutel kan alleen hij het bericht ontcijferen met deze geheime sleutel.

Dit is belangrijk aangezien is het geval een darknet markt wordt neergehaald de politie geen toegang heeft tot versleutelde berichten tenzij het ze ook lukt om toegang te krijgen tot de computer van de verkoper.

5. Het gebruiken van je eigen adres

Dit is op zichzelf een zwaard met twee kanten, aangezien het gebruiken van je eigen adres normaal geen probleem is alhoewel hier wel extra risico's aan verbonden zijn. Stel je het volgende scenario voor: je pakketje is aangekomen in je brievenbus, met een glisterende ogen loop je terug je huis in maar zodra je binnen bent springen vijf politieagenten je ramen binnen! In sommige gevallen is het binnenbrengen van jouw pakketje genoeg bewijs om aan te duiden dat het pakketje door jou besteld is.

Een oplossing hiervoor is om het pakketje niet thuis te laten bezorgen, mijn tactiek is om een pand te vinden dat nog steeds brieven ontvangt maar niet meer wordt bezocht. Dit is meer opvallend maar het voordeel is dan wel dat zelfs in het geval dat je gespot wordt door de politie je alleen beschuldigd kan worden van postdiefstal sinds de drugs niet zijn geleverd op jouw naam.

6. Track-and-trace

Het zal geen verassing zijn dat track-and-trace een zekerheid biedt over het werkelijk aankomen van je pakketje, toch is dit een slecht idee aangezien hiermee extra bevestiging komt dat het daadwerkelijk om jouw bestelling gaat. Ook zal je in de meeste gevallen naar het postkantoor moeten gaan met je ID en zal er bewijs zijn op camerabeelden dat jij het pakketje daadwerkelijk hebt opgehaald. Dit allemaal zal de kans vergroten dat je kan worden beschuldigd van strafbare feiten.

7. Onnodig internationaal bestellen

De reden dat drugs online bestellen zo risicoloos is voor Nederlanders is omdat ze bijna allemaal worden geproduceerd en verzonden vanuit ons eigen land! Ga dus niet de slapende draak wakker maken door onnodig een bestelling te plaatsen van een verkoper die in de VS zit sinds dit alleen maar onnodige douanecontroles gaat opleveren.

Pakje onderschept, wat nu?

Dus je hebt op een betrouwbare markt besteld van een betrouwbare verkoper, maar niks is aangekomen? Dan is er altijd een kans dat je ongeluk hebt gehad en je pakketje op een of andere manier onderschept is. Dit zal leiden tot een brief van de douane of in het ergste geval een bezoek van de politie. Er is geen bewijs dat jij het pakketje hebt bewijs maar dat zal de politie dus wel proberen te beweren! Negeer deze beschuldigingen en doe beroep op je zwijgrecht.

Het enige gevolg is dat je dit adres nooit meer moet gebruiken om iets illegaal te bestellen sinds vanaf dat moment al je bestellingen extra inspectie zullen ontvangen.

Conclusie

Drugs bestellen op het internet kan zeer veilig zijn zolang je je maar aan de gouden regels houdt en een beetje gebruik maakt van je gezond verstand. Ook is het veiliger voor dealers sinds deze je niet hoeven te ontmoeten om je drugs te verkopen. Ik kan geen betrouwbare markten delen op deze website maar met een beetje onderzoek zal je ze zo vinden.

Veel plezier en een veilige zoektocht toegewenst!

P.S.: In het geval ik iets heb vermeld dat tegen de forumregels laat het mij weten. Eventuele verbeteringen zijn ook welkom sinds ik niet veel tijd had om deze post te maken dus het kan zijn dat ik wat dingetjes ben vergeten.

N3K0

Badass junkie
Zeer interessant dit!!

Alleen mij niet gezien om zo omslachtig drugs te gaan kopen🤣

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Wel als het gaat om iets dat lokaal niet te krijgen is.

In het verleden goede ervaringen mee. Ook uit testresultaten van het testcentrum gebleken. Van de 5 keer 1 keer gescamd. Ik was niet degene die bestelde. Ik zat ernaast, toe te kijken hoe hij worstelde met de versleutelde berichten.

Bovenaan