vraag aan de Bruinjunks

speeseend

Wijs gebruiker
_Kat_ zei:
Ik verwees ook ooit naar mezelf als een "pep junk", dus het is maar net hoe je naar het woord kijkt. Wel interessante topic, ik heb me hier nog nooit eerder in verdiept.

Dan doe je het zelf. Zelfkritiek staat op een andere (positieve) plek van de sociale ladder :wink:

EDIT:

Ex-hero-gebruiker of wat ook, dat ligt lekkerder in de oorschelp. Overigens is het niet erg als iemand één keer zo'n topic aanmaakt. Maar wanneer iemand met zo'n onderschrift het herhaaldelijk doet, dan is het een heel ander verhaal.

L

Lid 6909

Gast
ArieKanariE zei:
dus als jij iemand een bruinjunk noemt, dan bedoel je dat eigenlijk in een neutraal tot positieve manier ? .. dus niet negatief bedoeld ? sjah zo gezien heb ik geen poot om op te staan :)

:tearsofjoy:
:wave:

Wromtrax heeft ook geen poot om op te staan hoor :grin:

(bruin) Junk is een woord voor iemand die ernstig is verslaafd aan harddrugs en de daarbij horende levensstijl hanteert (verwaarloosd uiterlijk, vermagerd, wellicht ook dakloos).

Oftewel, dit gaat niet op voor iedereen Wromtraxx, ik neem je niks kwalijk hoor maar noem je mede DF'ers gewoon gebruikers!

Peace and love

L

Lid 6909

Gast
Noem ze gewoon,

Mede drugsforum bezoekers die heroïne tot zich nemen :grin:

peace :grin:

Vanadesse

Wijs gebruiker
Als je iets wilt weten over een persoon, vraag het dan met respect, dan krijg je ook een respectvol antwoord terug. Doe je het op deze manier, kun je die reacties ook verwachten. Als een vraagt heb aan een homo ga je hm toch ook geen vieze flikker noemen ofzo? komop..

_Kat_

Bewuste gebruiker
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)

Wromtrax

Bewuste gebruiker
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)
:P

Pikachu

Wijs gebruiker
Wromtrax zei:

Off topic: Het is gebleken dat het een marketingstunt was. (even tussendoor :P)

Bruinjunk vind ik ook niet echt een vriendelijk woord trouwens. Waarom stel je je vraag niet gewoon?

Wromtrax

Bewuste gebruiker
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:

Ja maar dit is negerzoenen. Waarom mag BlankeVla wel?

Vanadesse

Wijs gebruiker
Wromtrax zei:
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:

Ja maar dit is negerzoenen. Waarom mag BlankeVla wel?
Omdat blank verwijst naar een kleur in het algemeen en neger naar een ras...

Maar we dwalen nu wel af van onze bruinjunkies, niet? :rolleyes:

Wromtraxe

Bewuste gebruiker
Volgende vraag:
Als iemand jou vraagt mee te doen met chinezen en je weet dat het bruin is,
ja of nee :grin:

zommes

Badass junkie
Waarom vraag je het alleen aan de junks? Zelf heb ik ook meerdere malen 'bruin geprobeerd' en je hoort mij niet zeggen dat ik het nooit meer ga doen. Waarom? Omdat het af en toe wel relaxed is.

Je kan je dus beter afvragen waarom sommige mensen de keuze nemen om hun leven aan dat middel te wijden. Ja, dat is namelijk een keuze. Als je het mij vraagt is het een gebrek aan beter. Vrij simpel dus.

needlefreak

Bewuste gebruiker
zommes zei:
Je kan je dus beter afvragen waarom sommige mensen de keuze nemen om hun leven aan dat middel te wijden. Ja, dat is namelijk een keuze. Als je het mij vraagt is het een gebrek aan beter. Vrij simpel dus.

Zo simpel ligt het niet bij iedereen hoor :openmouth:

speeseend

Wijs gebruiker
...Waarom vraag je het alleen aan de junks?..

Omdat vrijwel iedereen die met Hero in aanraking komt vroeg of laat een Junk-periode mee zal maken? Het is waarschijnlijk onbewust generaliserend getikt. Misschien ben jij wel een "Bruinjunk" in spé, Zommes?! Alleen de tijd zal het leren.

zommes schreef:Je kan je dus beter afvragen waarom sommige mensen de keuze nemen om hun leven aan dat middel te wijden. Ja, dat is namelijk een keuze. Als je het mij vraagt is het een gebrek aan beter. Vrij simpel dus.

Needlefreak schreef:
Zo simpel ligt het niet bij iedereen hoor :openmouth:

Het is niet zozeer "Bij een gebrek aan beter", voor mij. Ik heb achteraf gezien een onbewuste keuze gemaakt. Een keuze om de ellende te compenseren met het meest gelukzalige middel dat ik tot nu toe ken.

Waarom ik onbewust die keuze gemaakt heb? Waarschijnlijk vanwege allerlei negatieve, op dat moment onoplosbaar ogende zaken die in het onderbewustzijn is blijven steken.

mammoet

Experimenterende gebruiker
ik weet totaal niet meer wanneer precies en waarom ik begonnen met bruin,leek me lekkerder stoned zijn dan van blowen? dempen van iets? gevoelens,gebeurtenissen? weet ik het,is al zo lang geleden. wat ik wel weet is dat ik het onder geen beding meer moet aanraken want dan ben ik weer verkocht,ben nu eindelijk na 26 jaar 5 mnd clean,met behulp van een afkickkliniek waar ik begin dit jaar nog niet aan moest denken,en kies na deze behandeling voor nazorg want besef dat ik me geen fouten meer kan permitteren wat gebruiken betreft,en het waarom ik toen ver in het verleden ben gaan gebruiken doet er voor mij helemaal niet toe,is verleden tijd,is feit en kan je niet terugdraaien,enigste wat er voor mij nu toedoet is uit het leven halen wat er nu uit te halen valt zonder bedwelming van wat dan ook, al mis ik het stoned zijn wel eens,moet ik eerlijk toegeven

r@r@

Wijs gebruiker
Ik begon op mn 13e boeken zoals Floortje Bloem, Christiane F. te lezen. Ik wist toen al: "Ik wil alles proberen!" Op mijn 19e begon ik dus met bruin gebruiken. Ik dacht:"Ik heb het in de hand, de eerste keer dat ik afkick stop ik gelijk, want hé, ik wil geen junkie worden!"

Nou, toen kwam de eerste afkick en ik d8 dat ik griep had! Heb dus alles uitgeziekt en nu het mooie: zonder trek in bruin. Ik wist toen nog niet dat ik met bruin niet meer ziek zou zijn... :grin:
Over "tussen de oren zitten" gesproken! :grin:

Om jouw vraag te beantwoorden: ik ben begonnen uit nieuwsgierigheid, zoals iemand een vlucht/trip naar de maan maakt. "Hoe zou het daar zijn?"

Vanadesse

Wijs gebruiker
rachna77 zei:
Ik begon op mn 13e boeken zoals Floortje Bloem, Christiane F. te lezen. Ik wist toen al: "Ik wil alles proberen!"
Frappant. Toen ik de boeken had gelezen dacht ik tussen alle tranen door: "dit is iets wat ik nooit zou willen".

r@r@

Wijs gebruiker
Het ging voor mij om het gevoel dat werd beschreven in het boek na het gebruiken, niet haar leven er omheen (alsof je dat écht kan begrijpen als je 13 bent, nee; niet dus...). Zoals ik beschreef: "... als een vlucht naar de maan". (Dus niet zoals bij haar: om erbij te horen).

Maar hé, we zijn het er toch allemaal over eens dat er geen enkele "goede" reden is om bruin te gaan gebruiken... Sommige redenen van mensen zijn misschien begrijpelijk, maar er bestaan geen goede redenen...

Ik ben nu 31 en ik begrijp nu ook niet meer waarom ik d8 zoals ik d8. Feit is dat het zo was en feit is dat ik er nu niks meer aan kan veranderen.

Atropa

Bewuste gebruiker
Op elk middel valt wel werk te vervaardigen waarin kenmerkende trails zitten verwerkt met een referentie naar een middel. Zelfs bij cafeine of tabak merk ik 't. M'n gedachtengoed krijgt er een licht detecteerbare wending van waaruit flows wel opwaaien.

Sommige kunstenaars, schrijvers en muzikanten hebben op H hun intellectueel eigendom een gedaante gegeven. Maar om daar nou specifiek H voor te nemen is nogal wat. Maar goed, kunst is eenmansaffaire en H is dat eveneens. 1 + 1, zou je bijna denken. :grin:

Junks beginnen vaak als gewone mensen met H na doorgehaalt te hebben op drank en speed/ coke (soms ook pillen) om verkankerd en met een gaar gevoel te eindigen bij iemand thuis in de vroege ochtend. Als er dan iemand een sealtje bij zich heeft en gezamelijk wordt er H verdampt is dat natuurlijk heerlijk om niet een prijs hoeven te betalen na een stevige nacht.

Maar na verloop van tijd worden wilde nachten achterwege gelaten en begint men direct aan het ritueeltje waar men normaliter een nacht mee eindigde. En op een gegeven moment heeft het begrip dag of nacht nimmer nog betekenis.

Maar het is flauwekul om te denken dat er na 1 keer geen weg meer terug is, je krijgt nog zat kansen. Probleem is alleen het deken der geborgenheid waardoor alles ongevaarlijk lijkt en de orde van de dag op elk moment naar keuze kan worden hervat. In de wereld der traagheid en versuffing heeft men de controle en het geloof om morgen de draad van het dagelijks leven weer te kunnen oppakken. De omgeving krijgt ook plechtig op het hart gedrukt dat het allemaal tijdelijk is. "Ik ga..." zal vaak worden uitgesproken.

Bovenaan