vraag over paddo's

Ruj

Newbie
Vraagje over paddo's

Ik wil paddo's proberen. Mijn vraag aan jullie is welke paddo's ik dan moet gebruiken als je het voor het eerst gebruikt?? En in welke omgeving je hte best kunt gebruiken, en heb ook iets gehoord van dat je het best kunt gebruiken met iemand die bekend is met paddo's, klopt dat??

Gr :wave:

Solidius

Badass junkie
Ruj zei:
Vraagje over paddo's

Ik wil paddo's proberen. Mijn vraag aan jullie is welke paddo's ik dan moet gebruiken als je het voor het eerst gebruikt??

Het soort paddo's maakt niet zoveel uit, ik zou wel verse nemen als ik jou was want gedroogde paddo's en truffels kunnen een beetje 'heavy' zijn voor je eerste keer.

Ruj zei:
En in welke omgeving je hte best kunt gebruiken...

In een huis.

Ruj zei:
en heb ook iets gehoord van dat je het best kunt gebruiken met iemand die bekend is met paddo's, klopt dat??

Dat maakt ook niet zoveel uit, gewoon geen gevaarlijke of riskante dingen doen en er kan je vrijwel niets overkomen, behalve een interessante trip :wink:

Succes!

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Wat?

Maat niet zoveel uit, maar ik zou wel met een halve portie beginnen. In 'Uit Je Bol' staat een lijsje met verschillende paddo soorten en wat voor effect het over het algemeen geeft. Maar de verschillen zijn niet zo heel erg groot volgens mij, dus maakt zeker voor de eerste keer niet zoveel uit.

Waar?

In een vertrouwde omgeving is meestal het beste, en ik raad je toch aan er iemand bij te zoeken die ervaring heeft en die je eventueel gerust kan stellen of tips kan geven als je bad gaat. Omdat de buitenwereld nogal vreemd over kan komen, is binnen in je eigen huis het beste, zodat je je ook goed kan afsluiten. Maar de natuur is ook erg boeiend, dus je kunt bijv. als je natuur dicht bij je huis hebt, er gaan wandelen, en dan kun je zo naar huis als je wilt.

Frisko

Badass junkie
idd,mijn ervaring met paddo's is dat als je iets in je koppie krijgt om te gaan doen,en je het dan niet kan doen...bv je gaat bad,en je denkt van jah,nou wil ik 5 min alleen zijn,en je kan dan bv niet alleen zijn,dat de kans ook veel groter is dat je echt bad gaat...
je moet gewoon zien dat je in een vertrouwde omgeving zit,en je dus kan doen wat je op dat moment wil doen...
ik hoorde toch iig niet graag het woord NEE in een trip... :)

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
als ik jou was zou ik met de mexicaanse beginnen, hebben een redelijk zacht en vriendelijk karakter :)
begin best met een halve portie
idd in een vertrouwde omgeving, dus thuis ofzo
en een tripsitter kan altijd wel handig zijn ja

have fun! :grin:

robby

Newbie
Vertrouwde omgeving is erg belangrijk, het aller belangrijkste is dat je goed in je vel zit. Anders heb je kans op een bad trip

Heb altijd suiker bij de hand, trip je te hard, neem dan een aantal eetlepels suiker ---> trip wordt dan iets minder.

Mindless1985

Badass junkie
robby zei:
Heb altijd suiker bij de hand, trip je te hard, neem dan een aantal eetlepels suiker ---> trip wordt dan iets minder.

Wat ik hier uit persoonlijke ervaring over kan vertellen is dat het pas na een half uur een beetje begon te minderen en na 2-3 uur weer even hard door ging, het is alleen tijdelijk en niet in één keer. Ik ga overmorgen weer paddo's doen :)

nootjes

Newbie
Ik vind buiten trippen bv in een bos, kreken,enz het beste dat er is. Natuurlijk wel op een plekje waar niemand of bijna niemand langskomt, anders zitte ook niet echt op uw gemak.
Als ik buiten trip, heb ik meer een visuele trip. Ik heb dat effect minder dat je over alles nadenkt, filosofeert enzo. In de plaats geniet ik meer van het uitzicht, alles ziet er dan zo prachtig uit.
Persoonlijk vind ik dat het minst risicovol om bad te gaan, doordat je niet zo nadenkt over alles.

Spy-gisch

Experimenterende gebruiker
Buiten is het meest 'vrij' in mijn ogen. Binnenshuis kan het begin bij nog weleens iets te heavy aanvoelen (de muren beperken me) maar als het eerste stukje van de trip erop zit gaat het prima.

De soort maakt denk ik niet zoveel uit., hoewel ik dat eerder wel dacht. Maar ik heb op zowel droge/verse/eigen gekweekte paddo's erg heftige trips gehad en ook zeer milde. Bijvoorbeeld een gedroogde protie waarvan ik 1/3 had was erg heftig. In het begin zelfs iets te.
Verse paddo's zijn zeker niet per definitie zwakker, ik heb er mijn heftigste trip op gehad, pure lsd vond ik op dat moment. (terwijl ik nooit lsd heb gehad) Na die trip twijfelde ik of ik het ooit weer zou doen evenals mn trippartner.
Het belangrijkste is is dat je je van binnen goed voelt en als je je wat minder voelt dit ook toegeeft en je trip dus uitstelt.

qlo

hoeveel hebben jullie genomen de eerste keer en ging het goed of fout?
uit de reviews te lezen denk ik toch dat ik zo'n 20g ga nemen de eerste keer..

ik ben van plan deze vakantie hiervan te bestellen:
http://www.azarius.net/product_psil_cub ... shbox.html
iemand ervaringen met azarius?

hoe lang kan ik die trouwens nog bewaren als ze bij mij thuis aankomen? en hoeft dat in de koelkast?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ja ik heb weleens wat besteld bij Azarius maar geen paddo's, ze hebben in ieder geval altijd geleverd :P .
De eerste keer nam ik 15 gram verse Mexicaanse, en dat ging heel goed maar dat ligt natuurlijk aan heel veel factoren, niet alleen aan de portie.

Je kunt ze 't best in de koelkast bewaren voor een paar dagen, als je ze pas veel later wilt gebruiken raad ik je aan om ze te drogen.

qlo

nee het is niet voor veel later, mss een paar dagen ...
kan mss niet over een koelkast beschikken, mss wel ...

Hebben jullie ook dat je tijdens een paddotrip echt om de 10 min. naar het toilet moet? ik heb nu 4x paddo's gedaan en dat gebeurde iedere keer.. normaal?
ik weet niet of ik hier een nieuw topic voor moet openen, lijkt me niet

Boerke

:) ik heb het in elk geval toch nog nooit gehad...

Als ik paddo's heb genomen ben ook waarschijnlijk ook wel te lui om recht te staan en naar het toilet te gaan :)...

J0rrit

Badass junkie
ik vind sowieso bij paddos dat alleen op het moment dat ze inslaan het iets uitmaakt waar je bent. Dat kan miss beter in een situatie waar je je op je gemak voelt, en als je dan met een goed gevoel al ff tript kun je ook naar buiten gaan ofzo, dan is het allemaal wat makkelijker te sturen...

davie

Wijs gebruiker
Ik heb niet dat ik om de 10 minuten naar wc moet van paddo's. Eigenlijk ook niet eerder gehoord. Maar ik kan het me best voorstellen. Met GHB heb ik wel dat ik vaker moet, maar niet om de 10 minuten. Of XTC dan, sta je een half uur bij de wc te wachten en dan mag je, maar kan je niet.

Ik denk dat je het beste de eerste keer goed kan navragen bij de smart-shop. Zij weten het beste wat goed is. Zeker de eerste keer een halve proberen. De plaats, mensen om je heen en je persoonlijke stemming erg belangrijk en bepalen je trip. Zorg voor een goede sfeer, licht en muziek. Beter is om binnen te beginnen. Of als je erg melig bent dan is dat een goede dag om te trippen. Is je trip te heftig zorg dan voor remmers, zoals vitamineC.

flash kieke

Wijs gebruiker
Ik ga vrijdag waarschijnlijk paddo's proberen...Maar wil dat doen op een goa feestje.

Zou ik dat doen of niet?
Of kun je het toch beter thuis proberen?

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
flash kieke zei:
Ik ga vrijdag waarschijnlijk paddo's proberen...Maar wil dat doen op een goa feestje.

Zou ik dat doen of niet?
Of kun je het toch beter thuis proberen?
als je het nog nooit eerder gedaan hebt zou ik het echt niet op een goa proberen
ik zou het eigenlijk nooit op een goa nemen, paddos zijn niet bepaald een "feestdrug"...

flash kieke

Wijs gebruiker
Ik dacht dat ze juist wel allemaal op een goa trippen?
Chille muziek,mooi verlichting en zo.

Dat moet toch goed genoeg zijn?

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
flash kieke zei:
Ik dacht dat ze juist wel allemaal op een goa trippen?
Chille muziek,mooi verlichting en zo.

Dat moet toch goed genoeg zijn?
ja op een goa wordt idd enorm veel drugs gebruikt (in vergelijking met andere feesten)
maar denk dat de meeste "trippers" daar onder lsd zitten, maar als je daar paddos wilt nemen, ga je gang :grin:
ik kan het je alleen maar afraden, zou zelf nooit paddos doen op een feest/fuif of wat dan ook, daar vind ik ze gewoon niet geschikt voor...

Bovenaan