Vraag: spacecake//paniekaanvallen

Kikker

Newbie
Hoi! (Hier volgt een stukje droge tekst :openmouth: )

Al een tijdje ben ik erover na aan het denken eens met wat vrienden spacecake te bakken. Wat drugs betreft ben ik een Grote Groenling en ik wil dat eigenlijk ook wel zo houden, maar mijn nieuwschierigheid en drang naar iets "anders" blijven knagen.

Het probleempunt is een beetje dat ik toch wel vrij neurotisch en onrustig ben (dat is eigenlijk ook mede een reden dat ik wiet eens wil proberen, misschien wordt mijn hoofd dan eens wat leger) en dat ik regelmatig last heb van paniekaanvallen. Blowen wil ik niet aan beginnen, vandaar mijn gedachte aan spacecake-achtige toestanden.

Nou heb ik al veel gelezen over hoe je dat moet maken en eten ("niet meer eten dan een klein beetje als beginner, ook niet als je nog niets voelt" en "zoetigheid in de buurt houden" etc.), maar ook dat je sneller tript of een paniekaanval kunt krijgen.

Is het, aangezien ik zonder te blowen al last heb van paniekaanvallen, dan absoluut af te raden spacecake te eten? Of is bijvoorbeeld alleen al de angst dat ik een paniekaanval krijg al reden genoeg het niet te doen? Of.. is er een grote kans dat ik juist geen paniekaanval krijg, omdat ik er "normaal" al last van heb? In principe zegt mijn gevoel "doe het voor de zekerheid niet", maar anderszijds vind ik altijd op safe spelen ook weer zoiets... mijn doel is eigenlijk "rustig worden" en niet "spacen". Oke, misschien zit het antwoord dan al in de naame -space-cake, sorry voor de eventuele waste-of-time dan, maaaaar ik wacht toch even antwoord af van kenners en zo.

mattskovic

Wijs gebruiker
begin dan toch gewoon met een half plakje cake en als je dan nog wat relaxter wil zijn gewoon een half uur tot een uur daarna die andere plak cakeje op te eten.

(door het eten van wiet kan het langer duren voor je een effect voelt dus durven sommige mensen wel eens snel een stukje teveel op smullen en gaan ze "te hard" zo dat het niet leuk word)

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Ik raad aan dat je dan niet direct spacecake doet. Dit kan heftiger zijn en het doseren is ook veel, veel moeilijker. Ook is het duur en nogal een omweg om dit te maken. En als je een paniekaanval hebt zit je met spacecake veel langer vast aan de stonedheid.

Koop een pijpje en rook wat wiet met wat vrienden, dan hoef je de nicotinerush van een joint niet te voelen en word je toch voor een uurtje of twee stoned.

Persoonlijk zie ik vaak dat mensen met paniekstoornissen juist veel relaxter worden van wiet, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Alleen ze vallen op wiet vaak wel veel makkelijker te kalmeren in mijn ogen.

Ik denk dat je het gewoon moet proberen :) Als je al rookt raad ik je dan gewoon aan een voorgerolde joint te kopen. Maar als je niet rookt raad ik je dus een pijpje aan ( kan je voor onder de 5 euro bij de meeste coffeeshops en alle smart/head/grow shops kopen ) en daar een beetje pure wiet in doen :)

Het is meestal de tabak in een joint die mensen ziek/kotserig maakt.

Dan zit je niet zo lang vast aan het stonede effect en je merkt bijna direct ( wel binnen vijf minuten ) of je genoeg hebt gehad of niet. Bij spacecake kan het soms wel drie uur duren voordat je piekt.

Probeer het, als het niet leuk is, dan weet je dat tenminste! Nooit geschoten altijd mis :)

Riel

Bewuste gebruiker
ben het eens met funkmaus.

spacecake is veel heftiger dan het roken van cannabis en duurt zeker rond de 8 uur. overdosering is makkelijk en paniekaanvallen kunnen zich zeker voordoen. maar je kan er natuurlijk ook fantastische avonturen mee beleven!

Kikker

Newbie
Ah, dank voor de reacties :).

Eerst beter geen spacecake dus? Ik rook niet, vandaar dat ik liever niet blow. Eigenlijk zie ik mezelf ook niet zo gauw zo'n pijpje kopen (of iemand anders, ik zelf kom nog nergens binnen), heeft dat voordelen vergeleken met een pure joint (en dan heb ik het natuurlijk niet over een hele - een paar teugen of zo)?

Wauw, zeker rond de 8 uur? Ook als je maar een heel klein stukje eet (en het daarbij laat)? Heeft dat dan met de vertering te maken of zo? Hmm, dan kan het dus 3 uur duren voordat je piekt, ben je dan misschien 8 uur stoned... het idee wordt steeds minder aantrekkelijk (in ieder geval "om het uit te proberen" is 't een beetje lang allemaal). Werkt het zo dat je er, bij de minimale hoeveelheid die je nodig hebt om iets te voelen, ook echt lang in blijft zitten? Dus niet zo van "je neemt een of twee hapjes, dan voel je het toch, maar blijf je er niet lang in"?

Hihi, fantastische avonturen mee beleven, wat ik soms van mensen hoor vind ik eigenlijk nog best meevallen. Er zitten te bizarre dingen bij, maar vaak denk ik ook "dat heb ik juist vaak als ik helemaal nuchter ben" (maar oke, ik heb volgens mij ook een grote steek los ergens daarboven).

Hmm "ga nou maar voor een pijpje, dat is verstandiger en safer" v.s. "spacecake kan goed uitpakken, en dan is het lang fijn en relaxed". Ik ga er nog even over nadenken, maar waarschijnlijk wordt het dan toch een pijpje, aangezien het gevoel van "er niet uit kunnen komen" vaak een paniekaanval triggert. Als het dan echt fout gaat, weet ik tenminste dat het niet zo lang duurt.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Kikker zei:
Wauw, zeker rond de 8 uur? Ook als je maar een heel klein stukje eet (en het daarbij laat)? Heeft dat dan met de vertering te maken of zo? Hmm, dan kan het dus 3 uur duren voordat je piekt, ben je dan misschien 8 uur stoned...
Dat kleine stukje eten en daar bij laten maakt je heeeeel licht stoned, je merkt het wel later en het voelt alsof het eerder weg is, voor 8 uur :P dat werkt daar dus niet zo goed tegen.

Pijpje is ook gezonder voor je longer, minder papierrook, en je verspilt er minder wiet mee ( bij een joint smeult er veel gewoon weg, bij een pijpje maar heeeel minimaal ) en het stinkt dus iets minder :P

ik hou van pijpjes.

Ik denk ook aan mn gezondheid, ik rook niet, nooit gedaan, oke ik weet dat dit nogsteeds slecht voor je is maar het is tenminste wel iets beter als joints met tabak:tongueout:

Ik ben nu flink :stoned:

IllySilly

Newbie
Hey!

Beter niet met space cake beginnen! Dan weet je niet hoeveel je genomen hebt nee.
Ik heb zelf ook last van paniekaanvallen en wiet en hasj versterken dat gevoel echt wel!
Je krijgt veeeel sneller een aanval en ook erger.
Beste kan je dus met mensen proberen bij wie je je écht op je gemak voelt. (beste vriend/in)
En niet de stad ingaan ofzo. Dan wordt je helemaal para.

Als je echt niet wilt roken.
Maak dan een spacecake met niet meer dan 2 gram. Verdeeld over 20 plakjes.
Dan wordt je niet superstoned, lijkt me.
Neem je eerst 2 plakjes en wacht je even (inwerken duurt langer dan roken)
Wil je nog stoneder worden, neem dan half uur later weer 2 plakjes enz.

Have fun!
Zet een domme komedie op en geniet van je lachbui en vreetkick!
:wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
IllySilly zei:
Hey!

Neem je eerst 2 plakjes en wacht je even (inwerken duurt langer dan roken)
Wil je nog stoneder worden, neem dan half uur later weer 2 plakjes enz.

Have fun!
Zet een domme komedie op en geniet van je lachbui en vreetkick!
:wave:

Nog stoneder na een half uur al bij nemen? Dan geginnen de eerste effecten pas! pas bijnemen na anderhalf uur.

lachtbui en vreetkick krijg je niet standaart ofzo, jij zegt alsof het gegarandeerd gebeurt.

OT: Ik raad je ook aan om door het pijpje te roken om dezelfde redenen als hier boven al genoemt is, alleen heb ik nog een extra tip: Rook hasj ipv. wiet. Vele gebruikers vinden dat hasj wat minder 'trippy' is en wat kalmer. Hier raak je dus minder snel in een paniekaanval.

Pakt het allemaal toch goed uit, en merk je dat het je kalmer maakt pas dan wel op.
Ga het dan niet als 'medicijn' zien en pas op voor verslaving.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
bartajax19 zei:
ik weet niet of dit een beetje off topic is ..
maar ik heb astma,, moet ook dagelijks 1x het pompje blijven gebruiken maar ik zou toch graag samen vrienden stoned willen raken en aangezien ik nooit heb gerookt en wil roken vanwege mijn astma wou ik toch op een andere manier stoned raken :)..
is dan spacecake echt de enige optie? of is wat jullie zeggen het pijpje ook voor mensen zoals ik geschikt

thx alvast:)!

Als je je longen echt wilt ontzien is orale inname de enige iname ja. Maar met pijpje is opzich goed te doen ( ikzelf heb ook astma). De rook verergert het opzich wel maar de werking van thc verwijdden je bronchieen. Heb je na het roken echt last 'puf' je gewoon nog een keer, geen probleem.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat je moet hoesten van de rook, sommige mensen ervaren 'pure' rook scherper dan 'gewone joint' rook. Ikzelf vind het juist andersom en vind roken uit m'n bong veel zachter voor m'n keel.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
In ieder geval niet te veel nemen. Die fout heb ik zelf eens gemaakt, hoewel ik geen cake had, maar het spul puur at. Ging af en toe out. Ik weet niet of het voor paniekaanvallen uitmaakt of je cake eet of dat je je wiet rookt, het enige verschil is dat er bij cake geen weg terug is als het je niet bevalt. Ik heb ook wel een maat volledig in paniek zien raken na roken, terwijl hij veels te veel had gezopen. Neem gewoon niet te veel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KapiteinPinda zei:
In ieder geval niet te veel nemen. Die fout heb ik zelf eens gemaakt, hoewel ik geen cake had, maar het spul puur at. Ging af en toe out. Ik weet niet of het voor paniekaanvallen uitmaakt of je cake eet of dat je je wiet rookt, het enige verschil is dat er bij cake geen weg terug is als het je niet bevalt. Ik heb ook wel een maat volledig in paniek zien raken na roken, terwijl hij veels te veel had gezopen. Neem gewoon niet te veel.

Puur eten werkt niet?

alcoholist

Wijs gebruiker
WIET/HASH/THC GAAN NIET SAMEN MET PANIEKAANVALLEN!!

sorry voor de uitroep,maaar gozer,begin er NIET aan!

ik spreek uit ervaring.

stoned zijn,geeft precies de zelfde lichamelijke gevoelens als een paniekaanval,door dat je dat in je lichaam voeld,( hartkloppingen,zwaar gevoel in lichaam,en het hele hangerige).. gaat er een allarm af in je hersenen,waardoor er direct paniek ontstaat.

door de wiet kan je niet helder meer denken dus kan je alles niet meer op een rijtje zetten,hierdoor is het alleen maar moeilijker om te kalmeren.

niet aan beginnen, drink jezelf lam ofzo,is veel leuker.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
KapiteinPinda zei:

Puur eten werkt niet?

wel als je er genoeg vet bij doet. Normaal gaat dat niet op, omdat de thc eerst aan vet moet hechten of zoiets, maar na het eten van zes hamburgers gaat dat verhaaltje niet meer op. Ja ik had honger. In me maag begon dat voedsel en de wiet iets chemisch te doen waar ik geen verstand van heb maar waar ik wel íets te stoned van werd

alcoholist zei:
WIET/HASH/THC GAAN NIET SAMEN MET PANIEKAANVALLEN!!

sorry voor de uitroep,maaar gozer,begin er NIET aan!

ik spreek uit ervaring.

stoned zijn,geeft precies de zelfde lichamelijke gevoelens als een paniekaanval,door dat je dat in je lichaam voeld,( hartkloppingen,zwaar gevoel in lichaam,en het hele hangerige).. gaat er een allarm af in je hersenen,waardoor er direct paniek ontstaat.

door de wiet kan je niet helder meer denken dus kan je alles niet meer op een rijtje zetten,hierdoor is het alleen maar moeilijker om te kalmeren.

niet aan beginnen, drink jezelf lam ofzo,is veel leuker.

dit kan ik alleen maar bevestigen door eigen ervaring. 3jaar lang ging het goed, tot die dag dat ik angstaanval kreeg door wiet. en erna bleef het terugkomen...

Amateurtje

Wijs gebruiker
Als je gevoelig bent voor paniekaanvallen raad ik je niet aan om wiet te proberen, wiet/hasj versterken je gevoel. Je kan het natuurlijk altijd proberen en het is niet gezegt dat je gaat flippen maar toch raad ik je aan om een rustige plek uit te kiezen waar je je op je gemakt voelt en niet vergeten van 'ervaren' mensen bij je te hebben.

Bovenaan