Vraag verslaving

Gabbertje

Wijs gebruiker
Hay :confused:mile:

Ik had gisteren een discussie met een maat van me over mijn wiet gebruik.

Zijn argumenten dat ik wel verslaafd ben:

Ik blow (bijna) dagelijks, meer wel dan niet. En heb altijd zin in een joint zeker als ik nuchter ben.

Mijn argumenten dat ik niet verslaafd ben.

Ik blow nooit tijdens of voor mijn werkdagen/serieuze afspraken. Dus alleen in mijn vrije tijd. En ik kan paar dagen zonder wiet en houd dat vol maar heb er wel altijd zin in. (Doe ik wel is om me tolerantie wat minder te krijgen)

Nu ik er zo is overnadenk zou het nog best wel is kunnen dat ik verslaafd ben. Heb nooit overdag echt de neiging om te blowen maar hoe later het in de avond wordt hoe groter mijn neiging word om een joint op te steken.

Ben erg benieuwd naar jullie mening.

Gr

HardstyleGabber :stoned:

Fool

Badass junkie
Oprecht, dit klinkt als prototype verslaafd, ik zie niet eens in waarom jouw tegen-argumenten echt tegenargumenten zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Toen ik dagelijks blowde hield ik mijzelf het eerste jaar ook voor dat ik niet verslaafd was om vergelijkbare redenen zoals jij noemt. Toen ik eenmaal echt wilde stoppen kwam ik er achter dat ik toch wel verslaafd was.

Ik blowde ook nooit tijdens werk of studie. Maar als je verder in je vrije tijd vrijwel altijd stoned bent, ben je waarschijnlijk gewoon verslaafd. Het. 100% recreatieve is er dan echt wel af hoor.

Fool

Badass junkie
Meer dat het heel erg lijkt op het beeld dat ik standaard heb van een verslaving, dus in dit geval: je gebruikt meer dan regelmatig, en lijkt er trots op te zijn dat je het op bepaalde momenten niet hoeft te gebruiken.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Meer dat het heel erg lijkt op het beeld dat ik standaard heb van een verslaving, dus in dit geval: je gebruikt meer dan regelmatig, en lijkt er trots op te zijn dat je het op bepaalde momenten niet hoeft te gebruiken.
Trots vind ik een beetje een groot woord... Als ik jullie mening zo lees geef ik jullie gelijk. Mijn wiet verslaving is mijn probleem, niet die van me werk of van andere. Daarom gebruik ik nooit tijdens me werk of andere situaties van bijvoorbeeld vrienden die tegen zijn. Sterker nog daar ben ik op tegen

Gabbertje

Wijs gebruiker
Toen ik dagelijks blowde hield ik mijzelf het eerste jaar ook voor dat ik niet verslaafd was om vergelijkbare redenen zoals jij noemt. Toen ik eenmaal echt wilde stoppen kwam ik er achter dat ik toch wel verslaafd was.

Ik blowde ook nooit tijdens werk of studie. Maar als je verder in je vrije tijd vrijwel altijd stoned bent, ben je waarschijnlijk gewoon verslaafd. Het. 100% recreatieve is er dan echt wel af hoor.
Ik herken sommige stukken in mezelf en geef je volledig gelijk!

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Je klinkt een beetje als mij haha. Ik ben ook verstandig verslaafd als je het zo kan noemen. Tijdens werk of andere (belangrijke) dingen blow ik niet. Ik blow alleen in de avond (een keer overdag met vrienden daargelaten, gebeurt misschien 1x in de 3 maanden ofzo) en ik blow iedere dag. Ik rook een gram per week weg, wat op zich weer mee valt. Ik ben denk ik gewoon gevoelig voor THC.
Ik zie mezelf als verslaafd, ik heb er vrede mee. Ik heb geen intentie om te stoppen en ik voel mezelf er niet slecht of junkie onder dat ik iedere dag blow. Het is voor mij gewoon geworden, net zoals dat avondeten gewoon is.
Ik drink niet, en doe harddrugs recreatief.

Dus ja, ik denk ook dat je verslaafd bent. In hoeverre het een probleem is, is aan jezelf om te beslissen denk ik.
Zo lang je je verantwoordelijkheden (werk, rekeningen betalen, eten kopen etc) op orde hebt, is het echt aan jezelf om te beslissen of het een probleem is of niet. Maar misschien kijk ik er wat te luchtig na omdat het voor mij zo gewoon geworden is.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Je klinkt een beetje als mij haha. Ik ben ook verstandig verslaafd als je het zo kan noemen. Tijdens werk of andere (belangrijke) dingen blow ik niet. Ik blow alleen in de avond (een keer overdag met vrienden daargelaten, gebeurt misschien 1x in de 3 maanden ofzo) en ik blow iedere dag. Ik rook een gram per week weg, wat op zich weer mee valt. Ik ben denk ik gewoon gevoelig voor THC.
Ik zie mezelf als verslaafd, ik heb er vrede mee. Ik heb geen intentie om te stoppen en ik voel mezelf er niet slecht of junkie onder dat ik iedere dag blow. Het is voor mij gewoon geworden, net zoals dat avondeten gewoon is.
Ik drink niet, en doe harddrugs recreatief.

Dus ja, ik denk ook dat je verslaafd bent. In hoeverre het een probleem is, is aan jezelf om te beslissen denk ik.
Zo lang je je verantwoordelijkheden (werk, rekeningen betalen, eten kopen etc) op orde hebt, is het echt aan jezelf om te beslissen of het een probleem is of niet. Maar misschien kijk ik er wat te luchtig na omdat het voor mij zo gewoon geworden is.
Je haalt de woorden uit me mond hahaha. Bedankt voor je mening! Noem me vanaf nu het zelfde als jij :tongueout:

Mezelf heb ik altijd wijsgemaakt dat ik verslaafd was. Ik heb van mijn 16e tot 21 ongeveer geblowd. Ik vond het leven saai zonder een joint en maakte mezelf wijs dat ik beter kon slapen onder het genot van een flinke toeter vooraf. Ik denk dat je de groepsdruk niet moet onderschatten. Waarschijnlijk blowen veel vrienden van je ook. Als er bijvoorbeeld 1 probeert te stoppen en dit lukt niet, is dit voor de rest ook meteen het bewijs dat het misschien wel zeer moeilijk is. Zo houd je de vicueuze cirkel in stand. Als je echt wilt stoppen moet het vanuit jezelf komen en moet je gegronde redenen hebben waarom je dat wilt. Anders wordt het een moeilijke opgave. Overigens merk ik niet op uit je post dat je wilt stoppen.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Mezelf heb ik altijd wijsgemaakt dat ik verslaafd was. Ik heb van mijn 16e tot 21 ongeveer geblowd. Ik vond het leven saai zonder een joint en maakte mezelf wijs dat ik beter kon slapen onder het genot van een flinke toeter vooraf. Ik denk dat je de groepsdruk niet moet onderschatten. Waarschijnlijk blowen veel vrienden van je ook. Als er bijvoorbeeld 1 probeert te stoppen en dit lukt niet, is dit voor de rest ook meteen het bewijs dat het misschien wel zeer moeilijk is. Zo houd je de vicueuze cirkel in stand. Als je echt wilt stoppen moet het vanuit jezelf komen en moet je gegronde redenen hebben waarom je dat wilt. Anders wordt het een moeilijke opgave. Overigens merk ik niet op uit je post dat je wilt stoppen.
Nee dat klopt, zolang het me dagelijkse leven (bijv. Werk) niet beïnvloed ben ik niet van plan te stoppen. Daarnaast heb ik maar 2 vrienden die net zoals mij blowen dus blow meestal ook alleen. Deze topic was meer bedoeld om te kijken wie zojn mening gelijk had. Ik of die vriend van me.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hier ook een verstandige (ex) verslaafde. Ik heb jaren lang dagelijks geblowd. Af en toe enkele dagen niet of soms weken niet. Ik blowde nooit als ik nog iets moest doen of nog weg moest. Eerst bv werk, boodschappen, koken eten, keuken opruimen, huis globaal aan kant en dan zitten met een jointje. ( of 2, of 3...) .
De meeste van mijn vrienden die blowden eigenlijk de hele dag. Ik blowde net zoveel per dag als zij alleen deed ik dan in een avond. En ik was toch echt verslaafd. Het heeft mij heel veel moeite gekost om een maal echt te gaan stoppen. Echt en geen halfbakken neppoging die ik al 100x had gedaan. Het besluit om echt te stoppen was heel moeilijk voor mij, het stoppen zelf eigenlijk niet echt. Dat viel mij reuze mee. Ik had het echt vele maken moeilijker verwacht. Ondertussen blow ik alweer af en toe en kan dat zo houden. Al ben ik echt nog waakzaam en streng voor mezelf. Ik denk dat dat blijft.
Het klinkt mij alsof je ook een verstandige verslaafde bent. En dan is het aan jezelf of jij wil stoppen of niet. Waar jij je goed bij voelt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan