vraag...

cadou

Belezen gebruiker
Aan alle mensen die zijn begonnen met drugsgebruik toen ze nog op school zaten:
Wie van jullie kan nu echt zeggen dat zijn/haar leerprestaties achteruit zijn gegaan?

En dat dit drugsgerelateerd is?

Play_bunny

Wijs gebruiker
Wat versta je onder school? Ik studeer nu nog aan het HBO. IK ben begonnen met drugs in mijn eindexamen jaar VWO. Mijn studieresultaten hebben er nog niet onder geleden (iig niet door mijn drugsgebruik).
Ik denk dat het er wel aan ligt wanneer je het doet en in welke mate.

Lana

Wijs gebruiker
Ik ben begonnen in de brugklas, deed het VWO.
En uiteindelijk heb ik de mavo in 5 jaar gedaan met de hakken over de sloot.
Ik gebruikte elke dag, ben op mijn 15e zonder vaste woon-of verblijfblaats komen te zitten en dus op school kon ik ook maar weinig aanwezig zijn. En als ik er was, was ik er geestelijk niet bij.
Al met al toch blij met de mavo.
Heb helaas geen vervolgopleiding. Wel aan begonnen, maar in de eerste schoolmaand betrapt met 10 gram pep en een basepijpje in m´n tas.
Dag school.
Ik zou het toch niet gehaald hebben.

Nu doe ik een mbo-opleiding. Nu ik een huis heb.
En dat gaat niet goed. Ik kan me niet concentreren, ik kan m´n ouwe leventje niet loslaten. Psychisch heb ik er enorme schade aan overgehouden, waardoor ik niks bak van die studie. Ik kan niks onthouden. Zeker de praktijklessen... Ik onthou er niks van. Ik sta daar maar te klunzen. Weet van voor niet dat k van achter leef.
En allemaal van die ´frisse succesvolle´ mensen. En ik sta daar nog half te stuiptrekken heb ik het idee.

Ik heb het nu, anderhalf jaar te laat, bijna af. Maar van 1 vak, leer ik het maar niet.
En ook van m´n stages... Al die opdrachten kwijt of niet gemaakt.
Stageverslagen die ik niet kon maken, omdat ik niet kan onthouden wat ik gedaan heb in een week.
Een grote papierzooi, allemaal gekreukt. Ik kan geen orde houden.

Opzich word ik altijd aangenomen op stages, dat wel. Eerste indruk van mij is blijkbaar altijd wel oké. Kan me netjes voordoen. Maar eenmaal binnen... Ik kom te laat, meld me vaak ziek, altijd een andere bui.

Terwijl ik zo graag wil. Maar de binnenkant van m´n hoofd zit me aardig tegen.

Kim

Wijs gebruiker
na de havo een beetje gexpirimenteerd en in de eerste weer rustig af en toe een snuifje later een pijpje dus na een week was t ok na een maand was t basen onder schooltijd wer een maand alter wast lekekrder om gewoon gelijkt e basen ipv van school weer een maand alter gewoon basen eng een school en zo is het gebleven maa rik probeer u wel clean te wrodne enweer terug te gaan want werken in een spuermarkt is geen pretje de hele dag
dus ja door de coke ben ik vriwel in de goot beland

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
cadou zei:
Aan alle mensen die zijn begonnen met drugsgebruik toen ze nog op school zaten:
Wie van jullie kan nu echt zeggen dat zijn/haar leerprestaties achteruit zijn gegaan?

En dat dit drugsgerelateerd is?

Ja alles,door de wiet,alles morgen toch?
...Maar hoeft nog niks te betekenen heb uiteindelijk
toch 1800, eur op me payroll......

Osi`

Bewuste gebruiker
Ik gebruik alleen wiet, het enige wat me opvalt is, dat ik moeilijker dingen begin te snappen, ik bedoel dus gewoon, het onthouden van die dingen opzicht, als ik voor een examen moet leren, heb ik heel wat moeite om dat te kunnen onthouden, voor de rest ondervind ik geen andere problemen met me.

Let wel op, ik blow bijna zogezegd dagelijks, denk niet dat je zo'n problemen zult krijgen als je het 1x de week doet ofzo hoor, maja, ik ben ook begonnen met 1x de week .. en dat werd met de maand gewoon meer en meer .. Ik heb niet echt het idee dat ik verslaafd ben (dat zal iedere gebruiker zeggen die nog niet lang gebruikt?) Want ik kan gerust een week of 2 stoppen zonder iets te gebruiken, maar ik rook wel meer op een dag, om hetzelfde effect te kunnen bereiken, maar ervan af blijven (als er geen zakje in m'n buurt zit) dan kan ik dat zonder problemen.

Andere drugs
Poppers en XTC (éénmalig)

Kwil ook wel ff zeggen, dat ik niet dom en/of achterlijk ben hoor, ik ben helder bij mijn kop, ik weet hoe ik bepaalde dingen moet aanpakken in mijn eigen school (m'n vakken) en mijn beroep.

BacingsPen

Badass junkie
Eerste 2 jaar nergens last van, en geloofde zelfs dat ik met bepaalde vakken knetter stoned hogere cijfers haalde (haalde die op 1 of andere manier ook echt)

Maar na 2 jaar zo goed als dagelijks gebruik kan ik wel stellen dat mijn schoolprestaties momenteel ZEER slecht zoudfen zijn :grin:

Heeft vooral te maken met het feit dat zodra de wiewt uitwerkt, je geen/nauwelijks genoeg energie hebt om je schoolwerk goed te doen, en je bij het meeste leerwerk niet kan begirjpen waarom je het moet leren, behalve dan voor een papiertje waar je later heeeeeeeeeeel hard mee kan gaan werken, wat ook niet echt stimulans is op zo'n moment..

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
idd dat is ook de rede dat ik mij havo niet gehaald heb. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat ik het wel gehaald zou hebben als ik niet zou blowen en minnimaal een half uurtje per dag aan mij schoolwerk thuis had besteed. Maar daar had ik gewoon geen zin in en ik dacht ja het lukt tog wel.

Maarja dat is achteraf hea. Ik doe nu een mbo opleiding en heb het erg naar mijn zin.

jopio

Experimenterende gebruiker
Ik blow alleen sinds de eerste toen deed ik HAVO/atheneum, toen ben ik HAVO gaan doen en blijven zitten. Toen kreeg ik heel veel problemen en moest ik ook naar een tijdelijk vervangende school. Hierdoor haalde ik het 2e jaar weer niet en moest ik naar het VMBO. Nu doe ik een paar maanden VMBO en het is gewoon te simpel. Ik hoef er niks te doen en haal toch goede cijfers.

Nu had ik weer een soort terugval want omdat ik op school toch niks deed ben ik maar 2 weken gaan werken :rolleyes: . En nu moet ik die verloren uren dubbel inhalen en krijg ik waarschijnlijk een boete :( .

Mijn IQ is ook getest en dat kwam uit op 124 (100 is gemiddeld en 115 of 120 is gymnasium)

En nog steeds zeg ik dat het niet door het blowen komt maar ik denk toch mischien van wel.

ik denk trouwens dat dit een interresant topic word goed bedacht :wink:

qinn

Bewuste gebruiker
nja, ik kan niet echt zeggen dat het door de drug's komt.
ik ben wel achteruit gegaan op school maar dat komt eerder door familie omstandigheden... :(

Bovenaan