Dan zou cannabis en tobacco er niet bij staan, ga je nou niet echt dood aan (tenzij je longkanker mee wil rekenen).seymourebutes zei:Het lijkt een beetje alsof daar het sterf percentage staat in procenten. van de drug, maar ik kan het mis hebben
tomz0r zei:Het is allemaal op een andere manier schadelijk. Lichamelijke schade treedt bij alle 3 op.
XTC en speed krijgen bij langdurig gebruik ook andere bijwerkingen als kans op psychoses, depressies en andere zeer vervelende klachten. DXM elke week doen is sowieso niet aan te raden voor je hersenen.
Alcohol is eigenlijk het enige wat bij wekelijks gebruik niks merkbaar negatiefs doet. Niet comazuipen en deelnemen aan het verkeer, kleine kans dat je dan negatieve gevolgen ondervindt.
En neem dat onderzoek met een korreltje zout.
Flip Trip zei:tomz0r zei:Het is allemaal op een andere manier schadelijk. Lichamelijke schade treedt bij alle 3 op.
XTC en speed krijgen bij langdurig gebruik ook andere bijwerkingen als kans op psychoses, depressies en andere zeer vervelende klachten. DXM elke week doen is sowieso niet aan te raden voor je hersenen.
Alcohol is eigenlijk het enige wat bij wekelijks gebruik niks merkbaar negatiefs doet. Niet comazuipen en deelnemen aan het verkeer, kleine kans dat je dan negatieve gevolgen ondervindt.
En neem dat onderzoek met een korreltje zout.
Jij beweert dus dat alcohol lichamelijk niet schadelijk is als je je flink bezat eens per week. Ik heb zelfs gehoord dat je beter iedere dag een beetje kan drinken dan dezelfde hoeveelheid in een keer, dit is opzich ook best logisch. Daarnaast beweer je dat je van alcohol geen psychoche kunt krijgen bij langdurig gebruik of voor depressies en andere langdurige klachten kan zorgen.
bron
bron
@AT Die grafiek hieronder klopt inderdaad niet volgens mij, want bij dat onderzoek hebben ze niet alleen naar verslaving en physieke schade gekeken, maar ook naar een heleboel andere zaken.
Het mag dan wel kloppen dat je niet direct iets merkt als je iedere week een behoorlijke hoeveelheid alcohol drinkt, maar dat heet niet dat het niet schadelijk kan zijn.
Daarnaast is de vraag van dit topic complete bullshit, wat zijn 2 lijnen speed. Ik snuif vrij kleine lijntjes als ik snuif dus dan is dat zeker het minst schadelijk. Ook is iedere week xtc overmatig schadelijk, terwijl xtc op zijn tijd en onder de goede omstandigheden helemaal niet schadelijk is. Overmatig drugsgebruik is nou eenmaal schadelijk, maar met de goede strategie kun je drugs heel veilig gebruiken.
Het onderzoek van die britse wetenschappers is dan wel omstreden, ze zeggen ook bij dat het nog veranderd kan worden naarmate er meer bekend wordt etc. Maar het punt wat ze willen maken is duidelijk en daar ben ik het ook helemaal mee eens, die is namelijk dat de drugswetgeving niet logisch is en niet gebaseerd op rationele argumenten zoals wat is het veiligst voor de gebruiker, maar op meer emotionele argumenten als het is immoreel en we moeten niet willen dat mensen drugs gebruiken.
Voor het hele artikel zie: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6474053.stm#drugs
Amaranth zei:Ik zou gokken op XTC, kan ook speed zijn, geen idee hoe schadelijk dat is.

Flip Trip zei:Ten eerste ga ik niet iedere week speed snuiven, ook trip ik niet iedere week, pak niet iedere week een pilletje en drink ook niet ieder weekend alcohol. Ik rook alleen iedere dag wiet en shag en dat is zeker ook niet goed. Ook zit ik niet te beweren dat je beter illegale drugs kunt gebruiken ipv de legale drug alcohol, ik zeg alleen dat ze allebei niet goed zijn op lange termijn.
Daarnaast ben jij het die onzin beweert, namelijk dat alcohol niet schadelijk is en ook dat je geen psychose van alcohol kunt krijgen. Op http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena.antwoord&vraag=690 een site die je zelf noemt staat duidelijk dat je van alcohol een psychose kunt krijgen. Ik beweer niet dat speed en xtc niet schadelijk zijn. Over DXM kan ik niet echt meepraten want daar weet ik te weinig over, alhoewel het me erg schadelijk lijkt.
Daarnaast moet je toch wel in kunnen zien dat 2 lijntjes speed, dat is bij mij maximaal 100 mg, als het dat al is, toch iets heel anders is dan je flink bezatten. Ook worden amphetamines ook nog eens iedere dag voorgeschreven aan kinderen, niet dat ik het daarmee eens ben maar het is wel een feit.
Het klopt idd dat als je alcohol veilig gebruikt dat je dan zo goed als geen gevaar loopt, maar ik vind je flink bezatten toch weer net iets te ver gaan. Maar kom eens met feiten van al je beweringen, ipv van steeds die wazige uitspraken en niet ingaan op veel argumenten en feiten die ik en de anderen die het grotendeels met mij eens zijn geven.
tomz0r zei:Duidelijk is dat speed ook in kleine hoeveelheden gevaren kan hebben.
En wat is er vaag aan mijn uitspraken? Alles lijkt me vrij duidelijk eigenlijk...
tomz0r zei:Jij bent het er ook mee eens dat alcohol veilig te gebruiken valt en dat alcohol risico's heeft bij misbruik. Het zou inderdaad best eens kunnen dat de risico's van alcoholmisbruik groter zijn dan de risico's van een kleine hoeveelheid van een andere drug, maar dat is in dit topic niet relevant.
tomz0r zei:Alcoholpsychose (Delirium) is alleen mogelijk bij langdurig zwaar misbruik zoals ook al op die site staat. Dus dat is niet elke week even dronken worden.
Speed wordt inderdaad te makkelijk voorgeschreven. Vaak zijn de problemen die het kan veroorzaken een grotere risicofactor dan dat speed een oplossing voor het probleem is.
Je kan wel praten over een lage dosis, maar alsnog zijn 2 lijntjes al gauw 100 mg, een stuk hogere dosis dan de dosis die mensen voorgeschreven krijgen.
Maar volgens mij verschillen onze meningen niet zo veel van elkaar. Het is natuurlijk van de dosis en omstandigheiden afhankelijk, daar heb je gelijk in.
Maar je moet het wel heel bont maken met alcohol wil je echt negatieve gevolgen ondervinden. Met speed is dat wel anders.
'
Ik heb geen zin in discussie, ik raad de topicstarter alleen alcohol aan als het puur om de gezondheid gaat. Lijkt me meer dan logisch.