Vraagje!!

Suzanne

Newbie
Ik doe voor mijn studie een onderzoekje naar de houding van Nederlanders t.a.v. drugsgebruikers.
Kunnen jullie mij misschien vertellen wat jullie ervaringen zijn? Zijn wij in Nederland tolerant t.a.v. drugsgebruikers?

Alvast bedankt!! :wave:

BacingsPen

Badass junkie
Wat voor studie doe je?

Over ervaringen kan je inderdaad wel wat vinden op het forum...

Hoe Nederlanders tegen drugs aan kijken? Vraag eens om je heen! Vraag bijvoorbeeld 5 oudere mensen (50+ers) en jongeren (16-25) Waarschijnlijk zullen de 50+-ers nogal negatief tegen drugs aan kijken en zelfs over wietgebruik erg negatief zijn. Vraag meteen wat daar de reden voor is en ze zullen zoiets antwoorden als, ja drugsgebruik is slecht! Het komt er in ieder geval op neer dat ze er vrijwel niks van af weten maar zelf wel regelmatig drinken zonder te beseffen dat dat nog schadelijker is dan af en toe een blow.
Een groot deel van de jongeren zal zelf regelmatig blowen of heeft wel us geblowd en zal tegen drugs tamelijk positief aankijken. Een ander deel dat niet gebruikt heeft, heeft dan zeer waarschijnlijk wel kennissen/vrienden die wel is gebruiken en waarschijnlijk zijn ze dan ook voldoende door die vrienden geinformeerd. Ook zei zullen over het algemeen niet heel erg tegen drugs aankijken. Al zullen een heleboel wel zoiets hebben van, harddrugs kan je maar beter niet aan beginnen!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt voor je onderzoek! Veel succes verder!

BacingsPen

Badass junkie
dit had toch een interessant topic kunnen worden?

Fijn dat je nog is gereageerd hebt suzanne!

Oud topic of niet, die mogen we ook sluiten toch?

Bovenaan