Vraagjes eerste keer spacecake

Ik ben pas 18 geworden en ik wil een keer spacecake nemen omdat ik niet van roken houd. Nu was ik wat aan het googlen en ik kwam bijna alleen maar slechte reacties tegen. Bad trip knock-out gaan enz. Ik heb nog nooit geblowed dus Ik heb een aantal vragen

1Is het verstandig om spacecake te nemen als je nooit geblowed hebt?
2 Is het aan te raden om het te nemen voor een een hardstyle/hardcore party?
3 Is het verkrijgbaar in bijna elke coffeschop?

Ik weet overigens wel dat je rustig aan moet doen met spacecake en verder zijn tips altijd welkom.

Alvast bedankt :wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik zal het even toelichten;

1. Drugs zijn nooit verstandig, neemt niet weg dat ze wel leuk zijn.
2. Nieuwe drugs proberen bij een feest is ook niet echt verstandig, beter even rustig uitproberen, kijken hoe je er op reageert.
3. Cake bakken is toch niet zo moeilijk?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
1. spacecake is moeilijker te doseren, het komt harder aan, en het duurt langer.
2. Op zo'n feestje wil je toch energie hebben ipv loom zijn.
3. Niet elke.

Ik zou eerst gewoon eens puur wiet/ hasj roken. Kan je veel beter doseren.

Petrovic zei:
1. spacecake is moeilijker te doseren, het komt harder aan, en het duurt langer.
2. Op zo'n feestje wil je toch energie hebben ipv loom zijn.
3. Niet elke.

Ik zou eerst gewoon eens puur wiet/ hasj roken. Kan je veel beter doseren.
Ik houd niet van roken en mijn longen houden er ook niet zo van :beer: Is het verkrijgbaar in elke grote stad? Voor het doseren dacht ik half plakje en anderhalf uur wachten en dan eventueel nog een half plakje (Of is dat al te veel soms?)

ExceptionalInsight zei:
Ik zal het even toelichten;

1. Drugs zijn nooit verstandig, neemt niet weg dat ze wel leuk zijn.
2. Nieuwe drugs proberen bij een feest is ook niet echt verstandig, beter even rustig uitproberen, kijken hoe je er op reageert.
3. Cake bakken is toch niet zo moeilijk?
Of het verstandig is zal ik later wel zeggen maar ik wil het gewoon een keer proberen. Met het tweede heb je wel gelijk. Zelf cake bakken is ook niet moelijk maar dat doen terwijl je liever niet hebt dat je ouders er vanaf weten wel :wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Maak hasjmelk, dat is niet zo opvallent. op het forum staat wel hoe je dit doet, je moet dat dus even zoeken.

Ik zou dan beginnen met 0,1 gram en na 1,5 uur nog eens 0,1 gram als het geen effect geeft.

nicolai

Wijs gebruiker
Er zijn genoeg coffeeshops die wel spacecake of spacebrownies verkopen. Vaak zijn deze niet erg sterk...Het is voor mensen zoals jij die het wel een keertje willen proberen, maar niet willen roken. Gewoon even vragen hoe sterk ze zijn en een keuze maken.

Spacecake kan inderdaad wel heel verkeerd vallen trouwens. Gewoon denken dat het toch wel goed komt. Het komt namelijk ook goed en een bad experience is ook een experience. Just try to enjoy...je hebt er tenslotte voor betaald!

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Eten van waren cannabis in is verwerkt, komt altijd hard aan, als je het niet bent gewend. De eerste keer lekker in je eigen tuin gaan zitten. Dan kan je altijd nog naar binnen. Zonder dat je over straat hoeft, en iedereen kijkt je zo aan...

nicolai

Wijs gebruiker
:grin: Heerlijk relatief ook weer he. Nee het komt niet altijd hard aan...Dat is per dosis, per persoon etc etc verschillend. Kortom het hangt af van een heleboel factoren. Relativeren noemen ze dat, geloof ik.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik heb zelf nooit geblowd en mijn eerste keer spacecake (gehaald bij de coffeeshop)viel op zich redelijk wat tegen (als ik het vergelijk met de keer daarna toen we het zelf gemaakt hadden). Ik had al ruim ervaring met andere drugs, maar dan nog weet je niet hoe je hierop gaat reageren.

Ik zou je ook adviseren om het inderdaad gewoon thuis te doen. Dan ben je over het algemeen toch wat meer op je gemak. Ik zou het zeker niet op een feestje doen. Juist ook doordat je er uiteindelijk loom van wordt.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
michael123 zei:
Zelf cake bakken is ook niet moelijk maar dat doen terwijl je liever niet hebt dat je ouders er vanaf weten wel

Het is ook af te raden om het te doen als je ouders ook thuis zijn vind ik. Dan zou je de hele tijd het gevoel kunnen krijgen dat je ouders je kamer binnenkomen.. Niet fijn.

Neem het voor de eerste keer met een paar vrienden als je alleen thuis bent en nergens naar toe hoeft de komende paar uur.

stomme eend

Bewuste gebruiker
ik vind spacecake een van de meest onderschatte drugs. ik heb er zelf eigenlijk praktisch alleen maar heftige ervaringen mee. Eerste keer (dan hebben we het over halverwege de jaren 90) had ik 3 plakjes gehaald bij een coffeeshop. Op Dynamo Festival gegeten, 1 plakje p.p.. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik en mijn twee vrienden meer dan 2 dagen ervan hebben getript :openmouth: En het was alles behalve een fijne trip. Ik schrok nogal toen ik opeens patroontjes zag, die me sterk deden denken aan een paddo-trip. Maar ik was er helemaal niet op ingesteld om te gaan trippen, en de setting was er ook helemaal niet naar.

Daarna heb ik nog wel eens zelf gebakken (door andere mensen gebakken vertrouw ik sinds mijn eerste ervaring dus echt niet meer), en de fout gemaakt de cake op tafel te laten staan en de hele avond vrolijk door te peuzelen (want lekker was ie!!! :hearteyes: ). Dat resulteerde wederom in een heftige trip. En weer was ie niet fijn. IK dacht dat ik dood was, en dat ik naar mijn eigen opbaring keek. Het duurde gelukkig niet zo godsgruwelijk lang als de eerste nare trip.

Weed eten is gewoon heeeel anders dan het roken, dus ik weet niet of het je uberhaubt zo helpen om daar eerst mee te beginnen.
En ik zou dus absoluut niet je eerste plakje op een feest eten.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Bak er twee, eentje met wiet, snijd de plakjes eraf, en berg die op, en laat de andere staan voor de vreetkick.

Curunir

Experimenterende gebruiker
Een paar tips:

- Als je spacecake gaat bakken, onthoud dat je het plantmateriaal eerst moet oplossen in warme boter (bij hasj) of een tijdje moet laten weken en daarna eruit halen (bij wiet). Met die boter bak je vervolgens de cake. Beginnersfout #1 is het plantmateriaal domweg door het beslag te flikkeren.
- Reken uit hoeveel je normaal per persoon zou gebruiken in een joint en doe ZEKER NIET MEER dan die hoeveelheid per persoon in je cake. Alle actieve stoffen worden immers gemetaboliseerd, wat bij een joint roken niet het geval is (deel verbrandt gewoon, vervliegt in de lucht etc). Beginnersfout #2 is veel te veel stuff in je cake gooien en dat het dan te heftig wordt.
- Neem ook niet meer dan deze vooraf bedachte dosis. Realiseer je dat het tot anderhalf uur kan duren voor je de effecten voelt en dat ze ook dan langzaam intenser worden. Beginnersfout #3 is een halve cake opschranzen omdat je denkt dat je niets of te weinig voelt. Hilarisch voor je medestoners, niet voor jou.
- Kies voor je eerste keer een rustige, vertrouwde setting uit met een nuchter persoon in de buurt (die je van te voren informeert). Doe het niet op een feest de eerste keer (veel mensen worden er loom van, dus vraag me af of de combo met een hardstyle feest slim is). (Lichte) paranoia valt bijna niet te vermijden bij spacecake en als je misselijk wordt hang je ook liever boven je eigen vertrouwde toiletpot.
- Realiseer je dat de effecten LANG aanhouden, trek er gerust een lange avond voor uit, de volgende ochtend zul je waarschijnlijk nog met een licht stoned gevoel opstaan.

Doseren is overigens niet moeilijker met spacecake, aangezien de boter door het hele beslag verspreid wordt kan je uitrekenen hoeveel gram er ongeveer per plak aanwezig is. Te veel nemen is (drum roll) JE EIGEN DOMME SCHULD :stoned:

cropp

Badass junkie
mijn ervaring is dat je hier onzettend snel ziek van word, dus ik zou een beetje pakken, en niet meteen bij blowen of pakken

Winehouse

Badass junkie
1Is het verstandig om spacecake te nemen als je nooit geblowed hebt?
Nee, dat is niet verstandig. Er zijn 3 verschillen tussen het roken en eten van weed.

-Met eten duurt het langer voordat de wiet inslaat, je moet dus niet doorblijven eten tot je wat merkt!
-Als je een spacecake eet zijn de effecten heftiger.
-Het effect houdt langer aan als je de spacecake eet. wel 12 uur lang. zelf ben ik er een keer 24 uur ziek van geweest.

2 Is het aan te raden om het te nemen voor een een hardstyle/hardcore party?
nee, je word meestal sloom moe en spacend van wiet. vooral de eerste keren. de muziek vind je misschien mooier klinken maar je heb echt geeen zin om te bewegen. ik raad je aan om de eerste keer gewoon thuis, op de bank te gebruiken.

3 Is het verkrijgbaar in bijna elke coffeschop?
niet elke coffeeshop, maar je kunt het wel zelf maken, dan weet je wat erin zit.

Bovenaan