Vraagjes mbt kratom en studeren

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Ik wil eens binnenkort kratom uitproberen met als doel om mentaal te relaxen maar toch productief te zijn (school, deadlines etc). Omdat ik ADD heb is concentreren voor mij vaak een flinke uitdaging. Leren is het probleem niet, het zijn puur de concentratie problemen. Ik kan vaak zonder dat ik het doorheb flink afdwalen in mijn hoofd. Blowen zorgt er meestal wel voor dat ik een beetje land maar omdat ik dan stoned ben komt er van productief studeren vaak ook niks van. Ik heb meerdere keren Ritalin geprobeerd maar ik heb het idee dat Ritalin vaak op korte termijn wel werkt maar op lange termijn zorgt voor een flinke afvlakking van mijn stemming/gevoelens. Ook daalt mijn eetlust hiervan en slaap ik onregelmatig. Dus dit wil ik niet meer gebruiken. GHB is dan wel een wondermiddeltje wat mij op een niveau brengt mentaal waar ik naar zoek ben maar dit wil ik graag puur recreatief houden aangezien ik het idee heb dat ik best verslavingsgevoelig ben.
Nu heb ik dus over Kratom gelezen en zoals het beschreven wordt lijkt dit wel een goed middeltje om eens uit te proberen.
Nu heb ik een beetje research gedaan en heb uiteindelijk dit product gevonden:
https://azarius.nl/smartshop/kratom/tincture-kratom-maeng-da-sacred-plants-extract-3-1/
Dit lijkt me wel handig doseerbaar en ook goed te controleren hoeveel ik er nou precies van nodig heb voor de gewenste effecten. De bladeren om thee mee te zetten lijkt me iets lastiger hiervoor. Wat raden jullie aan?? Is het verstandig om het eens te proberen? Of zal dit mij weinig tot niks opleveren wat betreft focus en mentale rust tijdens eventuele drukke periodes met deadlines en tentamens.
alvast bedankt.

Fool

Badass junkie
Opiaten en opioides zorgen ervoor dat je gedachtes niet meer gaan dwalen over zo ongeveer alles, je gaat er enkel van liggen, muziek luisteren en een beetje voor je uit staren/praten. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je zou willen gaan studeren onder invloed van kratom.

Openmindrug

Newbie
@Chronic303

Hi Chronic303,

Je stelt exact de vraag die ik nu heb, thanks daarvoor.Ook ik ben inderdaad tegengekomen dat sommige kratom behulpzaam zou kunnen zijn bij de studie. Daarnaast heb ik dezelfde ADD moeite mbt studeren en maak ook dezelfde afweging mbt andere hulpmiddelen zoals Ritalin. Ik vroeg me af of je ondertussen een keer ervaring gehad hebt met het gebruik van Kratom en studeren en of dit geholpen heeft(en zo ja welke) en of je anders ondertussen een ander middel gevonden heeft dat goed werkt. Let me know :wink: Thanks anyways.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
@Chronic303

Hi Chronic303,

Je stelt exact de vraag die ik nu heb, thanks daarvoor.Ook ik ben inderdaad tegengekomen dat sommige kratom behulpzaam zou kunnen zijn bij de studie. Daarnaast heb ik dezelfde ADD moeite mbt studeren en maak ook dezelfde afweging mbt andere hulpmiddelen zoals Ritalin. Ik vroeg me af of je ondertussen een keer ervaring gehad hebt met het gebruik van Kratom en studeren en of dit geholpen heeft(en zo ja welke) en of je anders ondertussen een ander middel gevonden heeft dat goed werkt. Let me know :wink: Thanks anyways.

Ik heb uiteindelijk Kratom nooit geprobeerd hiervoor. Wel heb ik meer onderzoek gedaan naar Nootropics, supplementen voor je brains. Ik gebruik nu enkele maanden een stack van Piracetam + Alpha GPC (Choline) + Noopept. Moet zeggen dat ik zeker wat merk heeft even geduurd tot ik de juiste dosis had gevonden maar heb wel het idee dat ik nu langer kan concentreren en de lesstof ook sneller begrijp en onthou. Nootropics zijn makkelijk te verkrijgen online. Er is ook zat informatie te vinden erover.
Ik zit nu op 2x per dag: 2400mg Piracetam + 300mg Alpha GPC + 10/20mg Noopept.. dit werkt prima voor mij..

Bovenaan