Vraagjes over Paddo's

Sunseed

Belezen gebruiker
[Edit: Heb de antwoorden erbij gezet, handiger voor anderen.]

Hey,
Ben nogal nieuw hier, heb wat zitten rondlezen maar kzit toch nog met wat vragen over paddo's.

1.Zijn er slechte (lichamelijke) effecten verbonden aan paddo's? (Zoals longkanker bij roken enz)
Zo ja, Welke ?

Mits je een slapende psychose hebt (die kans bestaat wanneer het in je familie voorkomt) kan deze geactiveerd worden. Verder zijn paddo's niet schadelijk voor je lichaam (net zo gezond als champignons).

2.Ik heb nog nooit een drug/paddo/whatever genomen, behalve Alcohol en Tabak. Kan ik beter met iets anders beginnen of zijn paddo's geschikt ?
Niets kan je voorbereiden op een bepaalde psychedelische drug. Als je zachtjes aan wilt beginnen, neem dan eerst een halve portie, kun je dit met gemak aan dan kun je overstappen op een hele.

3. Met welke soort paddo kan ik het beste beginnen?
De effecten zijn bij iedereen anders maar mexicaans wordt over het algemeen gezien als een relatief zwakke paddosoort (waar ik persoonlijk dan weer uitermate hard op ben gegaaan :P)

4. Ik las ergens dat ik best begin met ene halve. verkort dit de trip ook of is hij alleen minder zwaar ? Kan ik ook beginnen met een kwartje ?
De trip duurt voor zover ik weet even lang, maar het is wel een stuk zwakker. Van een kwartje zou je in principe niets voelen, een halve zou in principe zwak genoeg moeten zijn voor de meeste mensen.

5. Ik voel mezelf wel redelijk goed, heb nooit last van depressie gehad ofzo, ook geen famillie met depressie (behalve aangetrouwde). ik sta wel redelijk sterk in mn schoenen, maar heb wel weer bang voor een bad trip, wat mss de kans verhoogt dat ik er een krijg ?
geen idee, hangt puur af van je voorbereiding en hoe sterk jij in je schoenen staat. Bereidt je je goed voor dan is de kans erg klein.

6. Een bad trip, is dat echt angstaanjagend ?
Sommige DF'ers zeggen dat bad trips de beste trips zijn. Ik heb er zelf nog nooit een gehad, wel weet ik dat veel mensen het inderdaad angstaanjagend vinden. Zorg daarom dat je een ervaren meetripper/zitter hebt die je in zo'n geval kan kalmeren!

7. Iedereen zegt dat je niet zoveel kans maakt op een bad trip als je je goed voorbereid, wat kan ik verstaan onder goed voorbereiden ?
Zorg gewoon voor een omgeving met zo weinig mogelijk stress, geen afspraken maken die dag, zorg dat je lekker in je vel zit en zorg dat je met goede mensen tript (oftewel: een ervaren persoon, of een onervaren persoon die nuchter blijft en zich enigzins ingelezen heeft in de materie). Geen zeikers/pesters!

8. indien ik toch een bad trip heb, wat kan ik et beste doen ? hem proberen te beinvloeden met het een of ander? Gewoon laten gebeuren ? Concentreren op leuke momenten ?
Positief denken, kijk hoe mooi de wereld eigenlijk is, laat het gewoon lekker gaan en geef je er aan over.

9. Muziek, is dit een aanrader voor de eerste keer ? Ik ben verslaafd aan muziek en ik denk dat het wel leuk zou zijn tijdens een trip. Maar als et niet aangeraden word ga ik het maar niet doen voor de eerste keer
Doen! Het is moeilijk te voorspellen wat jij persoonlijk leuk zal vinden tijdens een trip, je gaat de muziek namelijk veel intenser beleven. Met bands als piunk floyd/the beatles en andere muziek uit de tijd van de trippers zit je vrijwel altijd goed.

10. Is er iets wat ik echt uit de buurt moet houden tijdens een trip, bv. messen of wapens ?
(vlammen, ramen,...)

Zorg voor een veilige omgeving. Als jij er over denkt om lekker wapens rond te laten slingeren tijdens een paddo trip, dan besef je blijkbaar nog niet hoe intens zoiets is, en wat het kan uithalen met je denkvermogen. Zorg voor een veilige omgeving.

11. Ik zou het samen met een vriendin van me doen. en iemand anders (Jongen/meisje?) zou dan tripsitter zijn, maar ik ken echt niemand met ervaring met paddo's. is dat een probleem ?
Een beetje, een ervaren persoon kan je trip vaak beter begeleiden (weet wanneer hij je met rust moet laten en wanneer niet, etc.) Laat de zitter anders het volgende lezen:
viewtopic.php?f=10&t=13488

12. wat mag een tripsitter niet doen ? Bv als ik iets wil doen wat echt ni kan (Viegen bv xD) moet hij/zij me dan tegenhouden, of gewoon verhinderen dat ik een raam vind? (rol luik dichtdoen bv)
Lol....wat denk je zelf? Dingen doen die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn (inclusief zwemmen, of op enige manier deelnemen aan het verkeer inbegrepen) niet doen! Je kunt onder invloed van vrijwel nooit 100% functioneren, en regelmatig zelfs totaal niet.

13.Mag ik eten/drinken tijdens/voor/na de trip ? (frisdrank, geen alcohol.)
Je mag alles eten wat je normaal ook mag, alleen alcohol, medicijnen en andere drugs zijn tijdens en ca. 12 uur voor/na de trip een no go!!!!!!! Let er wel op dat suiker je trip minder sterk kan maken.
Overigens zul je waarschijnlijk niet in staat zijn om zooi als hamburgers, donuts etc. etc. weg te werken, kauwen gaat bijna niet. Kleine snoepjes als fruitmenthos zijn echter een aanrader.

14.Gamen (Xbox) lijkt me wel chill in een trip, is dit mogelijk ? xD
Doe lekker waar je zin in hebt, maar verwacht geen highscores neer te zetten :P

EDIT1: 15. Geuren, zijn er bepaalde geuren die ik zeker moet vermijden?
Ik ruik meestal niks meer.

16. Kan ik naar andere ruimtes in het huis gaan, bv als ik nr de wc moet ? of is dit teveel verandering?
Is prima mogelijk, even op bed liggen, naar de wc gaan etc. zo lang je maar neit naar gevaarlijke plaatsen toe gaat.

17. Als ik echt wil dat de trip stopt, is er een manier om hem te stoppen of hem sneller te laten eindigen ? (bv door iets speciaal te drinken/eten. omdat chocolade hem verlengt, zijn er mss ook dingen die hem afremmen?)
Druivensuiker als ik het goed heb. Verder is het mogelijk om jezelf redelijk nuchter te maken door het hard te proberen, maar je kunt een trip niet opeens over laten gaan. Maar maak je over dat soort ongein maar geen zorgen, geniet in plaats daarvan lekker van je trip.

EDIT2: 18. Ik haat champignons, kan die smaak echt niet uitstaan.ik veronderstel dat paddo's ook wel zo proeven, kan ik ze mengen met iets ? of doet dat et effect weg ?
ze proeven compleet anders dan champignons. Zelf heb ik geen problemen met de smaak (vindt ze naar madeliefjes smaken :P), maar veel mensen klagen over een onuitstaanbare smaak. Gewoon doorzetten, en niet aanstellen is mijn motto. Als het je echt niet lukt kun je er nog altijd thee van zetten, het verwerken in lasagne of iets anders culinairs.

EDIT3: 19. Hoeveel moet ik nu eigelijk nemen, een halve portie weet ik, maar hoeveel gram is dat dan ? in wat voor maten gaan die dingen ?

20. Ik heb dus echt niemand die ervaring heeft , om tripsitter te zijn , maar ze zouden wel nuchter blijven, gaat dat dan ?

Er zullen waarschijnlijk nog wel vragen binnenschieten dus ik ga deze post later mss nog editen.
Bedankt :)

caatje

Badass junkie
Sunseed zei:
Hey,

4. Ik las ergens dat ik best begin met ene halve. verkort dit de trip ook of is hij alleen minder zwaar ? Kan ik ook beginnen met een kwartje ?

Beetje vreemde vraag... :confused: Het lijkt me dat je het hier over een pilletje hebt? Verder krijg je bij een goede smartshop meestal uitgebreide uitleg als je er om vraagt. (bij Sirius in Eindhoven heeeeel duidelijk) Lees ook eens wat trip reports!

Sunseed

Belezen gebruiker
caatje zei:
Sunseed zei:
Hey,

Beetje vreemde vraag... :confused: Het lijkt me dat je het hier over een pilletje hebt? Verder krijg je bij een goede smartshop meestal uitgebreide uitleg als je er om vraagt. (bij Sirius in Eindhoven heeeeel duidelijk) Lees ook eens wat trip reports!
Ja zo iemand die ik ken op msn zij me dat ik best begin met een halve paddestoel (hem in 2 stukken snij fzo weetikveel).

Smartshops, is dat hetzelfde als coffeeshops ?
Btw ik woon in belgie, en heb niet echt direct vervoer naar nederland. ik zou ze laten versturen met de post door iemand, of mag dat niet ? (Paddo's zijn toch legaal?)

Hylke

Belezen gebruiker
1. Mits je een slapende psychose hebt (die kans bestaat wanneer het in je familie voorkomt) kan deze geactiveerd worden. Verder zijn paddo's niet schadelijk voor je lichaam (net zo gezond als champignons).

2. Niets kan je voorbereiden op een bepaalde psychedelische drug. Als je zachtjes aan wilt beginnen, neem dan eerst een halve portie, kun je dit met gemak aan dan kun je overstappen op een hele.

3.De effecten zijn bij iedereen anders maar mexicaans wordt over het algemeen gezien als een relatief zwakke paddosoort (waar ik persoonlijk dan weer uitermate hard op ben gegaaan :P)

4.De trip duurt voor zover ik weet even lang, maar het is wel een stuk zwakker. Van een kwartje zou je in principe niets voelen, een halve zou in principe zwak genoeg moeten zijn voor de meeste mensen.

5. geen idee, hangt puur af van je voorbereiding en hoe sterk jij in je schoenen staat. Bereidt je je goed voor dan is de kans erg klein.

6. Sommige DF'ers zeggen dat bad trips de beste trips zijn. Ik heb er zelf nog nooit een gehad, wel weet ik dat veel mensen het inderdaad angstaanjagend vinden. Zorg daarom dat je een ervaren meetripper/zitter hebt die je in zo'n geval kan kalmeren!

7.Zorg gewoon voor een omgeving met zo weinig mogelijk stress, geen afspraken maken die dag, zorg dat je lekker in je vel zit en zorg dat je met goede mensen tript (oftewel: een ervaren persoon, of een onervaren persoon die nuchter blijft en zich enigzins ingelezen heeft in de materie). Geen zeikers/pesters!

8.Positief denken, kijk hoe mooi de wereld eigenlijk is, laat het gewoon lekker gaan en geef je er aan over.

9. Doen! Het is moeilijk te voorspellen wat jij persoonlijk leuk zal vinden tijdens een trip, je gaat de muziek namelijk veel intenser beleven. Met bands als piunk floyd/the beatles en andere muziek uit de tijd van de trippers zit je vrijwel altijd goed.

10. Zorg voor een veilige omgeving. Als jij er over denkt om lekker wapens rond te laten slingeren tijdens een paddo trip, dan besef je blijkbaar nog niet hoe intens zoiets is, en wat het kan uithalen met je denkvermogen. Zorg voor een veilige omgeving.

11. Een beetje, een ervaren persoon kan je trip vaak beter begeleiden (weet wanneer hij je met rust moet laten en wanneer niet, etc.) Laat de zitter anders het volgende lezen:
viewtopic.php?f=10&t=13488

12.Lol....wat denk je zelf? Dingen doen die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn (inclusief zwemmen, of op enige manier deelnemen aan het verkeer inbegrepen) niet doen! Je kunt onder invloed van vrijwel nooit 100% functioneren, en regelmatig zelfs totaal niet.

13. Je mag alles eten wat je normaal ook mag, alleen alcohol, medicijnen en andere drugs zijn tijdens en ca. 12 uur voor/na de trip een no go!!!!!!! Let er wel op dat suiker je trip minder sterk kan maken.
Overigens zul je waarschijnlijk niet in staat zijn om zooi als hamburgers, donuts etc. etc. weg te werken, kauwen gaat bijna niet. Kleine snoepjes als fruitmenthos zijn echter een aanrader.

14.Doe lekker waar je zin in hebt, maar verwacht geen highscores neer te zetten :P

15. Ik ruik meestal niks meer

16.Is prima mogelijk, even op bed liggen, naar de wc gaan etc. zo lang je maar neit naar gevaarlijke plaatsen toe gaat.

17.Druivensuiker als ik het goed heb. Verder is het mogelijk om jezelf redelijk nuchter te maken door het hard te proberen, maar je kunt een trip niet opeens over laten gaan. Maar maak je over dat soort ongein maar geen zorgen, geniet in plaats daarvan lekker van je trip.

18.Ze proeven compleet anders dan champignons. Zelf heb ik geen problemen met de smaak (vindt ze naar madeliefjes smaken :P), maar veel mensen klagen over een onuitstaanbare smaak. Gewoon doorzetten, en niet aanstellen is mijn motto. Als het je echt niet lukt kun je er nog altijd thee van zetten, het verwerken in lasagne of iets anders culinairs.

Iig. veel van de antwoorden die ik je nu gegeven heb zijn persoonlijk, iedereen ervaart het anders. Lees igg. dit topic eens door, zeer nuttig:

viewtopic.php?f=7&t=7808

Maak je vooral niet te druk om het gevaar van een bad trip, daarmee verhoog je de kans op één juist mee. Gewoon die hippy vibe pakken , en lekker relaxen :stoned:

Veel plezier met je trip.

caatje

Badass junkie
Sunseed zei:
caatje zei:
Sunseed zei:
Hey,

Ja zo iemand die ik ken op msn zij me dat ik best begin met een halve paddestoel (hem in 2 stukken snij fzo weetikveel).

Smartshops, is dat hetzelfde als coffeeshops ?
Btw ik woon in belgie, en heb niet echt direct vervoer naar nederland. ik zou ze laten versturen met de post door iemand, of mag dat niet ? (Paddo's zijn toch legaal?)

Smartshop is geen coffeeshop. Ennuh , per post versturen is wat wij onder elkaar ook doen en geeft tot op de dag van vandaag geen problemen. En ik weet niet of paddo's in België legaal zijn. Dit kun je natuurlijk makkelijk zelf ff uitzoeken op google!

Sunseed

Belezen gebruiker
Ik las overlaatst in de Knack (Magazine) dat het hier legaal is, maar dat ze wel proberen het te verbieden.

Hylke

Belezen gebruiker
Een halve paddestoel? Het zijn geen gignatische dingen ofzo. Je koopt ze per bakje (=20 gram dacht ik). Daar kun je de helft van opeten.

Maareh, je klinkt alsof je eigenlijk totaal niet weet wat paddo's zijn, hoe weet je zo zeker dat je ze wilt gebruiken?
En zijn hier al tig topics over, surf eens wat rond zou ik zo zeggen, doe kennis op.

Sunseed zei:
Ik las overlaatst in de Knack (Magazine) dat het hier legaal is, maar dat ze wel proberen het te verbieden.

Verse paddo's zijn volgens mij gewoon legaal, alleen gedroogde niet.

-edit-

Nog iets gevonden over de gezondheidsrisico's paddo's, van het RIVM:

"Er is geen sprake van lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid. De acute
toxiciteit blijft grotendeels beperkt tot mogelijke paniek- en angstaanvallen, die
slechts incidenteel fatale gevolgen kunnen hebben. Bij chronische toxiciteit kan
hoogstens het optreden van flashbacks genoemd worden. Per saldo is er
derhalve geen risico voor de individuele gezondheid bij het gebruik van paddo’s.
Voor slechts één van de criteria in deze risicocategorie, de acute toxiciteit,
werd het risico als gering geschat. Hoewel er geen wetenschappelijke
onderzoekgegevens zijn, lijkt het gebruik van paddo’s in combinatie met andere
psychoactieve middelen, inclusief alcohol, wel een extra risico te vormen."

"Paddo’s verminderen het reactievermogen (o.a. rijvaardigheid) van de
gebruiker, maar er is geen sprake van verlaging van de geweldsdrempel van de
gebruiker. Omdat het gebruik meestal thuis en in de vrije natuur plaatsvindt, is
er geen overlast voor burgers. Het risico voor verstoring van de openbare orde
wordt daarom als gering ingeschat. In tegenstelling tot de algemene bevolking
gebruiken toeristen de paddo’s in hotels en in de openbare ruimte. Dit geeft
wat meer aanleiding tot overlast."

http://www.rivm.nl/bibliotheek/digitaal ... advies.pdf

Sunseed

Belezen gebruiker
Bedankt Hylke voor de antwoorden. :)

Ooh, ik dacht dat zo 1 paddestoeltje al genoeg was voor een trip xD
Ik weet wel wat het zijn, ik weet gewoon niet wat veel is en wat niet enzo.

Sunseed

Belezen gebruiker
Maar het probleem is ik vind egt niemand als tripsitter die er ervaring mee heeft. heb wel mensen die bereid zijn nuchter te blijven en zo op te letten, of moeten ze echt ervaring hebben ?

Hylke

Belezen gebruiker
Hoeft niet, maar zoals ik al zei kan een persoon oznder ervaring minder goed (of zelfs totaal niet) begrijpen wat jij in een trip doormaakt, en daarom minder goed anticiperen op wat hij moet doen.

Kies gewoon iemand waar je goed mee op kunt schieten, die je vertrouwt (dus waarvan je niet denkt dat hij je bijv. halverwege in de steek gaat laten), laat hem de Sitter-FAQ lezen, en maak gewoon duidelijk dat het op dat moment om jou draait (dus dat hij niet gaat zeuren en al helemaal niet gaat pesten/plagen, en je nergens tot zal dwingen).

Overigens ook wel belangrijk: wat wil je bereik met je trip? Wil je gewoon lekker lachen, wil je het gewoon eens ervaren, of wil je echt je psyche doorgronden, filosoferen etc.?

Sunseed

Belezen gebruiker
Hylke zei:
Overigens ook wel belangrijk: wat wil je bereik met je trip? Wil je gewoon lekker lachen, wil je het gewoon eens ervaren, of wil je echt je psyche doorgronden, filosoferen etc.?
Ervaren, En ontdekken wat iedereen er zo speciaal aan vind. Hopend dat et mn leven wat boeiender maakt.

Nog een vraagje, zie je aan je ogen dat je paddo's hebt genomen ? zijn er enige lichamelijke kenmerken? de kans is zeer zeer klein dat mijn ouders me zouden betrappen (zou het nooit mogen). maar zouden ze het merken of kun je het voor een 20tal seconden of meer verbergen ?

Hylke

Belezen gebruiker
Je krijgt vergrote pupillen, maar niets wat opvalt als je er niet op let. Alleen...wanneer je een gesprek moet voeren, ook al zijn het maar een paar woorden, dan ben je de klos. Zorg gewoon dat je ouders niet thuis zijn als je het neemt, en er ook geen kans is dat ze de rest v.d. dag thuiskomen (of doe het anders buiten, bijv. in het bos; de ideale locatie).

Sunseed

Belezen gebruiker
Probleem is, kweetniet hoelang hij duurt. wat is echt het MAXIMUM dat hij kan duren ?

Moet altijd thuis komen eten om 6 u savonds, en om 12 u trg thuis zijn savonds, behalve als ik uitga. & hou niet echt zo vn liegen over die dingen.

Heb nu wat mijn hele namiddag besteed aan research over paddo's, (oh ja en ook wat photoshop.)
en toch heb ik nog et gevoel alsof ik er niets van weet xD

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
je kan best beginnen met 1/3 en over anderhalf uur pas bijdoseren. wel mexicaantjes kopen! geen andere soorten. en in hoeverre het ongezond is weet ik niet maar volgens mij zijn drugs nooit echt ongezond alleen kijk wel uit dat je niet een bezem pakt en onder je benen zet en dan uit het raam klimt ofzo

Sunseed

Belezen gebruiker
Welhallodaar zei:
je kan best beginnen met 1/3 en over anderhalf uur pas bijdoseren. wel mexicaantjes kopen! geen andere soorten. en in hoeverre het ongezond is weet ik niet maar volgens mij zijn drugs nooit echt ongezond alleen kijk wel uit dat je niet een bezem pakt en onder je benen zet en dan uit het raam klimt ofzo
Ok, sommige zeiden me dat ik beter met truffels begin, maar dan toch maar beter met mexicaanse ?

Kunnen zo'n paddestoelen slecht worden/zijn ? of giftig als ze mss verkeerd gekweekt waren ?

Er staan btw een paar nieuwe vraagjes in eerste post.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Um over bad-trips die kan je zelf niet triggeren maar als je een krijgt blijf dan denken dat het nep is en dat het wel weer over gaat. Gebruik niks anders dan mexicaantjes voor de eerste keer alhoewel truffels ook kunnen zou ik ze niet onderschatten. 15 gram is een halve portie volgens elephantos.nl (van mexicaantjes). suikerwater is trouwens helemaal niet nodig bij een milde paddo trip alleen bij de sterkere misschien. ook kan je na of tijdens de trip honger krijgen zet daarom eten klaar. misschien is het ook handig om eerst eeen goede nachtrust te krijgen en daarna te gaan trippen. kijk wel uit met chocola want dit is een mao remmer. Mjah nu moet je echt die paddo's gaan eten hoor want ik vind dat ik wel genoeg heb gezegd

Sunseed

Belezen gebruiker
Welhallodaar zei:
Um over bad-trips die kan je zelf niet triggeren maar als je een krijgt blijf dan denken dat het nep is en dat het wel weer over gaat. Gebruik niks anders dan mexicaantjes voor de eerste keer alhoewel truffels ook kunnen zou ik ze niet onderschatten. 15 gram is een halve portie volgens elephantos.nl (van mexicaantjes). suikerwater is trouwens helemaal niet nodig bij een milde paddo trip alleen bij de sterkere misschien. ook kan je na of tijdens de trip honger krijgen zet daarom eten klaar. misschien is het ook handig om eerst eeen goede nachtrust te krijgen en daarna te gaan trippen. kijk wel uit met chocola want dit is een mao remmer. Mjah nu moet je echt die paddo's gaan eten hoor want ik vind dat ik wel genoeg heb gezegd
Haha ja inderdaad :)

Alleen moet ik nog iemand zoeken om me ze op te sturen, en een manier vinden dat mn ouders het niet te weten komen (Ze zouden mijn post wel eens durven openen.)

Dus nu hebben we gekosen om het bi jde zus van een vriendin thuis te doen, we hbben nog een meisje dat dan tripsitter word, ze blijft nuchter, we zullen allebij beginnen met 10 gram. als het me bevalt neem ik mischien nog 10 gram bij ? er zal druivensuiker zijn voor als het nodig is.
Verder: Frisdrank, Snoepjes & koeken, Een tekenblok en muziek.
Ik mis niets denk ik he xD

Sunseed

Belezen gebruiker
Goed idee! Die bellenblazer toch, de geur vn wierook vind ik behoorlijk slecht, dus dat ga ik maar laten.

phy

Bewuste gebruiker
EDIT3: 19. Hoeveel moet ik nu eigelijk nemen, een halve portie weet ik, maar hoeveel gram is dat dan ? in wat voor maten gaan die dingen ?

20. Ik heb dus echt niemand die ervaring heeft , om tripsitter te zijn , maar ze zouden wel nuchter blijven, gaat dat dan ?

19. Een halve portie mexicaanse is idd 15 gram. Waarom haal je ze niet in de smartshop? Ik weet niet waar je woont, maar in Den Haag bv, kan je ze gemakkelijk halen.

Pas op met andere soorten. Als je een andere soort besluit te nemen, verandert de portiegrootte vaak ook.

20. Het allerbelangrijkste is dat je een omgeving uitkiest waar je je op je gemak voelt, bij voorkeur bij jou thuis of een vriend. Geen plek waar onverwachte dingen kunnen gebeuren (bijv. je moeder stormt plots binnen met haar eigengemaakte cake). Dat wil je niet hebben tijdens een trip. In de natuur kan ook, maar dan een plek waar weinig/geen mensen komen.

Als je aan het trippen bent vind je nuchtere mensen raar (en andersom). Zorg dat je een goede verstandhouding hebt met de mensen die de trip bijwonen.

Zorg in ieder geval dat de sitter weet wat paddo's zijn en laat hem/haar inlezen over paddo's.

Sunseed

Belezen gebruiker
Zou het nooit alleen doen(toch niet eerste keer), maar ik woon in belgie & hier zijn geen smartshops in de buurt ofzo.

Maar een nederlander die ik ken gaat ze me opsturen met de post (1 portie, 30 gram)
We beginnen allebij met 10 & mijn vriendin houd het daarbij, als het mij bevalt eet ik nog 10 gram.

phy

Bewuste gebruiker
Sunseed zei:
Zou het nooit alleen doen(toch niet eerste keer), maar ik woon in belgie & hier zijn geen smartshops in de buurt ofzo.

Maar een nederlander die ik ken gaat ze me opsturen met de post (1 portie, 30 gram)
We beginnen allebij met 10 & mijn vriendin houd het daarbij, als het mij bevalt eet ik nog 10 gram.

@welhallodaar: subtiel..... Door dit soort reacties kan het flink fout gaan...

@sunseed:
klinkt goed. Na ongeveer een uur zal je zeker wat voelen, als het bevalt kan je rond 1 a 1,5 uur na inname de rest doen. langer dan 2 uur na inname zal het effect nauwelijks versterken (mijn ervaring).

Enjoy!

Sunseed

Belezen gebruiker
Heb ze besteld, zouden vrijdag/maandag moeten aankomen, ik zal een tripreport schrijven als ik ze genomen heb, ben nogal goed in dingen schrijven (verhalen,blogs,reports,...)

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
1.Zijn er slechte (lichamelijke) effecten verbonden aan paddo's? (Zoals longkanker bij roken enz)
Zo ja, Welke ?
geen zorgen maken, probeer een kleine portie en luister naar je lichaam

2.Ik heb nog nooit een drug/paddo/whatever genomen, behalve Alcohol en Tabak. Kan ik beter met iets anders beginnen of zijn paddo's geschikt ?
wiet kan je al een groot stuk op weg helpen maar dat is niet echt nodig, ik raad trouwens af om je eerste trip te paffen.

3. Met welke soort paddo kan ik het beste beginnen?
maakt niet echt uit, iedereen zegt mexicaanse dus dat zeg ik dan ook maar
heb zelf mijn hardste trip gehad op een bakje mexicaantjes en mijn lichste trip op driekwart bakje hawaaiiaanse (wat de sterkste zouden zijn)

ik heb al een prima trip gehad op een kwart portie, maar hiervan wordt je achtertuin niet boeiend genoeg voor een ganse avond, muziek klinkt mooier, alles is grappig, ideaal voor een oppervlakkige trip maar leuke avond.

5. Ik voel mezelf wel redelijk goed, heb nooit last van depressie gehad ofzo, ook geen famillie met depressie (behalve aangetrouwde). ik sta wel redelijk sterk in mn schoenen, maar heb wel weer bang voor een bad trip, wat mss de kans verhoogt dat ik er een krijg ?ik was de eerste keer doodsbang, maar zodra ik het ophad was ik het al vergeten dat ik drugs had genomen. de effecten komen ongelofelijk langzaam en subtiel op dus je hebt alle tijd om te wennen.

6. Een bad trip, is dat echt angstaanjagend ?
JA!
gouden tip: loop niet weg van je angsten, probeer je niet te verzetten.

7. Iedereen zegt dat je niet zoveel kans maakt op een bad trip als je je goed voorbereid, wat kan ik verstaan onder goed voorbereiden ?
Zorg gewoon voor een omgeving met zo weinig mogelijk stress, geen afspraken maken die dag, zorg dat je lekker in je vel zit en zorg dat je met goede mensen tript (oftewel: een ervaren persoon, of een onervaren persoon die nuchter blijft en zich enigzins ingelezen heeft in de materie). Geen zeikers/pesters! ²

8. indien ik toch een bad trip heb, wat kan ik et beste doen ? hem proberen te beinvloeden met het een of ander? Gewoon laten gebeuren ? Concentreren op leuke momenten ?
Positief denken, kijk hoe mooi de wereld eigenlijk is, laat het gewoon lekker gaan en geef je er aan over. zo eenvoudig is het niet vind ik

9. Muziek, is dit een aanrader voor de eerste keer ? Ik ben verslaafd aan muziek en ik denk dat het wel leuk zou zijn tijdens een trip. Maar als et niet aangeraden word ga ik het maar niet doen voor de eerste keer
Doen! Het is moeilijk te voorspellen wat jij persoonlijk leuk zal vinden tijdens een trip, je gaat de muziek namelijk veel intenser beleven. Met bands als piunk floyd/the beatles en andere muziek uit de tijd van de trippers zit je vrijwel altijd goed.
tip: als je je niet goed voelt kan (andere) muziek heel vaak helpen

10. Is er iets wat ik echt uit de buurt moet houden tijdens een trip, bv. messen of wapens ?
(vlammen, ramen,...)

Zorg voor een veilige omgeving. Als jij er over denkt om lekker wapens rond te laten slingeren tijdens een paddo trip, dan besef je blijkbaar nog niet hoe intens zoiets is, en wat het kan uithalen met je denkvermogen. Zorg voor een veilige omgeving.
hoe hoger de portie hoe meer risico op rare gedachtenkronkels

11. Ik zou het samen met een vriendin van me doen. en iemand anders (Jongen/meisje?) zou dan tripsitter zijn, maar ik ken echt niemand met ervaring met paddo's. is dat een probleem ?ik zou geen tripsitter nemen, zorg mss dat er iemand is die je kan bereiken in nood, een tripsitter zit niet op dezelfde golflengte, hij zal zich vervelen, jullie zullen je ergeren aan hem..

12. wat mag een tripsitter niet doen ? Bv als ik iets wil doen wat echt ni kan (Viegen bv xD) moet hij/zij me dan tegenhouden, of gewoon verhinderen dat ik een raam vind? (rol luik dichtdoen bv)lees de tripsitter faq

13.Mag ik eten/drinken tijdens/voor/na de trip ? (frisdrank, geen alcohol.)
probeer je maag leeg te houden, bij paddo's heb ik vaak last van lichte misselijkheid, als je zin hebt in frisdrank, laat je gaan, luister naar je lichaam, medicijnen zijn natuurlijk geen goed idee, een pintje tijdens de afterglow vind ik een aanrader.

14.Gamen (Xbox) lijkt me wel chill in een trip, is dit mogelijk ? xD
Doe lekker waar je zin in hebt, maar verwacht geen highscores neer te zetten :P

EDIT1: 15. Geuren, zijn er bepaalde geuren die ik zeker moet vermijden?
Ik ruik meestal niks meer.

16. Kan ik naar andere ruimtes in het huis gaan, bv als ik nr de wc moet ? of is dit teveel verandering?
Is prima mogelijk, even op bed liggen, naar de wc gaan etc. zo lang je maar neit naar gevaarlijke plaatsen toe gaat. ga zoiezo ook eens gaan wandelen in rustige natuurgebieden

17. Als ik echt wil dat de trip stopt, is er een manier om hem te stoppen of hem sneller te laten eindigen ? (bv door iets speciaal te drinken/eten. omdat chocolade hem verlengt, zijn er mss ook dingen die hem afremmen?)
neen, accepteer dat je aan het trippen, wees er altijd van bewust dat hoe slecht je je ook voelt, je je binnen een kwartier weer volledig euforisch kan voelen, laat je dus niet meeslepen.

EDIT2: 18. Ik haat champignons, kan die smaak echt niet uitstaan.ik veronderstel dat paddo's ook wel zo proeven, kan ik ze mengen met iets ? of doet dat et effect weg ?
met sla en mayonaise is het smullen geblazen
(alles met mayonaise is smullen geblazen)

half smartshop potje, andere doseringen kan je hier op het forum vinden

dat gaat... moeilijk zorg dat je je kan afzonderen, kans is zeer groot dat je dat gaat doen.

Sunseed

Belezen gebruiker
Bedankt Dreamer,

ik heb een gast uit nederland gevraagt me 1 portie op te sturen, ga deze dan verdelen in porties van 10 gram.

Sunseed

Belezen gebruiker
Mn vriend heeft het net gedaan gemaakt. kweet niet goed ofk het nu wel zou doen. voel me nogal slecht.

Sunseed

Belezen gebruiker
Mischien. ik kan ze ook nog drogen voor later he..

Alles is ondertussen trg in orde. maar ik voel me toch niet helemaal tip top.
Dan word het 22 Augustus.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Ik ben misschien je vergeten wat tips te geven ik heb ook naar lsd forum gekeken btw.
deze tips zou ik ook gebruiken voor paddo's

-Trip niet in je eentje, das voor later.
-Accepteer dat de LSD je geest kan overnemen en voor je gaat denken, dit heet badtrippen, oftwel uniek trippen de kans dat het gebeurt is klein en je kan het niet oproepen.
-Blijf denken dat het straks voorbij is, de angst wordt gecreeert door jezelf, het is je geest die het doet, ALLES is fictie wat je ook denkt.
-Zorg dat alles wat je gek maakt verwijdert wordt en kalmeer jezelf laat je kalmeren. Nogmaals ALLES is fictie het is er niet .... morgen is alles voorbij en is alles weer zoals het was.
Neem nooit de GSM op.
Doe nooit open.
Ga niet in je eentje zomaar iets doen bijvoorbeeld: naar buiten gaan.

Na het harden, kun je de liefde gaan bedrijven, ook al denk je er nog steeds niet aan, iedere aanraking van je geliefde is een touch of the universe. Neem een warm bad ..... met dennegeuren.
Exploreer alles wat intens is ..... je kan steeds meer naarmate je vaker lsd gebruikt. Wandelen in de natuur is een ervaring die je niet mag missen, het strand de duinen, exporeer je wereld.
Zorg voor wierook.
Zorg voor kleurende lichtjes ..
Zorg voor glitterende dingetjes.
Zorg voor chill muziek.
Goede hang en zit plek.

Neem uitgerust de LSD het liefst na het ontwaken van een goede nachtrust, deze vind ik wel belangrijk omdat ik altijd 's ochtens meer zin heb in drugs maar dit is persoonlijk

Sunseed

Belezen gebruiker
Ben nu eindelijkl toch vanplan het te doen, ik voel me geweldig (succes in het liefdesleven :tongueout:) & voel me er meer als klaar voor.
Enkel heb ik 1 probleem. De gast die het voor mij zou opsturen wilt het niet meer doen. Kweeksets kan ik niet doen want als één van mijn ouders dat ontdekt maken ze me dood. Is het toegestaan iemand van het forum hier te vragen om op te sturen (tegen een vergoeding:))?

phy

Bewuste gebruiker
Sunseed zei:
Ben nu eindelijkl toch vanplan het te doen, ik voel me geweldig (succes in het liefdesleven :tongueout:) & voel me er meer als klaar voor.
Enkel heb ik 1 probleem. De gast die het voor mij zou opsturen wilt het niet meer doen. Kweeksets kan ik niet doen want als één van mijn ouders dat ontdekt maken ze me dood. Is het toegestaan iemand van het forum hier te vragen om op te sturen (tegen een vergoeding:))?

Illegale handel is niet handig bij paddo's en het is zeker niet de bedoeling dat dat via dit forum gebeurt.

Bestel het zelf. Of haal het bij een smartshop. Maak er een mooi uitje van.

Petard

Experimenterende gebruiker
In elke stad of groot dorp hebben ze al een smartshop dus heel moeilijk is het niet om er aan te komen.

Bovenaan