Vraagjes voor de eerste keer XTC

BamHero

Experimenterende gebruiker
Ik ga van het weekend voor de eerste keer xtc slikken maar ik heb er totaal geen verstand van dus ik hoop wat op te steken!

Ik heb hier de keuze uit Playboys of Mitsubishi's , wat kan ik het beste nemen?

Slik je de XTC meteen of hou je hem eerst in je mond?

Nog tips (behalve iets om op te kauwen) ?

B

BamHero

En nog iets, ik zag laatst een mooi sommetje om uit te rekenen hoeveel pillen je kan hebben .... maar wat was het ook al weeR?

TeQ

Bewuste gebruiker
Om te beginnen kan ik je al vertellen dat het merkje niet iets is wat garant staat voor kwaliteit.
Dat verschilt per regio. Ik zou diegene noemen waar je de beste verhalen over hebt gehoord uit jou omgeving. En dan niet wat de verkoper er zelf van zegt. Want die zeggen toch bijna altijd dat ze de beste hebben en dat de 1 nog beter is dan de ander.

Wat algemene tips:

Begin met een hele, en niet met een halve. XTC valt toch altijd goed, en als je direct een hele neemt knal je echt goed. En beleef je een fantastische eerste keer die je niet snel meer zult vergeten.
Bij een halve is je eerste keer lang zo indrukwekkend niet denk ik (misschien zullen sommigen het met me oneens zijn., de manier hoe het in slaat in bepalend voor de rest van de trip.

Drink regelmatig water of een andere drank. Maar ook niet teveel. Een longdrink glas per half uur moet goed zijn.
Teveel water spoelt de vitamines weg.

Houd rekening met de temperatuur en je "normale" uithoudingsvermogen. Je gaat snel over de grenzen van je lichamelijke kunnen (bijvoorbeeld erg lang rennen, door dansen enz).
Dit is niet erg als je dat af en toe even doet. Maar het is verstandig ook tijdens de trip je lichaam even wat rust gunt.

Houd goed in de gaten wanneer je wat in hebt genomen. Wanneer je erg van de kaart bent wil je nog wel eens vergeten dat je net wat in hebt genomen. Weet je het niet zeker, pak dan niet direct bij. Maar wacht even een uurtje, of minder als je het echt hard voelt weg ebben.

Verder, waar wil je het gaan nemen? Ergens thuis of op een feest/ uitgaans gebeuren.

Als je het thuis wilt gaan doen zou ik zorgen dat je lekker wat AA-drink of andere dranken van dat kaliber hebt.
Misschien een banaan als je behoefte krijgt om wat te eten.

Zorg thuis voor goede muziek, (mijn persoonlijke voorkeur ligt vaak bij elektronisch spul, goa, hardhouse, aphex twin, chemical brothers iets in die trent bijvoorbeeld).

Als je op een feest (q-dance e.d.) gaat voor de eerste keer met meerdere zalen. Spreek dan van te voren af waar jullie hoe laat heen gaan. Anders wordt het een getouwtrek en ben je de hele tijd aan het lopen ipv van je trip te genieten en de muziek.

En tot slot :) Geniet er van! Je gaat zowiezo een leuke nacht beleven. En vergeet niet een potje multivitamine te kopen bij de kruidvat (a - z) of Centrum van A tot Zink. Hiermee vul je je verbruikte vitamines extra snel aan. Neem de day after gewoon 2 caps in, en verder een week lang elke dag één.

Ohja, en ondanks dat het heel vet wordt :wink: realiseer je dat je genoeg tijd hebt om het weer te doen. Als je het elke week doet wordt het effect snel minder en verziek je je zelf er ook goed mee.

Gebruik met mate en het blijft leuk :) En houd je er ook niets aan over.

TeQ

Bewuste gebruiker
BamHero zei:
En nog iets, ik zag laatst een mooi sommetje om uit te rekenen hoeveel pillen je kan hebben .... maar wat was het ook al weeR?

Je hebt heel veel MDMA nodig wil je over doseren, dus maak je daar niet druk om.
Neem gewoon eens per 2 uur bij als je die behoefte voelt en er zal weinig mis gaan. Neem in ieder geval niet bij als je het gevoel hebt dat je nog ff kan.

J0rrit

Badass junkie
TeQ zei:
BamHero zei:

Je hebt heel veel MDMA nodig wil je over doseren, dus maak je daar niet druk om.
Neem gewoon eens per 2 uur bij als je die behoefte voelt en er zal weinig mis gaan. Neem in ieder geval niet bij als je het gevoel hebt dat je nog ff kan.

ja, je hebt misschien veel mdma nodig voor een overdosis. Maar als je veel neemt en vergeet dan te drinken de hele avond omdat je geen dorst hebt, kun je jezelf daardoor best in gevaar brengen hoor.

TeQ

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
TeQ zei:
BamHero zei:

ja, je hebt misschien veel mdma nodig voor een overdosis. Maar als je veel neemt en vergeet dan te drinken de hele avond omdat je geen dorst hebt, kun je jezelf daardoor best in gevaar brengen hoor.

Klopt :) vandaar de andere tips dus ook :wink:

Weednator

Bewuste gebruiker
dan zou ik ook eens een vraag willen stellen , doe het maar snel even in het zelfde topic . Kga vrijdag ook eerste keer pillen pakken . heb er 3 gekocht , nu ben ik aan het denken : 1 nemen uurtje wachten en nog 1 nemen of 2 tergelijkertijd nemen dat ik de eerste keer nimmer vergeet !

wat is het beste

TeQ

Bewuste gebruiker
Zou gewoon beginnen met 1.. wanneer het werkt kijken of je er 1 bij kunt nemen en anders na een uurtje opnieuw kijken. En wanneer die 2e inslaat weer na een uurtje of 2 uur kijken wanneer je weer een nieuwe er bij neemt.

Hangt er ook vanaf waar je bent enz.... Als je in een openbare ruimte bent is het wel zo verstandig dat je er niet te scheef bij loopt.

Ohja... wat ik net nog niet gezegd had is dat het wel zo verstandig is er gewoon geen alcohol bij te nemen en al helemaal niet een hele hoop van te voren.

En blowen, ja ik vind het zelf vaak zonde van het effect. Maar ik blow zowiezo bijna niet ook. Vind dat nou echt niets aan.

Carlitos

Badass junkie
Nou ik zou beginnen met halve je ken altijd bijnemen..

(klein) meisje had bad trip ervan.
Angstaanvallen enzo zei had een hele met 130mg mdma.

Oppassen man echt..

Groeten..

TeQ

Bewuste gebruiker
Nou, doe het nu zon 6,5 jaar en heb echt nog nooit een bad trip gehad.

Kan wel zijn dat er troep in je pil zit natuurlijk, daarom moet je ook eerst kijken hoe die pillen die je hebt door anderen in je omgeving gewaardeerd worden.
Meestal als het troep is hoor je het vaak genoeg van mensen om je heen.

Meestal als je je ongemakkelijk voelt komt het omdat je te weinig hebt en er niet helemaal "in" zit, in je trip. Dat is mijn mening.

Mocht je toch met een halfje beginnen dan moet je dat vooral doen, maar ik raad het niet aan iig.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik vind het een slechte tip van TeQ om gelijk een hele te nemen.
Ik heb bij mijn eerste keer een halve genomen en later (ik geloof echt 3 uur later) de andere helft. Ik heb een hele mooie avond gehad.
Ik begin nu (bijna 2 jaar later) nog steeds met een halve. Ik heb 1 keer een hele gepakt gelijk (3 maanden terug ofzo) en toen ging het niet zo heel erg goed. Hou het dus lekker bij die eerste halve :)

Ik zou het ook niet om de 2 uur bij pakken. Als je je wat slapper enzo begint te voelen, begint te voelen dat ie begint uit te werken dan pas bij nemen. Dat kan ook veel later zijn dan die 2 uur. Ligt er maar net aan hoe je erop reageert.

Kijk, iedereen reageert er anders op, maar waarom gelijk een hele nemen, als je blijkbaar dus niet eens weet hoeveel mg. mdma erin zit? Neem gewoon het zekere voor het onzekere en begin met een halve en kijk hoe je er zelf op reageert. Reageer je goed, dan kun je altijd een volgende keer wel beginnen met een hele, mocht je dat echt willen.

En idd, genoeg drinken, genoeg rust. Ga geen dingen plannen die je moet doen ofzo. Go with the flow :) En natuurlijk geniet ervan.
Zorg trouwens wel dat er mensen zijn die weten wat er kan gebeuren. Stel dat je in paniek raakt ofzo, dan is het wel handig als er iemand is die je kalmeert, dan is het sneller over :)

TeQ

Bewuste gebruiker
Ah, misschien moet ik het maar terug nemen van die hele dan :) Heb zelf in ieder geval altijd dat ik bij een halve me juist heel erg ongemakkelijk voel. En het dan pas goed gaat als ik er later nog wat bij neem.

En van die 2 uur bedoelde ik ook als indicatie, gewoon dan kijken of het je wat lijkt om dan wat bij te nemen. Zo niet dan zeker niet doen. :grin:

Hoop dat dat niet verkeerd is geïnterpreteerd dan :)

^_^

Bewuste gebruiker
Ligt eraan, man of vrouw, gewicht? Gevoeligheid weet je nog niet. Maarja meestal zo als je gewone man bent zeg maar 80 kg is echt niet teveel om te beginnen met 1 kans dat je dan gaat op half is echt klein. Vrouwen idd beter even halfje. Maarja je weet het nooit he. Als je halve neemt kan je nooit fout gaan behalve dan dat je te laat aan gaat. Maar als je gelijk hele neemt en je bent er toevallig gevoelig voor ben je wel de lul.

wimpie24

Ik neem altijd gewoon 1 en dan een uur later nog 1 en een half uur na die 2e ga je dan lekker hard. Als je het voor het eerst doet begin echt met 1 en als je na een uur nog niks voelt toch nog w88 want de eerste keer duurt soms langer voor het werkt. Vriendin van me nam een halve maar na en uur merkte ze nog niks dus nam ze er een hele bij, na weer een uur sloeg het pas in en ging ze echt fucking hard was eigenlijk iets te veel van het goeie voor de eerste keer.

J0rrit

Badass junkie
TeQ zei:
Nou, doe het nu zon 6,5 jaar en heb echt nog nooit een bad trip gehad.

Kan wel zijn dat er troep in je pil zit natuurlijk, daarom moet je ook eerst kijken hoe die pillen die je hebt door anderen in je omgeving gewaardeerd worden.
Meestal als het troep is hoor je het vaak genoeg van mensen om je heen.

Meestal als je je ongemakkelijk voelt komt het omdat je te weinig hebt en er niet helemaal "in" zit, in je trip. Dat is mijn mening.

Mocht je toch met een halfje beginnen dan moet je dat vooral doen, maar ik raad het niet aan iig.

precies zoals jij het zegt vind ik het ook bij mdma. Precies zo. Als je te weinig neemt, en de mdma dus nog "opkomt", en nog niet ingeslagen is, dan ben je meestal wat slomer en voel je je niet helemaal op je gemak. Geen idee hoe dat komt maar als ik dan nog een pil erbij neem, en als die inslaat voel ik me super, terwijl je verwacht dat het andersom is ( als je meer neemt dat je je slechter voelt ).

Het zou wel ermee te maken hebben dat je serotonine vrijgegeven wordt, maar het is nog niet ingeslagen, dus het is te weinig serotonine voor dat echte gevoel. Misschien dat dat kleine beetje serotonine je helemaal niet gelukkiger maakt, maar juist ongemakkelijker, omdat het toch een verandering is ten opzichte van normaal. Als je meer neemt, neemt het gelukzalige effect van de serotonine de overhand, en voel je je dus helemaal chill.

Ik gok maar wat maar zoiets zou het best kunnen zijn. IK weet iig uit ervaring dat Teq gelijk heeft, als je te weinig neemt kun je beter niks nemen met mdma.

Sowieso vind ik het opkomen een heftiger gevoel dan dat de pil "ingeslagen" is, zal daar ook wel mee te maken hebben.

TeQ

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
Het zou wel ermee te maken hebben dat je serotonine vrijgegeven wordt, maar het is nog niet ingeslagen, dus het is te weinig serotonine voor dat echte gevoel. Misschien dat dat kleine beetje serotonine je helemaal niet gelukkiger maakt, maar juist ongemakkelijker, omdat het toch een verandering is ten opzichte van normaal. Als je meer neemt, neemt het gelukzalige effect van de serotonine de overhand, en voel je je dus helemaal chill.

Denk zelf dat het komt vanwege het feit dat je al je half in een trip zit. En dus niet volledig tript. Je de rare dingen in je lichaam goed merkt (hitte, chaos, enz) en bij volledig trippen je er écht in zit.

Beetje zoals wanneer je half een tv programma kijkt, of geconcentreerd.

fokker

Belezen gebruiker
BamHero zei:
Ik ga van het weekend voor de eerste keer xtc slikken maar ik heb er totaal geen verstand van dus ik hoop wat op te steken!

Ik heb hier de keuze uit Playboys of Mitsubishi's , wat kan ik het beste nemen?

Vormpjes, opdrukken, kleuren en naampjes hebben niets te zeggen, wil je zeker zijn, laat ze dan testen voor je gebruikt.

Slik je de XTC meteen of hou je hem eerst in je mond?

In je mond houden, ligt eraan wat je wil, als je over je nek wil gaan is dat wat je wil doen. Wil je je lekker voelen slik je m DIRECT weg met water... minstens een glas zodat je zeker weet dat ie in je maag land.

Nog tips (behalve iets om op te kauwen) ?

Genoeg drinken, anders droog je uit. Geen alcohol, dat geeft je heel even vocht, maar rap daarna versnelt het je uitdroging. Ook verdunt het je bloed wat met je toegenomen hardslag en verhoogde bloeddruk nogal slecht voor je kan zijn. Cola is eigenlijk ook niet super goed, al doe ik t zelf vaker. Er zit cafeine in en ook dat heeft invloed op je bloeddruk en hardslag.

Zorg ook dat je genoeg peuken hebt. Een pakje of 3 a 4 is geen overbodige luxe. Zelf vind ik t altijd lekker erbij te blowen, wat ik zelf doe is ik zorg dat ik er altijd n paar heb voorgedraait voor momenten dat ik ECHT hard ga, dan kan t lang duren voor je t voor elkaar hebt een J in elkaar te bouwen.

B

Ik heb je antwooden even in een quote beantwoord. Hoop dat je er wat aan hebt.

Zorg ook dat je vitamine C in huis hebt, Jus 'd orange ofzo, als je je nu echt slecht gaat voelen en je voelt je er niet mee op je gemak werkt dat een beetje zoals suiker op weed, t neutraliseerd n beetje. Veiligheid boven alles, zelfs ik heb als ik aan de X ga een pak of 3 van jus 'd orange in huis. Let wel op, je bek trekt er goed van samen :mrgreen:

BamHero

Bedankt voor de tips! Ik heb er zeker wat aan... behalve die onenigheid over een hele of een halve. Ik ga het doen met een stuk of 5 vrienden (allemaal voor de eerste keer) maar ik koop zeker vitamine pillen, een paar pakjes peuken en ik zorg dat er een kraan in de buurt is:P

Discussieer nog even of het een hele of een halve moet worden voor mij! Ik heb vertrouwen in jullie (ervaren gebruikers)! :wink:

Ik ben er al wel uit dat het zo goed als zeker een gruwelijke avond word!

BamHero

Nee dat weet ik echt niet. Maar de gene kennende waarvan ik het koop, verwacht ik dat het een gemiddelde pil is. Hij vraagt 4 euro per pil. MAar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Nee klopt. Ik kan je dit vertellen. Ik ben net zo zwaar als jij. Zeker de eerste paar keer had ik om te beginnen genoeg aan halve en dan later het andere halve.
Nu begin ik nog steeds met een halve, maar dit zijn dan ook goede, die getest zijn. Dus we weten hoeveel erin zit.

Het is een keuze die je zelf moet maken. Dat kunnen wij niet voor je doen. Ik weet mijn ervaring van de eerste paar keer, ik zou geen hele pakken, maar goed dat moet je echt zelf bepalen.

lazybones

55 kg is niet al te zwaar. Ik zou in jou geval idd eens beginnen met n halve. Maar als er in die dure pil geen of weinig werkzame stof zit, ben je knap verziekt, want dan doet ie niet veel. Haal ff n testje bij de smart shop. Weet je iig wat..

lazybones

Misschien woont BramHero niet in het gebied wat door Parnassia wordt bediend. Kijk ff op google waar je in jou gebied je pillen kan laten testen. Duurt altijd even voor je de uitslag hebt. Een EZ test gaat sneller maar is minder exact. Je kan dan wel zien wat er globaal aan werkzame stof inzit. Maar niet wat er nog meer voor rommel in zo'n pil zit. N EZ test kost ongeveer 10 euro bij de smart shop.

Albino

Bewuste gebruiker
Bij mijn eerst keer nam ik een hele, 1 uur later nog 1 ging prima maar waren ook niet hele sterke pilletjes.

BamHero

Er zit inderdaad geen vestiging van parnassia in de buurt (allemaal +100km) . Zijn er behalve de EZ test nog alternatieven ?

lazybones

BamHero zei:
Er zit inderdaad geen vestiging van parnassia in de buurt (allemaal +100km) . Zijn er behalve de EZ test nog alternatieven ?
google ff op 'drugstest'. Er is altijd wel een testpunt in je omgeving te vinden. Misschien bij de vestiging van de ggd of zo. Je bent dan wel een van je pillen kwijt en de uitslag laat op zich wachten. Suk6

Real

Newbie
ce

Ik heb ook nog maar 1 keer xtc geslikt, maar wel 3 meteen na mekaar :grin: :grin: (idd die ervaring vergeet ik nooit nimmr)

Gwn ni te veul schrik hebbe om da binne te slikke
Gwn doen!

Bovenaan