Om te beginnen kan ik je al vertellen dat het merkje niet iets is wat garant staat voor kwaliteit.
Dat verschilt per regio. Ik zou diegene noemen waar je de beste verhalen over hebt gehoord uit jou omgeving. En dan niet wat de verkoper er zelf van zegt. Want die zeggen toch bijna altijd dat ze de beste hebben en dat de 1 nog beter is dan de ander.
Wat algemene tips:
Begin met een hele, en niet met een halve. XTC valt toch altijd goed, en als je direct een hele neemt knal je echt goed. En beleef je een fantastische eerste keer die je niet snel meer zult vergeten.
Bij een halve is je eerste keer lang zo indrukwekkend niet denk ik (misschien zullen sommigen het met me oneens zijn., de manier hoe het in slaat in bepalend voor de rest van de trip.
Drink regelmatig water of een andere drank. Maar ook niet teveel. Een longdrink glas per half uur moet goed zijn.
Teveel water spoelt de vitamines weg.
Houd rekening met de temperatuur en je "normale" uithoudingsvermogen. Je gaat snel over de grenzen van je lichamelijke kunnen (bijvoorbeeld erg lang rennen, door dansen enz).
Dit is niet erg als je dat af en toe even doet. Maar het is verstandig ook tijdens de trip je lichaam even wat rust gunt.
Houd goed in de gaten wanneer je wat in hebt genomen. Wanneer je erg van de kaart bent wil je nog wel eens vergeten dat je net wat in hebt genomen. Weet je het niet zeker, pak dan niet direct bij. Maar wacht even een uurtje, of minder als je het echt hard voelt weg ebben.
Verder, waar wil je het gaan nemen? Ergens thuis of op een feest/ uitgaans gebeuren.
Als je het thuis wilt gaan doen zou ik zorgen dat je lekker wat AA-drink of andere dranken van dat kaliber hebt.
Misschien een banaan als je behoefte krijgt om wat te eten.
Zorg thuis voor goede muziek, (mijn persoonlijke voorkeur ligt vaak bij elektronisch spul, goa, hardhouse, aphex twin, chemical brothers iets in die trent bijvoorbeeld).
Als je op een feest (q-dance e.d.) gaat voor de eerste keer met meerdere zalen. Spreek dan van te voren af waar jullie hoe laat heen gaan. Anders wordt het een getouwtrek en ben je de hele tijd aan het lopen ipv van je trip te genieten en de muziek.
En tot slot

Geniet er van! Je gaat zowiezo een leuke nacht beleven. En vergeet niet een potje multivitamine te kopen bij de kruidvat (a - z) of Centrum van A tot Zink. Hiermee vul je je verbruikte vitamines extra snel aan. Neem de day after gewoon 2 caps in, en verder een week lang elke dag één.
Ohja, en ondanks dat het heel vet wordt

realiseer je dat je genoeg tijd hebt om het weer te doen. Als je het elke week doet wordt het effect snel minder en verziek je je zelf er ook goed mee.
Gebruik met mate en het blijft leuk

En houd je er ook niets aan over.