Vragen i.v.m. coke

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Waarschijnlijk standaard vragen maar ik vond niet meteen een antwoord.

1. Hoeveel tijd laat je tussen avondmaal en start van een avondje cokegebruik? Kan het kwaad een half u na het eten te snuiven?

2. Wat met coke en 2cb? Ik meng nooit iets met coke maar was nieuwschierig als je bv na 200mg coke wat 2cb neemt (dosis 10-20mg) No go voor het lichaam en hart of ligt dit anders?

MeejheM

Badass junkie
1. ik vermoed dat dat weinig uitmaakt.
2. Nog nooit gehoord dat het een hele foute combinatie is. ook niet dat het wel goed samen kan. als je bekend bent met beide stoffen kun je het voorzichtig proberen.

Ik zou het niet gaan combineren omdat je het toevallig nog hebt liggen. ook ik heb even snel gegoogled, en kom weinig enthousiastme tegen, vooral minder goede ervaringen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
1. Moet prima kunnen. Ik heb wel eens direct na het eten een lijntje coke op. Vrienden die vaker coke doe zie ik het vaker doen. Onder mom van eerst even een bodem leggen wanneer het nog kan.

2. Geen ervaring mee, wel met pep en 2cb. Met uitgaan vind ik een heel klein beetje pep erbij wel fijn om de zware benen tegen te gaan. Maar dan ook echt heel weinig pep, zo'n 20mg ofzo. Pep maakt het trippen zelfs in die dosering al iets minder en meer pep en het gaat zwaar overheersen. Met coke denk ik dat het ook snel gaat overheersen eerlijk gezegd.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
MeejheM zei:
1. ik vermoed dat dat weinig uitmaakt.
2. Nog nooit gehoord dat het een hele foute combinatie is. ook niet dat het wel goed samen kan. als je bekend bent met beide stoffen kun je het voorzichtig proberen.

Ik zou het niet gaan combineren omdat je het toevallig nog hebt liggen. ook ik heb even snel gegoogled, en kom weinig enthousiastme tegen, vooral minder goede ervaringen.

Ik zag ook wel enkele gemengde reacties online. Het werd mij gisteren gevraagd tijdens een ritje coke daarom dat ik het hier nog even na vraag. Lijkt me inderdaad ook niet een superbeste optie om die 2 te combineren. Volgens ervaringen van anderen zou het de euforische effecten van de 2cb weg nemen en zou de comedown ook niet bepaald prettig zijn...

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Psychedelibee zei:
1. Moet prima kunnen. Ik heb wel eens direct na het eten een lijntje coke op. Vrienden die vaker coke doe zie ik het vaker doen. Onder mom van eerst even een bodem leggen wanneer het nog kan.

2. Geen ervaring mee, wel met pep en 2cb. Met uitgaan vind ik een heel klein beetje pep erbij wel fijn om de zware benen tegen te gaan. Maar dan ook echt heel weinig pep, zo'n 20mg ofzo. Pep maakt het trippen zelfs in die dosering al iets minder en meer pep en het gaat zwaar overheersen. Met coke denk ik dat het ook snel gaat overheersen eerlijk gezegd.

Inderdaad na het eten kan prima, gisteren van het restaurant na een 20min thuis en het eerste lijntje 50mg was binnen. Geen enkele klacht van maag ofzo ondervonden.

Met pep zou ik 2cb niet mengen, lijkt voor mezelf een no-go. Met coke hebben we ons er ook niet aan gewaagd. De vraag van een vriendin deed me twijfelen. Wat ik voordien zei volgens andere ervaringen is er duidelijke afname van euforie en gezellige effecten. De comedown kan ook heftiger zijn. Hou liever de 2CB dan opzij voor een gezellige date met het stofje..

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Snuiven jullie eigenlijk altijd als je ook alcohol erbij drinkt of ook wel eens zonder?

MeejheM

Badass junkie
ZERO- zei:
Snuiven jullie eigenlijk altijd als je ook alcohol erbij drinkt of ook wel eens zonder?

ik snuif eigenlijk altijd als ik drink, en ik drink zo ongeveer altijd, dus ja, maar geen cocaine.

@tekzor: speed en 2cb gaan bij mij gewoon samen. maar aangezien ik bijna alles gebruik icm speed zegt dat niet zo heel veel, zie bovenstaande statement.

Ik zie 2cb als een soort lsd, maar dan zonder de scherpe randjes. het is niet echt een heel diepgaande trip, bij mij althans. ik vind het bijvoorbeeld prima te gebruiken op feestjes en dergelijke.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
ZERO- zei:

Ik snuif meestal zonder alcohol. Drink zelf bitter weinig.

MeejheM zei:
@tekzor: speed en 2cb gaan bij mij gewoon samen. maar aangezien ik bijna alles gebruik icm speed zegt dat niet zo heel veel, zie bovenstaande statement.

Ik zie 2cb als een soort lsd, maar dan zonder de scherpe randjes. het is niet echt een heel diepgaande trip, bij mij althans. ik vind het bijvoorbeeld prima te gebruiken op feestjes en dergelijke.

Zorgt de pep er dan niet voor dat je te helder blijft in combinatie met de 2cb? Nog nooit LSD gedaan maar 2CB lijkt me de happy light psychedelic. Geen zware diepgang plus visueel is ook alles heel rustig en de euforie laat niet los..

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
MeejheM zei:
ik snuif eigenlijk altijd als ik drink, en ik drink zo ongeveer altijd, dus ja, maar geen cocaine.
Sorry, mijn vraagstelling was niet helder. Ik bedoelde of jullie, als je coke gaat doen, altijd erbij drinken :P

Ik ga binnenkort voor de eerste keer coke doen maar 1 vriend zegt dat het zonder alcohol niet zo chill is. Dus vroeg me eigenlijk af of meerdere mensen het daarmee eens zijn. Ik wilde zelf namelijk precies wat minder gaan drinken deze maand.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ben het er wel mee eens dat alcohol en coke samen lekkerder is dan uitsluitend alleen coke. Je mist dan toch "iets".

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat komt door de stof coca ethylene. Die kan je enkel bekomen worden met de combi alcohol en coke volgens wat ik er over weet. Je voelt jezelf nog meer heer en meester van alles en naar mijn mening doet coke dat al genoeg :)

MeejheM

Badass junkie
Bij mij is 2cb+pep extra cartoonie meestal, en gewoon goed te managen, ook bij meerdere tabletjes. meestal gebruik ik die combi op drukke feestjes, maar ik heb het zelfs al geflikt tijdens mijn werk(vooral lampjes in de gaten houden en luisteren).

Ik ga je niet wijsmaken dat 2cb speelgoed is, maar ik vind het goed te doen.

met lsd heb ik ooit dat ik me op zondagochtend serieus afvraag met wie en hoe ik ergens gekomen ben. maar dat vind ik ook nog een aanrader tov paddo's, truffels, mescaline en dmt.

HoMaar!

Experimenterende gebruiker
1. geen enkel probleem

2. coke en 2cb, maar beter nog speed en 2cb een perfecte combi.
veel energie, heerlijk jezelf verliezen in de muziek (al is de maat houden nog wel een dingetje). En voor mij een hoog knuffelgehalte. volop genieten op een feest. En een heerlijke (geile) afterglow.
coke en 2cb is ook top, maar het bijpakken van de coke is door de vaagheid en 'Tony Montana' gevoel lastig. En niet aan te raden

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik denk ook niet dat ik de combi zelf ga doen. Ik hou toch wel van het leuke aan 2cb en denk dat het "ik wil meer" gevoel van de coke dit zwaar zal beïnvloeden.

Hoelang kan je coke feitelijk bewaren?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
MeejheM zei:
Sorry, mijn vraagstelling was niet helder. Ik bedoelde of jullie, als je coke gaat doen, altijd erbij drinken :P

Ik ga binnenkort voor de eerste keer coke doen maar 1 vriend zegt dat het zonder alcohol niet zo chill is. Dus vroeg me eigenlijk af of meerdere mensen het daarmee eens zijn. Ik wilde zelf namelijk precies wat minder gaan drinken deze maand.
Persoonlijk vind ik coke juist fijner zonder alcohol, maar genoeg die hier anders over denken. Wat ik met name kut vind aan alcohol drinken bij coke is dat je maar door en door blijft drinken. Ik drink dan net zo lang door tot ik er misselijk van wordt. Mezelf misselijk drinken is iets wat ik zelf liever in mijn puber verleden achterlaat.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
MeejheM zei:
donker, droog en koel bewaren, gaat echt wel een jaar mee, als het niet meer is.

:tearsofjoy: mooi dat je zegt een jaar. Kleine gebruikershoeveelheid, lukt me nooit zo lang. Maar thx voor de info. Leg het enkele weekjes koel, eigenlijk wel trots op mezelf dat de helft van een grammetje kan opzij houden. Meestal gaat het op ^^

Attimo

Belezen gebruiker
ZERO- zei:

Zo goed als altijd. Eén keer een avondje coke zonder alcohol gedaan en dat viel toch wat tegen.

Ik vind de kick van enkele glazen teveel op te hebben, even de toiletten in te duiken en terug te komen alsof die alcohol er nooit geweest is, ook echt geweldig.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke we begonnen de avond met wijn en het was wel fijn om aangeschoten te zijn toen we aan de coke begonnen (al merkte ik er in het begin niet bizar veel van), maar daarna nam ik heel vaak kleine slokjes om die gore smaak in m'n keel weg te krijgen en kleine slokjes nemen is met water toch prettiger dan met wijn.

Bedankt voor de antwoorden anyway!

Narayani

Bewuste gebruiker
Attimo zei:
ZERO- zei:

Zo goed als altijd. Eén keer een avondje coke zonder alcohol gedaan en dat viel toch wat tegen.

Ik vind de kick van enkele glazen teveel op te hebben, even de toiletten in te duiken en terug te komen alsof die alcohol er nooit geweest is, ook echt geweldig.

Maar die hoeveelheid alcohol zit nog steeds in je bloed. Geeft dat geen helse kater dan? Want de verleiding om dan alsmaar te blijven drinken lijkt me groter dan wanneer je bijtijds op je flikker krijgt van je lichaam.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Narayani zei:
Attimo zei:
ZERO- zei:

Maar die hoeveelheid alcohol zit nog steeds in je bloed. Geeft dat geen helse kater dan? Want de verleiding om dan alsmaar te blijven drinken lijkt me groter dan wanneer je bijtijds op je flikker krijgt van je lichaam.

Ja dat geeft een mega kater weet ik uit ervaring. Je drinkt namelijk veel meer dan je zou doen als je geen coke snuift. Althans, dat geldt voor mij en ik gok ook voor de meeste. Ik heb dat de afgelopen jaren 2x gdaan en 2x beroerd 2 dagen. Dus ikke niet meer! (Moet wel zeggen dat coke EN alcohol geen favo drugssoorten zijn van mij.)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
Oke we begonnen de avond met wijn en het was wel fijn om aangeschoten te zijn toen we aan de coke begonnen (al merkte ik er in het begin niet bizar veel van), maar daarna nam ik heel vaak kleine slokjes om die gore smaak in m'n keel weg te krijgen en kleine slokjes nemen is met water toch prettiger dan met wijn.

Bedankt voor de antwoorden anyway!
En wat vond je er van? Ook zo overrated?

Attimo

Belezen gebruiker
Coke is tegelijkertijd overrated en helemaal niet overrated.

Mensen die het nog nooit gedaan hebben, hebben er vaak veel te hoge verwachtingen van.

En dat van het blijven drinken, ook met coke op drink ik om de zoveel tijd wat water. Maarja de kater is er altijd. Al viel die vorige zondag nog goed mee.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Vind het persoonlijk toch wel wat overrated. Mss zullen velen me tegenspreken maar ik heb veel meer fun aan 250 mg 3-mmc dan aan 250mg +80% coke. Het is ook 4 a 5 x goedkoper en de nadelige effecten zijn gelijkaardig. Sowieso niet goed voor het hart. Begrijp soms niet waarom ik het af en toe gebruik. Buitenstaande invloeden wrs....

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Attimo zei:
Coke is tegelijkertijd overrated en helemaal niet overrated.
Dit is denk ik wel een aardig goede beschrijving. :P Merkte het sowieso pas na een paar lijntjes. Ik vond het effect best subtiel maar daardoor was het juist ook best chill. De korte werkingsduur heeft voor- en nadelen.. Ik voelde me trouwens niet extra zelfverzekerd of zo? Gewoon normaal maar dan iets chiller en energieker en gezelliger.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tekzor668 zei:
Begrijp soms niet waarom ik het af en toe gebruik. Buitenstaande invloeden wrs....
Dit herken ik wel. Vind er persoonlijk niet zoveel aan, maar gebruik het toch af en toe. 9 van de 10 keer sla ik het af als ik bij vrienden ben die het gebruiken, soms zeg ik echter toch ja. En dan denk ik vaak na een paar lijntjes alweer, was dit het nou echt waard.

ZERO- zei:
Dit is denk ik wel een aardig goede beschrijving. Merkte het sowieso pas na een paar lijntjes. Ik vond het effect best subtiel maar daardoor was het juist ook best chill. De korte werkingsduur heeft voor- en nadelen.. Ik voelde me trouwens niet extra zelfverzekerd of zo? Gewoon normaal maar dan iets chiller en energieker en gezelliger.
Dat het subtiel is en kort duurt vind ik ook het voor en nadeel van coke. Speed vind ik eigenlijk een veel leuker effect geven, maar dan weet je meteen dat je niet meer kan slapen erna. Na een avondje coke wil slapen uiteindelijk vaak nog wel lukken, wat toch wel een groot voordeel is.

Waarom ik coke zelf overrated vind is met name de belachelijke prijs/kwaliteit verhouding.

Attimo

Belezen gebruiker
Ik voel me er zeker en vast zelfverzekerder door. Maar ook energieker en opgewekter. Zeker wanneer ik de alcohol goed begin te voelen, is het effect van een eerste lijntje erg merkbaar.
Heb zelf nog nooit moeite gehad met slapen na een avondje coke.

o/t: Ik zou graag deze zomer op Dour eens speed proberen. Ik ga er niet actief naar zoeken, maar daar is het zo alom aanwezig dat ik het tot dan houd. De zoektocht momenteel gaat richting LSD, maar verloopt erg moeilijk.

Narayani

Bewuste gebruiker
Attimo zei:
De zoektocht momenteel gaat richting LSD, maar verloopt erg moeilijk.

Wat ik zelf heb ervaren en van anderen hoor/lees, is dat de LSD vanzelf op je pad komt. De LSD komt naar jou als het zo ver is :)

(En anders wil het bezoeken van de juiste feestjes wel wonderen doen)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Narayani zei:
Wat ik zelf heb ervaren en van anderen hoor/lees, is dat de LSD vanzelf op je pad komt. De LSD komt naar jou als het zo ver is
Zo is het bij mij met meerdere drugs gegaan eigenlijk. Meerdere drugs kon ik met zoeken niet vinden. Op een bepaald moment kwam het op mijn pad en dan in enen krijg je het via meerdere wegen aangeboden. Blijf het een raar en bijzonder fenomeen vinden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Zo is het bij mij met meerdere drugs gegaan eigenlijk. Meerdere drugs kon ik met zoeken niet vinden. Op een bepaald moment kwam het op mijn pad en dan in enen krijg je het via meerdere wegen aangeboden. Blijf het een raar en bijzonder fenomeen vinden.

Kan dit enkel maar bevestigen..

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Tekzor668 zei:
Psychedelibee zei:

Kan dit enkel maar bevestigen..
Ik sluit me hierbij aan :wink:

MeejheM

Badass junkie
toch bouw je ook wel een netwerk op, met betrouwbare bronnen. dat kost tijd, maar ik kan ondertussen zo ongeveer alles wat ik ken aan medicijnen of drugs wel regelen.

aan de andere kant zijn er genoeg feestjes waar niemand lsd verkoopt. das meer een specifieke doelgroep dan bij andere middelen.

Attimo

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
Narayani zei:
Wat ik zelf heb ervaren en van anderen hoor/lees, is dat de LSD vanzelf op je pad komt. De LSD komt naar jou als het zo ver is

Goh ja, we zien nog wel. DMT lijkt me ook wat, maar ik vermoed dat dit zo mogelijk nog moeilijker wordt!

Zit trouwens in een vriendenkring waar amper harddrugs gebruikt worden (ik ben de druggie van de groep). Daar ben ik enerzijds blij om, het heeft veel voordelen zoals het feit dat zij een rem op mij vormen. De drugs vliegen dus niet bepaald naar m'n kop (op cannabis na dan). Het nadeel is natuurlijk: de drugs vliegen niet bepaald naar m'n kop.

Heb uiteraard wel wat connecties opgedaan, anders was ik nooit aan coke of MDMA geraakt. Of mensen om het samen mee te doen. Maar toch, LSD blijft een uitdaging.

Om toch een beetje on topic te blijven: vorig weekend weer een avondje coke (elk weekend minstens één coke-avond eerlijk gezegd de laatste twee maanden...) en de down was echt weer kut. Had even niets meer gepakt en ik wilde gewoon naar huis. Ook totaal geen zin in nog meer coke.

Gisteren kwam ik op m'n kamer en het rietje dat ik de hele avond gebruikt had lag gewoon in het midden van de grond... Dan vraag ik me af, wat als mijn ouders dat zouden zien liggen? Zouden ze zich daar dan vragen bij stellen? Onlangs kwam ik thuis en zei m'n ma "hoe zie jij er nu uit? Je bent helemaal bleek en je pupillen zijn gigantisch". Heb gewoon gezegd dat ik erg moe ben. Ik denk niet dat ze iets doorheeft, anders zou ze de vraag wel al eens gesteld hebben. Ik denk dat ze het zich gewoon niet kunnen voorstellen dat ik dat doe. (Ik zie er ook vrij braaf uit, :P vaak een voordeel als je met harddrugs bezig bent).

MeejheM

Badass junkie
geloof het of niet, maar veel mensen zien een sealtje pas op tafel liggen als er een spiegel, snuifbuisje en mesje of bankpas naast liggen.

buiten die context herkennen mensen vaak alleen maar gripzakjes. een los snuifbuisje, of wat dan ook word vaak niet met drugs in verband gebracht tot het overduidelijk gecombineerd met andere gerelateerde spullen.

Attimo

Belezen gebruiker
Dat geloof ik best. Ik vroeg onlangs aan enkele vrienden of mijn broer (die heel erg tegen drugs is) door heeft dat ik af en toe wel eens wat sos of MDMA durf te gebruiken.

Die vrienden reageerden dan met "die is niet achterlijk he, sowieso dat die al iets heeft opgemerkt of dat iemand het hem al verteld heeft". Maar ik ben er bijna zeker van dat, moest dat het geval zijn, hij me er al lang op zou hebben aangesproken.

Daarnaast kan ik me idd inbeelden dat niemand zich vragen stelt bij een sealtje. Het zou pas commotie veroorzaken mocht er een plastic gripzakje met wit poeder rondslingeren. Maar wit poeder op zich? Weinigen die zich daar vragen bij stellen hoor.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mensen die zelf niet met drugs bezig zijn herkennen de kenmerken vaak helemaal niet, ze zijn er ook gewoon niet mee bezig.

Ik weet nog goed dat het me tijdens mijn eerste keer MDMA opviel hoeveel mensen er gebruiken op feesten/festivals, daarvoor zag ik dat helemaal niet. Nu valt het me standaard op, nuchter of niet.

Narayani

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
geloof het of niet, maar veel mensen zien een sealtje pas op tafel liggen als er een spiegel, snuifbuisje en mesje of bankpas naast liggen.

buiten die context herkennen mensen vaak alleen maar gripzakjes. een los snuifbuisje, of wat dan ook word vaak niet met drugs in verband gebracht tot het overduidelijk gecombineerd met andere gerelateerde spullen.

Ik heb nog nooit gesnoven en daardoor al eens mijn jas iets te vlug over een stoel van de eettafel van mijn druggie onderbuurtjes geworpen, en kort daarvoor/daarna een telefoon + pen nietsvermoedend aangepakt en keurig weggelegd op tafel. Mijn vriend schrok zich dood die dacht dat ik een flinke lijn ging nemen want eh die lag dus klaar op die telefoon, haha. Ik was echter maar aan het zoeken waar die jongen z'n telefoonoplader nou had gelegd zodat ik 'm eraan kon hangen :tearsofjoy:

MeejheM

Badass junkie
nou ja, hoe je het ook wendt of keert is verstoppen in het volle zicht vaak een goede tactiek. maar ik denk dat als er teveel hints richting drugs in een oogopslag liggen dat de detectie kans omhoog gaat. een los artikel of stofje is vaak nagenoeg onzichtbaar voor mensen die niet speciefiek dingen zoeken.

zelf heb ik wel een aantal plekken gewoon achter slot en grendel, voor de zekerheid, maar als de tijd toeneemt zul je een keer wat vergeten. superslim is het niet alle close-calls hier neer te zetten, aangezien het mensen op ideen zal brengen, maar mijn theorie houdt volgens mij wel stand.

pitoe

Newbie
Kent iemand tricks om in slaap te geraken na een avondje coke , heb nammelijk niet echt vaste bron momenteel en soms nogal is pep coke wat zeer lastig is ?

greetz

Bovenaan