Vragen over Yopo

Heya mensen, ik ben nieuw hierop opput forum en had een paar vraagjes.
Allereerst, ik heb hier 10 gram yopo zaden. Van wat ik gehoord heb moet je deze eerst poffen, fijnmalen en dan snuiven. Wat is de beste manier om deze zaden te poffen? In de pan? zoja, een deksel erop? Ik neem aan dat deze zaden niet in de magnetron moeten :P.

Dan nog iets, wat zou een relaxte dosering zijn? Ik heb 1 keer pure DMT gerookt maar ik weet niet precies wat ik van de sterkte van deze zaden moet verwachten. Heeft iemand hier ervaring met pure DMT en yopo zaden? zoja, zit hier een groot verschil in kwa sterkte?

Alvast bedankt :mrgreen:
Peace!

Imke

Badass junkie
Heb er geen ervaring mee, maar dit word er verteld bij Azarius:

Gebruik
Laat 5 zaadjes in een gesloten, droge pan roosteren (laat ze niet verbranden!) tot ze net als popcorn poffen, en vermaal ze daarna tot poeder. Dit poeder kan gesnoven worden. Het visuele effect zal danig versterkt worden als er eetbare kalk aan toegevoegd wordt. Deze wordt met de yopo verstuurd.
Eetbare kalk wordt in sommige landen gebruikt bij het inmaken van groenten om ze knapperig te houden. In het Engels heet het dan 'pickling lime'. In Indiase winkels wordt het verkocht onder de naam 'Chuna', als een product ter bereiding van betelnoot. De chemische naam is Calcium Hydroxide (Ca-H2-O2). Een goede yopo-kalk verhouding is 10:1.

Om de trip nog verder te versterken kan yopo gecombineerd worden met Banisteriopsis caapi of Peganum harmala.

Bengt

Bewuste gebruiker
Hallo,

4-5 zaadjes laten ploffen in de pan, goed verkruimelen tot een poeder,
dan het pijpje in en roken maar.
Wel goed inhaleren en in je longen houden, zo lang mogelijk.
Pure dmt gaat natuurlijik stukken beter.

Bengt

Bewuste gebruiker
Elk zen eigen ding.
Stuff door mijn neus blazen kan er bij mij niet in. Zeker niet als er alternatieven voor bestaan. :)

Hartstikke bedankt voor de info :) Ik denk dat ik het toch ga snuiven, ben wel wat gewend om door mn neus te jagen dus dat gaat wel goedkomen :rolleyes:

Maar zou het roken ervan een sterker effect hebben dan snuiven?

azgaza

Badass junkie
Van wat ik heb gehoord is het roken van yopo zaadjes minder sterk dan het snuiven, en omdat er ook gifstoffen in die zaadjes zitten heb je bijwerkingen die niet prettig zijn. Er stond hier een tijdje terug een yopo-trip report dacht ik, die zal met de zoek fucntie nog wel te traceren zijn.

Armani7

Bewuste gebruiker
Bengt zei:
Elk zen eigen ding.
Stuff door mijn neus blazen kan er bij mij niet in. Zeker niet als er alternatieven voor bestaan. :)

dus als coke gaat probere zou je het eerder willen basen dan snuiven?

Delirium

Badass junkie
Wat is dat nou weer voor opmerking? Crack is ten eerste heel anders kan coke. Ten tweede gaat dit topic over Yopo.

Ontopic: Veel plezier met de zaadjes, maak er wel even een tripreport over! :grin:

Armani7

Bewuste gebruiker
Delirium zei:
Wat is dat nou weer voor opmerking? Crack is ten eerste heel anders kan coke. Ten tweede gaat dit topic over Yopo.

Ontopic: Veel plezier met de zaadjes, maak er wel even een tripreport over! :grin:

gewone coke kan je ook basen dachtk

Nou, ik heb het gisteren samen met een goede vriend van me geprobeerd. We hadden 8 zaadjes gepoft in een pan met een deksel er op. Eerst ging die vriend van me het proberen, hij wou het liever proberen te roken aangezien hij niet zo gek is op snuiven. Dus ik maakte een pijpie klaar om te roken. We gebruikten 2 aanstekers (we hadden niet zo'n storm aansteker of gas brander of wat dan ook). Na de 1e hijs zag ik z'n gezicht al helemaal vertrekken van de ranzige vieze smaak (de geur heeft iets weg van karbonade ofzo :P). Helaas dat hij de rook niet langer dan 5 seconden in kon houden. Roken was dus geen optie.

Dus ik besloot het maar te gaan snuiven. Maar om 4 zaadjes te snuiven is ook geen pretje dus verlaagde ik de dosis wat. Ik nam 3 zaadjes en maalde deze extra fijn. Zodra ik het naar binnen gewerkt had nieste ik bijna de helft er weer uit. Ik merkte een kleine buzz maar meer dan dat werd het ook niet. Een niet erg geslaagd experiment dus.

Ik denk dat ik voorlopig geen yopo meer ga proberen. Aangezien ik binnenkort pure dmt in handen heb ga ik me daar maar wat meer in verdiepen :mrgreen:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zijn er hier mensen die wel al goede ervaringen gehad hebben met Yopo zaadjes ? Is het de moeite waard ?

Bovenaan