Ja, als hij dagelijks geblowd heeft, weet
@Catwoman waarschijnlijk niet eens wie hij nuchter eigenlijk is. Toen ik regelmatig alleen 's avonds een beetje wiet gebruikte was ik op de nuchtere momenten al echt anders dan mijn écht nuchtere zelf. Laat staan als je echt elke dag gebruikt en veel en niet alleen 's avonds. Je vergeet gewoon je heldere nuchtere zelf en je krijgt een vertekend beeld van wat nuchterheid is.
Als hij werkt blowt hij overdag niet en als wij in het weekend overdag iets afspreken ook niet. Als wij samen zijn doet hij het ook niet. Hij heeft 2x een stoppoging gedaan en toen heb ik hem een aantal dagen zonder blowen meegemaakt en vond ik hem veel actiever. Ik vind hem ook veel leuker als hij niet blowt, dan zit hij niet zo in zijn eigen wereld.
Hij moet niet voor jou stoppen, hij moet voor hem stoppen. Haal het idee dat hij gaat stoppen voor jou maar uit je hoofd want dat gaat niet gebeuren. Alleen als hij zelf echt genoeg heeft van zijn verslaving kan hij beginnen te stoppen.
Hij zei een tijdje geleden dat hij zelf ook wilde stoppen maar daar denkt hij nu anders over. Hij wil het nu alleen nog maar voor mij doen.
Je bent een relatie aangegaan met een verslaafde en nu zit je in een lastige situatie. Dat is ook niet jouw schuld, want je dacht dat het wel meeviel, mede door wat hij je vertelde. Maar de realiteit is dat hij wiet verslaafd is en niet zal kunnen stoppen voor jou, maar alleen wanneer hij het zelf helemaal beu is.
Ja dit vind ik heel erg moeilijk.
Je hebt dus nu eigenlijk enerzijds de vriend die je wilt hebben en anderzijds de realiteit: de (verslaafde) vriend die je hebt. Als dit zo doorgaat zal je frustratie alleen maar groter worden waarschijnlijk. Wil hij die dingen eigenlijk ook echt vraag ik me af(?) Als dat zo was, dan was hij denk ik toch wel wat gemotiveerder geweest lijkt me.
Ja ik ben verder heel blij met hem en alles zit goed tussen ons.
Ik lees je situatie hier ook maar, maar het lijkt me dat jullie niet hetzelfde willen.