Vriend is verslaafd aan blowen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Catwoman

Experimenterende gebruiker
Het is heel zwaar om een relatie aan te gaan met een verslaafde. @Blyatman en ik hebben een relatie en hij heeft mij ook verslaafd leren kennen. Ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik een ‘junk’ ben en gezegd dat hij wel moet beseffen waar hij aan begint. Gek genoeg is hij nooit bij me weggegaan (ik heb het hem extreem moeilijk gemaakt) maar hij is er nog steeds. We hebben hele zware tijden gehad maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik ben van mijn dagelijkse gebruik af en we zijn nu gelukkiger dan ooit. Blijf vooral praten en communiceren met elkaar, dat is zo belangrijk. Hij kan clean worden maar hij moet het wel zelf willen, anders is het trekken aan een dood paard. Denk er goed over na...

Hoe lang duurde het voordat jij ermee ging stoppen? En wat was voor jou de reden dat je ermee stopte? En hoe heeft jou vriend je daar mee geholpen?

Spyro

Badass junkie
Hoe lang duurde het voordat jij ermee ging stoppen? En wat was voor jou de reden dat je ermee stopte? En hoe heeft jou vriend je daar mee geholpen?
Ik ben pak ‘m beet 9 jaar verslaafd geweest. Hij heeft mij verslaafd leren kennen en daar heeft hij 1.5 jaar mee moeten dealen.

Hij heeft mij geholpen door niet te pushen en er voor me te zijn. Heb het hem heel moeilijk gemaakt hoor. Ik ben pas gestopt toen ik serieuze gezondheid problemen kreeg... Is een knop die moet omgaan en dat kan láng duren.

Edit: mijn verslaving was niet blowen trouwens.

Laatst bewerkt:

Catwoman

Ik ben pak ‘m beet 9 jaar verslaafd geweest. Hij heeft mij verslaafd leren kennen en daar heeft hij 1.5 jaar mee moeten dealen.

Hij heeft mij geholpen door niet te pushen en er voor me te zijn. Heb het hem heel moeilijk gemaakt hoor. Ik ben pas gestopt toen ik serieuze gezondheid problemen kreeg... Is een knop die moet omgaan en dat kan láng duren.

Edit: mijn verslaving was niet blowen trouwens.

Bedankt voor je antwoord! Ik probeer hem ook niet te pushen maar ik merk de laatste tijd dat ik het lastig vind om op hem te wachten. Ik wil graag een toekomst met hem en een volgende stap nemen. Ik ben ook al iets ouder en wil/kan niet te lang wachten met kinderen. Maar dan wil ik eerst samenwonen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe weet je nou of hij een leuk persoon is als hij nuchter is? Dagelijks blowen vlakt je als persoon enorm af.
Ja, als hij dagelijks geblowd heeft, weet hijzelf en @Catwoman waarschijnlijk niet eens wie hij nuchter eigenlijk is. Toen ik regelmatig alleen 's avonds een beetje wiet gebruikte was ik op de nuchtere momenten al echt anders dan mijn écht nuchtere zelf. Laat staan als je echt elke dag gebruikt en veel en niet alleen 's avonds. Je vergeet gewoon je heldere nuchtere zelf en je krijgt een vertekend beeld van wat nuchterheid is.

Ja daar sla je de spijker op zijn kop. Hij wil wel stoppen voor mij maar dan alleen als hij bij mij woont want bij hem thuis lukt het hem niet. Maar ik zie liever dat hij eerst gaat stoppen en we daarna pas gaan samenwonen
Hij moet niet voor jou stoppen, hij moet voor hem stoppen. Haal het idee dat hij gaat stoppen voor jou maar uit je hoofd want dat gaat niet gebeuren. Alleen als hij zelf echt genoeg heeft van zijn verslaving kan hij beginnen te stoppen.

Je bent een relatie aangegaan met een verslaafde en nu zit je in een lastige situatie. Dat is ook niet jouw schuld, want je dacht dat het wel meeviel, mede door wat hij je vertelde. Maar de realiteit is dat hij wiet verslaafd is en niet zal kunnen stoppen voor jou, maar alleen wanneer hij het zelf helemaal beu is.

Bedankt voor je antwoord! Ik probeer hem ook niet te pushen maar ik merk de laatste tijd dat ik het lastig vind om op hem te wachten. Ik wil graag een toekomst met hem en een volgende stap nemen. Ik ben ook al iets ouder en wil/kan niet te lang wachten met kinderen. Maar dan wil ik eerst samenwonen.
Je hebt dus nu eigenlijk enerzijds de vriend die je wilt hebben en anderzijds de realiteit: de (verslaafde) vriend die je hebt. Als dit zo doorgaat zal je frustratie alleen maar groter worden waarschijnlijk. Wil hij die dingen zelf eigenlijk ook echt vraag ik me af(?) Als dat zo was, dan was hij denk ik toch wel wat gemotiveerder geweest lijkt me.

Ik lees je situatie hier ook maar, maar het lijkt me dat jullie niet hetzelfde willen.

Laatst bewerkt:

Catwoman

Ja, als hij dagelijks geblowd heeft, weet @Catwoman waarschijnlijk niet eens wie hij nuchter eigenlijk is. Toen ik regelmatig alleen 's avonds een beetje wiet gebruikte was ik op de nuchtere momenten al echt anders dan mijn écht nuchtere zelf. Laat staan als je echt elke dag gebruikt en veel en niet alleen 's avonds. Je vergeet gewoon je heldere nuchtere zelf en je krijgt een vertekend beeld van wat nuchterheid is.

Als hij werkt blowt hij overdag niet en als wij in het weekend overdag iets afspreken ook niet. Als wij samen zijn doet hij het ook niet. Hij heeft 2x een stoppoging gedaan en toen heb ik hem een aantal dagen zonder blowen meegemaakt en vond ik hem veel actiever. Ik vind hem ook veel leuker als hij niet blowt, dan zit hij niet zo in zijn eigen wereld.

Hij moet niet voor jou stoppen, hij moet voor hem stoppen. Haal het idee dat hij gaat stoppen voor jou maar uit je hoofd want dat gaat niet gebeuren. Alleen als hij zelf echt genoeg heeft van zijn verslaving kan hij beginnen te stoppen.

Hij zei een tijdje geleden dat hij zelf ook wilde stoppen maar daar denkt hij nu anders over. Hij wil het nu alleen nog maar voor mij doen.

Je bent een relatie aangegaan met een verslaafde en nu zit je in een lastige situatie. Dat is ook niet jouw schuld, want je dacht dat het wel meeviel, mede door wat hij je vertelde. Maar de realiteit is dat hij wiet verslaafd is en niet zal kunnen stoppen voor jou, maar alleen wanneer hij het zelf helemaal beu is.

Ja dit vind ik heel erg moeilijk.

Je hebt dus nu eigenlijk enerzijds de vriend die je wilt hebben en anderzijds de realiteit: de (verslaafde) vriend die je hebt. Als dit zo doorgaat zal je frustratie alleen maar groter worden waarschijnlijk. Wil hij die dingen eigenlijk ook echt vraag ik me af(?) Als dat zo was, dan was hij denk ik toch wel wat gemotiveerder geweest lijkt me.

Ja ik ben verder heel blij met hem en alles zit goed tussen ons.

Ik lees je situatie hier ook maar, maar het lijkt me dat jullie niet hetzelfde willen.

Ganggang💯

Badass junkie
Als hij zelf niet wil stoppen kun je er beter uitmaken. Je kan in principe iemand niet veranderen tenzij diegene dat zelf wil.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als hij werkt blowt hij overdag niet en als wij in het weekend overdag iets afspreken ook niet. Als wij samen zijn doet hij het ook niet. Hij heeft 2x een stoppoging gedaan en toen heb ik hem een aantal dagen zonder blowen meegemaakt en vond ik hem veel actiever. Ik vind hem ook veel leuker als hij niet blowt, dan zit hij niet zo in zijn eigen wereld.
Aha oké, dan zie je dus al direct veel verschil.

Hij zei een tijdje geleden dat hij zelf ook wilde stoppen maar daar denkt hij nu anders over. Hij wil het nu alleen nog maar voor mij doen.
Dat is eerlijk van hem, maar geen goede reden om te stoppen... Het klinkt wel als een goede reden: stoppen voor de ander of om een relatie te redden. Maar het is alleen wat waard op de lange termijn als je zelf echt wilt stoppen met iets.

Ja ik ben verder heel blij met hem en alles zit goed tussen ons.
Ik doelde eigenlijk op dat jij bepaalde dingen wil zoals kinderen en echt een gezin stichten. Wil hij dat ook écht? Of wil hij je gewoon niet kwijt en wil daarom proberen te stoppen?

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Ja hij woont op zichzelf en heeft ook een baan. Zijn huis is vaak wel een bende, hij geeft daar niet zoveel om
Ik denk dat het gewoon een smerige luie jongen is en dat ligt niet aan het blowen. Als die zijn eigen kiet al niet schoon houdt dan gaat die die van juillie samen ook niet schoon houden.

Je hebt dus 3 opties
1. Accepteren dat jij vervolgens altijd alles moet gaan doen
2. Move on
3. Uit maken hem laten voelen en kijken hoe erg hij er mee zit en dan afspraken maken. Houdt zich hier niet aan zet er een punt achter.

Ik weet wel voor welke optie ik zou gaan maar die bespaar ik je.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat het gewoon een smerige luie jongen is en dat ligt niet aan het blowen. Als die zijn eigen kiet al niet schoon houdt dan gaat die die van juillie samen ook niet schoon houden.
Denk dat je een goed punt maakt daar.

Vrouwen denken ook vaak dat ze een man wel kunnen veranderen/vormen. Dat alles later wel ideaal of in ieder geval beter zal zijn. Als iemand er echt een zootje van maakt in zijn eentje en jij kiest diegene, dan is dat wat je krijgt. Als je zo een in huis neemt, zal de motivatie om te veranderen waarschijnlijk alleen nog maar minder worden voor hem. En dan ben jij degene die zijn rotzooi achter hem op kan ruimen alsof je zijn moeder bent. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt...

Kijk naar hoe hij nu is. Kun je dat niet accepteren, zoek dan verder. Ga hem niet proberen te vormen naar hoe jij hem wilt hebben.

Blauweaap

Bewuste gebruiker

Vrouwen denken ook vaak dat ze een man wel kunnen veranderen/vormen. Dat alles later wel ideaal of in ieder geval beter zal zijn. Als iemand er echt een zootje van maakt in zijn eentje en jij kiest diegene, dan is dat wat je krijgt. Als je zo een in huis neemt, zal de motivatie om te veranderen waarschijnlijk alleen nog maar minder worden voor hem. En dan ben jij degene die zijn rotzooi achter hem op kan ruimen alsof je zijn moeder bent. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt...

Kijk naar hoe hij nu is. Kun je dat niet accepteren, zoek dan verder. Ga hem niet proberen te vormen naar hoe jij hem wilt hebben.
Dat is het aard van het beestje zeg ik altijd.

Catwoman

Aha oké, dan zie je dus al direct veel verschil.

Dat is eerlijk van hem, maar geen goede reden om te stoppen... Het klinkt wel als een goede reden: stoppen voor de ander of om een relatie te redden. Maar het is alleen wat waard op de lange termijn als je zelf echt wilt stoppen met iets.

Ik doelde eigenlijk op dat jij bepaalde dingen wil zoals kinderen en echt een gezin stichten. Wil hij dat ook écht? Of wil hij je gewoon niet kwijt en wil daarom proberen te stoppen?

Hij zegt dat hij kinderen wil met mij en graag samen verder wil maar ik merk het niet altijd in zijn acties. Ik heb zelf het gevoel dat hij het echt wel wil maar dat hij het moeilijk vind om zijn oude leventje los te laten

Catwoman

Toen we samen woonden had ik ook vaak het gevoel dat ik in de moederrol zat. Ik moest hem er vaak op wijzen als er dingen in huis gedaan moesten worden, ik moest hem corrigeren als hij zich niet aan afspraken hield, ik moest hem helpen met stoppen met blowen en ik moest hem ook vaak zeggen dat hij mee naar bed moest gaan. Dat was voor mij niet leuk, dat heb ik hem ook gezegd. Ik wil zijn vriendin zijn en niet zijn moeder

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hij zegt dat hij kinderen wil met mij en graag samen verder wil maar ik merk het niet altijd in zijn acties. Ik heb zelf het gevoel dat hij het echt wel wil maar dat hij het moeilijk vind om zijn oude leventje los te laten
Actions speak louder than words...

Natuurlijk is dit maar een inschatting, want ik lees alleen maar een beetje tekst op een forum, maar ik heb het idee dat echt een gezin stichten met kinderen niet hoog op de prioriteitenlijst staat bij hem. En wiet roken wel. Dat hoeft niet per se een probleem te zijn als jullie beiden dezelfde prioriteiten hadden. Maar als je partner je zo wat aan het lijntje houdt door valse hoop te geven... Dat is niet oké.

Toen we samen woonden had ik ook vaak het gevoel dat ik in de moederrol zat. Ik moest hem er vaak op wijzen als er dingen in huis gedaan moesten worden, ik moest hem corrigeren als hij zich niet aan afspraken hield, ik moest hem helpen met stoppen met blowen en ik moest hem ook vaak zeggen dat hij mee naar bed moest gaan. Dat was voor mij niet leuk, dat heb ik hem ook gezegd. Ik wil zijn vriendin zijn en niet zijn moeder
Dat zijn gewoon hele duidelijke tekenen... Zo iemand gaat echt niet veranderen door simpelweg samen te gaan wonen. Weet je stiekem eigenlijk zelf ook wel denk ik.

Je wílt waarschijnlijk ook enorm graag dat hij degene is waarmee je oud zult worden. En dan pik je (veel) meer dan je eigenlijk zou moeten pikken. Dan probeer je het werkend te krijgen. Maar dat werkt toch niet joh... Als het goed zit, gaan dingen vanzelf goed. Als het niet goed zit, moet je ophouden het werkend proberen te krijgen. In mijn ogen...

donderjagen

Een man die er meer voor mij is en die me niet zo vaak teleursteld

Die teleurstellingen zullen vast niet enkel te verwijten zijn aan zijn blow gedrag, pas op dat je de wiet niet als excuus gaat gebruiken voor de mindere kant van zijn karakter. Als je gek op iemand bent is het moeilijk om fouten te zien en toe te geven, het is dan makkelijker om het blowen de schuld te geven.

Catwoman

Actions speak louder than words...

Natuurlijk is dit maar een inschatting, want ik lees alleen maar een beetje tekst op een forum, maar ik heb het idee dat echt een gezin stichten met kinderen niet hoog op de prioriteitenlijst staat bij hem. En wiet roken wel. Dat hoeft niet per se een probleem te zijn als jullie beiden dezelfde prioriteiten hadden. Maar als je partner je zo wat aan het lijntje houdt door valse hoop te geven... Dat is niet oké.

Dat zijn gewoon hele duidelijke tekenen... Zo iemand gaat echt niet veranderen door simpelweg samen te gaan wonen. Weet je stiekem eigenlijk zelf ook wel denk ik.

Je wílt waarschijnlijk ook enorm graag dat hij degene is waarmee je oud zult worden. En dan pik je (veel) meer dan je eigenlijk zou moeten pikken. Dan probeer je het werkend te krijgen. Maar dat werkt toch niet joh... Als het goed zit, gaan dingen vanzelf goed. Als het niet goed zit, moet je ophouden het werkend proberen te krijgen. In mijn ogen...

Ja misschien heb je wel gelijk, ik ben heel erg gek op hem en wil graag dat het goed komt tussen ons. Ik doe daar erg mijn best voor maar ik heb het gevoel dat hij er niet zoveel voor wil doen. Ik ben nu 2x zelf naar de brijder geweest voor gesprekken en ik heb geregeld dat we volgende week samen daar heen gaan. Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Ja misschien heb je wel gelijk, ik ben heel erg gek op hem en wil graag dat het goed komt tussen ons. Ik doe daar erg mijn best voor maar ik heb het gevoel dat hij er niet zoveel voor wil doen. Ik ben nu 2x zelf naar de brijder geweest voor gesprekken en ik heb geregeld dat we volgende week samen daar heen gaan. Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen
Hij moet natuurlijk ook "gek" op jou zijn.
Hoe zit het met juillie sexs leven ? Hebben juillie wel sexs of valt die meteen in slaap als je hem van de bank afsleurt ?

Catwoman

Hij moet natuurlijk ook "gek" op jou zijn.
Hoe zit het met juillie sexs leven ? Hebben juillie wel sexs of valt die meteen in slaap als je hem van de bank afsleurt ?

Dat is niet al te best. De sex zelf is goed maar we hebben naar mijn mening erg weinig sex en het is ook meestal op mijn initiatief.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zoals zovele hier zeggen kan je iemand anders nooit veranderen. Je kan ook niet iemand laten stoppen voor jou want iemand kan alleen stoppen voor zichzelf.
Maar ik vind dit best een goede reactie:
Die teleurstellingen zullen vast niet enkel te verwijten zijn aan zijn blow gedrag, pas op dat je de wiet niet als excuus gaat gebruiken voor de mindere kant van zijn karakter. Als je gek op iemand bent is het moeilijk om fouten te zien en toe te geven, het is dan makkelijker om het blowen de schuld te geven.
Ik ruim wel mijn troep op en doe de dingen die moeten gebeuren, ondanks ik dagelijks blow. Dat het een rommel bij hem thuis is, ligt dus niet perse aan het blowen. Wel kunnen dit soort dingen bij iemand veranderen. Door langzamerhand in te zien dat een opgeruimd huis fijner aanvoelt bijvoorbeeld. Maar vaak niet door aandringen van een ander. Ik ben bijvoorbeeld zeker netter geworden de afgelopen 20 jaar, maar heb ondertussen wel altijd geblowd. Zo zal het tegenovergestelde ook gebeuren. Ook bij nuchtere mensen overigens... mensen veranderen nou eenmaal

Ik blow dan ook al meer dan 20 jaar min of meer dagelijks en heb dat ook bij elke relatie in het begin aangegeven. Als iemand nu op mij verliefd zou worden is dat op iemand dat dagelijks blowt. Dus als ik vervolgens na een x jaar zou stoppen, is de kans zeer groot dat dat juist de relatie breekt. Kan je vaak nu wel denken dat je iemand leuker vind als hij nuchter is, maar zoals sommige hier al aangeven, je bent pas nuchter als je minsten een paar dagen niet hebt geblowd. Misschien vind je het zelfs de eerste weken wel leuker als hij niet geblowd heeft maar toch raakt je verliefdheid over. Hij is namelijk niet meer degene waarop je verliefd was geworden, de dagelijkse blower. Hij is nu misschien nuchter leuk omdat hij gister zijn blowtje heeft gehad... Allemaal voorbeelden hé

Heb stevige relaties stuk zien gaan doordat de ene dacht dat de ander moest stoppen met iets zoals blowen, maar er later achter kwam dat die gene een stuk minder leuk is als die niet zijn ontspannen momentje heeft gehad.

Je snapt mij punt denk ik... Vond dit even te weinig belicht....

Dus denk na wat JIJ wilt. Wil je hem als dagelijkse blower of wil je hem niet... dat is voor nu min of meer de enige twee keuzen. Als je voor nummer 1 kiest zou het kunnen dat hij evengoed eens stopt.. niet op hopen en niet voor pushen want dat zou het juist weer tegenwerken. Maar heb je dit ervoor over? Kan ook nooit gebeuren namelijk....

Maar denk om je zelf en kies vooral vóór jezelf !!! Dat kan dus zonder hem zijn of met hem, maar wel zoals hij nu is.

Iffness

Heb zo'n relatie gehad, als blower, niet als catwoman.

Je zegt dat je van hem houdt, dat is zoals hij nu is, niet nadat hij is gestopt met blowen.

Er zijn positieve veranderingen nadat hij gestopt zou zijn. Ook negatieve. Hij zou best wel eens niet meer zo geinteresseerd in jou kunnen zijn. Ik ben zelf gestopt, ben een stuk netter (huis altijd opgeruimd & zo), maar neem iedereen een stuk minder serieus. De bullshit die ik van mn ex slikte, toen ik nog blowde, zou ik nu zeker niet meer accepteren.

Als jij wilt dat hij stopt, maar hij niet (echt), gaat dat zeker niet gebeuren.

Catwoman

Ik vind het erg moeilijk om die knoop door te hakken. Het staat nu steeds tussen ons in en we hebben er vaak discussies over. Mijn vriend vind dat ik het probleem groter maak dan het is. En hij vind dat ik teveel afspraken wil maken. Terwijl ik een manier probeer te zoeken om hier mee om te gaan en mijn best doe om deze relatie te redden. Ik heb het gevoel dat ik vast loop. Hopelijk kan het gesprek van volgende week bij de brijder waar we samen heen gaan nog uitkomst bieden

Natozlato

Badass junkie
Maar ligt het probleem niet voornamelijk in zijn houding naar jou toe? Het niet nakomen van afspraken en beloftes? Is dat niet meer een kwestie van karakter?

Je gaat dit weekend samen met hem weg. Denk je dat hij dan net zoveel gaat smoken als hij merkt hoe jij hem met argusogen volgt? Of gaat hij zich mss anders voordoen?

• Like
Waarderingen: Syl

inner_search

Badass junkie
Je gaat dit weekend samen met hem weg. Denk je dat hij dan net zoveel gaat smoken als hij merkt hoe jij hem met argusogen volgt? Of gaat hij zich mss anders voordoen?
Je zal dus dit fenomeen gaan creëren omdat Je hem zo op de voet volgd.
Men vrouw is ook meer beginnen blowen omdat ik elke dag blow.
Beetje hypocriet van me maar ik wil niet dat men vrouw dagenlijks blowd (ik weet wat dit met je doet.. ) en ik ben een actieve blower , men vrouw alles behalve.
Na een goed gesprek blowd ze nu enkel op zaterdag of vrijdag, en als ze zin heeft in weed gewoon een cbd joint.

Door altijd op je vriend zen kap te gaan zitten en zen gebruik op de voet te volgen als je bij hem bent ga je hem verder van je weg duwen , en gaat zen gebruik als hij niet bij je is de hoogte in schieten.

Ondanks dat je hem graag ziet (en hij jouw), denk ik dat je gewoon echt niet omkan met een partner die gebruikt, in eender welke mate.
En oog ik je relatie als zeer ongezond , zowel voor jouw als voor hem.

Imo kun je er beter een punt achter zetten inplaats van hel proberen te doen stoppen of minderen.
Want je geeft zelf aan dat hij dit zelf niet wil.

Mijn mening , sorry als ik bot over kom.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan