vriend verslaafd aan wiet?

Flameon

Badass junkie
Oke wel meerderjarig dus. Dan heb je je eigen keuze, maar goed je hebt al een goeie keuze gemaakt. Als je vriend echt voor je wilt vechten dan gaat hij afkicken, en laat hij zich helpen waarom hij blowt (want dat zal niet voor niks zijn) en wie weet kot het later dan nog wel eens goed

Just_Me-01

Experimenterende gebruiker
waarom hij blowt weet k wel heel simpel zoiezo uit verveling en om rust in zijn hoofd te krijge tenminste dat zegt ie zelf

Flameon

Badass junkie
Dan zijn er dus twee dingen die hij moet doen:
1. iets zoeken om verveling tegen te gaan, goeie dagbesteding etc
2. iets aan zijn onrust in het hoofd doen, dat krijg je niet zomaar namelijk

Dat zul je hem nog kunnen voorleggen. En dan ligt (sorry dat is heel hard) de keuze bij hem en zou ik jou adviseren om even een stapje terug te doen. Ga je eigen leven meid en zie dan waar het schip strand.
En ja dat zeg ik nu heel gemakkelijk, en ja ik weet dat het moeilijk is omdat je verliefd bent maar ik denk dat dat wel het beste is nu momenteel

Just_Me-01

ga zeer waarschijnlijk toch bij mijn vriend wonen, word helemaal knetter gek hier....
ondanks dt k heb gezegd dt k voor me ouders heb gekozen, controleert me moeder nu alles alles alles ma dan ook echt ALLES dt k ma nie in contact kom met mijn vriend... :(

Flameon

Badass junkie
Thanks voor je PM. Maar ik kan het antwoord hier ook neer zetten meid.
Je moeder bedoeld het goed ... ik zou als ik jou was je ouders nooit laten vallen!
Maar de keuze is aan jou

Just_Me-01

wil ik eigelijk ook niet, maja moet een keuze maken, en als ik hier blijf word k helemaal gek, en raak ik nog veel meer mensen kwijt dan ik al kwijt ben geraakt

de mensen die k dankzij me moeder ben kwijt geraakt, das eeen heele lijst, eigelijk wel alles en iedereen...

Flameon

Badass junkie
Wil ik eigenlijk ook helemaal niet ..... heel belangrijke woorden!
Ik zeg niet dat je niet bij je vriend moet wonen, maar mijn gedachten is dat je ouders je op de wereld hbben gezet en dat je die nooit mag laten vallen. Het kan goed zijn dat jij of andere hier anders over denken overigens.
Kun je niet op de een of andere manier met je moeder communiceren, desnoods met hulp van buitenaf? Ik kan me nl voorstellen dat dit zwaar kut voor je is, dat zeer zeker en dat verdien je ook niet

Just_Me-01

valt niet met haar te praten zonder dat het uitloopt op slaande ruzie.... als zij eenmaal iets in haar hoofd heeft is er niets of niemand in deze wereld die haar daar vanaf kan brengen...

en zoals k net al zei wil eigelijk geen mensen meer kwijt raken dankzij haar, ben als k eerlijk ben iedereen al kwijt ja, wil me vriend nie ook nog eens verliezen...

Just_Me-01

ze heeft me broer weg gajaagd door ruzie heb k nu 5 jaar lang geen zontact meer mee
me zus heb k al 10 jaar kang nie gesproken of gezien ook door ruzie met haar
me oma niet ook ruzie haar
me vader heeft 7 broers en zussen heb k ook al jaren niet gezien ook ruzie met haar
verders nog me oom vn kant van mijn moeder ook niet, ook ruzie
me peet tante ook niet... ruzie
en verders nog een helehoop vrienden en kennissen...

heb dus ook geen idee wie me kan helpen vanaf buiten af heb niemand

Flameon

Badass junkie
wow .... klinkt heftig hoor. Ik snap je standpunt wel dat je naar je vriend toe wilt.
ik lees niks over je vader? hulp kun je zoeken via je huisarts indien je dat wenst

Flameon

Badass junkie
Just_Me-01 zei:
en wat de huis arts betreft heb echt geen idee hoe die mij kan helpen...

Als doorverwijzer naar evt instanties die dat wel kunnen (denk aan riagg ofzo).
Maargoed je moet zelf achter je keuze staan, als je het niet wilt natuurlijk niet

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Just_Me-01 zei:
zal der overna denken...
Meisje, wat zei je nou eerder? Jij heb ECHT hulp nodig, ga lekker met een psycholoog praten die kan je in de juiste richting helpen, is niets raars aan, alleen maar een teken dat je jezelf belangrijk vind!

Just_Me-01

net nogal ruzie gehad met me ouders, nogal uit de hand gelopen, k kon me spullen pakken en vertrekke duss zit nu wel al bij me vriend....

Flameon

Badass junkie
Just_Me-01 zei:
net nogal ruzie gehad met me ouders, nogal uit de hand gelopen, k kon me spullen pakken en vertrekke duss zit nu wel al bij me vriend....

Kut voor je dat het zo is moeten lopen.
En nu? Ga je nog iets ondernemen of...?

Flameon

Badass junkie
met betrekking tot je ouders. Nog een poging doen om een en ander uit te praten?
lijkt me geen lekker gevoel als je er uit geknikkerd bent nl, voor beide partijen niet

Just_Me-01

eerst even alles rustig laten worden en dan na een tijdje denk k wel....
maar vooorlopig nog niet... eerst zelf rustig worden nu....

Just_Me-01

me ouders zal k nooit vergete, kan ook niet, het zijn toch me ouders, degene die ervoor hebbe gezorgd dat ik besta....

Bij mijn vriend zelfde probleem dus weet ongeveer wat je meemaakt!
Ik denk dat je vriend het zelf echt moet gaan inzien wat hij er allemaal kapot mee kan maken, zowel bij jou als thuis of waar dan ook! Mijn vriend weet t wel maar aangezien hij nog al autistisch/depressief/weet ik veel wat nog meer is, vind hij het nog niet het goede moment. Ja ik weet t, dikke onzin natuurlijk.
Gelukkig heb ik nog een paar schoonouders die hem binnenkort het huis uit trappen als ze nog een keer merken dat hij binnen doet blowen! Dus mijn hoop is daar een beetje op gevestigd en hoop dat hij het dan wel het goede moment vind om te stoppen.
Maar ik zal niet ontkennen dat ik niet ook graag een Jtje mee doe met hem, maar bij mij ligt het allemaal tog wel wat anders als bij hem..
En het uitmaken vanwege dat ie blowt was ook geen optie bij mij, want het eerste wat hij deed was er 1 opsteken.. En iets waar je van houd, daar wil je meestal ook wel voor vechten.. Dus ik blijf gewoon mijn best doen en ik laat hem weten dat ik er altijd voor hem zal zijn.

Misschien heb je er wat aan :wink: Succes er mee iig.

P.S. psych deed ook zeer weinig bij mij.. moest zelf met ideeen komen en dat mens deed wel ja en amen knikken.. schoot ik niet veel mee op!

it'sme

Belezen gebruiker
Ik weet niet hoe het ondertussen is, maar als je dan al bij je ouders weg wilt, (wat ik best kan begrijpen, niet voor de zeik , maar op een gegeven moment heb je ook de leeftijd ervoor) ga dan niet bij je vriend wonen :openmouth: Dat gaat geheid alleen maar ruzie geven en kan die "je eruit gooien" gaan gebruiken om je mond-dood te houden wat zijn verslaving betreft.
Daarbij weet ik niet of je graag in zo'n omgeving wilt wonen.......

Heb zelf 2 jaar samengewoond met een volop wiet en drank verslaafde. Geloof mij je zelfvertrouwen en eigenwaarde terug vinden kost veel tijd :wink:

Bovenaan