Vrienden en drugs

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
kennethvds zei:
Ik doe indentiek hetzelfde, als iemand mij vraagt of ik drugs gebruik zeg ik gewoon ja en probeer ze uit te leggen dan alcohol levens kapot maakt waar wiet een leven kan redden...
Nouja, wiet is gelinkt aan het ontwikkelen van psychoses dus om nou te beweren dat dat heel veel beter is.. Drugs blijven drugs. Met voor- en nadelen.

ZERO- zei:
kennethvds zei:
Ik doe indentiek hetzelfde, als iemand mij vraagt of ik drugs gebruik zeg ik gewoon ja en probeer ze uit te leggen dan alcohol levens kapot maakt waar wiet een leven kan redden...
Nouja, wiet is gelinkt aan het ontwikkelen van psychoses dus om nou te beweren dat dat heel veel beter is.. Drugs blijven drugs. Met voor- en nadelen.

Ohja? Kan je mij eens een studie(bron) tonen die aanwijst dat wiet psychoses ontwikkelt? Dit is totaal niet waar.
Mensen die alreeds psychische problemen hebben die roken best geen wiet omdat die mensen kans maken om in een psychose terecht te komen

BRON: http://www.druglijn.be/drugs-abc/cannab ... chose.aspx

nog nooit van delirium tremens gehoord?
Als je de nadelen en risicos van alcohol op lange termijn wil kennen dan lees je dit best eens:
http://www.druglijn.be/drugs-abc/alcohol/risicos.aspx

Ga eens langs in een afkick centrum (eerder psyciatrie) voor alcohol verslaafden of ga in de week eens naar een kroeg, na 10 uur s avonds.

Susanne

Bewuste gebruiker
Ze zegt niet dat wiet psychoses ontwikkelt, maar dat het aan elkaar gelinkt is. Wiet kan psychoses triggeren, net zoals je zelf zegt

In die tekst staat dat mensen met een achtergrond ivm psychische problemen door het gebruik van cannabis een psychose kunnen triggeren. Niet dat de cannabis die psychose veroorzaakt en veel van die studies zijn uitgevoerd met een zeer kleine doelgroep en zonder de nodige informatie BVB hoeveel gram wiet de gebruikers roken, welke soort, THC %, biologisch of chemisch gekweekt etc... te nemen met een korel zout imo.

voorbeeld van de meest recente studie uit London:
http://www.thelancet.com/pb/assets/raw/ ... 0Forti.pdf

Alcohol daarintegen is reeds uitgebreid onderzocht door verschillende partijen en de gevolgen zijn duidelijk = dodelijk indien niet met mate

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zei ook niet dat wiet roken direct tot een psychose leidt, maar dat wiet gelinkt is aan het ontwikkelen van psychoses. Dat staat ook daar.
Je kan ook gevoelig zijn voor het ontwikkelen van psychoses zonder hiervan af te weten. Die gevoeligheid icm het roken van wiet kan leiden tot een psychose. Hoeft niet, kan wel. Ik zeg precies hetzelfde als jij hoor.
Groot aantal van de mensen die een psychose hebben gehad hebben ook geblowd, maar ja, echt causale relaties aantonen kan nu eenmaal niet.

uncoolbeatle

Experimenterende gebruiker
De helft van mijn vriendengroep doet drugs, de andere helft verafschuwt drugs en weet zodanig niks van het gebruik van mij en mijn 2 andere vriendinnen. Interesses verschillen automatisch dus ook nogal, en hoe erg ik het ook vind, je voelt wel langzaam een steeds grotere kloof groeien. Natuurlijk probeer ik nog met mijn andere vriendinnen af te spreken, maar sinds wij aan het experimenteren zijn geraakt is het niet meer de hechte groep die het eerst was, heel erg jammer wel, maar zo is het nu eenmaal...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
kennethvds zei:
In die tekst staat dat mensen met een achtergrond ivm psychische problemen door het gebruik van cannabis een psychose kunnen triggeren. Niet dat de cannabis die psychose veroorzaakt en veel van die studies zijn uitgevoerd met een zeer kleine doelgroep en zonder de nodige informatie BVB hoeveel gram wiet de gebruikers roken, welke soort, THC %, biologisch of chemisch gekweekt etc... te nemen met een korel zout imo.

voorbeeld van de meest recente studie uit London:
http://www.thelancet.com/pb/assets/raw/ ... 0Forti.pdf

Alcohol daarintegen is reeds uitgebreid onderzocht door verschillende partijen en de gevolgen zijn duidelijk = dodelijk indien niet met mate
Dat je pro wiet bent heb je nou wel in meerdere topics duidelijk gemaakt kennethvds... Het begint een beetje te vervelen als je het mij vraagt. Ik ben zelf ook een groot liefhebber van wiet, maar ga nou niet elke keer dat hippie praatje ophouden dat wiet totaal onschuldig is en dat het eigenlijk geen drugs zou mogen heten. Wiet brengt wel degelijk risico's met zich mee net zoals andere drugs. Ten opzichte van andere drugs zijn de risico's wel is waar enorm beperkt, maar de risico's bestaan wel degelijk.

En ik snap je frustratie dat wiet illegaal is en alcohol legaal. Maar daar hoef je mensen op dit forum niet van te overtuigen hoor, hier weten wij allemaal dat alcohol ook gewoon een drug is. Sterker nog alcohol is een harddrug en wiet een softdrug, maar telkens de gevaren van alcohol noemen om die wiet te bagatelliseren maakt je punt er niet echt sterker op. Lekker appels met peren vergelijken...

Beetje met het verkeerde been uit bed gestapt zeker? Ik zeg echt nergens dat wiet geen enkel risico meebrengt en onschuldig is, ik ondersteun alles met bronnen en sta open voor de mening van anderen (dit heet een gesprek voeren).

Ik was akkoord met ZERO zijn laatste post wat dat vatte ons gesprek mooi samen.

En dat ik steeds alcohol aanhaal is omdat Alcohol de meest gebruikte harddrugs is en ik ervaring heb met alcohol verslaafden (niet verslaving)

Het spijt me zeer dat ik je frustreer met mijn 5 posts in verschillende topics in het COFFEESHOP forum.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
kennethvds zei:
Beetje met het verkeerde been uit bed gestapt zeker? Ik zeg echt nergens dat wiet geen enkel risico meebrengt en onschuldig is, ik ondersteun alles met bronnen en sta open voor de mening van anderen (dit heet een gesprek voeren).

Hij irriteert zich gewoon aan je manier van praten en het feit dat je een reactie niet goed leest en daar een discussie op baseert. Wat ZERO zei was gewoon helemaal correct, je leest het alleen verkeerd.

kennethvds zei:
En dat ik steeds alcohol aanhaal is omdat Alcohol de meest gebruikte harddrugs is en ik ervaring heb met alcohol verslaafden (niet verslaving)

Alcohol bij een discussie over wiet aanhalen is vrij kenmerkend voor mensen die dagelijks blowen, roept alleen irritaties op en is totaal irrelevant. Trek die vergelijking dus gewoon niet want je vergelijkt appels met peren en voegt verder niets aan de discussie toe.

Voel je verder natuurlijk vrij om te zeggen wat je wilt :)

uncoolbeatle

Experimenterende gebruiker
Jesus, ik las jullie discussie toen ik stoned was. Slecht idee :tearsofjoy:

Maar waar, aan elke drugs zitten nadelen verbonden, we moeten het niet mooier maken dan het is. En we hebben het altijd over de mentale schade van wiet, maar wat betreft de longschade dan?

Wel is het een feit dat mensen van alcohol agressieve honden kunnen worden, van wiet worden we chille hippies :grin: maar dat is mijn mening.

inderdaad man liever een vuile hippie dan een agresieve dronkkaard :stoned:
haha ja dat gesprek is ook uit zijn context getrokken door miscommunicatie

Je kan longschade counteren met het gebruik van een vaporizer als je dat wil.
je kan ook alcohol vaporizen, geen idee ofdat dat lever schade zal voorkomen? :tearsofjoy:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
kennethvds zei:

Hij irriteert zich gewoon aan je manier van praten en het feit dat je een reactie niet goed leest en daar een discussie op baseert. Wat ZERO zei was gewoon helemaal correct, je leest het alleen verkeerd.

kennethvds zei:

Alcohol bij een discussie over wiet aanhalen is vrij kenmerkend voor mensen die dagelijks blowen, roept alleen irritaties op en is totaal irrelevant. Trek die vergelijking dus gewoon niet want je vergelijkt appels met peren en voegt verder niets aan de discussie toe.

Voel je verder natuurlijk vrij om te zeggen wat je wilt :)
Precies mijn punten inderdaad, Thanks Smartie.

Je bent uiteraard vrij om te zeggen wat je wilt kennthvds, daar is dit forum voor. Misschien was ik wat bot en direct, maar ik houd van een eerlijke en relevante discussie over drugs. Begrijp me niet verkeerd ben zelf ook een groot liefhebber van cannabis, maar heb na jaren dagelijks gebruik van mijzelf en vrienden en familie moeten constateren dat het niet zo onschuldig is als er altijd over gepraat wordt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
Cannabis is vooral niet zo onschuldig als alle dagelijkse blowers beweren. :P
Het feit dat kennthvds al 10 jaar wietverslaafd is (las ik in een van zijn eerste posts) en toch zo positief over Cannabis blijft, bevestigd dat ook wel :)

SmartieAndMe zei:
Fool zei:
Het feit dat kennthvds al 10 jaar wietverslaafd is (las ik in een van zijn eerste posts) en toch zo positief over Cannabis blijft, bevestigd dat ook wel :)

Dat hangt af van hoe je het bekijkt, ik heb een diploma, vaste job, redelijk goede gezondheid en mijn leven is stabieler dan vrienden die nooit geblowed hebben.

Wiet is zeker en vast verslavend, zoals tabak, maar Ik heb geen reden tot klagen momenteel :mrgreen: :stoned:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
kennethvds zei:
Dat hangt af van hoe je het bekijkt, ik heb een diploma, vaste job, redelijk goede gezondheid en mijn leven is stabieler dan vrienden die nooit geblowed hebben.

Wiet is zeker en vast verslavend, zoals tabak, maar Ik heb geen reden tot klagen momenteel

Oh dat kan ook zeker hoor, dat hoor je mij niet zeggen :) Ik heb zelf ook een redelijk succesvol en gelukkig leven opgebouwd terwijl ik 1,5 jaar stoned was. Ik vind alleen dat een leven rijker is als je niet continu stoned bent maar dat merk je pas als je stopt. Het beïnvloed toch echt je denkwijze en handelswijze op een in mijn ogen negatieve manier.

Maargooeed even goede vrienden :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
kennethvds zei:
SmartieAndMe zei:
Fool zei:

Wiet is zeker en vast verslavend, zoals tabak, maar Ik heb geen reden tot klagen momenteel :mrgreen: :stoned:
Ik heb zelf ruim 6 jaar dagelijks geblowd en in die periode met goed gevolg een universitaire opleiding afgerond en een goede baan gevonden. In zoverre kun je prima blijven functioneren met een cannabis verslaving. Wat ik wel merkte naar verloop van tijd Is dat ik mijn school en werk verplichtingen volbracht, maar privé in mijn vrije tijd stond alles in het teken van blowen. Hierdoor heb ik privé best een hoop dingen laten liggen wat ik later zat was. Als jij er tevreden mee bent moet je er ook gewoon lekker mee doorgaan toch. Ik zelf werd uiteindelijk niet gelukkig van dagelijks blowen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind 't altijd een erg goede graadmeter om te zien of iemand open-minded is of niet door het onderwerp drugs op te brengen. De anti-alle drugs die bestaan mensen (je kent ze wel) schieten dan meteen in een enorm agressieve rol. Hun ogen worden glazig en de standaard argumenten voor waarom álle drugs zonder uitzondering slecht zijn worden weer opgedreund. En niet alleen dat, maar het wordt altijd zo gebracht dat ze jou ervan willen overtuigen dat zij gelijk hebben. Alsof ze zelf zo erg twijfelen aan hun standpunt, dat ze bevestiging van jou nodig hebben om die identiteit van anti-drugs persoon in leven te kunnen houden.

Dat soort personen kan ik geen echte vrienden mee zijn. Dat zijn naar mijn mening wandelende karikaturen van zichzelf. Patronen herhalen simpelweg omdat je daar je identiteit in hebt gevonden. Doorzichtige oppervlakkige mensen.

Gelukkig heb ik een paar echte open-minded vrienden. En open-minded hoeft echt niet te betekenen dat ze ook interesse in drugs hebben. Maar dat ze zich niet zo agressief en stellig opstellen vanuit een bepaald geloof. Maar het is wel een issue waar ik in het dagelijks leven last van ondervind. De meeste mensen die ik tegenkom hebben zo'n vastgeroeste identiteit, in mindere of meerdere mate. Iets geloven, simpelweg en alleen omdat je je er mee hebt geïdentificeerd is voor mij het toppunt van closed-minded zijn. Als je er bij stilstaat, gaan werkelijk de meeste mensen zo door het leven.

kingdalton

Belezen gebruiker
Gelukkig zijn bijna al mijn vrienden heel open-minded ingesteld, de meeste zijn ook wel in voor een lekkere joint :stoned: en een enkeling durft de "harddrugs" aan. :P

Men vriendin vind ook alles prima en begint ook wat meer te experimenteren sinds ze ziet dat ik me prima vermaak, toch handig als je lichaam vol met liefde zit :hearteyes:

Ik ga de discussies met de anti-drugs personen al een tijdje niet meer aan, dan blijf je aan de gang hier in het dorp :wave:, bovendien zijn het inderdaad altijd dezelfde argumenten:
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben,
Je gaat dood aan drugs,
blablabla en dan wel een krat bier wegtanken elk weekend. :beer:

Haardroger

Belezen gebruiker
Heb het ook wel eens geprobeerd om een discussie aan te gaan met 'vastgelovige mensen'...
Geen succes.
Zodra
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben
wordt gebruikt weet ik er gewoon niks zinnigs op te zeggen. Hele discussie valt dood...
'Dan mis je toch echt iets in je leven' is ook echt een dooddoener...

Fool

Badass junkie
Dan zeg ik ook 'Klopt, dat heb ik ook niet nodig, soms maakt het het alleen net wat leuker.' :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Haardroger zei:
Heb het ook wel eens geprobeerd om een discussie aan te gaan met 'vastgelovige mensen'...
Geen succes.
Zodra
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben
wordt gebruikt weet ik er gewoon niks zinnigs op te zeggen. Hele discussie valt dood...
'Dan mis je toch echt iets in je leven' is ook echt een dooddoener...

Iedereen drinkt wel wat glaasjes tijden het uitgaan, ook de anti drugs mensen. Mijn argument is dan; "jij gaat toch ook niet heel de avond stampen zonder bier, elk zijn ding en kan je er niet mee leven, ga lekker thuis janken"

Ik kan redelijk grof uit de hoek komen maar deel men argumenten mee met een lach :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
oh ik vind dat heerlijk, zodra mensen dat zeggen gaan bij mij alle rateltjes rinkelen en komen de argumenten automatisch naar boven stromen. Ik heb heel veel geduld wat discussies betreft. Het komt er dus eigenlijk bijna altijd op neer dat de ander het zat raakt en opgeeft :tearsofjoy:

kingdalton

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
oh ik vind dat heerlijk, zodra mensen dat zeggen gaan bij mij alle rateltjes rinkelen en komen de argumenten automatisch naar boven stromen. Ik heb heel veel geduld wat discussies betreft. Het komt er dus eigenlijk bijna altijd op neer dat de ander het zat raakt en opgeeft :tearsofjoy:

Drugs is slecht, dat is hier een feit en daarom ook standaard het argument :rolleyes: Mijn tijd niet waard om ze te overtuigen :P

sparkly

Newbie
Mijn vrienden zijn gelukkig ontzettend openminded, wat ik juist lastig vind is de combi drugs en een relatie met een persoon die niet zo experimenteel op dit gebied is aangelegd. Hier loop ik zelf steeds meer tegenaan. Mijn vriend weet dat ik zo nu en dan xtc gebruik op een feestje en vindt dit bij gebruik met mate prima, maar kan zich niet voorstellen hoe het is en heeft er ook geen behoefte aan om het te weten. Zijn hele vriendengroep gebruikt echter wel. Hij is er ook niet echt openminded in en daarom durf ik hem ook niet alles te vertellen wat ik gebruik, omdat er op bepaalde harddrugs naar mijn mening nog vrijwel een taboe ligt die mensen die nooit gebruikt hebben en er ook niet openminded voor zijn niet weg kunnen denken (bv ghb). Kortom een situatie waar ik me schuldig bij begin te voelen gezien ik ook al wel kan voorspellen dat er in de toekomst nog genoeg geëxperimenteerd gaat worden en hij dit ooit toch wel zal moeten weten. Herkenbaar voor iemand, of heeft iemand tips voor dit soort situaties? :rolleyes:

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Moeilijke situatie. Ik heb ook vrienden die gebruiken en die niet gebruiken in mijn vaste vriendengroep. Alleen bij mij doen de niet gebruikers er niet moeilijk over. Afentoe zeggen ze er wel iets over en discuseren over drugs gaat totaal niet omdat zij er niks van weten. Dan zeggen ze al gauw dat ik kritischer naar drugs moet kijken en hoe slecht het allemaal is. Dit is erg frustrerend maarja vrienden zijn vrienden en daar doe ik dus niet moeilijk over.

Spijtig om te horen dat je beste vriend zo overdreven reageert. Misschien is het een goed idee om er een keer met hem erover te praten. Jullie hoefen het niet eens te worden als je maar vertelt dat jij het ewoon eg leuk en geestverruimend vindt. Maar ik vind niet dat je je beste vriend hierdoor moet verliezen. Al vind ik dat hij hier fout zit.

Haardroger

Belezen gebruiker
Gewoon een trechter pakken en een xtc pil naar binnen schuiven bij hem. xD
Zal hem misschien eerst knock out moeten slaan als hij teveel tegen stribbelt.
Gaat hij vanzelf wel soepel praten.
Kun jij meteen je hele verhaal kwijt :grin:

kingdalton

Belezen gebruiker
Haardroger zei:
Gewoon een trechter pakken en een xtc pil naar binnen schuiven bij hem. xD
Zal hem misschien eerst knock out moeten slaan als hij teveel tegen stribbelt.
Gaat hij vanzelf wel soepel praten.
Kun jij meteen je hele verhaal kwijt :grin:

Ik zeg doen! :wink:

benniesmitters

Bewuste gebruiker
M'n vrienden weten het allemaal wel dat ik wel eens wat drugs gebruik. Vertel niet over elke keer dat ik gebruik dus ik ben ook wel eens onder invloed waar ze bij zijn zonder dat ze het weten. Als ze het vragen ben ik er wel eerlijk over. Ze vinden het allemaal niet zo heel erg, de meesten althans. Ze hoeven het zelf niet maar vinden het niet erg dat ik het doe.

Bovenaan