Vrienden

N3K0

Badass junkie
Mijn ex en ik zijn ook nog vrienden. ( we zijn al 8 jaar uitelkaar ofzo)
Soms zien we elkaar wekelijks soms 1x inde maand.
Soms bellen we 6 uur aan 1 stuk.

Zodra ik (of hij) een nieuwe partner heeft nemen wij allebei een beetje afstand van elkaar zodat de nieuwe relatie kan groeien. En niemand zich ongemakkelijk hoeft te voelen. En weet waar die staat.

Communicatie is key.

Jij zus en jij zo of jij moet mij zo laten voelen/zo een gevoel geven is onmogelijk. Of jij moet dit of dat doen werkt echt niet. :lolol: Ik zou het fijn vinden als........ En ik zou graag willen zus............. Want ik voel..............Dit is de situatie/probleem.........
Je zou zelfs nog kunnen graven bij jezelf waar dat gevoel/gedachten vandaan komen. (En dan way way back gaan naar vroeger)
En dan is het aan de ander of die dat kan geven en wil geven.

Zoek Non violent communication maar eens op.

Want alleen jij kan jou gevoel/gedachten veranderen.

Lemmy

Badass junkie
Vind ik niet, dat het daar compleet afhankelijk van is. Je kunt soms goed begrijpen dat iemand anders het anders ziet dan jezelf maar dan alsnog problemen hebben met dat diegene doorgaat met die dingen.

Vind het persoonlijk ook respectloos van haar om ermee door te gaan als ze weet dat dit haar partner flink dwarszit. Maar misschien heeft ze dit ook wel niet goed door omdat zij het dus anders ziet en dat er te weinig communicatie over is geweest dus (zoals gezegd).

We kunnen ons dan ook afvragen: IS er in deze relatie wel voldoende communicatie?

ljuv

DF-koningin
Vind ik niet, dat het daar compleet afhankelijk van is. Je kunt soms goed begrijpen dat iemand anders het anders ziet dan jezelf maar dan alsnog problemen hebben met dat diegene doorgaat met die dingen.
Voor mij is dat het zelfde als elkaar niet in je waarde kunnen laten. Immers: je verschilt en kan daar niet overheen komen. En daarom dus ook een reden om niet verder te gaan inderdaad.

Vind het persoonlijk ook respectloos van haar om ermee door te gaan als ze weet dat dit haar partner flink dwarszit. Maar misschien heeft ze dit ook wel niet goed door omdat zij het dus anders ziet en dat er te weinig communicatie over is geweest dus (zoals gezegd).
Ja, dan moet daar inderdaad eerst goed over gepraat zijn. Iemand hoeft niet te voldoen aan iedere eis van een partner. Dat zou respectloos zijn naar jezelf. Maar, elke relatie is geven en nemen. Vriendschappen en romantische beiden.

StraffeNeel

Badass junkie
Als je dit niet trekt dan moet je 'm smeren. Je partner is niet je eigendom.
🙌 Amen 😃👍💪

Beter voor je toekomstige ex. Als iets jou onzeker maakt, dan kun je dat ook bespreken en jezelf een spiegel voorhouden waarom je onzeker bent. Op een forum hierover te gaan klagen snijdt geen hout en is niet respectvol naar je vrouw.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Beter voor je toekomstige ex. Als iets jou onzeker maakt, dan kun je dat ook bespreken en jezelf een spiegel voorhouden waarom je onzeker bent. Op een forum hierover te gaan klagen snijdt geen hout en is niet respectvol naar je vrouw.
Niet mee eens.

Er is hier een groepje op het forum die van mening is dat het maar normaal moet zijn als je partner flirterig zit te doen met een ander van hetzelfde geslacht als jij en dat wanneer je hier problemen mee hebt dat je zelf "onzeker" bent.

Jullie zijn volgens mij echt ver in de minderheid. Veruit de meeste mensen IRL kunnen het niet waarderen als hun partner meer tijd en aandacht geeft aan een ander en koosnaampjes voor elkaar heeft en dergelijke (ook al is dat grappig bedoeld). Dat betekent niet dat deze mensen onzeker zijn, maar gewoon dat het hun voorkeur is om exclusief te zijn met hun partner.

Ik vind dit zo absurd om te lezen dat je het allemaal maar om moet keren en concluderen dat er iets mis met je is als je het niet fijn vindt dat je partner zulke dingen doet. Dit is hartstikke normaal @Timember. Er is niets mis met je als je dit niet prettig vindt.

Ben het er overigens wel mee eens dat communicatie altijd goed is. Zit iets je dwars, dan is het goed dat te bespreken. Kom je er dan achter dat je kernwaarden te verschillend zijn, dan is het misschien beter om iemand te zoeken waar je meer mee op 1 lijn zit.

Voor de duidelijkheid: er is ook niets mis met als je geen probleem hebt met dat je partner veel tijd doorbrengt met anderen en/of flirterig met hen is. Maar je kunt niet een ander erom veroordelen dat deze er niet zo instaat als jijzelf.

Timember

Newbie
🙌 Amen 😃👍💪

Volgens mij snappen sommige mensen nog steeds de reden niet helemaal waarom dit tot stand is gekomen. Is dit niet iets waar een forum voor bedoeld is? Als je met een vraag zit om er dan vervolgens over te kunnen praten? Klagen lijkt me het verkeerde woord. En ja ik heb het hierover gehad, meerdere keren. Gevraagd waarom de berichten bijvoorbeeld zo flirterig moeten, maar dat leid vaak tot onenigheid.

StraffeNeel

Badass junkie
als je partner flirterig zit te doen met een ander van hetzelfde geslacht als jij
Dat kan een probleem zijn als je dat niet wilt. Maar het begint met praten. En hij het juist heeft gezien, waar komt dat dan vandaan? Of is zijn observatie misschien wel beperkt. Ziet zij hem wel zitten of is het juist om aandacht te trekken?
en het er overigens wel mee eens dat communicatie altijd goed is. Zit iets je dwars, dan is het goed dat te bespreken. Kom je er dan achter dat je kernwaarden te verschillend zijn, dan is het misschien beter om iemand te zoeken waar je meer mee op 1 lijn zit.
Zonder goed communiceren weet je eigenlijk niet of er wat aan de hand is, laat staan waar je op welke manier heen wil.

StraffeNeel

Badass junkie
Excuses als dat wat hard overkomt, maar zo zie ik het eigenlijk wel. Volgens mij is de belangrijkste stap praten. Wat ik hierboven ook zet. Daardoor kun je pas echt duidelijk het probleem schetsen. Is duidelijk wat het (mogelijke) probleem is, dan kun je gericht advies vragen (indien nodig).

ljuv

DF-koningin
Er is hier een groepje op het forum die van mening is dat het maar normaal moet zijn als je partner flirterig zit te doen met een ander van hetzelfde geslacht als jij en dat wanneer je hier problemen mee hebt dat je zelf "onzeker" bent.
Welk groepje dan? Want volgens mij is er nergens gezegd dat je maar gewoon altijd overal met iedereen moet kunnen flirten, period? Kan misschien wel zijn dat jij dingen zoals dit
Tegelijkertijd heb ik al 9 jaar een relatie en noem ik al m’n vrienden “schatje/<_o-fip-hl id="_o-fip-hl-focus">lieffie/babe/schoonheid”.
als flirterig ervaart, maar dat is wel echt een aanname. In mijn kringen is dit heel normaal en weet iedereen dat we daar niks romantisch of flirterigs mee bedoelen. Ik denk dat ik in mijn directe omgeving, jong en oud, geen uitzondering hier op ken: wij praten gewoon zo tegen elkaar.* Dus dit is wel een beetje vanuit je eigen ervaring en perspectief beredeneerd. Geen wonder dat je daarmee ook denkt dat “een klein groepje” er zo over denkt. Ik denk namelijk het tegenovergestelde maar in beiden gevallen: dat het een kleine groep betreft maakt de ervaring en het perspectief niet minder waar.

Gevraagd waarom de berichten bijvoorbeeld zo flirterig moeten, maar dat leid vaak tot onenigheid.
Vervelend dat dat praten tot nu toe niets heeft uitgehaald, maar zoals je ook leest in dit topic zien/ervaren/waarderen mensen dit soort dingen gewoon heel anders. Als je m meteen insteekt als “waarom moet het zo flirterig” kan ik me wel voorstellen dat daar geïrriteerdheid uit voort komt omdat ik zelf zou denken: flirterig? Waar de fuck heb je het over maat ben je goed bij je paasei, ik liep je net nog fantastisch te pijpen wat is dit joh? Daarom denk ik dat een gesprek met vragen als deze:
- vind je dat je mij nu even veel aandacht geeft als je beste vriend?
- vind je dat ik even veel aandacht verdien als hij? (Want even: zo lang zijn jullie nog niet samen. Ik vind het niet zo gek om in die fase vriendschappen voorop te stellen... Misschien zij ook niet? Maar die waarden moeten wel naar elkaar uitgesproken zijn.)
- ik hecht waarde aan liefkozende bijnamen in een relatie en vind het daarom gek en moeilijk dat jullie elkaar bby noemen. Zou jij dat gek vinden als ik dat bij vriendinnen deed en zo nee, zou je er voor mij dan toch rekening mee kunnen houden?
- wat kan ik veranderen om dit gevoel bij mij te “stillen” en wat kun jij veranderen om mij met een beter gevoel naar jullie vriendschap te kijken?
- is er een manier waarop jij of ik dit met jouw beste vriend kunnen bespreken?
Communicatie is key.

Jij zus en jij zo of jij moet mij zo laten voelen/zo een gevoel geven is onmogelijk. Of jij moet dit of dat doen werkt echt niet. :lolol: Ik zou het fijn vinden als........ En ik zou graag willen zus............. Want ik voel..............Dit is de situatie/probleem.........
Je zou zelfs nog kunnen graven bij jezelf waar dat gevoel/gedachten vandaan komen. (En dan way way back gaan naar vroeger)
En dan is het aan de ander of die dat kan geven en wil geven.

Zoek Non violent communication maar eens op.
veel en veel beter voor je gaan werken. Beredeneer vanuit je eigen gevoel, ervaring, waarnemen, check of dat klopt met die van haar. Leg uit wat je kwetst en waarom, in plaats van meteen een verwijt of probleem maken.

Al vraag ik me wel een beetje af of je daar toe bereid/in staat bent want ik snap dit ook steeds niet zo goed:
Volgens mij snappen sommige mensen nog steeds de reden niet helemaal waarom dit tot stand is gekomen. Is dit niet iets waar een forum voor bedoeld is? Als je met een vraag zit om er dan vervolgens over te kunnen praten?
Er werd toch gewoon een perspectief op jouw verhaal gedeeld door @StraffeNeel? Maar omdat het woorden en een perspectief zijn waar jij je niet in kan vinden, is het een probleem… Mensen krijgen op dit forum zeker vaak te horen wat ze niet willen. En je hoeft/moet daar helemaal niets mee, maar het zijn nou net wel die perspectieven die je niet zelf hebt waar je wat van kán leren. En die les kan ook zijn “oja okay er zijn heel veel mensen die hier anders over denken dan ik maar dat verandert mijn gevoel en gedachte niet.” Dat is alweer heel wat anders dan “oh hey al m’n beste maten vinden dit ook belachelijk en alles wat ik er op internet op lees met m’n eigen google search ook, ik heb het aan het rechte eind”.

* edit: op mijn beurt denk ik trouwens weer vaak onterecht dat mensen (vooral uit de provincie) boos op me zijn of me onaardig vinden, omdat ze niet met diezelfde warmte spreken. Of vind ik dat mensen onaardig tegen elkaar zijn, waar ik vaak wat van zeg, en dan zijn zij zo van: onaardig?! Bedoel hiermee dus te schetsen dat dit echt totaal aan je omgeving en ervaring ligt.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Welk groepje dan?
De mensen hier die het allemaal bij de TS neerleggen, alsof het enkel alleen zijn probleem is om op te lossen. En dat hij blijkbaar meteen onzeker is omdat hij er problemen mee heeft dat zijn vriendin meer tijd doorbrengt met iemand anders dan hem en zij onderling koosnaampjes en dergelijke gebruiken.

Dat vind ik nogal een oordeel. De TS zit duidelijk erg met zijn situatie, komt hier voor raad en dan krijgt hij hier te horen dat hij onzeker is en dat het allemaal aan hem ligt. Zit mij niet helemaal lekker.

Want volgens mij is er nergens gezegd dat je maar gewoon altijd overal met iedereen moet kunnen flirten, period? Kan misschien wel zijn dat jij dingen zoals dit

als flirterig ervaart, maar dat is wel echt een aanname. In mijn kringen is dit heel normaal en weet iedereen dat we daar niks romantisch of flirterigs mee bedoelen. Ik denk dat ik in mijn directe omgeving, jong en oud, geen uitzondering hier op ken: wij praten gewoon zo tegen elkaar.* Dus dit is wel een beetje vanuit je eigen ervaring en perspectief beredeneerd. Geen wonder dat je daarmee ook denkt dat “een klein groepje” er zo over denkt. Ik denk namelijk het tegenovergestelde maar in beiden gevallen: dat het een kleine groep betreft maakt de ervaring en het perspectief niet minder waar.
Oké, er bestaat zoiets als onschuldig flirten. Maar de TS hier heeft veel last van dat flirten in zijn geval. Het is mij ook een keer overkomen en ik had er ook last van. Gelukkig werd dat wel begrepen en aangepast. Als ik het zo lees erkend de vriendin van de TS niet helemaal dat TS er weldegelijk last van ondervindt. En zoiets doet pijn. Dan vind ik het wat ongevoelig van de mensen hier die zo even eruit smijten: je bent onzeker, het ligt allemaal bij jou. Wat kan de TS daar nou mee.

Maar nogmaals: ik vermoed dus ook wel dat de communicatie niet helemaal is zoals het zou kunnen zijn en dat dat de meeste problemen waarschijnlijk al op zou lossen, zoals jullie ook al zeiden.

Timember

Newbie
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb + het feit dat hij super obsessief is richting haar. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen. Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan. Idd raar dat ik als onzeker word weggezet @Mindless.

Laatst bewerkt:

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen.
Waarom heb je je eerste bericht aangepast? Ik wilde nog daarop reageren, namelijk op zijn hysterisch gedrag.

N3K0

Badass junkie
Als zij ervoor kiest om gezellig bij hem in bed te liggen zou voor mij echt een bye bye zijn als mijn toekomstige partner dat zou doen.

Blijf daar maar liggen dan :lolol:

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
l die omstandigheden ben je gewoon geïrriteerd. En nee ik ben mijzelf niet aan het bevestigen maar ik wil gewoon weten hoe andere mensen hier naar kijken voor het geval ik problemen zie die er helemaal niet zijn
Jij hebt al een aantal reacties ontvangen , heeft het jou geholpen?

ljuv

DF-koningin
het is in mijn ogen gewoon niet normaal om
Maar denkt je vriendin er ook zo over. Dat is het cruciale punt een beetje. En ook: weet zij echt wat het écht met je doet?

terwijl in er naast lig.
Ik zou me pas zorgen maken als ze het stiekem doet.

Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan.
Die heb je gekregen maar daar ben je niet blij mee.

Als zij ervoor kiest om gezellig bij hem in bed te liggen zou voor mij echt een bye bye zijn als mijn toekomstige partner dat zou doen.

Blijf daar maar liggen dan :lolol:
Guilty as charged. Mijn vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is het een wildvreemde vind ik het weer net anders denk ik. Dit kwam trouwens ook vooral voor toen we nog echt studenten waren, en wij en onze vrienden ook alleen een kamertje hadden. Je “moest” wel bij elkaar in bed. Veel veiliger dan de bank van gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis met dronken sukkels. En gezelliger en beter voor de gas rekening.

N3K0

Badass junkie
Guilty as charged. Mijn vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is het een wildvreemde vind ik het weer net anders denk ik. Dit kwam trouwens ook vooral voor toen we nog echt studenten waren, en wij en onze vrienden ook alleen een kamertje hadden. Je “moest” wel bij elkaar in bed. Veel veiliger dan de bank van gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis met dronken sukkels. En gezelliger en beter voor de gas rekening.
Ik ben 36 als ik nu een man leer kennen en hij heeft een beste vriendin en ze logeren b.v 2x inde maand bij elkaar.
Dan zou ik daar wel iets van vinden. Samen slapen vind ik zelf een heel erg intiem iets.

Die tijd is dan voorbij. Ga maar op de logeerkamer ofzo slapen of een eigen vriend zoeken.
En dat is dan mijn plek :lolol: (ook als Ik er niet ben)

En ik heb geen moeite met iemand vertrouwen,. Dat is gewoon insta 100% want je hebt geen controle over de ander in wat die doet.

Timember

Newbie
Ik ben 36 als ik nu een man leer kennen en hij heeft een beste vriendin en ze logeren b.v 2x inde maand bij elkaar.
Dan zou ik daar wel iets van vinden. Samen slapen vind ik zelf een heel erg intiem iets.

Die tijd is dan voorbij. Ga maar op de logeerkamer ofzo slapen of een eigen vriend zoeken.

En ik heb geen moeite met iemand vertrouwen,. Dat is gewoon insta 100% want je hebt geen controle over de ander in wat die doet.
Het gaat mij niet om vertrouwen. Het feit dat een random persoon van straat qua gedrag niet zou kunnen oordelen wie het vriendje is en wie niet. In een relatie wil je je toch bijzonder voelen neem ik aan?

• Like
Waarderingen: ljuv

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is he
Het is ongelofelijk leuk dat jullie niks geks vinden. Jij bent op de hoogte van mij relatie met mijn man, onze avonturen en ik vertrouw hem volledig. Maar ik ga mijn persoonlijke ervaring , mijn ideeën en visie over relatie als “zo moet het zijn” niet aan anderen opleggen / voorschijven.
Je hebt ook ergens gezegd dat hij , omdat hij op de situatie een beetje heftig reageert , dan vertrouwt hij haar niet . Ik zie het anders. Hij vertrouwt haar wel, maar het gedrag van die vriend vindt hij verdacht. Niet in de zin dat hij stiekem met zijn vriendin het bed in wil duiken, maar dat dat jongen een bepaalde invloed kan uitoefenen op hun relatie ( met commentaar , kritiek, uitlachen, noem maar op)
Als je zo vrienden of vriendinnen nog nooit in je leven bent tegengekomen, dan ben ik oprecht blij voor jou en hoop dat t zo blijft.
Helaas ik heb zulke mensen wel gezien.

Laatst bewerkt:

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Heb afgelopen veel met vertrouwenspersonen gesproken waar ik net wat meer mn verhaal kwijt kon. De reacties van mensen dij mij vinden klagen terwijl ik met een oprecht probleem zit vind ik teleurstellend.
Oke, ik snap dat je de reacties teleurstellend vindt. Maar wat ik niet snap is dat wat je met de reacties gaat doen? Wat zijn je verwachtingen?

Laatst bewerkt:

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ik ga aangeven wat mij dwarszit, en als we het niet eens kunnen raken over onze verwachtingen moet ik mijzelf gaan afvragen of deze relatie gaat werken op deze manier. We zien elkaar pas volgende week dinsdag weer.
Oke. Het is goed dat jij haar gaat aangeven wat je verdietig maakt.
Probeer maar duidelijk maar beleefd en niet aanvallend te zijn.
Geef haar aan dat jij de vriendschap respecteert en staat niet tegen hun contact maar zo close relatie met hartjes, in bed samen liggen, kusjes poesjes, etc maken jou ongemakkelijk en onzeker. Ik hoop dat jullie begrip voor elkaar zullen vinden

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb + het feit dat hij super obsessief is richting haar. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen. Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan. Idd raar dat ik als onzeker word weggezet @Mindless.
Als ze zover gaat zou ik er persoonlijk geen enkele moeite meer in steken. Als ze dit al niet begrijpt dat je hier last van hebt, hoe denk je dat haar aan het verstand te brengen.

Je kunt het natuurlijk altijd proberen.

ljuv

DF-koningin

Nee ik lig ook niet met ze te knuffelen inderdaad, en als er plek is om niet naast ze te slapen dan hoeft het ook niet. Maar het zou ook niet per se meteen een alarmbel voor me zijn.

Ik blijf het zelf ook erg moeilijk vinden dat hier dan weinig probleem van gemaakt wordt als het een vriendin/iemand van hetzelfde geslacht zou zijn geweest. Dat maakt voor mij duidelijk dat het dus wel degelijk om vertrouwen gaat… in de basis is de situatie hetzelfde: je slaapt naast iemand met wie je een intieme vriendschap hebt maar cest ca. de kans dat dat meer wordt is nooit nul, maar in het geval dat het het andere geslacht is, vertrouwen we dat ineens niet meer.

Het is ongelofelijk leuk dat jullie niks geks vinden. Jij bent op de hoogte van mij relatie met mijn man, onze avonturen en ik vertrouw hem volledig. Maar ik ga mijn persoonlijke ervaring , mijn ideeën en visie over relatie als “zo moet het zijn” niet aan anderen opleggen / voorschijven.
Maar er wordt nu gevraagd om precies dat toch? Advies over hoe hij hier mee om kan gaan. Dan kan ik toch prima uitleggen hoe ik daar over denk en dat ik het heel heftig en bekrompen vind hoe hij en anderen zijn vriendin hier portreteren? Want dat komt ook maar vanuit 1 perspectief… waarom is dat iets waar jij en anderen boos van worden, maar de meer bevestigende reacties niet?

Je hebt ook ergens gezegd dat hij , omdat hij op de situatie een beetje heftig reageert , dan vertrouwt hij haar niet . Ik zie het anders.
Ik heb gevraagd of hij haar niet vertrouwt, waarop hij aangeeft: haar wel, hem niet. Maar met hem kan/wil hij niet praten dus dan houdt het daar een beetje op. Maar zijn vriendin heeft al herhaaldelijk aangegeven dat er geen reden tot zorgen zijn… daar vertrouwt hij toch niet op? Anders is er toch niks aan de hand?

Niet in de zin dat hij stiekem met zijn vriendin het bed in wil duiken, maar dat dat jongen een bepaalde invloed kan uitoefenen op hun relatie ( met commentaar , kritiek, uitlachen, noem maar op)
Als je zo vrienden of vriendinnen nog nooit in je leven bent tegengekomen, dan ben ik oprecht blij voor jou en hoop dat t zo blijft.
Helaas ik heb zulke mensen wel gezien.
Heel eerlijk ken ik die niet nee. Maar ik zat gisteren avond wel te denken: ik vind dat met deze argwaan en wensen/behoefte, TS heel controlerend en dominant over komt. Maar: op basis van zijn reacties is de beste vriend in kwestie dat ook. Dat zou ik als vriendin zijnde niet van mijn vriend, maar ook zeker niet van mijn beste vriend pikken. Als ik niet met iemand om kan gaan zonder voor de dingen die je noemt bang te moeten zijn, dan is hij in geen enkel geval mijn beste vriend. Al helemaal met slapen: als ik niet ko naast iemand kan liggen zonder dat ik daar gevaar in moet zien, dan is het niet eens een beetje een vriend(in). Maar doordat er nog geen goed gesprek over is geweest is het wel moeilijk om echt te kunnen inschatten of dit zo is, of dat dat vooral de ervaring van TS is. En uiteindelijk kan hij haar, haar vriend en de vriendschap niet veranderen… Als zij dat niet wil, dan blijft er enkel haar woord over. En dan heb je de keuze daarop te vertrouwen of niet.

Laatst bewerkt:

ljuv

DF-koningin
Ik ga aangeven wat mij dwarszit, en als we het niet eens kunnen raken over onze verwachtingen moet ik mijzelf gaan afvragen of deze relatie gaat werken op deze manier. We zien elkaar pas volgende week dinsdag weer.
Wat moedig, zet hem op. Hoop dat jullie een goed gesprek kunnen hebben.

Zeehond

Badass junkie
Goedenavond forumleden,

sinds een aantal maand heb ik een relatie met een meisje dat ik in Juli heb leren kennen. We hebben het vaak heel erg leuk met elkaar alleen een ding steekt mij enorm erg. Ze heeft een ‘beste vriend’.
Nou ben ik van mijzelf niet super jaloers en is het opzich geen probleem, wat ik alleen lastig vind is dat het geen gezonde relatie is tussen hun. Ze zijn al langer vrienden, waarop zij me verteld dat er nooit iets gebeurd is wat op meer duid dan vriendschap. Ze heeft ook meerdere andere vriendjes gehad in de tijd dat ze vrienden waren.
Wat mij heel erg dwars zit is het feit dat hij super obsessief is naar haar. Dus constant contact willen tot het punt dat er meer aandacht voor hem is.
Inmiddels twee pagina's vol met reacties, meningen, aannames, veroordelingen, discussie etc.

Even terug naar je openingspost. Je schrijf een stuk tekst met als onderwerp 'vrienden'. Zonder een specifieke vraag.
Het zit je dwars schrijf je. Ik snap het. Maar we kennen niet de hele situatie en op afstand iets beoordelen is voor een vreemde lastig.

Inmiddels ben je teleurgesteld in reacties hier van sommige leden, omdat ze iets anders schrijven dan hoe je er zelf naar kijkt.
Mijn advies is om al die meningen gewoon goed te lezen zonder oordeel. Daar kun je hoe dan ook veel van leren, ook als je het er niet mee eens bent.
Je stelt geen vraag en dan krijg je verschillende reacties en dat is niet zo gek. Welkom in de echte wereld.

Zoals al meerdere keren is gezegd: Ga met je vriendin praten in alle rust op een neutrale toon. Schrijf van tevoren op wat je wilt zeggen.
Vertel haar wat de situatie met je doet. Ik heb goede tips gelezen hierboven wat je kunt vragen en zeggen. Maar laat haar ook haar verhaal doen en luister goed zonder oordeel.

In een goede relatie blijf je met elkaar praten, je hele relatie lang.
Succes!

N3K0

Badass junkie
maar in het geval dat het het andere geslacht is, vertrouwen we dat ineens niet meer.
Ik vertrouw de ander dan nog net zoveel. Want ik vind vertrouwen makkelijker dan wantrouwen.
Ook buiten bed kunnen dingen gebeuren dus ja.

En iedereen heeft zijn/haar eigen grenzen wat ze wel of niet fijn vinden. Kan toch is toch niet zo een ramp. (Ik vind samen in bed liggen intiem, samen wakker worden, dan hoeft er lichamelijke niet eens iets te gebeuren)

Maja jij mag natuurlijk vinden/denken dat ik hem dan niet vertrouw. Ik zou zelf niet meer langs diegene slapen gewoon uit fatsoen. Ik zie het probleem niet. Zeker als je een relatie wil opbouwen//toekomst :lolol:

Verschillende mensen verschillende wensen en behoeften. Jij vind het prima als er (bekende) dames langs jou vriend slapen nou helemaal prima. Ik vind dat niet oke Kan toch, we hoeven toch allemaal hetzelfde te willen/denken als jou?

Laatst bewerkt:

ljuv

DF-koningin
Ik vertrouw de ander dan nog net zoveel. Want ik vind vertrouwen makkelijker dan wantrouwen.
Ook buiten bed dingen gebeuren dus ja.

En iedereen heeft zijn/haar eigen grenzen wat ze wel of niet fijn vinden. Kan toch is toch niet zo een ramp. (Ik vind samen in bed liggen intiem, samen wakker worden, dan hoeft er lichamelijke niet eens iets te gebeuren)

Maja jij mag natuurlijk vinden/denken dat ik hem dan niet vertrouw. Ik zou zelf niet meer langs diegene slapen gewoon uit fatsoen. Ik zie het probleem niet. Zeker als je een relatie wil opbouwen//toekomst :lolol:

Verschillende mensen verschillende wensen en behoeften. Jij vind het prima als er (bekende) dames langs jou vriend slapen nou helemaal prima. Ik vind dat niet oke Kan toch, we hoeven toch allemaal hetzelfde te willen/denken als jou?
Nah ik bedoelde ook niet zo zeer jij persoonlijk, want ik snap goed dat dat grenzen zijn die jij aan je relatie geeft. (Zelf denk ik daar inderdaad anders over). Maar ik bedoelde vooral dat ik het gek vind dat we, als in veel mensen, het geen probleem hadden gevonden als het haar beste vriendin was geweest waar ze wel eens naast ligt (zonder daar verder iets mee te doen natuurlijk). En voor mijn idee zit dat verschil dus wel in vertrouwen en perceptuele ervaring, want de situatie is feitelijk niet anders.
Was meer een verklarende gedachte spinsel van waarom ik het dus gek vind ofzo. Ben dus ook vooral nieuwsgierig waar het hem precies inzit. Ik bedoel niet altijd alles als aanval😜

En ook even voor de goeie orde: zo extreem vrijdekend zijn mijn vriend en ik helemaal niet hoor😂 Sterker nog: wij moesten en moeten hier ook met enige regelmaat een goed gesprek over hebben omdat hij er ook wel wat conservatiever in staat dan ik. Misschien dat ik daarom van het weekeind ook wel wat feller reageerde, vanuit deze ervaringen. En het verschil met TS en zijn vriendin is ook wel dat we allebei bereid zijn ons gedrag hierop aan te passen (tot een bepaalde hoogte). Maar waar dat niet gaat of wenselijk is, “laten” we elkaar wel zijn en doen op basis van vertrouwen uit goede gesprekken. Ennn het verschil is ook dat hij en ik geen vriendschappen hebben die voor ons te ver gaan en waar we een klote gevoel over hebben: we vertrouwen de mensen met wie we omgaan gewoon heel erg. Wat Javelin zei: misschien kunnen we gewoon van geluk spreken dat we nooit zulke mensen zijn tegengekomen.

Laatst bewerkt:

caninus

Bewuste gebruiker
zeker weten dat dat gewoon kan. Ik heb al 28 jaar een relatie. En al bijna 10 jaar een beste vriendin. Met mijn beste vriendin doe ik werkelijk alles behalve sex (tot samen naar sexshops en hoeren aan toe). Zij heeft diverse relaties gehad tijdens die 10 jaar en eigenlijk had iedereen behalve haar laatste relatie moeite met onze vriendschap. Een paar jaar geleden kreeg ze borstkanker en in de periode die daar op volgde zijn we bijna elk ziekenhuisbezoek samen geweest, bestralingen, chemo. ik heb overal bijgezeten, terwijl haar vriend zei: "ik heb mijn eigen problemen (ptss), dus ik kan jouw kanker er niet bij gebruiken". Ik zou me geen leven zonder haar voor kunnen stellen. En in september is ze de getuige van mijn vrouw als we gaan trouwen. Uiteraard gaat ze de dag van te voren met mijn vrijgezellenfeest als enige vrouw mee.

Laatst bewerkt:

caninus

Bewuste gebruiker
maar ik weet ook dat indien we sex zouden hebben, dat dat uiteindelijk einde vriendschap zou betekenen

• Like
Waarderingen: ljuv

caninus

Bewuste gebruiker
ik moet trouwens wel bekennen dat ik in de periodes dat ze vrijgezel was, wel altijd aanbood dat ze als ze het met mijn verloofde erover eens kon worden, ik best bereid was sex met haar te hebben. uiteindelijk maar een "clone a willy" gekocht (maar die zit nog steeds in de verpakking, moet ik eerlijk bekennen😇). was natuurlijk leuker en beter voor mijn ego geweest als ik nu kon typen, dat ze sindsdien nooit meer een andere partner had gewild. ( maar nu kan ik haar tenminste deze berichten ook gewoon laten lezen)

Laatst bewerkt:

miles

Wijs gebruiker
Mijn vrouw had ook zon vriend, wij waren al een jaar of 15 samen, en ik gaf deze vriendschap alle ruimte, lang verhaal kort: ze woont inmiddels alweer een jaar met hem samen..
Sterkte!

Bovenaan