Vriendin wil paddo's proberen.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Beste mensen ik heb een vraagje. Mijn vriendin wil paddo's proberen. Alleen, nu lees ik op trimbos.nl dat je dat beter niet kan gebruiken als je een depressie hebt gehad wat bij mn vriendin dus het geval is.

Wie psychiatrische of ernstige psychische problemen heeft, moet geen paddo's nemen. Mensen die in het verleden een psychose of depressie hebben gehad, lopen een verhoogd risico op een slechte uitwerking.

Nu voelt ze zich al een hele tijd weer goed. Hoe groot denken jullie dat het risico is dat het fout af loopt (ook als je die dingen in neemt als je je goed voelt) of denken jullie dat ze ze er helemaal niet aan moet wagen?

Alvast bedankt.

azgaza

Badass junkie
Verkeerde subforum; ik wou dat ik het kon verplaatsen. Maargoed; ik ken veel mensen die in het verleden depressief zijn geweest en geen problemen hebben gehad. Als ze momentéél niet depressief is kan ze met een héle lage dosis beginnen; zoals een kwart portie ofzo en zien hoe het valt.

Purple haze

Bewuste gebruiker
ik zie het, verkeerde subforum :flushed: Ok top, een kwart portie dus. Bedankt voor de tip. En nog een 2de vraagje, werkt suiker tegen het effect van paddo'? Dus voor als je wilt dat het effect weg gaat. Bijvoorbeeld als je een bad trip krijgt.

Aan de mods hier. Zou het topic verplaatst kunnen worden? Alvast harstikke bedankt

hallotje

Bewuste gebruiker
Als je bad gaat kan je wat vitamine c en suiker eten... ga naar een rustige ruimte en ik zeg altijd gewoon dat het morgen weer allemaal normaal is. Vienden van me gingen vaak bad op me paddo thee :rolleyes: Wel wat slapjes zo maar het werkte voor vrienden van me altijd perfect..

Positief blijven en leuke dingen ontdekken en laat der gewoon met niet teveel beginnen!

Purple haze zei:
Aan de mods hier. Zou het topic verplaatst kunnen worden? Alvast harstikke bedankt
haha die zie je hier niet vaak :wave:

nicolai

Wijs gebruiker
hangt ervan af hoe stabiel zij is. voelt ze zich tijdelijk goed, of voelt ze zich gewoon compleet goed zoals jij en ik ons goed voelen?

hoe lang voelt ze zich al goed? ik zeg altijd...bij twijfel moet je het niet doen.

hallotje

Bewuste gebruiker
nicolai zei:
hangt ervan af hoe stabiel zij is. voelt ze zich tijdelijk goed, of voelt ze zich gewoon compleet goed zoals jij en ik ons goed voelen?

hoe lang voelt ze zich al goed? ik zeg altijd...bij twijfel moet je het niet doen.
]

Helemaal mee eens.... De set en setting moeten altijd goed!!

Maak anders met een klein beetje eerst een beetje thee... ik vind de mind space dan wel meevallen maar de lachkicks worden geweldig!

Purple haze

Bewuste gebruiker
nicolai zei:

Ze voelt zich compleet goed netzoals de meeste mensen zich voelen. Ze is echt stabiel.

Meer dan 1 jaar.

Btw, hoe lang duurd een trip ongeveer als je een kwart portie gebruikt?

Wacky

Badass junkie
Heel waarschijnlijk is die er niet eens met een kwart portie :)

Als ze zich al een jaar goed voelt denk ik niet dat het wel goed zal gaan. De eerste reden dat het niet goed zou gaan is bang zijn dat het niet goed gaat.

erwin krol

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Als ze zich al een jaar goed voelt denk ik niet dat het wel goed zal gaan. De eerste reden dat het niet goed zou gaan is bang zijn dat het niet goed gaat.
de verwachting scheelt ja.

Is ze gediagnosticeerd met depressie of zegt ze dat ze depri was en had ze puberblues? het woord wordt wel erg makkelijk gebruikt, als het in haar pubertijd was hoeft het geen blijvend fenomeen te zijn.

Purple haze

Bewuste gebruiker
erwin krol zei:
Is ze gediagnosticeerd met depressie of zegt ze dat ze depri was en had ze puberblues?
het woord wordt wel erg makkelijk gebruikt, als het in haar pubertijd was hoeft het geen blijvend fenomeen te zijn.

Ze had echt de diagnose depressie. Ze heeft ook een tijde anti-depressiva geslikt en ja, dat was in haar pubertijd.

Lycergic

Belezen gebruiker
Heb ook in pubertijd anti-depressiva moeten slikken ( nog steeds ) . Stond eigenlijk emotioneel heel erg zwak , maar toch heb ik eigenlijk nog nooit een bad trip gehad . Mijn eerste keer paddo's waren 10Gr. truffeltjes ( philosopher stones ) , eerg leuk . Kan het zelfs enig sinds beschrijven als een verrijking , lsd heeft dit helemaal losgebracht , maar ik kan teminste denken nu...

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
als ze nu geestelijk stabiel is en ze heeft geen psychoses in familie oid dan is het best te doen. zelf zou ik wel eerder half portie aanraden dan kwart.. maar je kan altijd bijnemen natuurlijk.

Mocht ze bad gaan dan gewoon in rustige ruimte zitten OF juist naar buiten gaan als ze binnen bad gaat.. de natuur doet wonderen.

Ook fijne, vrolijke en kalme muziek helpen je trip sowieso goed te geleiden.. en suiker + vitamine c helpt wel.. denk wel dat placebo een rol hier in speelt.. omdat je weet dat als je het neemt het beter word dat je daardoor sowieso positiever word..

Als ze het gedaan heeft laat even weten hoe het is bevallen.. :) ben benieuwd.

erwin krol

Bewuste gebruiker
die met een steeltje en een hoed natuurlijk; Nee, Mexicaanse zijn wel mooi en positief. Succes, lastig als je een beetje gespannen aan een trip zou beginnen. Als je alles onthoudt wat evt kan afleiden mocht er iemand angstig worden, lekker achterover zitten en genieten en er pas aan denken als het nodig is.
Aangezien je ter voorbereiding al een beetje info inwint gaat dat wel goed komen. :wink:

TrippyShit

Badass junkie
Zou voor mexicaanse gaan. Truffels vind ik niet echt te vergelijken met een 'paddotrip' en thaise geven hardere mindfuck vind ik zelf

azgaza

Badass junkie
Mexicaanse zijn mild en vrolijk inderdaad, dat lijkt me een prima begin paddo. En als ze op dít moment niet depressief is en het al een tijd niet is lijkt het risico me echt heel klein, niet veel groter dsan bij andere momenteel niet depressieve mensen.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Nou ik heb ze dus gekocht :) Thaise paddo's zijn het geworden, aldus de verkoper de lichtste paddo's die er te verkrijgen zijn. Morgen gaat mn vriendin ze proberen (ik blijf nuchter) en zondag probeer ik de andere helft. Morgen kopen we ook wat sinasappelsap ,als je toch een bad trip krijgt zou dat er voor zorgen dat je sneller nuchter wordt (aldus de verkoper). Ik vind het wel spannend, ik heb ze nog nooit gebruikt.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ok gisteren heeft mn vriendin ze ingenomen. Eerst dachten we dat ze niet werkte maar na ongeveer 30 min begonnen ze te werken. Mn vriendin begon zich een beetje dizzy te voelen en alles werd heel mooi. Ze begon bijvoorbeeld naar een bordje te staren wat aan de muur hangt. Op dit bordje stonden bloemen en ze zag dat de bloemen begonnen te bloeien. Geuren werden ook heel sterk en het gevoel voor tijdsbesef verdween. Daarna kreeg ze het steeds koud dus zijn we lekker in bed gaan liggen. Toen keek ze naar me en zag ze dat ik blauw was, een soort smurfje dus :P Soms schrok ze een beetje van geluiden maar ik stelde haar steeds gerust. En toen begon ze naar en vlag te kijken die op mijn kamer hangt en die veranderde steeds van kleur. Blauw, groen, oranje, noem het maar op :P Na 3 uur vond ze wel dat het weer tijd werd om naar de werkelijkheid terug te gaan en heeft ze een vittamine C tablet ingenomen en daarna wat sinnasappelsap. Na ongeveer een half uur a 3 kwartier werd ze weer nuchter en was de trip voorbij. Een hele positieve ervaring was het. Misschien wil ze het wel weer doen maar pas over een paar maanden.

azgaza

Badass junkie
Mooi dat het een leuke ervaring voor haar was; klinkt herkenbaar voor paddo's. Een paar maanden er tussen laten is heel gezond; dus dat is ook zeker aan te raden.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ja, het ging goed. Binnekort moet ik het ook maar eens proberen. Mijn vriendin zei dat het erg grappig was :P

Alternative4

Experimenterende gebruiker
Goed man :)

Voor de volgende keer: probeer er rekening mee te houden dat je eigenlijk niet 'terug' kunt... Je zegt dat je vriendin zoiets had van: ok, genoeg, ik wil weer terug.. Maar als je harder gaat trippen gaat dat niet lukken denk ik.
Hoewel het idee van Vitamine C etc. als een mooi placebo kan werken; als je net een flinke portie stevige paddos op hebt, krijg je uberhaupt bijna niks naar binnen.
Dus houdt er rekening dat je je gewoon moet 'overgeven' aan de effecten enz; dat kan dan best een paar uurtjes langer duren, maar dat moet je bijvoorbaat gewoon inplannen!

Verder, veel succes!

dirtbag

Bewuste gebruiker
Alternative4 zei:
Goed man :)

Voor de volgende keer: probeer er rekening mee te houden dat je eigenlijk niet 'terug' kunt... Je zegt dat je vriendin zoiets had van: ok, genoeg, ik wil weer terug.. Maar als je harder gaat trippen gaat dat niet lukken denk ik.
Hoewel het idee van Vitamine C etc. als een mooi placebo kan werken; als je net een flinke portie stevige paddos op hebt, krijg je uberhaupt bijna niks naar binnen.
Dus houdt er rekening dat je je gewoon moet 'overgeven' aan de effecten enz; dat kan dan best een paar uurtjes langer duren, maar dat moet je bijvoorbaat gewoon inplannen!

Verder, veel succes!

ik krijg wel altijd nog gewoon alles naar binnen hoor,
vorige keer kreeg ik honger en heb ik een hele gebraden kip naar binnen gewerkt, als je doorzet lukt het wel :P

Alternative4

Experimenterende gebruiker
Tuurlijk, mensen verschillen :wink:

De vorige keer bij ons wilde iedereen van die dextro-snoepjes eten om weer iets happier te worden, maar behalve een grote sensatie waren die dingen bijna niet weg te krijgen. Alsof je keel gortdroog is... Dus ik bedoelde maar te zeggen: die vitamine c enzo is echt een noodoplossing. Iets om in je achterhoofd te houden, maar niet iets om consequent toe te passen! (vind ik dan)

Bovenaan