VVD wil verbod op paddo's

we waren er al bang voor..

-----

VVD wil per direct verbod op paddo's

De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD) wil dat de verkoop van psilocybine en psilocine houdende paddestoelsoorten - de zogenaamde paddo's - onmiddellijk wordt verboden. De vier incidenten in de hoofdstad van dit jaar met de geestverruimde zwammen tonen volgens de liberalen aan dat het een gevaarlijk middel is.

VVD-Kamerlid Fred Teeven, tot vorig jaar werkzaam als hoofdofficier van Justitie, zegt dat de paddo's thuishoren op lijst 1 van de Opiumwet. Psylocine en Psylocibine zelf staan al op die lijst, maar verse paddo's worden beschouwd als natuurproduct en zijn daardoor (nog) legaal. In gedroogde vorm is het al wel strafbaar omdat dit wordt gezien als bewerking van het product.

Teeven roept minister Ab Klink van Volksgezondheid op de verkoop van de paddo's per direct te verbieden. De CDA-bewindsman wacht echter nog op een rapport van het RIVM over de schadelijkheid van de geestverruimende paddestoelen.

Afgelopen weekend slachtte een Fransman zijn hond af na het roken van wiet en eten van paddo's. Vorige week sprong een toerist uit IJsland uit een hotelraam na het eten van de geestverruimde zwam. Vorige maand draaide een 22-jarige Britse toerist compleet door na het nuttigen van te veel paddo's en sloopte een deel van een hotel aan de Martelaarsgracht. En in maart sprong een 17-jarige Franse toeriste van een brug bij de IJ-tunnel de dood tegemoet na het nuttigen van paddo's.

Deranged

Badass junkie
Ik heb hier vannacht iets over geschreven, voornamelijk gericht op de achterlijke regering die nooit eerder zo achterlijk was.

Jan janssen

Bewuste gebruiker
achja... was te verwachten :( kan me er eerlijk gezegt niet zo heel druk overmaken :openmouth: maarre kut voor de mensen die er last van hebben :wink: :grin:

*is effe vlug paddo's halen om te drogen, want is binnekort alleen thuis vor 3 weke*

rhodes54

Newbie
De Fransman die dit weekend in Amsterdam een hond afslachtte in z'n auto, had geen paddo's gebruikt. De GGD heeft hem onderzocht en nu blijkt dat het een psychiatrische patiënt is.

Eerder ging het wel een paar keer mis met toeristen die paddo's hadden gegeten. Daarom wil de VVD zo snel mogelijk een verbod op de softdrugs. Maar dat heeft totaal geen zin,

Bron: NOS Headlines

p.s. Luister ook even naar het bijgevoegde audiobestand!

azgaza

Badass junkie
Ik vind het echt heel erg dat een paar psychotische mensen het zo kunnen verpesten voor iedereen die geestenlijk in orde is.
En nu is het dus bewezen dat het een psychoot was en dat paddo's er los van staan. Ik hoop echt dat ze dat optijd kunnen realiseren en deze onzin stop kunnen zetten.

Psilo

Bewuste gebruiker
Psychoot of geen psychoot....
Feit is dat er miljoenen paddestoeltjes over de toonbank gaan.
En dan gaat er wel eens wat mis....

Maar dat gaat het ook met skaters, kermisbezoekers, gebruikers van paracetamol, scheikundestudenten, bergbeklimmers of conditietraners.....

Ook allemaal verbieden en strafbaar stellen dan maar?

Hysterische populistische politici altijd....! :(

Inge

Newbie
Zijn t wel meer incidenten? of staat t nu gewoon meer in de krant.....lekker handig voor die idioten die terug willen naar de jaren 50.

BooYa

Belezen gebruiker
Volkspartij voor Vrijheid en Democratie noemt die partij?
Vrijheid om geestesverruimende middelen te gebruiken niet blijkbaar.
Als paddo's verboden worden zal dat weinig effect hebben denk ik.
Er zullen dan gewoon veel thuiskwekers komen en dat heb je hetzelfde voor als bij marihuana: een illegale markt mé opvoerende drugs die aan lage prijzen te verkrijgen zijn. Het zal nog meer klanten lokken door al de media-aandacht die paddo's dan krijgen.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Lake zei:
Afgelopen weekend slachtte een Fransman zijn hond af na het roken van wiet en eten van paddo's. Vorige week sprong een toerist uit IJsland uit een hotelraam na het eten van de geestverruimde zwam. Vorige maand draaide een 22-jarige Britse toerist compleet door na het nuttigen van te veel paddo's en sloopte een deel van een hotel aan de Martelaarsgracht. En in maart sprong een 17-jarige Franse toeriste van een brug bij de IJ-tunnel de dood tegemoet na het nuttigen van paddo's.

Bij die fransman is het al bewezen dat hij geen paddo's had gegeten, en die fransoos die van de brug afsprong waarschijnlijk ook niet.. dan blijven alleen nog die engelse en die ijslander over :openmouth:

kut regering :angry:

wietman

Newbie
het probleem is dat deze toeristen totaal geen begeleiding krijgen bij hun trip. ze weten niet hoeveel en hoe te gebruiken. ze komen hier voor een weekje en gebruiken meteen alles wat in hun eigen land verboden is. ja, zo krijg je ongelukken... :openmouth:

ts

Bewuste gebruiker
Mee eens, paddo's verbieden doet gigantisch afbreuk aan het liberale denken waar nederland zo bekend om staat.

Er gebeuren elk weekend 10x meer incidenten met alcohol als met paddo's. Alle kroegen ook maar dicht dan? Nee, want alcohol is een sociaal geaccepteerde drug...

Brandon

Bewuste gebruiker
ts zei:
Mee eens, paddo's verbieden doet gigantisch afbreuk aan het liberale denken waar nederland zo bekend om staat.

Er gebeuren elk weekend 10x meer incidenten met alcohol als met paddo's. Alle kroegen ook maar dicht dan? Nee, want alcohol is een sociaal geaccepteerde drug...

volledig mee eens, en dat de toeristen hier komen en vanalles doen zonder erbij na te denken. De media blaast alles zoveel op, jammer dat er geen discussie blijft, maar dat het eenzijdig kijken is naar de ongelukken die worden opgeblazen door de media :(

Supervlieg

Wijs gebruiker
Stond vandaag eindelijk eens een positief artikel in de Spits! geloof ik, waarin werd duidelijk werd gemaakt dat deze extreme gevallen slechts uitzonderingen zijn, en het illegaliseren van paddos enkel zal leiden tot meer problemen. Hierbij werden zowel nadelen als voordelen genoemd, dus het was vrij overtuigend.

Het gaat weer een beetje de goeie kant op.. :sunglasses:

Redactieleden van De Pers hadden gisteren ook een artikel over paddo's.. of vandaag.. of vrijdag ofzo

maar goed.. ze hadden dat artikel.. dikke halve pagina.. waarin 3 redactieleden ook paddo's gingen eten.. was ook wel vrij positief..

Supervlieg

Wijs gebruiker
Lake zei:
Redactieleden van De Pers hadden gisteren ook een artikel over paddo's.. of vandaag.. of vrijdag ofzo

maar goed.. ze hadden dat artikel.. dikke halve pagina.. waarin 3 redactieleden ook paddo's gingen eten.. was ook wel vrij positief..
Volgens mij was t de pers idd :)

ts

Bewuste gebruiker
Supervlieg zei:
Lake zei:

Volgens mij was t de pers idd :)

dan wil ik het wel ff definitief bevestigen. :wink:

Bovenaan