Paddo's worden verboden!

jcp

Bewuste gebruiker
Whahahaaaa, komt JP met een heel camera-team naar je toe om te vragen of het wel goed gaat! :kots:

oollpp

Experimenterende gebruiker
elchivato zei:
Ik stem vóór het eten van paddos op het binnenhof en ik kom er speciaal voor uit Brussel als jullie allemaal meedoen!!!

.

er zijn al een paar andere forums die het willen organiseren...maar denk na. het laatste wat we nodig hebben is 100 gasten die daar trippen onder de neuzen van de achterlijke "christense" regering en van het binnenhof gebouw afspringen :wave:

spawnbags genoeg te koop mensen, ze groeien zo in je eigen tuin en dat kan niet illegaal zijn, want dat is de natuur die het zelf doet :P

aXXis

Lekker naar de lokale dealer voor al uw pillen, coke en paddo's! Goed zo kabinet. Wat zal de prijs nu worden per portie? :wink:

Ik zag allang dat dit eraan zat te komen, al die nieuwsberichten erover waaruit eindelijk vaak nog bleek dat degene in kwestie helemaal geen paddo's op had ook. De EU wil dit dus gebeurd het, wiet = next.

-spaceman-

Badass junkie
geen paddo's meer, dan maar aan de crack... de regering geeft me geen keus! :P

ff snel maar wat inslaan eigenlijk, of loop ik te hard van stapel!?

Riel

Bewuste gebruiker
wat een kut besluit!!!

ten eerste was het juist goed dat het verkrijgbaar was bij een smartshop. ze geven je daar veel goede informatie en de dosis is goed betrouwbaar. als paddo's verboden worden is het alleen nog maar te krijgen in de natuur of illegaal bij een drugshandelaar. nou mensen gaan of bij een drugsdealer paddo's kopen waar ze waarschijnlijk totaal geen info krijgen maar alleen: "een fijne trip!" en de dosis/soort is ook niet echt betrouwbaar. of ze gaan zelf in de natuur plukken waar vele zich kunnen vergissen in giftige soorten.

ten tweede zijn de ongevallen vergeleken met alcohol veel lager, maar alcohol wordt wel getolereerd? vroeger was drank verboden en paddo's juist niet. zo moet het zijn.

ten slot en het belangrijkste punt: onze voorouders gebruikten de paddestoelen al. sinds de mensheid zelf worden de paddo's gebruikt. hoe kunnen ze dat nu gaan verbieden???

pff ik laat me niet weerhouden :smilingimp:

elchivato

Riel zei:
wat een kut besluit!!!

...

ten slot en het belangrijkste punt: onze voorouders gebruikten de paddestoelen al. sinds de mensheid zelf worden de paddo's gebruikt. hoe kunnen ze dat nu gaan verbieden???

pff ik laat me niet weerhouden :smilingimp:

I second that!

De geschiedenis van paddo's gaat nog verder terug dan dat er mensen in Europa wonen.

Misschien kunnen we uiteindelijk gewoon rendierenpis gaan drinken net als de siberische sjamaans. :beer: yummie!

Deranged

Badass junkie
Christenen in de politiek, zeer foute boel. Hail Satan!

flashkop

Bewuste gebruiker
Paddo's verboden, ayachuasca, cactus, lsa enzo niet, GEVOLG:
toeristjes gaan cactusjes eten of ayachusca brouwen en slaan helemaal door omdat dat nog wel iets geavanceerder is...

Daar staan ze dan weer niet bij stil hé en dan idd lsd heropkomst zal er ook wel inzitten om dan ook nog maar te zwijgen over de illegale sfeer waarin dit alles gaat belanden.
En dan die ene dude die de helft van Nederland bevoorraad met paddenstoelen, die kan z'n gezin en z'n werknemers ook laten vallen, leuk he.
Kortom een hele economie die instort vanwege een paar stomme toeristen, stel je voor dat dit bij alcohol of sigaretten gebeurt maar no way dus want die paar 10000en rokers die longkanker krijgen (per jaar) en daarmee minder lang pensioen trekken en de staat van de nodige ZAKcentjes zen hele leven lang heeft voorzien die is toch niet belangerijk.
Het zijn die gekke toeristen, die zijn belangerijk want daar is de economie op gebaseerd hé niet op de Nederlander zelf... of toch niet???

Ps algoed dat kaalkopjes nog mogen groeien op de europese grasvlakten...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
gewoon zelf verbouwen, goed drogen, vacuumzuigen en per portie verkopen !!!

Gouden handel .... sporen zijn altijd te koop.

Stonie

azgaza

Badass junkie
Het nadeel van als LSD hierdoor in de opkomst komt is dat de qualiteit misschien wel achteruit gaat (slappere zegels verkocht) omdat er meer vraag naar zal zijn en bovendien meer aandacht aan worden geschonken door de politie, zo goed is dat niet. Ik vind het wel prettig dat dat nu een heel afgesloten wereldje is, heel weg avn de wereld waar niemand veel aandacht aan schenkt..

azgaza

Badass junkie
Ach, gelukkig zijn veel mensen nog steeds bang voor lsd vanwege de vele rare lsd mythes uit de jaren 60 en durven veel doorsnee mensen die net in aanraking komen met drugs het toch niet aan.. en de rest zit al in het wereldje.. dusja.

Deranged

Badass junkie
Let the lions and tigers rip them up.
The arena shouts for Christian blood.
Let them chew them up and spit them out.
We don't need them anymore.

he_bro

Newbie
De Vlos is absoluut tegen een verbod op de verkoop van verse paddo's. "Daarmee gaan we van de regen in de drup', stelt Paul van Oyen van de Vlos. "De verkoop verdwijnt dan in het illegale circuit, waarmee je al de grip erop verliest." De woordvoerder vreest dat paddo's dan worden vermengd met andere producten. "Dan weet je niet meer wat er gebeurt."

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Sorry jongens, maar dit is echt K*****!

Godverdomme echt, waarom moet dit nou weer gebeuren, ik kan er gewoon even niks over zeggen... :(

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Inderdaad, een middel vind ik te beperkt, ik krijg niet dezelfde inzichten op lsd als met paddo's. Daarbij komt dat -/+ 98% van de mensen die het gebruikt een op lange termijn positieve ervaring heeft, iets wat je totaal niet kan zeggen over nicotine of alcohol.

Pikachu

Wijs gebruiker
Even mijn frustratie kwijt:

KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTKABINET

Gelukkig las ik dat er deze week permanent over beslist wordt, misschien ziet die lul het licht nog.
Dat terzijde we hebben een hele fijne bureaucratie in Nederland, voordat die maatregel van kracht gaat zijn we een jaar verder.

Northawke

Wijs gebruiker
Immo zei:
Lake zei:
Gewoon op LSD overstappen, hutsaaaaa.

Precies ik zie het probleem niet zo.

Het fijne van paddo's is dat je geen connecties nodig had om ze te verkrijgen. Je duikt gewoon even een smartshop in en voilá. Ik weet dat er hier op het forum massa's mensen zitten die zowat overal aan kunnen komen, maar persoonlijk is het voor mij hier op het platteland van Groningen zo goed als niet te doen. Ik ben nog steeds op zoek naar LSD, for example. En heb net voor het eerst een keer MDMA kristallen weten te krijgen.

raging_bull

Bewuste gebruiker
There is still hope

Amsterdam, 10.10.2007

Geachte redactie,

Het AD meldt dat Minister Klink op het punt staat de verkoop van verse paddo's te verbieden. Deze informatie is onjuist. De Minister wacht nog
steeds op een derde (aanvullend) rapport van het CAM (RIVM) dat nog niet is verschenen.

In de eerste plaats moet worden gesteld dat de incidenten die zich dit jaar hebben voorgedaan uitsluitend de Amsterdamse binnenstad betreffen.
Burgemeester Cohen heeft dan ook terecht het initiatief genomen om met suggesties te komen om de situatie in de Amsterdamse binnenstad beter te
reguleren. Het bestuur van de branchevereniging van Smartshophouders (VLOS) ondersteunt deze suggesties. Buiten de Amsterdamse binnenstad zijn ons geen
incidenten bekend. In Nederland zijn ongeveer 180 verkooppunten voor verse paddo's waarvan plm 40 in Amsterdam. In de berichtgeving wordt vrijwel nooit
vermeld dat de incidenten dikwijls het gevolg zijn van (overmatig) alcoholgebruik al dan niet in combinatie met andere drugs waarbij tenslotte
ook nog paddo's worden genuttigd. Het aanwijzen van de paddo als enige oorzaak van incidenten is op zijn zachtst gezegd oppervlakkig en
kortzichtig. Alcohol is meestal de grote boosdoener. Het artikel vermeld ook niet dat sinds 2004 het aantal jonge toeristen naar Amsterdam aanzienlijk is
toegenomen en dat dit jaar sprake is van een stabilisatie van het aantal ambulanceritten. Tegenover 125 ritten (incidenten) per jaar (in het jaar
2005, dus 2,5 per week) in Amsterdam staan 2056 incidenten die gerelateerd zijn aan alcohol. Dat is dus bijna 10 keer zoveel terwijl er 342 incidenten
in Amsterdam geregistreerd werden van gevallen die gerelateerd zijn aan cannabis (rookvorm en spacecake). Uit cijfers blijkt tevens dat de ernst van
paddo-ongevallen in het algemeen minder is dan incidenten met XTC,GHB, cocaine/heroine en ook alcohol. Zij zijn vergelijkbaar met incidenten rond
het gebruik van cannabis (rookwaar en spacecake). Bij XTC en GHB is sprake van een beduidend hoger percentage van intensive care opnames.

Onze vereniging is betrokken bij zowel regulier als ad hoc overleg met de landelijke en Amsterdamse overheid om te komen tot een verdere regulering
van de paddomarkt. Daarbij wordt gedacht aan verdere professionalisering de verkoop van paddo's, een optimale en meertalige, uniforme,
informatievoorziening en, indien noodzakelijk, een beperking van het aantal paddo-verkooppunten in de Amsterdamse binnenstad.

Het zal duidelijk zijn dat ook wij ieder incident met paddo's betreuren en dat wij willen meewerken aan een beperking van de incidenten. Wij maken
echter ernstig bezwaar tegen een verbod op de verkoop van paddo's zolang we in Nederland nog een liberaal drugsbeleid voeren (in tegenstelling tot de
ons omringende landen en de V.S.). Binnen het kader van het liberale drugsbeleid vormt de paddo een klein onderdeel van de markt dat zich
bovendien goed laat reguleren. Zolang we in Nederland een liberaal drugsbeleid voeren zijn incidenten onvermijdelijk. Dat geldt overigens ook
wanneer we afwijken van het tot nu toe gevoerde beleid omdat het drugsgebruik dan nog verder verdwijnt in de illegaliteit en incidenten nog
minder te voorkomen zijn, zoals blijkt uit de ons omringende landen.

Hoogachtend,

Mr Paul G. van Oyen

Secretariaat VLOS
Provincialeweg 36
1108 AB Amsterdam Z.O.
Netherlands

www.vlos.nl

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben bang dat het VLOS hier toch weinig invloed op zal uitoefenen. Hun punt is valide maar de overheid lijkt niet te luisteren. Verder zijn er al 2 onderzoeken gepubliceerd vanuit het CAM (RIVM) die aanwijzen dat paddestoelen individueel en maatschappelijk geen kwaad kunnen en ondanks deze informatie is er toch een verbod opkomst, ik geloof niet dat een 3e rapport of de mening van het VLOS daar invloed op heeft.

liquid state

Belezen gebruiker
Ik weet het niet, op een of andere manier maak ik me niet teveel zorgen.
Ik denk persoonlijk dat er toch wel geluisterd moet worden naar VLOS. Ze hebben valide punten en hebben een goede naam.
En mocht in het ergste geval er toch een verbod komen. Is er misschien een kans dat door de hoogstwaarschijnlijke toename van incidenten denk hierbij aan vergiftegingen etc. de paddo weer in de legaliteit komt.

Ik heb ook geen behoefte aan protesteren omdat ik weet dat het geen zin heeft als "gebruiker" ik blijf graag anoniem en ik denk dat de meeste mensen dat ook hebben.

Het enige waar ik me zorgen om maak is de aankomende incidenten. Ik kan de koppen al lezen: "Tientallen jongeren komen om door het plukken van de verkeerde paddestoel."

"Paddo's gemengd met giftige stoffen en andere drugs zorgen voor ernstige zieken."

In de tussentijd blijf ik hopen op een positief bericht en hoop ik dat ik het fout heb met de aankomende incidenten.

Carlitos

Badass junkie
Stond vandaag stukje in de metro over.
Niet negatiev ofzo,maar zo vent van uit je bol vertelde er over.
Er stond wat moet je doen als je fout gaat zei die ;

Suiker veel suiker, bv. chocolade reep.

Ik dacht omg het is toch MAO remmer, ? :confused:
Dat het zo in de krant staat,of werkt chocolade niet als MAO remmer.

Lees hier van wel..

azgaza

Badass junkie
Japi-10 zei:
Stond vandaag stukje in de metro over.
Niet negatiev ofzo,maar zo vent van uit je bol vertelde er over.
Er stond wat moet je doen als je fout gaat zei die ;

Suiker veel suiker, bv. chocolade reep.

Ik dacht omg het is toch MAO remmer, ? :confused:
Dat het zo in de krant staat,of werkt chocolade niet als MAO remmer.

Lees hier van wel..

Dat die vent van uit je bol niet helemaal zich aan de feiten houdt wisten we toch allang?

liquid state

Belezen gebruiker
ja pure chocolade is inderdaad een MAO remmer. Maar ik had het niet over bad trips maar over het idee dat het aantal incidententen misschien zo hoog wordt dat ze misschien weer legaal worden.

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
Man man waar gaat dat heen, eerst de mensen jaren zoet houden met gedoogbeleid, en idd nu stillekes alles gaan inkrimpen. Pokvervelend, xie dat ik in kort nog paddo's gaan kopen, voor t laat is...

azgaza

Badass junkie
DarkScope zei:
wat is dat met een mao remmer? paddos die in chocolade zitten verwerkt zijn dus minder sterk?

Nee nee van mao remmers wordt je trip juist sterker, mao breekt de trip juist een beetje af, dus als dat geremt wordt wordt je trip sterker.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Vandaag in de telegraaf (met korreltje zout nemen dus) gelezen dat het nu definitief is dat de paddo's verboden worden. Ook stond erin dat ze 'jacht' gaan maken op paddokwekers, dus dat verbod komt er ook.

Weet niet in hoeverre het allemaal waar is, aangezien de telegraaf nogal een sensatiekrantje is en het soms allemaal wat mooier/slechter maakt dan het is. Maar het gaat in ieder geval de verkeerde kant op, denk dat het verbod niet meer tegen te houden is en het er toch wel komt.

Glorf

Het is nu wel behoorlijk definitief, staat ook al op nu.nl en andere nieuwssites.

Zonde.

Misschien bouw ik zelf wel zo'n paddo bakkie, kheb in ieder geval geen zin om ze te halen bij een gast die wellicht ook heroine of base verkoopt.

Zoals gezegd, weer een verworvenheid minder en de politiek duwt het gewoon de onderwereld in.

siriusmushroom

ik trapte er gister dus ook in, maar het CAM rapport is er dus inderdaad niet, dus hoe kan de minister dan nu al zijn mening vormen? Verder is het inderdaad ook zo dat de twee vorige raporten beiden geen negatief oordeel geplaatst hebben op de verkop ennhet gebruik van de paddestoelen.

Dus als de krant gelijk heeft en de minister zijn oordeel laat afhangen van de conclusie van het rapport gaat hij wellicht niet veel anders kunnen dan de regels iets strenger te maken.

Verbied hij ze alsnog met dit rapport in handen, dan mag het duidelijk wezen dat dit niets met risicobeperking of olksgezondheid te maken heeft, maar met een nieuwe heksenjacht...

Ik ga vannacht alvast nog eens op men bezem zitten en mij beraden...

Kroelie

Newbie
Een verbod lijkt nu toch wel heel definitief te worden.. :cry: Jammer dat mensen die totaal niet weten waar ze het over hebben nu voor mij gaan beslissen dat niet meer mag trippen! Moet ik nu paddo's gaan halen bij een enge dealer?! Dat zie ik niet zitten hoor.
Hoelang duurt het eigenlijk voor dat zo'n verbod echt in werking gaat?

Bovenaan