Waarom ben jij begonnen ?

Dm138

Newbie
Ik heb een opdracht voor school gekregen om onderzoek te doen naar drugs.
Overal wordt het zo slecht bekeken , maar ik ben ook op zoek naar de goede kant van drugs.

Wil je je mening geven over dit onderwerp , dan zou dit heel erg helpen.

De vragen waar ik nu op het moment op kom zijn:

- Waarom ben jij met drugs begonnen ?
- Welke drug was dit ?
- Heb je miss spijt van een drug die je hebt geprobeert ?

Wil je gewoon je mening geven kan dit ook.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :stoned:

PS: BTW goede sites of boeken over het onderwerp zijn ook altijd welkom :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
- Om meer over mezelf te weten te komen in mijn trips, om m'n onderbewustzijn te ontdekken, om magie te ervaren, en om dingen aan mijn karakter te veranderen die ik niet fijn vind. Om diep te denken, om ervaringen mee te maken die ik nooit meer vergeet, en omdat trippen gewoon zo mooi kan zijn, mits verantwoordelijk gedaan.

- De eerste drug die ik ooit heb gedaan zijn paddo's. Daarna Cannabis, en 2c'tjes volgden daarna snel.

- Spijt? Niet echt. Vond het wel bluhh toen ik speed had gedaan, niet omdat ik het zo "erg" vind, maar omdat het m'n avond verpestte door me enorm opgefokt en geirriteerd te maken, + ik kon natuurlijk niet slapen. Dat gaat dus niet meer gebeuren.

cropp

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
- Om meer over mezelf te weten te komen in mijn trips, om m'n onderbewustzijn te ontdekken, om magie te ervaren, en om dingen aan mijn karakter te veranderen die ik niet fijn vind. Om diep te denken, om ervaringen mee te maken die ik nooit meer vergeet, en omdat trippen gewoon zo mooi kan zijn, mits verantwoordelijk gedaan.

zoiets wist je niet toen je je eerste joint rookte, maar je hebt er van geleerd dat is duidelijk

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Ik wou het een keer proberen
- Welke drug was dit ?
wiet
nee, maar wel van de het overmatig gebruik

de positieve van drugs dat je op een hele andere manier naar dingen kan kijken.
een hele leuke avond kan hebben, de eeuwenlange gesprekken met vrienden :)

Wromtraxe

Bewuste gebruiker
Waarom begonnen
- Was tijdje terug en was minderjarig. Dan in het vooral de kick van het organiseren dat je ouders het niet merken en het idee van tegen de draad in gaan.

- Welke drug:
Wiet

- Spijt?
Nee,
Overigs wel van de pep want heb zo nachtrust misgelopen

caatje

Badass junkie
Begonnen:Uit nieuwsgierigheid.

Welke drug:Alcohol en daarna hasj en wiet

Spijt:Nog niet een beetje.

Judas

Wijs gebruiker
Begonnen door toeval, doelloosheid, stuurloosheid en pijn in mijn body.

C
O
C
A
I
N
E

Geen spijt, had de leuke kanten ervan niet willen missen.
Wel te lang ermee doorgegaan & veeeeeeeels te veel naar binnen genakt.
Spijt en schuldgevoelens kleven als lijm aan je vast, daar blijf je te lang in hangen.
Blijf niet te lang stilstaan bij wat er gebeurt is: doe datgene wat er gebeuren moet :grin:

Wacky

Badass junkie
De nieuwschierigheid is eigenlijk al begonnen toen ik 12 was en onder narcose ging in het ziekenhuis. Dat gebeurde niet in 1 keer, maar ik was eerst een tijdje half van de wereld. Dat was zo ongelofelijk heerlijk, ik wilde weten wat daarvoor nodig was. Gezien ik zelf wel door had dat het echt ongelofelijk lekker was en drugs dan ook verslavend zijn heeft het tot mijn 27e geduurd voor ik het durfde te gaan proberen. Het was uit nieuwschierigheid, ik wilde weten wat het allemaal nog met me kan doen, ik vond dat drugs leren kennen een stuk levenservaring is dat ik ook wil hebben.

- Welke drug was dit ?
Ik ben begonnen met het plan alles drugs te gaan proberen behalve crystal meth, crack en heroine zon beetje. Nu is het 2 jaar later en heb ik redelijk wat geprobeerd. (lsd, mdma, 2cb, ketamine, dmt, mescaline, pep, coke en wat smartshop spul) De drang om alles te proberen is er wel ver af nu moet ik zeggen. Ik heb het gevoel dat ik wel een beetje door heb wat drugs in het algemeen te bieden hebben. En of 2ct7 nou echt nog net een beetje anders is dan 2cb, dat vind ik niet zo belangrijk meer. Alleen opium en ghb liggen nog te wachten tot ik het eens ga proberen.

Nee, geen beetje. Alleen jammer dat ik met blowen (wel al 14jr geleden mee begonnen) te ver gegaan ben waardoor ik er niet meer normaal met mate mee om kan gaan. Maar tegelijk is dat ook een waarschuwing om dat niet met sterkere middelen te laten gebeuren.

Boeken die ik je kan aanraden:
-Pikhal & Tikhal. Autobiografische boeken van de ontdekker van tientallen verschillende drugs, hij teste ze op zichzelf en vrienden. In het engels en prijzig als je ze wil kopen, maar het zijn zowieso leuke boeken om te lezen, en ik raad ze iedereen aan omdat ze toch een andere kijk op "drugs" zullen geven.
-Uit je bol. Compact boekje in het nederlands waarin een hoop verschillende drugs aan bod komen met een korte uitleg. Goedkoop te krijgen, of online te lezen. http://www.uitjebol.net/

http://www.erowid.org/
http://nl.youtube.com/watch?v=XjvNCijeYlI
http://nl.youtube.com/watch?v=Zzq_sBsjbAU

tomz0r

Badass junkie
Om zogenaamd stoer te zijn. Lekker eigenwijs tegen de draad in gaan. :rolleyes:
- Welke drug was dit ?
Wiet
Nee, maar ik zou het nu wel anders doen dan eerst.

Chris Pontius

Badass junkie
omdat ik nieuwsgierig was en toen ik zelf op onderzoek uit ben gegaan is het idd niet zo super slecht (als je met mate gebruikt) als gezegd wordt.
het probleem is dat sommige niet met mate kunnen gebruiken :wink:

Wat softdrugs betreft omdat vrienden het ook deden en ik het opzich ook wel wilde proberen.
Wat harddrugs betreft pure interesse naar de ervaring. Nieuwsgierigheid dus.

- Welke drug was dit ?

Softdrugs: wiet, toen ik 15 of 16 was.
Harddrugs: XTC, op mn 23e. Daarna kwam nog een hele waslijst van andere dingen, waaronder speed, coke, GHB, paddo's, LSD etc etc.

Nergens spijt van, al heb ik terugkijkend wel een paar momenten die ik kan aanwijzen als minder verstandig gebruik. Is niet erg, leer je van.

Milos

Belezen gebruiker
ik heb alles gedaan slash gerpobeerd van de 'bekendere' drugs buiten ghb en 2cb, nog voor m'n 16de, spijt? nee :rock:

Taat

Bewuste gebruiker
Ben begonnen omdat ik het wou proberen, had er veel vette dingen over gehoord en omdat ik het makkelijk aan kon komen heb ik het geprobeerd..
Absoluut geen spijt, gebruik nu nog steeds regelmatig maar wel gecontroleerd en alleen in weekenden of vakantieperiodes

buzzrider

Wijs gebruiker
Dm138 zei:
Ik heb een opdracht voor school gekregen om onderzoek te doen naar drugs.
Overal wordt het zo slecht bekeken , maar ik ben ook op zoek naar de goede kant van drugs.

Wil je je mening geven over dit onderwerp , dan zou dit heel erg helpen.

De vragen waar ik nu op het moment op kom zijn:

- Welke drug was dit ?

Wil je gewoon je mening geven kan dit ook.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :stoned:

PS: BTW goede sites of boeken over het onderwerp zijn ook altijd welkom :grin:
Als je hier op reageert denk ik dat ik iets heel nuttig voor je heb... je zegt het maar.

TrippyShit

Badass junkie
Dm138 zei:
Intresse, onbekend, kick.
- Welke drug was dit ?
Alcohol/wiet
Lsd. Na 1x begon de hppd al en heb er nou al ruim 2 jaar last van.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
- Uit nieuwschierigheid, het gaf ook wel een kick

- Eerst eigenlijk alcohol, daarna wiet

- (nog) niet, Heb me altijd goed laten informeren. En ben me bewust van dat drugs geen speelgoed is. In het begin was ik daar wel minder bewust van als nu. Maar heb wel altijd ook over de gevolgen nagedacht. Alleen had ik het bij wiet toch wat onderschat. Maar gelukkig nog ingezien dat wiet ook niet zo onschuldig is als dat ik dacht dat het was.

Gemini

Badass junkie
- Nieuwsgierigheid.

- Alcohol, later ben ik veel gaan blowen en heb ik verschillende harddrugs gebruikt.

- Ja, coke. De craving blijft af en toe terugkomen, en die is heel vervelend.

Judas

Wijs gebruiker
Gemini zei:
- Ja, coke. De craving blijft af en toe terugkomen, en die is heel vervelend.
Op een dag is die honger echt definitief weg Twin. Volhouden. Je bent te sterk en te intelligent om op die momenten voor dat hoopje poeder door de knieen te gaan! :wink:

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
-Waarom ben jij met drugs begonnen ?

Intresse,,nieuwschierigheid,,en ik leef maar 1 keer ( hoop ik ).

- Welke drug was dit ?

van alcohol,,naar wiet en hasj,,daarna naar de hard drugs en shit.

nee.. heb ups en downs gehad,,van fouten leer je, en ben heel veel ervaringen rijker.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Begonnen: Wou wel eens weten hoe het was om in totale extase te zijn, verhalen zijn leuk moet je toch echt eventjes zelf onderzoeken. Was op terschelling en beleefde een van mijn mafste, gezelligste en mellow avonden ooit! Mag dan ook wel met een roze lovertje op den eerste ervaring met drugs ooit :hearteyes:

Welke drug: XTC :xtc: (bier en blowen niet meegeteld)

Spijt: Beste jaren van mijn leven, hopelijk nog vele jaren erbovenop :grin: (al gebruik ik tegenwoordig haast alleen nog maar psychedelica en stuk minder regelmatig).

Flaffie

Wijs gebruiker
Ik ben begonnen met wiet te gebruiken eigenlijk uit nieuwsgierigheid (iedereen volgens mij).
Wiet is fijn vind ik. Alleen niet als je er verslaafd aan bent.

Ik doe het elke dag, soms een paar dagen niet... 1 keer ben ik een maand gestopt.
Vroeger hield ik wel van het nodige alcohol. Toen gebruikte ik nog geen wiet omdat ik ook nog niet rookte en dus niet kon inhaleren en dan heeft het geen zin om wiet te roken omdat je er dan toch niks van merkt.

Toen ik begon met blowen dronk ik nog steeds alcohol en ik ben vaak in het weekend stronken geweest. Alleen kon mijn maag niet zo goed tegen alcohol dus ben ik daarmee gestopt.

Toen begon ik meer te blowen, bijna dagelijks.
Mijn vrienden blowden ook en ik ging al gauw met bijna alleen maar blowers om.

Toen werd het dagelijks.
Ik ben nu 19 en ik blow nu zo'n 2 jaar waarvan 1,5 jaar elke dag.
Ik weet dat ik moet stoppen met blowen. ook al blow ik niet zo heel veel, is het voor mij toch echt heel moeilijk om niet naar de shop te gaan voor wat wiet.
Ik ben geestelijk erg afhankelijk van wiet.
Als ik geen wiet in huis heb voel ik me een beetje opgefokt terwijl als ik wel wiet in huis heb voel ik me prettig omdat ik weet dat ik dan elk moment een blow kan draaien.
Ik moet mijn levenspatroon gaan veranderen zodat ik geen "tijd" meer heb om te blowen. :stoned:

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik wou eigenlijk al een hele tijd softdrugs (wiet dus) uitproberen, en op een gegeven moment vroeg een vriendin een keer of ik mee ging blowen dus de keuze was snel gemaakt.

- Welke drug was dit ?
Wiet, ja alcohol was iets eerder, maar dat was nooit meer dan een glaasje ofzo, dat is inmiddels ook wel wat meer, blow nu 4 maanden.

Nee, heb er wel spijt van dat ik veel te veel heb gedronken met oud en nieuw.

Drientje

DF-koning
Er zit een gen in me wat schreeuwt om het doen van dingen die niet mogen. Nu heb ik het wel getemd maar toen ik 19 was wilde ik alleen maar dingen doen die gevaarlijk en verboden waren. Ik ben overigens de enige in de familie die dat heeft, ik denk dat ik voor mijn broer en zusjes compenseer.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Er zit een gen in me wat schreeuwt om het doen van dingen die niet mogen. Nu heb ik het wel getemd maar toen ik 19 was wilde ik alleen maar dingen doen die gevaarlijk en verboden waren. Ik ben overigens de enige in de familie die dat heeft, ik denk dat ik voor mijn broer en zusjes compenseer.

Haha klinkt wel bekend, toch heb ik nergens echt spijt van leef in het heden, niet in het verleden! Doe nog steeds regelmatig stomme dingen op drugsgebied en ook daarbuiten :P , kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan, maar neem even diep adem en ga weer verder met het leven :tearsofjoy:

Drientje

DF-koning
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Drientje zei:

Haha klinkt wel bekend, toch heb ik nergens echt spijt van leef in het heden, niet in het verleden! Doe nog steeds regelmatig stomme dingen op drugsgebied en ook daarbuiten :P , kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan, maar neem even diep adem en ga weer verder met het leven :tearsofjoy:
Precies, no regrets! Ik denk dat ik binnenkort maar net zo ga leven als Jim Carrey in Yes Man! Overal ja op zeggen, wie weet wat er dan gebeurt!

psych-out

Bewuste gebruiker
Waarom ben jij met drugs begonnen ?
gewoon uit nieuwsgierigheid

- Welke drug was dit ?
alcohol daarna wiet

ja en nee.
nee :
omdat ik fantastische dingen heb gezien met LSD en paddo's,...
omdat ik enorm heb gelachen met wiet en hasj
omdat ik zalig heb genoten met XTC en speed
...
ja :
omdat ik er teveel geld een geef.

aapkut

Badass junkie
omdat wel al 24 uur per dag 7 dagen per week in dezelfde wereld leven en dan is even in een
andere wereld stappen wel leuk. maar niet te vaak :P

- Welke drug was dit ?
paddo's

nooit spijt van gehad altijd heel erg naar me zin gehad.

Bovenaan