Ik ben zelf groot liefhebber van XTC, maar ik moet zeggen dat ik een partijtje coke op z'n tijd ook erg kan waarderen. In 9 van de 10 gevallen coke is dat dan ook in combinatie met XTC. Bij coke is het voor mij vooral de snelle kick die ik erg kan waarderen, evenals de extreme roes van energie en het 'king of the world' gevoel.
Grote nadeel aan coke is dat het echt wel super verslavend is. Ik merk bij mezelf dat ik geen problemen heb met het weerstaan van coke (ook omdat ik XTC op nr 1 heb staan), maar wanneer ik eenmaal begin op een avond dan ga ik door totdat alles op is. Op een of andere manier geeft coke mij een hele extreme periode van ongeveer 20 minuten tot een half uur, maar in tegenstelling tot XTC kan ik niet echt uitleggen wat mij zo blij maakt in die 20 minuten. Bij XTC heb ik vaak ook nog referenties naar de geweldige muziek, de geweldige ambiance, de geweldige mensen, alles is geweldig, maar bij coke heb ik echt het gevoel dat die 20 minuten puur genieten waren door de drugs. Ik bevind mij in die 20 minuten echt op een higher level, waardoor alles om mij heen in betekenis verliest. Helaas werkt het op een bepaald moment weer uit, na die 20 minuten dus, waarop het ENIGE waar ik aan kan denken meer cocaïne is. Ik voel me dan niet down en ik heb het ook nog wel naar mijn zin. Op een of andere manier blijft het toch door mijn hoofd spoken: ik wil meer! Vaak rook ik dan een joint, wat dat gevoel een beetje afzwakt, maar wanneer ik nog iets op zak heb dan verdwijnt het allemaal in mijn neus.
Voor mij is coke een drug die een speciale plaats verdient in zowel de ervaring als de manier waarop je ermee om moet gaan. Cocaïne brengt je naar de top, maar het kan je ook grote problemen opleveren als je niet weet hoe je er mee om moet gaan en misschien is dat wel waarom ik het zo interessant vindt. Cocaïne heeft een duistere, rauwe en gevaarlijke kant, die prima te temmen is als je weet hoe, en als je stevig in je schoenen staat. Ik kan cocaïne ontzettend waarderen, maar daarvoor moet ik wel streng voor mezelf zijn om het niet te vaak te gebruiken. Alleen op festivals en echt grote feesten, en ook alleen samen met mijn beste vrienden.