Waarom doen jullie LSD ?

Ganjaman181

Experimenterende gebruiker
Ik heb al veel ervaring met acid, en ik heb het ook een paar keer leuk gevonden. Maar van de 15 keer dat ik het gedaan heb waaren er maar een paar keren dat ik zieke dingen zag. verder was vaak de bild up wel vet maar daar na (op de piek dus werdt het bijna altijd saai en gingen de visuals weg.) Verder snal ik ook noit waarom mensen raar gaan doen er van of echt dingen zien die er niet zijn. Meestal krijg maar een paar ligte vervormingen en krijg alleen maar bodyload. Mindfucks zijn er ook niet echt bij mij alleen over blowe ik blijf de hele tijd er aan denken om dat ik moet minderen en daar door krijg ik bodyload in en om mijn longen. Ben er nu mee gestopt omdat het op een lage dosis (100/300mic )saai is en bij hogere dosering krijg je er weer zo veel na delen er bij dat het meer na dan voordeel heeft. Bijvoorbeeld bodyload, niet kunnen blowen en de grootste : de staart van de trip is onderhand eve lang als de trip zelf dit maakt op zick weinig uit maar in de naspace van LSD kunnen veel mensen niet slapen dat is erg erg vervelend en ik snap ook niet waarom mensen dit er voor over hebben maar goed. Wat zijn jullie ervaringen en gaan jullie wel echt dingen zien die er niet zijn.
En wat voor visuals krijgen jullie? En vergelijkingen met andere trip middelen zijn welkom. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Om dezelfde reden dat ik elke soort psychedelica doe: bewustzijnsverruiming.

Ik ken meerdere mensen die de ophef over psychedelica (even in het algemeen ipv specifiek LSD) niet echt begrijpen en/of er geen bijzondere ervaring of visuals mee hebben. Dit zijn altijd mensen die psychedelica als entertainment zien. In tegenstelling tot de meeste andere drugs, is psychedelica iets waar je een zekere mate van moeite voor moet doen. Moeite in de vorm van jezelf ervoor openstellen, mediteren, er goed aandacht aan besteden. Doe je dat niet, dan kan een trip zeer oppervlakkig blijven. Ik zou bijna zeggen dat het 90% je eigen mindset is en 10% de drugs. Je kan bijvoorbeeld niet verwachten dat je de mooiste ervaring zult krijgen als je steeds bent afgeleid door je mobiel, televisie of gewoon je eigen gedachten.

Verder is het je eigen zaak, maar als je op je 15e al 15 keer LSD hebt gedaan en het nu al zat bent, dan zou ik eerst een paar jaar wachten tot je er misschien anders tegenaan kijkt. Dit soort ervaringen zijn ook het meest bijzonder als je ze niet te vaak doet.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm ja ik kan me dat best voorstellen, echter vind ik ook niet dat je moet verwachten dat je uit elke trip een grote les leert. De psychedelica geeft je meestal ongeveer wat je vraagt of wat je nodig hebt. Ik ben niet op zoek naar grote levenslessen of veranderingen en ik heb ze blijkbaar ook nooit nodig gehad. Ik heb waanzinnige diepzinnige trips gehad, maar alles puur ter entertainment. Ik zoek ook niet meer en ik ben hier tevreden mee.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik bedoel zeker niet dat je er grote verwachtingen van moet hebben. Juist niet eigenlijk. Dat kan juist het probleem zijn. Hoe meer open ik erin ga, hoe meer psychedelica mij altijd weet te verrassen. Ik zie het niet als (enkel) entertainment.

Ik moet toegeven dat ik over het algemeen wel aan het zoeken ben. Maar ik weet ook dat dat nu net hetgeen is dat me tegenhoudt. Maar het is niet dat je dat zo even uit kunt zetten. Het moet uit zichzelf gaan stoppen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik gebruik psychedelica deels voor de fun, maar vooral voor de veranderde waarneming en de inzichten die daar bij komen kijken. Het visuele aspect vind ik zelf echt helemaal te gek en vanaf 100mics heb ik al lichte vervormingen op LSD. Maar vanaf 200mics wordt het visuele aspect pas interessant vind ik zelf. Ik zie met psychedelica geen dingen die er niet zijn, niemand ziet dit volgens mij maargoed. Wat ik wel zie zijn complexe geometrische patronen die zich beginnen te vormen op muren of de grond en als ik wat meer neem dan beslaan die geometrische patronen mijn hele gezichtsveld op de piek. Verder heb ik met LSD dat ik in het uiteinde van mijn gezichtsveld velle neonkleuren zie, dit heb ik persoonlijk met andere psychedelica nog niet gehad.

Dat jij weinig visuele effecten hebt kan goed natuurlijk, ieder persoon reageert er anders op uiteraard. Wel jammer want dat zijn toch altijd mooie dingen tijdens een trip. Ik kan me ook voorstellen dat je er teveel van verwacht en dat het daardoor misschien tegen valt.

Maargoed ik gebruik psychedelica ook grotendeels voor de inzichten eigenlijk. De ene keer komen die meer als de andere keer, maar zolang je er voor open staat komt er in mijn ervaring bijna altijd wel iets leerzaams in een trip voorbij. Wat dat is verschilt per keer en is meestal iets wat je op dat moment ook echt nodig hebt. Het fijne aan psychedelica vind ik dat ik tijdens het trippen vanuit een hele andere invalshoek naar zulke problemen kan kijken. Dan worden lastige problemen vaak ineens heel makkelijk. Persoonlijk ga ik in een trip eigenlijk nooit op zoek naar inzichten, ik laat mijn gedachten dan gewoon de vrije loop en als er iets van een inzicht voorbij komt blijf ik daar dan vanzelf in hangen. Dat kan soms heel fijn zijn, maar soms ook een zeer duister randje aan de trip meegeven. De truc is om je daar verder niet druk over te maken en je vooral niet te gaan verzetten ondanks dat het een duistere kant op gaat. Uiteindelijk kom je er altijd uit met een nieuwe invalshoek en dat geeft vaak een immens bevrijdend gevoel, zoiets kan veel euforischer en liefdevoller aanvoelen dan je eerste keer MDMA.

Als ik jou verhaal zo lees heb jij ook al vaker inzichten gehad tijdens het trippen, namelijk dat je minder moet gaan blowen. Dat is duidelijk de LSD die jou verteld dat je het misschien wat rustiger aan moet doen. Als je niet openstaat voor dit soort inzichten moet je ook eigenlijk niet gaan trippen naar mijn idee want dan heb je er verder niet zoveel aan. Tijdens een LSD trip vorig kwam er bij mij ook omhoog dat ik teveel blowde en dat dit minder moest. Ik blowde inmiddels ruim 6 jaar dagelijks en wist al een tijdje dat ik er klaar mee was, maar het lukte mij maar niet om te minderen. Tijdens die trip had ik een ego oplossing wat gepaard ging met een onbeschrijfelijk gevoel van liefde en toen mijn ego langzaam terug kwam bleef die liefde hangen en sloeg om in liefde voor mijzelf en toen heb ik besloten te gaan stoppen met dagelijks blowen. Ik heb toen ook meteen besloten niet volledig te stoppen, maar het alleen nog in het weekend te doen omdat de wiet anders nog controle over mij had. Ik ging op dat moment controle nemen over de wiet en niet meer andersom. In de jaren ervoor heb ik vele stop pogingen gedaan maar die waren altijd nogal kansloos en kostte ontzettend veel moeite. Dit keer kon ik zonder problemen stoppen. Ik was als het ware gereset door de LSD, dat gevoel heeft daarna zeker 4 weken aangehouden. Daarna kwamen de cravings voor de wiet wel weer terug, maar omdat ik langer geminderd was kon ik dat dit keer wel volhouden.

Als je het niet meer leuk vind en je doet niks met de inzichten dan zou ik gewoon geen LSD meer nemen als ik jou was. Misschien dat je over een paar jaar als je wat ouder bent het wel kunt gaan waarderen. Het belangrijkste hiervoor is uiteindelijk toch een open mindset, heb je die dan kun je er zowel lol aan ervaren als belangrijke inzichten van krijgen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zie met psychedelica ook nooit dingen die er niet zijn. Tenminste, als ik verhalen hoor over bijvoorbeeld XTC ervaringen, waar mensen ineens complete dingen zien die er niet zijn, zoals mensen en objecten, dat heb ik nog nooit gehad met psychedelica. Wel extreme vervormingen en patronen en zo. Maar ja, je kan ook net zo goed zeggen dat je dan dingen ziet die er niet zijn. :wink: Maar ik zou toch zeggen (in tegenstelling tot wat veel mensen denken) dat je met psychedelica geen hallucinaties hebt.

En dan is er nog de vraag of jouw ervaring niet gewoon jouw werkelijkheid is en de objectieve werkelijkheid slechts een concept in onze gedachten is. Niemand heeft immers ooit iets meegemaakt buiten zijn/haar bewustzijn. Die objectieve wereld is waarschijnlijk gewoon een hoax waar we met z'n allen in geloven. :wink:

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De eerste dat ik psychedelica gebruikt had ik geen flauw benul wat trippen überhaupt inhield, maar nu ik het al wat vaker heb gebruikt merk ik dat het echt met een intentie moet worden gebruikt.
Of dat nu diepe inzichten over jezelf of de wereld om je heen zijn, of de intentie voor een spectaculaire visuele ervaring. Het mooiste wat ik eruit heb gekregen is de mystieke ervaring van het leven, iets spiritueels. Iets wat je nog niet eens zou begrijpen al lees je een heilig boek duizend keer. Het is het intellectuele gedeelte wat mij zo verwonderd , iets wat ik niet bij andere drugs vind (maar die zeker wel hun eigen gevoel en waardering kunnen opwekken), de kijk die de grootste denkers van de geschiedenis hadden. Zei die de grote vragen durven te stellen en zich verwonderen over deze prachtige wereld. Ik vind het jammer dat het in de jaren 60 zo is verlopen, het was nog te onbekend terrein, hopelijk komt er nog een tijd van begrip voor elkaar en de wereld en veranderen we onze houding als samenleving.

Dat is waarom ik psychedelica gebruik, cheers!

Ganjaman181

Ja maar bij 2C-B bijvoorbeeld zie je echt dingen bewegen bijvoorbeeld. Of bij 25i-NBOMe daar kan je wel dingen zien die er gewoon niet zijn je ziet wel wat minder dingen algemeen daar bij, maar alsnog vindt ik dat visueler. MDMA is wel een extreem voorbeeld.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ganjaman181 zei:
Ja maar bij 2C-B bijvoorbeeld zie je echt dingen bewegen bijvoorbeeld.
Blijkbaar heel persoonlijk hoe je op dingen reageert, want ik vind persoonlijk 2C-B amper visuals geven, maar LSD juist wel.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat je met een goede dosis DMT meer dan zeker 'wat' visuele dingen zal zien :smoke:
Als dat tenminste hetgeen is waar je naar opzoek bent.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bij dmt heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat de visuals tegenvielen in ieder geval.

Fool

Badass junkie
Volgens mij is DMT juist niet zo'n goed idee als je alleen maar opzoek bent naar visuals. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Volgens mij is DMT juist niet zo'n goed idee als je alleen maar opzoek bent naar visuals. :P
Ik vind het introspectieve stuk aan DMT persoonlijk redelijk meevallen ten opzichte van bijvoorbeeld psilo of LSD, maar ook dat zal wel per persoon verschillen. Wat bij DMT in ieder geval wel een garantie lijkt zijn overweldigende visuals.

cheiron

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Ik zie met psychedelica geen dingen die er niet zijn, niemand ziet dit volgens mij maargoed. Wat ik wel zie zijn complexe geometrische patronen die zich beginnen te vormen op muren of de grond en als ik wat meer neem dan beslaan die geometrische patronen mijn hele gezichtsveld op de piek. Verder heb ik met LSD dat ik in het uiteinde van mijn gezichtsveld velle neonkleuren zie, dit heb ik persoonlijk met andere psychedelica nog niet gehad.

Psychedelibee zei:
Wat bij DMT in ieder geval wel een garantie lijkt zijn overweldigende visuals.

Ik ben wel benieuwd hoe voor jouw "ik zie geen dingen die er niet zijn" samengaat met "overweldigende visuals" ? Bedoel je dan Open Eye Visuals vs Closed Eye Visuals?

Anyway, wat mij betreft wordt het visuele aspect van LSD erg overschat. Ik heb zeer zelden echte visuals met LSD, anders dan golvende dingen, lichtstrepen en geometrische patroontjes, maar dat zijn in mijn ogen slechts de 'voorbode' van de echte visuals.

Open Eye Visuals zijn sowieso wat zeldzamer dan Closed Eye Visuals, maar ze komen zeker voor. Ik heb ze met hoge doseringen ayahuasca icm wiet zeker wel gehad.

Om op de vraag in te gaan, waarom LSD/andere psychedlica:

Op lage doseringen voor de lol. van 20-80 microgram is uitstekende vervanging voor alcohol op een feestje. Lagere doseringen kan ik ook gebruiken voor denkwerk; 25-50 microgram is heel behulpzaam om nieuwe perspectieven te vinden. Hogere doseringen LSD 80+ zijn voor mij meestal introspectief: zelfonderzoek, inzichten, creativiteit.

Wat betreft het slapen: ik houd altijd -12h gewenste slaaptijd aan. Dus als ik het niet erg vind om pas om 3:00 snachts te kunnen slapen, dan neem ik het om 15h smiddags. Maar als ik op een normale tijd wil slapen, dan neem ik het echt in de ochtend, 10:00 ofzo.

Visuals op zichzelf zijn nooit echt een reden om te trippen. Kan best interessant zijn, maar er zijn veel meer interessante ervaringen dan enkel visuals. Als je al tevreden bent met wat dansende muizen, dan mis je naar mijn idee het 'echte feest'...

Fool

Badass junkie
cheiron zei:
Ik ben wel benieuwd hoe voor jouw "ik zie geen dingen die er niet zijn" samengaat met "overweldigende visuals" ? Bedoel je dan Open Eye Visuals vs Closed Eye Visuals?
Op Changa(DMT+MAOi) leverde ik mijn achtertuin in ieder geval in voor een zwarte ruimte met vliegende electrische schedels, om vervolgens wakker te worden op een of ander vreemd straatje. Ik heb er geen moment aangedacht om te kijken wat er gebeurd als je je ogen dicht zou doen, vond dit wel zwaar genoeg. xD

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
cheiron zei:
Met het geen dingen zien die er niet zijn bedoelde ik de open eye visuals en met overweldigende visuals bedoelde ik de closed eye visuals met DMT. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik met DMT soms het verschil niet meer merk tussen ogen open of dicht. DMT vind ik dan ook wel echt een uitzondering, want met andere psychedelica moet je echt bizar hoge doseringen nemen om een vergelijkbaar visueel spektakel te krijgen.

cheiron zei:
Visuals op zichzelf zijn nooit echt een reden om te trippen. Kan best interessant zijn, maar er zijn veel meer interessante ervaringen dan enkel visuals. Als je al tevreden bent met wat dansende muizen, dan mis je naar mijn idee het 'echte feest'...
Hier sluit ik mij volledig bij aan. De visuals vind ik prachtig maar dat is niet de reden om te gaan trippen, uiteindelijk gaat het om de inzichten. Maar genoeg mensen die zich niet openstellen voor de inzichten en het voor de visuals doen. Dat kan lang goed gaan, maar met psychedelica kom je jezelf dan nog wel eens tegen.

cheiron

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
DMT vind ik dan ook wel echt een uitzondering, want met andere psychedelica moet je echt bizar hoge doseringen nemen om een vergelijkbaar visueel spektakel te krijgen.

Het wonderlijke is dan ook nog eens, dat DMT van nature al aanwezig is in je hersenchemie. Ik heb het met DMT, maar ook af en toe met ayahuasca. Aparte is dat de OEV's meestal aansluiten op de 'consensus realiteit'. Bijvoorbeeld mensen die er heel anders uitzien, maar meestal veranderen ze in hetzelfde. Bijvoorbeeld een man die altijd een hagedis wordt. Grappig genoeg 'past' dat ook wel bij hem.

Maar genoeg mensen die zich niet openstellen voor de inzichten en het voor de visuals doen. Dat kan lang goed gaan, maar met psychedelica kom je jezelf dan nog wel eens tegen.

Ik denk dat iedereen die psychedelica neemt op een bepaald punt ergens terecht komt waar het niet meer 'lachen' is, maar echt serieus hard werken. Meer nog met DMT dan met LSD. Daar kun je heel veel aan hebben, tenzij je er niet aan wil. Dan krijgen mensen nog wel eens een pak slaag, maar goed, meestal verdienen ze dat dan ook :)

Fool

Badass junkie
cheiron zei:
Het wonderlijke is dan ook nog eens, dat DMT van nature al aanwezig is in je hersenchemie. Ik heb het met DMT, maar ook af en toe met ayahuasca. Aparte is dat de OEV's meestal aansluiten op de 'consensus realiteit'. Bijvoorbeeld mensen die er heel anders uitzien, maar meestal veranderen ze in hetzelfde. Bijvoorbeeld een man die altijd een hagedis wordt. Grappig genoeg 'past' dat ook wel bij hem.
Ik vind het opzich niet zo raar klinken dat een middel dat zijn werk vanuit je hoofd doet dingen veranderd aan de hand van associaties in zijn hoofd. :P

Ik durf deze zin alleen niet in enige wetenschappelijke taal op te schrijven. :P

cheiron

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Ik vind het opzich niet zo raar klinken dat een middel dat zijn werk vanuit je hoofd doet dingen veranderd aan de hand van associaties in zijn hoofd. :P

Nee, dat is natuurlijk ook wel vanzelfsprekend :)
Ik bedoelde met het wonderlijke ook vooral dat je van nature schijnbaar zo'n extreem sterk tripmiddel in je chemie hebt zitten.

Waarom ik het aansluiten apart noem, is omdat ik zelf op basis van beschrijvingen van OEV's voordat ik ze zelf ooit had meegemaakt, het idee had gekregen dat ze vaak random vreemd zijn. Rare, ondoorgrondelijke beelden. In mijn eigen ervaring is dat dus eigenlijk helemaal niet zo; ik vind het altijd wel zinvol, het vertelt me iets, maakt dingen duidelijk.

Zeg maar, het zijn niet de roze olifanten die je misschien zou verwachten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
cheiron zei:
Fool zei:

Nee, dat is natuurlijk ook wel vanzelfsprekend :)
Ik bedoelde met het wonderlijke ook vooral dat je van nature schijnbaar zo'n extreem sterk tripmiddel in je chemie hebt zitten.

Waarom ik het aansluiten apart noem, is omdat ik zelf op basis van beschrijvingen van OEV's voordat ik ze zelf ooit had meegemaakt, het idee had gekregen dat ze vaak random vreemd zijn. Rare, ondoorgrondelijke beelden. In mijn eigen ervaring is dat dus eigenlijk helemaal niet zo; ik vind het altijd wel zinvol, het vertelt me iets, maakt dingen duidelijk.

Zeg maar, het zijn niet de roze olifanten die je misschien zou verwachten.
Voordat ik ooit psychedelica had gebruikt had ik ook echt een totaal ander beeld bij hoe die visuals eruit zouden zien, maar vaak maakt het dingen duidelijk inderdaad.

En ja super bizar en bijzonder dat het sterkste tripmiddel overal in de natuur aanwezig is. Ben echt benieuwd of de wetenschap ooit nog achter het doel en de functie van DMT in je hersenen en op andere plekken in de natuur gaat komen.

cheiron

Bewuste gebruiker
Ben echt benieuwd of de wetenschap ooit nog achter het doel en de functie van DMT in je hersenen en op andere plekken in de natuur gaat komen.

Ja, ik vond het altijd wel boeiend dat McKenna zoiets zegt als "we zijn slechts een mutatie verwijderd van natuurlijke hoge doseringen DMT".

Ik vraag me wel eens af of bijvoorbeeld bepaalde mensen (gekken, en wellicht heiligen) van nature zo'n 'tweak' hebben.

Bobsacamano

Badass junkie
Voor mij heeft het hele trip verhaal drie kanten

Ja ik doe het wel is keihard voor de fun geen enkele andere reden. Denk dan vooral aan bijvoorbeeld 2CB. Dit gebruik ik wel is vaker op een feestje. Ik heb leuke en hele mooie visuals 25mg tot 30mg neem ik dan en heb een top avond.

Maar dit vind ik niet echt trippen. Hoe leuk het visueel spectacel ook word het is voor mij altijd veel indrukwekkender om inzicht te krijgen in mijn eigen ego/psyche. Ik plan een trip nooit van te voren. Ik ga nergens van uit ik hoop niet op een wonder of een ingeving. Ik ga er gewoon in met een open mindset. Ik heb er altijd wel iets uit gehaald. Soms door een onverwachte denkwijze en ander perspectief, meestal over iets waar je toch wel mee bezig bent. En soms juist door de gesprekken die ik heb met mijn tripmaatjes en dan toch veel meer open sta voor kritiek of aandachtspunten of het hele gesprek gewoon met een andere mindset dan nuchter kan opnemen.

Dan de derde kant. Ik vind psychedelica en dan vooral LSD en 2C-E voor mij een soort reset knop. Een bezem die door je hoofd heen gaat waar alles even door word afgestoft. Dit schone gevoel na een trip vind ik echt genieten.

Ontdekkingsreiziger

Zei die de grote vragen durven te stellen en zich verwonderen over deze prachtige wereld. Ik vind het jammer dat het in de jaren 60 zo is verlopen, het was nog te onbekend terrein, hopelijk komt er nog een tijd van begrip voor elkaar en de wereld en veranderen we onze houding als samenleving.

Dat is waarom ik psychedelica gebruik, cheers!

Deze mindset delen we!!

Bovenaan