Waarom gebruik jij drugs?

Casrus

DF-koning
De katers werden juist steeds erger met de leeftijd, vandaar de verbazing dat er geen kater kwam. :wink:

Heb dit ook gehad.

Eerst gestopt met drinken omdat de katers op een gegeven moment drie dagen duurden en later kon ik niet voldoende drank bestellen om échte katers te krijgen voor de bars dichtgingen.

Of dit nu door de drugs komt, de leeftijd of dat mijn lever zich zonder alcohol een beetje hersteld heeft weet ik niet.

De laatste tijd gebruik ik alcohol voornamelijk tegen de na-stimulatie van de NEP.

Ook niet brilliant, maar sterke drank helpt soms een beetje.

Dooker

Belezen gebruiker
ik begon uit nieuwsgierigheid, later met tripmiddelen vanwege de diepe inzichten die het me gaf. de ervaringen met drugs zijn intenser en daar hou ik van. er zijn middelen die je helpen je trauma en angst te verwerken, maar ook middelen die de angst onderdrukken. in het laatste geval zul je last blijven houden van angst en raak je afhankelijk van onderdrukkers, die over tijd je hersenen dermate beinvloeden dat je compleet afvlakt en stoppen zal resulteren in het terugkomen van je klachten, bovendien kun je niet cold turkey stoppen omdat vitale lichaamsfuncties nu afhankelijk zijn geworden van de kunstmatige aanvoer van serotonine releasers die onder andere je autonome ademhaling reguleert. dus als je stopt en je lichaam te weinig serotonine released dan kun je stoppen met ademen

jimcp

Experimenterende gebruiker
Er vanzelf ingerold ,het begon met speed op me 14e en jointjes en dat heb ik tot me 17e gedaan tot ik nog maar een paar ons woog haha.
Daarna een stop gehad en verder op wiet wat ik nu al 40 jaar rook
Ik verstopte me eigen achter de PTSS waar ik toen nog geen erg in had dus ik begon met heroine in 1990 ,waarom weet ik niet maar dat liep al aardig snel uit de hand.
Speedballing kwam kijken en een OD lag altijd op de loer,ik was ook indd bezig aan zelfdestructie,ik was toen een jaar of 22 geloof ik.
Ik dealde coke en bruin en soms wat speed om me habit in stand te houden,op een of andere manier was me haat groter dan ooit door de PTSS ( nog steeds een ziekte waar weinig tot geen begrip of verstand van is)
Daarom heb ik ook huisgehouden in me stad Roosendaal en veel mensen pijn gedaan om het netjes te houden hier.
In 1997 was het klaar met spitten naar meerdere malen te zijn neergestoken en 3 maal op me geschoten (raak!) slechte schutter trouwens haha,de maat was vol en ben gevlucht en afgekickt van alle rommel behalve me trouwe wietje waar ik nog steeds geen probleem mee heb.
Nu vecht ik tegen staatsdrugs ,excitalopram en olanzapine en zo kan ik er nog genoeg opnoemen waar je bijna niet van af komt zo verslavend!
Maar ik ben opnieuw aan het winnen van deze gevaarlijk drugs en ben me een beetje aan het inzetten voor de jeugd ,beetje de straat dealertjes aanspreken op hun gedrag en wat ze veroorzaken ,vaak laat ik mijn oorlogs trofee's zien en dat schrikt de meeste wel af.
Mijn acties werpt wel vruchten af want waar altijd de jonge dealertjes stonden is het nu leeg ,of ze geluisterd hebben weet ik niet maar ze zijn verdwenen uit me wijk!

"Nu vecht ik tegen staatsdrugs ,excitalopram en olanzapine (...)" - Heftig, vooral olanzapine. Ik hoop dat je van deze verslavende troep af kunt komen. Sterkte!

Casrus

DF-koning
Heb je een voorbeeld?

Als dingen me echt tegenstaan verlies ik soms mijn beheersing.

Bijv. vorig jaar na Antwerp Pride met die conductrice... of in januari in de Flixbus met de buschauffeur.

Écht goed ben ik niet in voor mezelf opkomen, dan laat ik over me heenlopen, maar vervolgens pakt de deurmat je dan van onder.

...in de 'normale' burgerlijke wereld (niet in die van bendeleden etc.).

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Ik heb autisme en drugs laat me voelen als een normaal persoon.
Ik heb dit eigenlijk alleen met XTC/MDMA. Een enkele keer heb ik het in de comedown van een paddo trip gehad. En met een stevige dosering 2f Ketamine. Met de meeste stims heb ik dit niet. Hoe zit dat bij jou?

Casrus

DF-koning
En wat word er dan goed geregeld?

Kreeg hulp van de Belgische politie met kaartjes kopen op de machine naar Amsterdam (er klopte inderdaad geen hout van dat menu op die kaartjes machines daar ze hadden zelfs bij Noorderkempen speciale stickers op de machines geplakt... maar niet in Antwerpen CS waar de automaten waar ik mijn kaartjes gekocht heb stonden. Natuurlijk gaf niemand toe dat het niet deugde).

alles gaat voorbij

Bewuste gebruiker
Als dingen me echt tegenstaan verlies ik soms mijn beheersing.

Bijv. vorig jaar na Antwerp Pride met die conductrice... of in januari in de Flixbus met de buschauffeur.

Écht goed ben ik niet in voor mezelf opkomen, dan laat ik over me heenlopen, maar vervolgens pakt de deurmat je dan van onder.

...in de 'normale' burgerlijke wereld (niet in die van bendeleden etc.).

Ik merk het aan die kleine oppervlakkige gesprekjes. Normaal ga ik die het liefst uit de weg. Want dan zit ik me af te vragen of ik dit en dat wel kan zeggen, of dat ik dat juist wel moet zeggen. En of ik het gesprek al kan of moet beëindigen en wat ik dan moet zeggen. Want aan “fijne dag nog” heb ik een gruwelijke hekel.

Maar als ik stevig aan de speed ga, dan voel ik me als een vis in het water. Dan zijn zulke gesprekjes juist leuk en kost het totaal geen moeite alles gaat dan vloeiend. En dan heb ik ook echt contact met mensen.

En als ik lsd heb gehad dan is het alsof mijn hersenen werken zoals ze bedoeld zijn.

Kordie

Badass junkie
Toch ook wel om wat meer te kunnen doen met het gezin.
Vandaag bv naar een speeltuin geweest waar het erg druk is.
Zonder demping word ik daar binnen een paar minuten gillend gek.
Van de prikkels. Dat geschreeuw roept weer dingen bij me op etc.

Huisarts wilt niet mee gaan in mijn vraag om me bv een pakje benzo's te geven per jaar voor dit soort momenten.
Dus dan zoek ik mijn heil in de RC's. Maar ook hier gelukkig wel de grens.
Ook wel met grote dank aan dit forum, want ik lees alles zorgvuldig hieromtrent en weeg af / calculeer beter in etc.

Kordie

Badass junkie
Vandaag app's ontvangen van de baas wat verreweg van fijn is.
Dan snak ik echt naar verdoving. Dan snak ik naar een middel wat me rustig maakt.
En dan is het juist de kunst en de sport om het niet te nemen. Geen alcohol, geen benzo.
Want juist dan gaat het mis.

Dus: nicotine en koffie :)

Manu76

Badass junkie
Vandaag app's ontvangen van de baas wat verreweg van fijn is.
Dan snak ik echt naar verdoving. Dan snak ik naar een middel wat me rustig maakt.
En dan is het juist de kunst en de sport om het niet te nemen. Geen alcohol, geen benzo.
Want juist dan gaat het mis.

Dus: nicotine en koffie :)
Je bent niet de enige.. Ik kreeg vandaag ook dergelijk nieuws dat om verdoving vraagt.
Oude bekende advocaat van het bedrijf komt weer in actie. In plaats van verdoving kan ik ook andere dingen voorstellen die me goed zouden doen!
Maar kwestie van accepteren zal het beste zijn en morgen maar weer even goede 3 km zwemmen.
Succes met nachtrust vinden @Kordie, dat kan ook wel eens lastig zijn op dit soort dagen.

Brabander94

Waarom gebruik ik drugs ?

Eerlijk gezegd een combinatie van meerdere dingen het is een lang verhaal maar zou het proberen een beetje samen te vatten

Ik heb mijn moeder verloren op 7 jarige leeftijd aan een auto-ongeluk me vader was al gescheiden en me familie nam mij niet in huis en ben opgegroeid in instellingen tot mijn 18de verjaardag waarop de instelling zij je bent nu 18 jaar en kan voor je zelf zorgen hier zijn je spullen daar is de deur < ik kwam dus op 18 jarige leeftijd op straat te staan en was dakloos

^^^ dit is een kleine samenvatting er is een hoop gebeurt in de 30 jaar die ik leef
Mocht iemand een vraag hebben of gewoon nieuwsgierig zijn vraag me gerust wat je wilt weten

Of ik het compleet op omstandigheden uit het verleden kan schuiven weet ik niet

(Sorry voor het lange verhaal en enige spel en grammatica fouten die ik gemaakt heb ik heb dyslexia en doe mijn best)

Mvg

RosseGod96

Belezen gebruiker
Ieder draagt zen rugzak.

Voor mezelf: even ontsnappen aan de "realiteit". Gewoon is effe "niks" voelen ...

Ik heb het voor mezelf over coke, alcohol en benzos, meestal een mix daarvan, niet dagelijks maar toch om de dag of om de 2 a 3 dagen iets.

Ei-Salade

Badass junkie
Kort samengevat : om het leven vol te houden en met sommige middelen is het vooral functioneel.

Ben iemand die verdoving nodig heeft zolang ik onbehandeld rond loop.

Starwind

Ikzelf to cope met mijn emoties van angst, pijn en verdriet. In het begin verlichten de symptomen maar dat blijft uiteraard niet zo. Ik gebruik nu regelmatig drugs na mijn werk, maar ik wil eigenlijk helemaal geen drugs gebruiken en misbruiken. Misbruiken doe ik nu als een vorm van zelfdestructie. Ik wou dat ik de emotionele en intellectuele capaciteiten had om te kunnen studeren, zodat ik de job kan doen die ik graag wil doen; en om sociale situaties aan te gaan zodat ik mij niet eenzaam en leeg maar verbonden voel. Drugs kan dat niet oplossen. Alleen het doen kan je doen groeien, maar daar worstel ik al zo hard mee, en als 29 jarige volwassene voel ik mij zo onbekwaam. Sinds 4 jaar geleden in contact gekomen met drugs en ik ben drugs zo beu.

Waarom gebruik jij drugs? Voor de fun of als medische zelfbehandeling?
IK vind dit een hele eerlijke en waardige constatering... Ik hoop dat u uw discipline zeker in de loop van de komende jaren toch serieus kan handhaven. Als u met de leeftijd wijzer wordt. Verwacht ik toch van uw eerlijke analyse dat het helemaal goed met u zal komen. Ik ben zelf niet tegen drugs. Maar wel als ik bij mezelf constateer dat ik naar misbruik toe groei.... En de nadelige effecten van de langere tijd misbruik ervaar ik ben zelf een stuk ouder dan u. En heb een verantwoorlijkheid richting mijn geliefde zoon een paar jaar ouder dan u. Die zelf ook helemaal zegt Pa..... Ik heb het wel gezien met al die vluchtmiddelen. Ik heb andere ambities die ik wil ontwikkelen. Voor mij een no go meer. Zijn toekomst perspectief duidelijk voor ogen hebbend. Zal die beslissing ook wel gehandhaafd blijven misschien met een uitschieter eens per jaar. Ik wens dat u ook in die richting zal gaan. Ikzelf ben ook na een periode zeeeeeeer gematigd geworden. Schiet nog wel eens uit. Maar niet meer dat er iets onder lijd. En zo zouden we allemaal moeten denken. Ik moedig uw eerlijke reactie dan ook erg aan. Vriendelijke groet.

Starwind

Een mooi topic voor dit forum en een topic dat dwingt tot nadenken en zelfreflectie en zelfinzicht...

Eens kijken...hoe werkt dit bij mij.

1. Waarom ben ik ooit met drugs begonnen?
Dan ga ik terug tot de begin jaren 70 toen ik als 13 jarig manneke mijn eerste stickie rookte en als 16 jarige met mijn Puch (jawel met hoog stuur) Afghaan jas de jongeren centra en duistere clubs afging kennis maakte met Lsd en vooral veel Hash , wiet was er niet, was dit mijn intrede.
Het waren de na weeen van de flower power en we gebruikte om ons bewustzijn te verruimen, relaxen met een kopje thee, muziek luisteren, wierook erbij en vooral relax man....niet zo zeer een vlucht maar meer iets als vooral stoned zijn en in de muziek opgaan en je mee laten voeren naar de inwendige droom werelden.Het was voornamelijk nieuwsgierigheid.
Alcohol werdt nauwelijks gebruikt vooral veel hash van allerlei soorten en daar zaten hele exotische bij, vooral de donkere vond ik te gek.
Op mijn 18e even spelen met speed gedurende een lange schoolvakantie en ik weet nog dat ik allerlei informatie opzocht in de bibliotheek over de werking van drugs, vooral medische boeken....ik wilde gewoon weten hoe het werkte , wat het deed in het lichaam, de gevaren...
Toen de zomervakantie voorbij was ook gestopt en nooit meer mee gespeeld...
Het was een beetje de tijdsgeest in de periode 1972-1978....en op een moment was ik er klaar mee en begon het studeren, werken , sporten en was het voornamelijk alcohol....mijn studenttijd is wel vaak doorgebracht in het café moet ik zeggen...

2. Waarom ben ik weer begonnen?

Tsja....dat is eigenlijk wel lachen.....
Wederom uit nieuwsgierigheid en deze keer was het XTC toen ik 60 was....
Het kwam eigenlijk omdat ik wat foto's en filmpjes zag van een collega die naar al die leuke festivals ging en dat triggerde me wel want ik ging niet meer op stap in tegenstelling tot vroeger en festivals die ik bezocht waren Pinkpop, Werchter en dat stopte in 1990 en sporadisch naar een rockconcert en daar was het vnl biertjes.
Die dance festivals was andere koek en dat fascineerde me enorm...dat wilde ik mee maken en omdat in mijn dorp iets plaats vind dat Intents heet moest ik daar maar eens een kijkje nemen. Volgende week Mysteryland....yessss:sunglasses:
Omdat XTC op festivals nogal populair schijnt te zijn en vanwege de bijzondere eigenschappen vond ik dat ik dat dan ook maar eens moest proberen.
Dus...mezelf ingelezen , veel onderzocht en via collega pilletje geregeld dat ik eerst uittest in mijn mancave....
Gevolg.......nondejuu dat was een ervaring en ik ontdekte dat de blues en rockmuziek die mijn smaak was/is niet goed paste bij de werking van XTC dus....dance gaan luisteren en dat werkte wel...en deze muziek stijl heb ik inmiddels omarmd met al zijn verschillende stromingen en inmiddels is het hardstyle, techno, house, deep house, progressieve house, trance wat de klok slaat.Mooie is dat als ik nu dance en zo luister ik gelijk weer happy ben en de serotonine volle bak stroomt.
Ook vrienden van me in de zelfde leeftijdscategorie hebben dit goedje ontdekt en beleven er veel plezier aan....
Na XTC kwam microdosering met truffels op mijn pad en ook dat bevalt me prima.
Gevolg van alles is dat ik op mijn ouwe dag naar menig festival ga, soms alleen en soms met een groep vrienden die allemaal op hun ouwe dag liever een pilleke nemen dan een pilske.

3. Waarom neem ik het nu?

Als een stukje ontspanning, om nog intenser van de muziek, de sfeer, de mensen te kunnen genieten...een toetje een extraatje zeg maar.
Een vlucht? Weet ik niet ik zou niet weten waar ik voor zou moeten vluchten, in elk geval niet voor mezelf of het leven want ik heb inmiddels al genoeg mee gemaakt en kan toch wel praten over de nodige levenservaring.
Er zal ongetwijfeld een tijd komen dat ik geen drugs meer gebruik behalve medicatie die ik misschien wel voorgeschreven krijg als het lijf echt goed versleten raakt maar zolang ik er lol in heb, gezond en fit blijf permitteer ik me zo af en toe een geestelijke vakantie.
Heb ik het nodig? nee zeker niet. Ben ik er van afhankelijk geraakt? Nee ook dat niet want als ik merk dat iets of iemand de baas over mij gaat spelen dan gaan mijn nekharen overeind....daar houd ik niet zo van. Dus beperkt mijn XTC gebruik zich tot 4 tot 5x max per jaar . Microdoseren doe ik in kuurtjes van 3 weken en dat dan 3x per jaar.
Alcohol is vnl wijntjes bij het eten...

Drugs, als ontspanning of zelfmedicatie...
Zolang je er verstandig mee omgaat en jij in control blijft zie ik , afhankelijk van het soort drug, weinig problemen.
Natuurlijk is er levensgevaarlijke zooi waar je ver van moet blijven maar ik ben van mening dat een belangrijk deel bij je zelf ligt.
Eigenwaarde zul je nooit in drugs of welke andere vlucht dan ook vinden, dat zit diep van binnen verstop als een lichtje en soms zien we dat lichtje niet meer . Als we dat lichtje weer herontdekken en laten stralen zullen drugs nooit een vlucht kunnen zijn.

Maar goed, dit is mijn verhaal en mijn visie op mijn Drugs gebruik.
Oja..ik sport intensief en na een rondje hardlopen ga ik best lekker op de endorfine....:sunglasses:

Take care allemaal en zorg goed voor jezelf...
Prachtig ik ben van uw zelfde leeftijd..... u neemt me met het hele verhaal precies de woorden uit mijn mond. Ik had dit zelf kunnen schrijven. Ontzettend leuk om dit te lezen. Ik sluit me geheel bij u aan......

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
De aantrekelijksten onder ons ontwikkelen betere sociaalvaardigen omdat ze meer gelegenheid krijgen om te oefenen

Echt niet. Hoeveel knappe vrouwen die ik ken die alles behalve sociaal vaardig zijn juist omdat ze te knap zijn haha.
De sociaalste mensen die ik ken zijn mensen met een uitzonderlijke humor waarin ze mensen kunnen betrekken zonder iemand te beledigen.

alles gaat voorbij

Bewuste gebruiker
Echt niet. Hoeveel knappe vrouwen die ik ken die alles behalve sociaal vaardig zijn juist omdat ze te knap zijn haha.
De sociaalste mensen die ik ken zijn mensen met een uitzonderlijke humor waarin ze mensen kunnen betrekken zonder iemand te beledigen.

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
Kan ik me iets bij voorstellen, al die energie en activiteit om je heen.

Het is volgens mij de MAL zelf.

Laatste keer was in de herensauna in Keulen -ook zéér verwarrend- (hoewel niet druk).

Van al die mensen zelf wordt je niet echt verward... het is meer dat alles door elkaar loopt.

Heb er 1 op 1 seks op gehad en er met duizenden op gedanst.

Ongeveer even verwarrend.

CuriousExplorer

DF-koning
Waarom ik gebruikte?
Omdat ik onbewust niet gelukkig was.
Tuurlijk was ik gelukkig, IK LEEK GELUKKIG, door de drugs offcourse.

Gisteren een interesant programma gezien, waar ze "the rat park" bespraken.
Iedereen kent wel het experiment waar men een rat alleen in een kooi zowel een fles water als een fles met cocaïne/opiaten geeft.
De rat verkiest natuurlijk degene met drugs erin.

Maar in een ander experiment was de set up hetzelfde, met dat verschil dat de rat nu speeltjes had gekregen, lekker eten, en een partner.

Wat bleek? De rat ging uit zijn eigen niet meer impulsief naar het flesje waar de drugs in zaten, maar naar het normale water.

Om een lang verhaal kort te maken, ik miste gewoon die afleiding in de periode dat in drugs nam.
Nu sport ik, ga ik naar parenclubs, leef ik volgens een voedingsschema.
Allerlei zaken die mij op het goede,en weg van het slechte pad houden. 🙌🙌

Bovenaan