Wanneer ontkiemen?

jam

Bewuste gebruiker
Hallo iedereen

Ik zou me dit jaar graag eens aan een buitenkweekje wagen.
Ik heb niet echt ervaring met het kweken van wiet, en zit dus ook met enkele vragen.
Vanwege mijn gebrek aan ervaring wou ik met autoflowers kweken omdat ik dan als alles goed gaat zoieso een klein beetje zou kunnen oogsten.
Maar nu zit ik dus met enkele vragen: kan ik nu al zaden laten ontkiemen en vervolgens planten, of wacht ik beter tot het veel warmer is om dit te doen? En stel dat ik geen toch geen autoflowers zou nemen, zou ik dan nu al moeten beginnen met het ontkiemen en planten van de zaden?

Alvast bedankt

Marcko

Belezen gebruiker
april/mei is vroeg genoeg. Dan kunnen de planten ook nog even genieten van het zomerweer.

Freeby

Newbie
Ik heb inderdaad sinds 10 April twee van de 5 Medical Kush zaden ontkiemt in de "natte keukenpapier" methode. IN twee dagen een mooie witte wortel van een dikke centimeter en in de losse aarde geplant. Inmiddels twee kleine meisjes met hun kopjes boven de aarde onder een "bureau lamp van 6400 K. Mijn Jalopeno's groeide eronder als kool dus ik verwacht ook goede resultaten met mijn meisjes.

de andere 3 zaden bewaar ik voor medio Mei zodat ik niet in 1 klap 5 planten oogstklaar heb maar er een maandje tussen zit.

Als 55-jarige "Noob" is dit mijn 1e in-door grow. Sinds een maandje of twee rook ik regelmatig lichte joints als pijnbestrijding. ongeveer een sjaggie per dag, als ik vrij ben ook voor de ontspanning een lekkere lange joint.
Daardoor is mijn glucose spiegel (ik heb diabetes) inmiddels positief gedaald, mijn pijn is zoveel minder dat ik de chemische rotzooi (Naproxen, Paracetamol, Oxazepam) kan laten staan. Ik rook mijn weed met American Spirit omdat er geen verslavende Nicotine in zit en geen andere chemische toevoegingen. Ik heb ooit stevig gerookt maar ben daar 10 jaar geleden mee gestopt nadat ik in het ziekenhuis wakker werd na een herseninfarct. Ik wil dus niet terug naar 1 pakje Zware Javaanse Jongens per dag!

Eigenlijk wil ik ook van het rollen met A.S. af en zoek ik een goeie portable vaporiser om mijn gedroogde weed mee te kunnen verdampen voor een mooie, milde hit. Nog even zoeken, dus!

Ik ben blij dat ik dit forum heb ontdekt en de waardevolle informatie die ik erop aantref.

Bovenaan