Wanneer stop jij?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Stoppen is iets wat iedere gebruiker ooit zal doen(?). Ik stop/minder sowieso met verdovende/peppende middelen als alcohol en partydrugs, dit doe ik al weinig maar het is echt iets voor in je jeugd of studententijd.

Geestverruimers zal ik echter altijd blijven doen denk ik, het laat je het leven op een andere manier zien en meer waarderen. Verder is een blowtje voor de ontspanning ook redelijk goed voor de geest mits het echt incidenteel is, dat blijf ik dus ook wel is doen.

Hoe zit het bij jullie? Waar ga je mee stoppen en wanneer, en wat niet? :wave:

erwin krol

Bewuste gebruiker
Adrenochroom zei:
Geestverruimers zal ik echter altijd blijven doen denk ik:wave:

Het zelfde hier, mijn zelfexploratie vs middelen blijft altijd een postieve afweging houden.... Soms wat minder, soms wat meer gebruik maar over het algemaan durf ik zeker te zeggen dat ik oud met bepaalde middelen ga worden.

Erwin Krol

Northawke

Wijs gebruiker
Met de partydrugs ben ik grotendeels al gestopt. Da's incidenteel gebruik geworden wat 3 á 4 keer per jaar nog voorkomt. Ben daar ook maar 2 á 3 jaar mee bezig geweest en heb dat wel gehad.

Entheogene stoffen, however, zal ik altijd blijven gebruiken. Dat gaat voor mij in de richting van religieuze ideeën en draagt een levensovertuiging uit. Ze zijn voor mij een essentieel onderdeel van m'n spirituele wereld geworden.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ben al met alles gestopt, behalve nicotine. Daar wil ik ook wel een keer mee stoppen, sowieso op het moment dat ik een kinderwens krijg..

pepito

Bewuste gebruiker
Het leuke van de "snelle"drugs is dat je denkt hard te gaan maar eigenlijk stilstaat...... :mrgreen:

Shiva1982

Belezen gebruiker
Sigaretten en blowen zijn mijn enige verslavingen. En ondanks enkele pogingen in het verleden, heb ik het stoppen nooit doorgezet. De enige reden die ik nu kan bedenken om hier ECHT mee te stoppen, is als ik zwanger zou zijn. Maar ik denk dat het me dan wel zou lukken, aangezien ik het dan niet alleen voor mezelf doe...

De rest is gewoon recreatief gebruik en valt voor mij niet onder verslaving. Dat kan ik gewoon links laten liggen, dus daar hoef ik ook niet mee te stoppen :grin:

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik heb de afgelopen 3 feesten helemaal geen drugs gebruikt (tot ML). Was gestopt vanwege angst. Ik heb nu besloten om te minderen met feesten en dus ook met gebruik van pillen. Nu nog maar 4-5 keer per jaar.

helemaal stoppen zal ik zeker doen mocht ik nog een keer zwanger raken en mocht de situatie juist zijn. Daarvoor zie ik het nu niet meer echt gebeuren eigenlijk

azgaza

Badass junkie
Ik denk niet dat ik ooit zou stoppen met het nemen van LSD en paddo's, misschien als ik ouder ben minder frequent, en misschien maar een keer per jaar maar ik zou het zeker wel blijven gebruiken.
Met blowen zal ik ooit denk ik wel stoppen, maar de komende jaren denk ik ngo niet.

mushroompiet

Belezen gebruiker
ik ben al gestopt met roken en blowen. ik ga door met paddo's. verder wil ik nog lsd en dmt proberen. als ik daar aan kan komen hier in groningen. maar ik ga zeker zwaar verminderen wanneer ik kinderen heb. of een vrouwtje die dat niet wil maar ik wel een toekomst mee op kan bouwen. amen.

Soma

Bewuste gebruiker
Ik denk niet dat je daar met zekerheid op kan antwoorden. Vroeger zei ik ook tegen mezelf van "blowen en roken is bij mij toch voor het leven". Ik ben nu met beide gestopt. Dusja, ik zie wel wanneer ik al dan niet stop.

Leiny

Belezen gebruiker
Ik ben nu nog niet zolang bezig met af en toe drugs gebruik en vind het nog wel even leuk, maar zodra ik zwanger zal worden of een paar jaar ouder ben, moet het wel klaar zijn met het spelen.

Serenity

Badass junkie
Zodra ik me ga settlelen, en ik een schuldgevoel krijg als ik drugs doe. Sowieso als ik kinderen heb stop ik ermee. :)

Freezing

Bewuste gebruiker
Blowen ga ik vanaf vandaag mee minderen, om de week of 2 weken ofzo.
en roken wil ik waarschijnlijk ook mee gaan stoppen.
en de rest vormt geen probleem

Bail

Experimenterende gebruiker
Vorige week gestopt met roken/blowen. Blowen ben ik van plan om nog wel eens te gaan doen, roken kost me gewoon teveel geld.

Het stoppen met roken gaat me verbazingwekkend makkelijk af. Van mensen om me heen hoor ik bijna altijd dat het een onmogelijke taak is, terwijl ik sinds mn laatste siggaret nauwelijks de behoefte heb gehad om te roken.

Overgins ben ik voorlopig nog niet van plan om met andere drugs te stoppen :wink:

Maikelk

Belezen gebruiker
xtc ben ik al veel mee geminderd, hou het bij zon 4-5x per jaar nou,
speed zou ik echt niet weten, ik denk niet lang nadat ik stop met alle feesten aflopen :P
dan blowen... tja ik doe het al bijna niet, maar het lijkt me dat ik dat altijd wel af en toe eens blijf doen.

wie weet wat er nog meer komt

buzzy

Badass junkie
Ik gebruik soms een tijdje elk weekend, en soms gebruik ik een maand niet dus dat verschilt wel eens.

El Retro

Wijs gebruiker
Als ik een meisje vind die het waard is om voor te stoppen en die ik echt graag zie en wederzijds, dan stop ik.

erwin krol

Bewuste gebruiker
Ligt het aan mijn perceptie of zijn er veel mensen die niet voor zichzelf stoppen maar voor iemand anders? Als ze zwanger raken, of een kind krijgen ( als man zijnde) is het dus voor je kind, of zoals bovenstaande voor een vriendin. Interessant.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Je kan jezelf alleen maar bevrijden als je het zelf zat bent.

Als iemand je verteld dat je moet stoppen of je verzint 1 van 1000 smoesjes om te gaan stoppen dan ben je niet bevrijd maar zit je nog steeds gevangen in je verslaafde geest.

Stonie

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
lysergine25 zei:
Je kan jezelf alleen maar bevrijden als je het zelf zat bent.

Als iemand je verteld dat je moet stoppen of je verzint 1 van 1000 smoesjes om te gaan stoppen dan ben je niet bevrijd maar zit je nog steeds gevangen in je verslaafde geest.

Stonie

Helemaal waar. Als je niet voor jezelf stopt ben je ook niet echt gemotiveerd om eraf te blijven..

Imke

Badass junkie
erwin krol zei:
Ligt het aan mijn perceptie of zijn er veel mensen die niet voor zichzelf stoppen maar voor iemand anders? Als ze zwanger raken, of een kind krijgen ( als man zijnde) is het dus voor je kind, of zoals bovenstaande voor een vriendin. Interessant.

Ik denk dat mensen ook voor zichzelf willen stoppen, maar dat ze de motivatie niet vinden om dat te doen. Als je zwanger bent heb je een goeie reden. En als je steunt krijgt van een vriendin wil je haar ook niet teleurstellen.

Immo

Badass junkie
Ben zelf niet van plan te stoppen, Gaat prima zo.
Ooit zal er nog wel eens een dag komen dat is al die troep zat ben. :)

Djo

Badass junkie
Ik ben nu even gestopt met de dope. Maar ik weet niet wanneer ik voorgoed zal stoppen. Voor mij is Pep/Dex nog steeds als een soort medicijn. Wat een heerlijke rust ik daarvan krijg. Maar ik wil het zeker beperkt gebruiken, maar waarschijnlijk zal ik in de toekomt dex krijgen als medicijn op recept! Misschien Ritalin, maar Dex is beter!

Trippen zal ik ook zo af en toe nog doen, dat is zo heerlijk, dat ik het niet kan laten.

Pillen/Mdma daar was ik eigenlijk al zo goed als mee gestopt, omdat het meestal niet veel meer doet bij me.

Ik weet van mezelf, dat ik dit alles toch nooit helemaal zal kunnen laten, dus ik zeg nooit nooit.

Uiteraard ben ik voor, tijdens en na mijn bevallingen geruime tijd gestopt.
Mijn kinderen mogen van mijn uitspattingen af en toe geen last hebben en dat wil ik zo houden. :wave:

Djo

Badass junkie
Thanks, ik heb er gelukkig bijna geen behoefte aan op het moment.
Ik ben gestopt om mijn operatie en herstel beter te zullen laten slagen.

En zeker weten, dat het bij jou als het zover is dat je wilt stoppen ook zal lukken! :wave:

Bovenaan