wat heb ik

frenchcore

Experimenterende gebruiker
halo beste leden van Df

heb deze site al een aantal malen bezocht en heb gezien hoe jullie ander hebben verder geholpen nu zit ik dus momenteel ook met een voor mij redelijk groot probleem..

ik zal beginnen bij het begin , toen ik een jaar of 15 was begon ik met dagelijks weed te roken , ik had nooit een probleem alleen dat ik het elke dag moest hebben .. dit heb ik zo'n jaar aan een stuk gedaan. en daarna voor enkele maanden gestopt.. en hierna alleen nog af en toe gebruikt omdat ik niet meer afhankelijk wilde zijn van de weed. maar ben rond deze tijd wel met andere middelen gaan experimenteren zoals xtc(mdma) amfetamines lsd coke ghb ketamines noem maar op ... dit heb ik ong een jaar bijna elk weekend gedaan ( ten minste 1van de drugs) en ik merkte dat de dag erna zwaar tegenstak en ik mij zeer zwak en depresief voelde vooral na mdma en speed..

en nu zit ik dus met het volgende sinds een jaar zit ik met het volgende , ik voel me altijd redelijk goed maar van het moment dat ik met mensen begin te praten of me wat minder voel krijg ik verschikkelijke angst gevoelens , dat ze aan mij zouden zien dat ik angstig ben en ik heb geen idee waarom ik angstig ben want ik weet ook dat ik dat niet moet zijn bv : ik moest voor de klas gaan staan en uitleggen wat ik deze vakantie had gedaan en dit ging zwaar fout ik stond voor de klas en begon helemaal te trillen en zelfs bijna te wenen en mijn hard ging 100 per uur.. echt niet normaal , iedereen aan het lachen en aan het kijken van huh ? waarom heeft die dat nu.. en ik beschaamd terug naar mijn plaats.. en zo van die dingen heb ik dus ook soms voor als ik met mijn beste vrieden aan het praten ben , vooral ook na dat ik weed heb gerookt als ik nuchetr ben heb ik er ook last van maar niet zoveel , ik vraag mij nu dus echt af wat ik heb of het door de drugs is gekomen of niet enz ...

alvast bedankt voor iets te posten en hopelijk weten jullie wat het is
grtz

idheM

Newbie
wat raar , volgens mij lijkt dit op een begin van een psychose :wink: zou is naar medicartie beginnen zoeken :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Bullshit. Niet met termen gaan smijten waar je de betekenis niet van kent. Ik herken dit verhaal, maar niet in de mate die jij beschrijft. Ik merkte tijdens stevige blowperiodes ook een rare vorm van verlegenheid.. it happens.. ik denk dat er hier wel meer mensen zijn die dit kunnen beamen.

Drientje

DF-koning
Voor dat ik je zou kunnen helpen wil ik het volgende weten?

Hoe oud ben je?

Hoeveel drugs gebruik je nu nog?

Zijn er in je familie gevallen bekend van mensen met geestesziekten?

Heb je de aanvallen ook als je alleen op straat bent, bijv. zonder bekenden in de supermarkt?

Wat denk je als je een angstaanval hebt?

Heb je hierbij ook hallucinaties?

Je hebt denk ik, waarschijnlijk geen beginnende psychose, hoewel het niet uitgesloten is. Eerder last van paniekaanvallen. Het beste consulteer je een huisarts met dit probleem. Hoe gedetaileerd je ook verteld, wij kunnen geen diagnose stellen, dat kan alleen je huisarts!

Veel succes!

frenchcore

Drientje zei:
Voor dat ik je zou kunnen helpen wil ik het volgende weten?

Hoe oud ben je?

Hoeveel drugs gebruik je nu nog?

Zijn er in je familie gevallen bekend van mensen met geestesziekten?

Heb je de aanvallen ook als je alleen op straat bent, bijv. zonder bekenden in de supermarkt?

Wat denk je als je een angstaanval hebt?

Heb je hierbij ook hallucinaties?

Je hebt denk ik, waarschijnlijk geen beginnende psychose, hoewel het niet uitgesloten is. Eerder last van paniekaanvallen. Het beste consulteer je een huisarts met dit probleem. Hoe gedetaileerd je ook verteld, wij kunnen geen diagnose stellen, dat kan alleen je huisarts!

Veel succes!

ik ben momenteel 17 jaar
ben van plan te stoppen maar heb nog maar enkele weken terug op festivals enz mdma ketamines en ghb gebruikt , gebruik ook vaak alcohol en smoor nog heel af en toe wat weed
neen niemand
soms wel dan denk ik van nu wil ik even niemand tegekomen want dan gaan ze merken dat ik niet normaal kan reageren en snap dus echt niet waarom ik dat heb
dan kan ik niet denken..
nee geen hallucinaties

Joes

ik herken dit ook meteen, bij mij was het dan voornamelijk door dagelijks blowen. Ik ervaarde zelf dat ik door het blowen in mijn eigen wereldje zat en als ik dan moest gaan praten ik daar ineens uit moest. Zelfs bij de normaalste vragen kreeg ik voor mijn gevoel een rood hoofd en kreeg ik het super warm en wist ik niet wat te zeggen.

Het heeft denk ik ook met de leeftijd te maken. Er veranderd waarschijnlijk veel in je leven wat onzekerheden met zich meebrengt, hierdoor ging ik me bijvoorbeeld ook in dagelijkse dingen als een normaal gesprek onzeker voelen, ik wist niet meer precies wat er van me verwachte werd enz.
onthoud dat mensen niet zo snel dingen aan je zien van de buitenkant (dat je in paniek bent bijvoorbeeld), en het is maar een periode komt goed!

TrippyShit

Badass junkie
Ik herken me hier wel een beetje in. Ook 2jaar dagelijks geblowed en andere drugs gedaan. Toen ik stopte met blowen begon het. In combo met hppd dacht ik dat ik een psychose ontwikkelde ofzo. Maar achteraf bleek dit niet zo te zijn. Tegenwoordig heb ik dit alleen nog een beetje als k nuchter ben en dan smoke. Dan weet ik soms niet hoe k me moet gedragen ofzo heel raar. Als k wat vaker blow heb k er weer wat minder last van. Heb het alleen nooit zo erg als jou gehad maar ben zowiezo wel een beetje verlegen bij een nieuwe klas bijvoorbeeld. Ff kat uit de boom kijken. Zoals hierboven een aantal keer is gezegd. Een psychose is het denk ik niet. Panieks/Angstaanvallen. Ik zou zelf een tijdje stoppen met alle drugs. Al heb ik zelf het idee dat alcohol wel kan. Houden de problemen aan of vind je het echt te lastig om er mee om te gaan. Zou ik idd naar de huisarts gaan. Die kan je 100% verder helpen. Succes!

J0rrit

Badass junkie
Ik ben af en toe ook wel beetje angstig laatste tijd, maar vooral dat ik snel schrik van dingen enzo. Ben al zon ruime 2 maanden gestopt met blowen, wel veel ghb gebruikt de afgelopen tijd ( 2/3 keer per week soms vaker ), waar zou dat aan kunnen liggen, aan het stoppen met blowen aan de ghb?

Flameon

Badass junkie
Je hebt denk ik (gelukkig) geen psychose, maar wel een vorm van angstaanvallen.
Voorlopig even helemaal stoppen met drugs, goed voor jezelf zorgen en eens naar een huisarts stappen is denk ik geen overbode luxe. Oorzaak is onbekend, kan ghb zijn kan blowen zijn. Succes

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt een beetje als wietpara, misschien daar eens een tijdje mee stoppen?

Daarnaast herken ik je verhaal ook een beetje omtrent je gevoelens met spreken voor een groep of vrienden. Ik heb er nu gelukkig geen last meer van, maar toen ik nog wat jonger was (en daarbij veel blowde), ging ik door een periode waarbij ik heel onzeker over mezelf was. Ik begon echt een soort van sociale fobie te ontwikkelen, kreeg last van angstaanvallen en hyperventilatie. Naarmate ik ouder werd en sterker in mijn schoenen begon te staan, ging het vanzelf over. Stoppen met blowen heeft mij in ieder geval daar wel heel erg bij geholpen!!

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
veel mensen met een mentale stoornis hebben daar eerder last van na het gebruiken van drugs. Maar om nou te zeggen dat je psychoses hebt .. lijkt mij niet. Of je angstgevoelens moeten worden veroorzaakt door geluiden of beelden die alleen jij hoort en ziet. Al ben ik natuurlijk ook niet gemachtigd om een diagnose te stellen :grin:

Echter het krijgen van die angstgevoelens is wel iets dat erger kan worden als je (soft)drugs gebruikt. Het is misschien niet de oorzaak, maar zeker wel een katalysator, dus ik zou zeker proberen het gebruiken ervan op een minimum te houden. Das natuurlijk makkelijker dan gezegd. Daarbij is het misschien raadzaam om eens wat rond te gaan kijken op het internet over zelfhulp bij depressie en/of angst. Iemand om je hart bij uit te storten, die een reele visie heeft, maar je daarbij niet afkraakt, is vaak al een flinke hap uit je zorgen :)

als je maar goed genoeg op het internet en in de bieb zoekt, zul je daar (mentale zelfhulp) best dingen vinden die je kunnen helpen. Vind je daar echter niets, of niet iets dat afdoende werkt, wat natuurlijk helemaal niet gek is. Je kunt vaak nu eenmaal heel weinig zelf doen, omdat het moeilijk is om jezelf van een afstandje te bekijken. Vindt je niet iets dat voor jouw gevoel goed genoeg werkt. Ga dan zeker naar je huisarts voor een doorverwijzing naar een psychologische hulpverlener of welke andere hulp dan ook.

Overal gezien is het zeker niet het einde van de wereld, maar toch wel iets wat je in de gaten zou moeten houden omdat je het ten eerste zeker niet erger wil laten worden, maar ten tweede omdat het waarschijnlijk relatief gezien redelijk eenvoudig is om weg te krijgen met professionele hulp :)

sterkte dus :)
:wave:

Pryda

Newbie
Het heet angststoornis - angstaanvallen (ook wle is paniekstoornis genoemd)
en ja zou wel is goed kunnen dat je dat door drugs kreeg want ik heb het namelijk ook
gekregen sinds ik al een tijd drugs gebruik. Vooral bij weed voel ik dat het erger word.
ik kan soms heel normaal ff op straat gaan lope en ineens kan ik totaal beginne flippen
en in paniek raken dan gaat men hart ook tekeer, misselijkheid, en hoe meer je op die
lichamelijke reacties let hoe angstiger je word, geloof me ik maak het ook mee.
ben je toevallig niet naar forest festival geweest? :d
grtz

azgaza

Badass junkie
Klinkt als paniekaanvallen inderdaad, van psychoses zie ik eigenlijk geen duidelijke kenmerken bij jou, aan je omschrijving dan, en het komt wel vaker voor dat mensen paniek en angst gerelateerde problemen krijgen na periodes veel en lang blowen, heb van meerdere mensen gehoord die dat hadden, als ik jou was zou ik dus vooral met het blowen, en ook met al het andere maar even een flinke tijd stoppen, de kans is best groot dat het dan nog herstelt.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Ik zou ook zeggen dat het klinkt als paniekaanvallen. Had toen ik 17 was ook best vaak paniekaanvallen, ben toen ook gestopt met alle drugs. Toen werd het eerst erger, ik was altijd heel para dat iemand me iets in drinken/eten zou doen. Is me, denk ik, ook voor dat het allemaal begon een keer echt gebeurd. Ben ook in behandeling geweest daarvoor, in principe heb ik daar geleerd dat je nooit voor dingen moet weg lopen als je er bang voor bent. Dit maakt het erger en beland je in een viceuze cirkel. Zo moest ik zeg maar als ik bij vrienden was opzettelijk mijn vol glas drinken op tafel laten staan en dan ff naar de wc gaan ofzo. En daarna gewoon drinken opdrinken. Deste vaker je merkt dat je angsten onrealistisch zijn deste beter het wordt. Dus face your fears. Heb vandaag de dag (ben nou 21) nog steeds last van paras af en toe. Das dan gewoon ff door de zure appel heenbijten. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk en als je merkt dat je het zelf niet meer aankunt probeer dan proffesionele hulp te zoeken. Alhoewel ik je wel pilletjes afraad, mij hebben ze prozac gegeven. Was toen al meer dan half jaar gestopt met wiet en me angstoornis werd steeds beter, maar ze vonden het blijkbaar toch een goed idee. Oke prozac was best leuk, haha. Maar ik werd er echt een ander mens van en is volgens mij ook niet verstandig om een ex verslaafde een nieuwe drug te geven. Ben naar 3 maanden weer langzaam begonnen met wiet te roken. Toen ik dat me psycholoog vertelde haalden ze me ook vrij snel van de prozac af. Ben toen ook weer dagelijks gaan smoken en het lukt me tot de dag van vandaag niet om van de wiet af te blijven. Ben wel tot de zomer van dit jaar van de harddrugs afgebleven, die had ik voor mijn paniekaanvallen heel af en toe gedaan. Nou hoop ik dat het me lukt om van de wiet af te blijven en voor de rest gebruik ik alleen nog tripmiddelen en mdma/xtc. Voel me eerlijk gezegd echt heel goed nou. Uit mijn ervaringen kan ik eigenlijk alleen concluderen dat iedereen onder de 21 toch het beste van alle drugs af kan blijven en daarmee bedoel ik ook alcohol. Oke dit is natuurlijk onrealistisch en zal ook niet gebeuren. En probeer van de wiet af te blijven, daar wordt je fucking para van. hehe. Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje kan helpen. Je moet tegen je para gedachten vechten en jezelf vaak genoeg vertellen dat het onzin is en ga vooral niet iets niet doen omdat je er een paniekaanval van zou kunnen krijgen. Dus sluit jezelf niet op en misschien helpt het om eens goed met je vrienden of ouders over je probleem te praten. Als je in een isolement raakt wordt het allemaal erger.

Hoop dat het allemaal te begrijpen is, ben zelf nog lichtelijk aan het trippen nou, hehe.

edit: ff vraagje nog, hoe was je vroeger, zeg maar voordat je iets van drugs deed? Ik was toen ook al altijd vrij angstig en verlegen, nog steeds trouwens. Denk dus dat mijn paniekaanvallen etc alleen werden getriggerd door drugs maar dat het wel al in me zat.

frenchcore

bedanktn voor al jullie reacties , denk dus idd ook dat het een angststoornis is want ik heb er nu al wel een tijdje last van en het wil niet weg gaan , ik zit al aan anti- depressiva (efexore venlaxine 150 mg) maar dit helpt ook nog altijd niks word er alleen super loom van precies een zombie maar de angstaanvallen blijven er zijn ... denk idd ook dat drug het opgewekt hebben want was al redelijk verlegen voor ik drugs nam maar toen had ik het nog onder controle nu loopt het vaak uit de hand , soms kan ik het nog controleren zodat niemand er iets van merkt maar soms is da angst zo groot dat ik niet meer weet wat ik ermee moet doen en dan merken mensen het soms wel dat zie ik aan hun gezicht maar toch durf ik er niet over praten ben namelijk een redelijk spontane jongen enz normaal.. denk dat mensen het ook echt niet van mij zouden verwachten dat ik dit heb .. mijn ouders weten dit zelf niet en ben nog maar 17 .. dan zou ik ze dus ook moeten zeggen dat dit door de zovele drugs komt dat ik dit heb gekregen en dat durf ik niet , naar de psychiater gaan enz kan ik dus ook moeilijk doen .. ik ga nu gwn stoppen met alles voor een tijdje en hopen dat het dan beter gaat gaan.. bedankt voor al julie reacties !

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik herken alle symptomen; Dit is zonder twijfel een zware vorm van schizofrenie. De enige oplossing is TBS met dwangverpleging.

Wooh, je gaat een keer ontopic. :stoned: Nu alleen nog een nuttige reactie en het is helemaal goed

OT: Ik denk dat als je een tijdje stopt die onzekerheid wel weg gaat :)

frenchcore

Angramar Temenos zei:
Ik herken alle symptomen; Dit is zonder twijfel een zware vorm van schizofrenie. De enige oplossing is TBS met dwangverpleging.
meen je dit ? ik dacht dat chizofrenie meerdere persoonlijkheden hebben was ?

tomz0r

Badass junkie
frenchcore zei:
Angramar Temenos zei:
meen je dit ? ik dacht dat chizofrenie meerdere persoonlijkheden hebben was ?

Nee joh, hij denkt dat hij grappig is. Maar hij is denk ik de enige die daarom moet lachen.
Ik denk dat je nu je gestopt met blowen bent over een weekje of 2 weer helemaal de oude bent :)

azgaza

Badass junkie
Schizofreen is niet meerdere persoonlijkheden, het is waanbeelden met zintuigelijke hallucinaties, vaak ook een zeer verstoord nacht ritme (slaapt niet meer), soms communicatie problemen.. erg veelzijdig, maar een stuk meer dan gewoon paniek/angst, wat jij meer lijkt te hebben. Als je een paar weken echt stopt is de kans groot dat het al veel minder is.

Pryda

Newbie
Angramar Temenos zei:

Lol het is geen schizofrenie.. zoek op internet naar angstoornis en vergelijk die is met schizo..
en als ik jou was zou ik dat toch tegen de ouders zeggen, daarvoor met je je drug gebruik niet
meteen onthullen ;P vele mense krijgen dat ook zonder enige vorm van drugs.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Ik ken het gevoel wat je bedeolt heb dit oook gehad.
ben er vanaf gekomen door te minderen met drugs veel minderen :wink:

Even tijdje rust hielp bij mij :grin:

frenchcore

ben dus nu al een tijdje gestopt met alles buiten alcohol en nicotine en af en toe een klein beetje weed nog wel maar alleen als ik drink , dan word ik er niet zo parra van... En het is nog altijd niet voorbij het is zelfs erger aan het worden lijkt het wel en ik denk dat dit komt door mijn AD eerst 75 mg nu 150mg al een tijdje en het zo beter moeten gaan maar het word juist erger dus vanaf vandaag (straks om 8 uur normaal dosis) ga ik hem niet meer inneme omdat ik mij trug normaal wil voelen en geen zombie die niks doet en de hele dag maar voor de pc zit te hangen en tot het weekend wacht om te gaan feesten... het gaan waarschijnlijk 2 klote weken worden door de afkickverschijnselen enz maar dat heb ik ervoor over ik wil niet meer afhankelijk zijn van een stom pilletje dat mij niks heeft opgebracht... is dit volgens jullie een goeie keuze of raden julie mij dit af ?

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik herken dit wel in wat een vriend van me heeft meegemaakt. Die kreeg ook angstaanvallen. Bij hem kwam het deels door te veel wiet gebruikt en eels te veel pillen. Vooral de pillen dus bij hem. Door dat veelvuldig xtc gebruik werd hij in sociale situaties heel erg bang en ongemakkelijk. Zweten en alles kwam erbij.

Ik denk niet dat anti-depressiva hier de oplossing voor is, dit onderdrukt je gevoelens en dat is niet goed. Mijn mening is dat je beter zou stoppen met AD, stopt met drugs, en even door de zware tijd heen gaat. Je hebt dit zelf veroorzaakt, dus de enige manier om eruit te geraken is er zelf doorheen vechten. Het onderdrukken met AD gaat je niet helpen denk ik. Ik zou stoppen maar wel een goeie psycholoog oid zoeken die met jou kan zoeken naar praktische oplossingen en oefeningen om die angsten te leren relativeren. :)

frenchcore

vode zei:
Ik herken dit wel in wat een vriend van me heeft meegemaakt. Die kreeg ook angstaanvallen. Bij hem kwam het deels door te veel wiet gebruikt en eels te veel pillen. Vooral de pillen dus bij hem. Door dat veelvuldig xtc gebruik werd hij in sociale situaties heel erg bang en ongemakkelijk. Zweten en alles kwam erbij.

Ik denk niet dat anti-depressiva hier de oplossing voor is, dit onderdrukt je gevoelens en dat is niet goed. Mijn mening is dat je beter zou stoppen met AD, stopt met drugs, en even door de zware tijd heen gaat. Je hebt dit zelf veroorzaakt, dus de enige manier om eruit te geraken is er zelf doorheen vechten. Het onderdrukken met AD gaat je niet helpen denk ik. Ik zou stoppen maar wel een goeie psycholoog oid zoeken die met jou kan zoeken naar praktische oplossingen en oefeningen om die angsten te leren relativeren. :)

nee idd , maar zit nu aan de ad.. en ben van plan ermee te stoppen omdat dit toch niet helpt..maar heb al veel gehoord van mensen dat dit niet zo goed is om het cold-turkey te doen maar ik doe het toch omdat ik echt geen zin heb in al dat afbouw gedoe , heb dus vanavond meer pil nietmeer genome nu zien wat dat gaatt geven , als het echt ergs is is het dan verstandig om een benzo te neme tege de angst ? alvast bedankt voor jullie reacties ik hoop da ik er snel doorheen ben

Bovenaan