Wat heeft iedereen tegen coke?

junkie XS

Experimenterende gebruiker
DonnieDark0 zei:
junkie XS zei:
laten we njou even reel zijn het is gewoon hoe JIJ er mee omgaat!
de ene kan er mee omgaan en doet het met mate en de andere is er gek van en doet het gelijk veels te vaak! het ligt er maar aan hoe sterk je in je schoenen staat en hoe zwak je wel of niet bent ik ben er van naar de klote gegaan maar had ook vrienden die nee konden zeggen en het af en toe deden ligt gewoon makelijk genoeg aan jezelf bij iedereen anders :wave:

Exactly !

ja thnks vond hem zelf ook wel goed

X-Tenzo

Newbie
junkie XS zei:
DonnieDark0 zei:
junkie XS zei:
laten we njou even reel zijn het is gewoon hoe JIJ er mee omgaat!
de ene kan er mee omgaan en doet het met mate en de andere is er gek van en doet het gelijk veels te vaak! het ligt er maar aan hoe sterk je in je schoenen staat en hoe zwak je wel of niet bent ik ben er van naar de klote gegaan maar had ook vrienden die nee konden zeggen en het af en toe deden ligt gewoon makelijk genoeg aan jezelf bij iedereen anders :wave:

Exactly !

ja thnks vond hem zelf ook wel goed

Ik vind het iets minder goed. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, en hoe lang jullie al ervaring hebben met dit goedje, maar ik zie de 'meeste' gebruikers om me heen stuk voor stuk onderuit gaan. Omhoog klimmen duurt langer dan vallen!

Ik geef je zeker gedeeltelijk gelijk. Het is natuurlijk ook persoonsgebonden. De één heeft er weinig moeite mee het niet te doen, de ander komt vet in de shit. Mijn ervaring met cocaïne is dat de meeste mensen die ik ken zeker in hun tienerjaren heel veel schuld en problemen hadden, en nog hebben. Nu moeten enkele vrienden van me nog steeds de naweën ervaren van hun jarenlange drugsmisbruik. Voorheen mijn beste vriend, heeft maarliefst een halve ton schuld opgebouwd, inmiddels 2 kinderen, en een vrouw die bij hem weg is gegaan. Hij is van de drug af, dat wel, maar hij moet zijn leven lang boeten. Nu heeft hij ook nog de ziekte MS gekregen waardoor hij nauwelijks nog kan fanctioneren, en zijn opgebouwde schuld dus nooit meer terug kan betalen. Kortom: ''his life sucks very very hard''

Ga me dus zeker niet vertellen dat de mensen zelf in de hand hebben, want dat kan naar het land der fabelen verwezen worden!!

Met andere woorden: sommige mensen kunnen er mee omgaan, maar als je bij de 70% hoort die dat niet kan, dan ga je eerst financieël onderuit, daarna lichamelijk, daarna geestelijk, en als laatst raak je iedereen waar je echt wat aan heb kwijt. Tenminste; dat is mijn ervaring.

Als je nee kan zeggen tegen de eerste snuif, voorkom je zeker een potentiële junk!!!!

hannus

Bewuste gebruiker
ik ben er ook mee gekapt, troep!
had altyd in de kroeg/feesje dat als ik geen sos in me neus had dat ik me niet vermaakte.
nu 2 weken niks gebruikt omdat ik in hongarije was, daar 2 weken lopen feesten en het beviel me beter dan feesten met sos op. :rock:
hopelijk hou ik het vol want het scheelt een hoop narigheid en geld.

:wave:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
X-Tenzo zei:
Ik vind het iets minder goed. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, en hoe lang jullie al ervaring hebben met dit goedje, maar ik zie de 'meeste' gebruikers om me heen stuk voor stuk onderuit gaan. Omhoog klimmen duurt langer dan vallen!
Zo'n 6 jaar geleden voor het eerst in aanraking gekomen met coke. Nooit wekelijks gebruik in het begin misschien eens in de maand. Nu max 4 keer in het jaar.
X-Tenzo zei:
Ga me dus zeker niet vertellen dat de mensen zelf in de hand hebben, want dat kan naar het land der fabelen verwezen worden!!
Elke beslissing die je maakt en actie die daaruit volgt heb je toch zelf in de hand. Het is telkens jouw eigen keus en jouw eigen grens die je bewust verlegd. Je hebt het dus 100% zelf in de hand.
Ik vind een verslaving dan ook echt een vorm van zwakte. Ik accepteer gewoon niet dat ik ergens aan verslaafd raak, dat je ergens zo van afhankelijk kan zijn, moet er niet aan denken.

junkie XS

nogmaals de ene 30% kan er mee omgaan en de andere 70% niet okee
ben nu inmiddels 18 en heb 5 jaar ervaring me dit (kut)goedje ga mij ns vertellen of de ''witte sloper'' heb genoeg vrienden er ook aan kapot zien gaan ik was (ben) er net optijd mee genokt!
het lift er gewoon aan hoe je ermee omgaat dat is mijn menings iedergeval... ik weet dat het echt een sneaky drug is maar dat geld absoluut niet voor iedereen hoe sterk sta je in je schoenen! en de ene is er gevoeliger voor dan de andere! ik blijd erbij heb het zelf meegemaakt allemaal!

junkie XS

Ik vind een verslaving dan ook echt een vorm van zwakte. Ik accepteer gewoon niet dat ik ergens aan verslaafd raak, dat je ergens zo van afhankelijk kan zijn, moet er niet aan denken.[/u][/quote]

dat doe je goed dan hoor jij dus bij die 30%

DAVID0FF

idd 30/70 lijkt me de juiste verhouding, heb err veel onderdoor zien gaan maar ken evengood mensen die ermee om kunnen. Een maat van me gooit na de laatste lijn de overblijvsels weg waar anderen (zoals ik) nog moeite zouden doen om een lijntje van te leggen. Hij kan er gewoon afstand van nemen en daar loopt het vaak mis imo.

Ewie

Belezen gebruiker
"Vroeger" had ik een paar keer gesnoven, pilletje genomen, veel drank en ook best veel wiet geprobeert/gehad, ik was toen 18, in die 4 jaartjes (nu 22) heb ik van alles niets meer gehad, het was toen vooral slechts uitproberen/nieuwschierig zijn..

Nu gebruik ik sinds een jaar eigenlijk best veel wiet (bijna dagelijks), komt ook omdat ik even zonder werk zit, maar de drang om weer eens coke te pakken is vrij groot, vooral omdat ik er nu makkenlijk aan kan komen (nog steeds een hoop geld, 50 E.p.g). Nu kan ik eigenlijk overal wel goed vanaf blijven moet ik zeggen, maar gezien de reacties toch nog even over nadenken of ik het nog wel kopen ga/wil... :wink:

Judas

Wijs gebruiker
denk er niet te lang over na: je twijfel heeft je keuze reeds bepaald: je gaat het niet meer kopen
COCA KOPEN IS NET ZOIETS ALS JE ZIEL AAN SATAN VERKOPEN :smilingimp:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
yeti zei:
denk er niet te lang over na: je twijfel heeft je keuze reeds bepaald: je gaat het niet meer kopen
COCA KOPEN IS NET ZOIETS ALS JE ZIEL AAN SATAN VERKOPEN :smilingimp:

Satan bestaat niet en zielen zijn niet te verkopen dus niets aan het handje :mrgreen:

Judas

Wijs gebruiker
echt wel dat de duivel bestaat: hij heeft 3 gouden tanden, zwerft hier door dit stadsdeel en douwt altijd onversneden sos in mijn handen. zelfs als ik geen rooie cent op zak heb. :wink:
alleen als ik high ben denk ik dat hij een mens is :grin:
na afloop weet ik wel beter :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Bovenaan