junkie XS zei:
DonnieDark0 zei:
junkie XS zei:
laten we njou even reel zijn het is gewoon hoe JIJ er mee omgaat!
de ene kan er mee omgaan en doet het met mate en de andere is er gek van en doet het gelijk veels te vaak! het ligt er maar aan hoe sterk je in je schoenen staat en hoe zwak je wel of niet bent ik ben er van naar de klote gegaan maar had ook vrienden die nee konden zeggen en het af en toe deden ligt gewoon makelijk genoeg aan jezelf bij iedereen anders
Exactly !
ja thnks vond hem zelf ook wel goed
Ik vind het iets minder goed. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, en hoe lang jullie al ervaring hebben met dit goedje, maar ik zie de 'meeste' gebruikers om me heen stuk voor stuk onderuit gaan. Omhoog klimmen duurt langer dan vallen!
Ik geef je zeker gedeeltelijk gelijk. Het is natuurlijk ook persoonsgebonden. De één heeft er weinig moeite mee het niet te doen, de ander komt vet in de shit. Mijn ervaring met cocaïne is dat de meeste mensen die ik ken zeker in hun tienerjaren heel veel schuld en problemen hadden, en nog hebben. Nu moeten enkele vrienden van me nog steeds de naweën ervaren van hun jarenlange drugsmisbruik. Voorheen mijn beste vriend, heeft maarliefst een halve ton schuld opgebouwd, inmiddels 2 kinderen, en een vrouw die bij hem weg is gegaan. Hij is van de drug af, dat wel, maar hij moet zijn leven lang boeten. Nu heeft hij ook nog de ziekte MS gekregen waardoor hij nauwelijks nog kan fanctioneren, en zijn opgebouwde schuld dus nooit meer terug kan betalen. Kortom: ''his life sucks very very hard''
Ga me dus zeker niet vertellen dat de mensen zelf in de hand hebben, want dat kan naar het land der fabelen verwezen worden!!
Met andere woorden: sommige mensen kunnen er mee omgaan, maar als je bij de 70% hoort die dat niet kan, dan ga je eerst financieël onderuit, daarna lichamelijk, daarna geestelijk, en als laatst raak je iedereen waar je echt wat aan heb kwijt. Tenminste; dat is mijn ervaring.
Als je nee kan zeggen tegen de eerste snuif, voorkom je zeker een potentiële junk!!!!