Wat heeft iedereen tegen coke?

richelle

Belezen gebruiker
Heb niks tegen coke,
wel tegen coke-misbruik..teveel te vaak, kortom verslaafd..

Terwijl coke eigenlijk alleen maar er voor zorgt dat je arrogant en egocentrisch wordt. ,,Precies..!!

Je herkent ze uit duizenden. Ijskouwe blik , kijken vlaklangs je heen , luisteren alleen naar der eigen gewauwel, desintresse voor alles, alleen intresse in de volgende lijn .
geldgeil, bestelen der eigen moeder.vrienden ,
Heel hun leven is 1 farce..zijn zichzelf kwijt ..

en voor de rijke coke-gebruikers...artiestenwereldje /directeuren/managers enzv..EEns komen ze er achter dat ze eenzaam zijn aan de top en op de verkeerde berg zitten..
Vriendenschap +coke =illusie

Uitzondering op de regel, degene die het in de hand hebben ..en er mee om kunnen gaan!

xpressurself

Bewuste gebruiker
Hmm maar volgens mij is dat hele arrogantie en egocentrische idee alleen bij mensen die echt verslaafd zijn, als ik het namelijk gebruik, en dat is puur recreatief, dan heb ik dat gevoel absoluut niet.

Of ik heb het niet door maar dat lijkt me sterk, wel die constante gedachte in je achterhoofd naar het volgende lijntje kom echt al na de eerste, vreemd hoe snel dat werkt.

Atropa

Bewuste gebruiker
Mensen die erop tegen zijn hebben het zelf misbruikt of naasten die dat lot is overkomen. Over het algemeen mensen met weinig draagvlak voor zelfvertrouwen, capaciteit om te analyseren, en common sense. Want ieder die op volwassen wijze aan coke begint voelt dat coke zwakker is dan je eigen platform.

Tenzij je idd een gebrek hebt aan zelf objectiviteit en jezelf liever niet probeerd te zien hoe anderen je zien. Dan wordt herhaaldelijk gebruik de ondergrond waar een persoon op wilt rusten, met alle crisis van dien.

De veelal gemaakte statements over coke van achterdochtigheid, in je schulp kruipen en geen fijn gezeldschap zijn gaat op voor misbruikers.

Coke maakt van mij een inhoudelijke spreker die op geslepen wijze z'n pleidooi en anekdotes presenteerd. M'n omgang wordt wat onstuimig, maar zonder verlies van norm besef of empathy voor anderen.

M'n omgeving wordt in ieder geval niet kleiner maar enkel m'n zelfbewustheid enigszins. Na een paar lijntjes gaat de bruisende euforie over op enkel verdoving en niet down gaan, op zo'n moment accepteer ik de chagarijnigheid even en kan het coke boek voorlopig even dicht.

Coke roken is bijna niet in de hand te houden. Hoewel er ook mensen zijn, die het enkele keren in hun leven hebben gedaan.

xpressurself

Bewuste gebruiker
Ik ken ZAT mensen die zo vaak crack hebben gerookt maar nu gewoon niet meer doen, simpelweg omdat ze vonden dat het 'junkerige' te snel naar boven kwam, it's all between your ears!

Frisko

Badass junkie
xpressurself zei:
Ik ken ZAT mensen die zo vaak crack hebben gerookt maar nu gewoon niet meer doen, simpelweg omdat ze vonden dat het 'junkerige' te snel naar boven kwam, it's all between your ears!
idd ik ook maar het zenuwgevoel wat je hebt als je coke NIET gebruikt word er niet mooier op met crack....cokeheads weten wel wat ik bedoel...
ik heb zelf ook al een paar x crack gerookt en ik vond er geen ruk aan...
coke snuiven daarentegen heb ik een probleem mee :) :wave:

HTID

Bewuste gebruiker
Laat ik dan maar mijn verhaal posten om een paar vooroordelen weg te nemen. Ik snuif(2-3 jaar) ongeveer een gram per maand en heb totaal geen drang om dit vaker te doen. Er ligt hier standaard 5-10 gram coke en daar kan ik prima vanaf blijven, terwijl ik coke de beste drug vindt die er is.

Ik ben geen 'domme mongool' want ik zit op de universiteit. Als ik coke snuif luister ik graag naar anderen en ik kan nog prima een normaal gesprek voeren. Als er nog 1 lijntje ligt heb ik er geen moeite mee om dat te delen of weg te geven. Als ik de neiging krijg om meer te snuiven na die ene gram rook ik een paar jointjes en ga ik slapen.

Hiermee wil ik niet beweren dat coke niet gevaarlijk is, in tegendeel. Ik heb gezien wat het met mensen kan doen en daar wordt je niet vrolijk van. Maar om dan maar te beweren dat iedereen die het gebruikt een egoistische junk is gaat mij wel te ver.

joni43

Belezen gebruiker
ik heb 1x coke gebruikt, toen ik trug "normaal" was had meteen trek in een nieuwe lijn, ik voelde me down. gelukkig heb ik geen extra snuif genomen, want ik weet niet of ik sterk genoeg ben om coke te gebruike. ik neem het risico niet meer!

Detroit303

Bewuste gebruiker
Heb het ook 1 maal geprobeerd en het was een intense ervaring. Maar wat mij achteraf bij bleef was dat het niks voor mij is. Na 1 keer merkte ik al dat dit een super verslavende drug is: 30 min dolle pret met 1 lijn op gevolgt door 60 min 'ergernis'. Ik vind dat de zin naar meer gewoon de pret bederft.

Enfin, uiteindelijk staat hier weer hetgeen al 100 mensen voor mij hebben getypt :rolleyes:

Lost zei:
ik kan alleen dit zeggen:

ik nam zo'n 10 jaar geleden een snuif om is wat anders te proberen dan weed en xtc, daarna dee ik het af en toe, 4 maanden later deed ik het om het weekend, 5 maanden later elk weekend, voordat ik er erg in had ook doordeweeks, 10 jaar later en 15000 euro minder zit ik hier zonder vrienden, een vriendin die op het punt staat om bij me weg tegaan een zoontje van 5 jaar die een vader heeft die niet aan hem denkt maar alleen aan de coke, problemen met justitie, vastzitten in de cel

Tja moet ik nog meer zeggen?

dit zegt niet dat dit iedereen overkomt, maar als ik die 10 jaar over mocht doen?

precies!

Gewoon... NIET DOEN
Zie het zo, iedereen wil succesvol zijn, cocaine helpt je daar echt niet bij.
denk na.

ZOU IK NEE ZEGGEN TEGEN DIE EERSTE SNUIF

Ik herken absoluut niets van al die negatieve verhalen... Ik doe al jaren zeg 1x per maand 2 gram met z'n tweetjes. Lekker nachtje doorhalen... Flesje champagne er bij... Volgende dag geen enkel probleem. En over 4 weken doen we het gewoon nog een keer. Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd erg goeie coke heb. Misschien ligt het daaraan dat ik geen down gevoel oid heb. Het enige probleem is dat het zo verdomde moeilijk is om aan 9 streeps coke te komen...

junkie XS

Experimenterende gebruiker
tsja ik vind pep persoonlijk hel erg kut en gewoon vies en de space niet leuk en de day-after ook superkut!! genoeg redenenom gewoon coke in 't neusje te stoppen ik lees hier heel veel herkenbare dingen het is eigenlijk ook best verjunkt maar ben het hier eens met wel paar andere mensen hier die zeggen het hangt er puur vanaf hoe sterk je in je schoenen staat!
ik heb gewoon een kutavond als ik niet snuif tijdens het uiga en als ik het zo lees is het eignelijk best triest soms denk ik had k het maar nooit gedaan maar heb eigenlijk de mooiste dingen meegemaakt onder invloed van coke altijd drama haha ofwatdan ook heerlijk. maarja vind het jammer dat het je persoonlijkheid ook vernadert niet dat je er een ''rotzakje'' van word maar wel beetje meer egoistisch. en zelfs beetje agressief...! en het allerkutste is dat het duur is dus je gaat verkeerde dingen doen om er aan te komen... en uiteraard ''snuif" kut!! is het nou op??? schraap die laatste pakken uit neeeeej het is op MOET NIEUWE HALEN!! allemaal junk gedrag maarja het is wel de waarheid! :wave:

sando

Newbie
wat heeft een mens tegen coke?
Vraag dat maar eens aan mijn kindje, nog geen 2 jaar en zijn eigen moeder aan het verliezen door die rotzooi, geen houden meer aan ondanks alle mooie beloften.
Ben van haar weggegaan, ze beziet haar eigen kind nog amper en vlucht telkens weer in 'die geweldige drug'???
Hier zit ik dan alleen met mijn kindje , driedubbel te plooien om alles rond te krijgen ,financieel, werk, opvang, opvoeding kleine,noem maar op...en madam ramt er de ene 50 euro na de andere door haar neus.
Ik heb haar zien veranderen van een liefdevolle moeder naar een kil monster dat haar eigen kind aan de kant duwt voor haar rommel, dus kort samengevat, voor mioj NOOIT coke, ben spijtig genoeg ervaringsdeskundige wat dit met een mensenleven kan doen.
Respect voor degenen die er mee om kunnen maar aan alle anderen, denk toch maar eens goed na voor je de verkeerde weg inslaat .

junkie XS

sando zei:
wat heeft een mens tegen coke?
Vraag dat maar eens aan mijn kindje, nog geen 2 jaar en zijn eigen moeder aan het verliezen door die rotzooi, geen houden meer aan ondanks alle mooie beloften.
Ben van haar weggegaan, ze beziet haar eigen kind nog amper en vlucht telkens weer in 'die geweldige drug'???
Hier zit ik dan alleen met mijn kindje , driedubbel te plooien om alles rond te krijgen ,financieel, werk, opvang, opvoeding kleine,noem maar op...en madam ramt er de ene 50 euro na de andere door haar neus.
Ik heb haar zien veranderen van een liefdevolle moeder naar een kil monster dat haar eigen kind aan de kant duwt voor haar rommel, dus kort samengevat, voor mioj NOOIT coke, ben spijtig genoeg ervaringsdeskundige wat dit met een mensenleven kan doen.
Respect voor degenen die er mee om kunnen maar aan alle anderen, denk toch maar eens goed na voor je de verkeerde weg inslaat .

heftig hoor..! :(

Heb t inmiddels geprobeerd, het had(zoals verwacht) geen effect, dus geen intresse meer, ga het ook niet nog een keer proberen.

Ja inderdaad, was het ook:P
Maar even om te laten weten dat ik er nu gewoon geen intresse meer in heb, en dus die waarschuwingen allemaal een beetje overdreven waren ^^

PMS

Newbie
Ik snuifde een tijdje en het werd eigenlijk nooit een verslaving. Zoals sommigen hier al aangaven: gewoon met een maat of 2 een ganse avond goed doorsnuiven en lol maken. Alleen had ik achteraf wel een down gevoel, wat erg kut was. En je moet je ook 'dwingen' om niet meer verder te snuiven. Dit ging zo 1x in de maand.

Voor de down gevoel heb je wel een makkelijk oplossing ==> zuipen of ghb pakken en dan in slaap vallen.

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Het is zeker een tricky drug, maar als je je gewoon al goed voelt, is het geen probleem. Vind je wel een beetje jong eerlijk gezegd, toen ik zo oud was als jij blowde ik alleen nog maar.. Het is wel een flinke verantwoordelijkheid die je neemt, want zoals je ziet zijn er meerdere mensen aan onderdoor gegaan.. Ik doe het zelf ook wel eens, maar dan vooral uit "noodzaak", bv. wanneer de xtc op is en de rush gaat weg tegen lamme benen op feestjes en wanneer ik erg brak ben en naar een feestje ga, dan voel ik me net iets meer in de partymood :smoke: , maar dat komt maar eens in de 2/3 maanden voor, ben persoonlijk meer een X fan, een keer in de maand of langer en heb het zelf dus perfect onder controle, alleen ben ik wel 22, misschien dat dat ook wel scheelt.. Vind zelf idd ook vaak de prijs/kwaliteit verhouding slecht, krijg wel goeie coke maar vind het voor de rest niet veel aan.. Conclusie: wees voorzichtig, maar je kent jezelf het best, succes ermee (de mensen bij wie het fout gaat zijn vaak de mensen die zichzelf met coke gaver/relaxter/beter vinden dan zonder..)

All drugs are a personal thing.. :rolleyes:

Atropa

Bewuste gebruiker
Re:

xpressurself zei:

Het het 1 nachtje gedaan twee jaar terug alweer, maar ik kan niet begrijpen dat je planned om een avondje te gaan basen.

Voor een gevoel van 10 minuten (3 pijpjes) heb ik 2 dagen lang met lichamelijke slapte en gaarheid rondgelopen. Ik kan me dus niet voorstellen dat voordat je er al aan begint en tijdens het roken kunt genieten. Want de loodzware steen die daarna om je nek hangt maakt het totaal plaatje 1 bonk crisis. De uitwerking is werkelijkwaar echt een para gebeuren.

Snuifcoke is overigens gewoon dure en sterke espresso in mijn ogen.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Konijntje:x zei:
Ja inderdaad, was het ook:P
Maar even om te laten weten dat ik er nu gewoon geen intresse meer in heb, en dus die waarschuwingen allemaal een beetje overdreven waren ^^

Hoi Konijntje,

Ik zag dat je schreef dat je niks van pep voelde en nog van een andere drug. Heb je weleens je drugs laten testen? Als je namelijk niks voelt, kan het zijn dat je gewoon bakpoeder hebt lopen snuiven. Zelfde met de coke...

"Speed erger dan coke" --> wie dit zei...ik denk dat het aan de persoon ligt...ik heb tot nu toe alles geprobeerd (behalve hallucinerend), maar ik denk er niet aan om coke te gaan snuiven. Ik zie dat mensen hun persoonlijkheid er zelfs door veranderd...en het is gewoon belachelijk duur. Dan mag speed het sloeberpoeder zijn vergeleken met coke, ik ben iig niet m'n maandsalaris kwijt eraan!

Tja, de eerste keer pep niks voelen, is dat niet vrij normaal?
De pep was inderdaad getest, en kwam helaas niet meer uit dan 52 %.
De coke was niet getest, maar heb nu dus geen intresse meer, wat het risico van verslaafd raken dan weer naar beneden haalt :)

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Konijntje:x zei:
Tja, de eerste keer pep niks voelen, is dat niet vrij normaal?
De pep was inderdaad getest, en kwam helaas niet meer uit dan 52 %.
De coke was niet getest, maar heb nu dus geen intresse meer, wat het risico van verslaafd raken dan weer naar beneden haalt :)

Heb je het zelf laten testen of iemand anders laten 'testen'? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat je pep met zuiverheid van 52% niet voelt....

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
inderdaat 52 procent is redelijke pep or,, snuif dan ook gewoon een dikke lijn inplaats van 2 sleutelpuntjes,, kom op!!,, vindje het gek dat je dan niet veel voelt.. :stoned:
peace

DAVID0FF

Hup coke hup

Doe het nu al 4 jaartjes, meestal met men vriendin (snuiven) tot 5 pakjes op een nacht maar slechts 1 soms 2 keer in de maand.
nu is het alweer 2 maand geleden (heb in Santa cruz gezeten wat een buchtcoke dat ze daar hebben wil je niet weten ik denk 15%)
Stond laatst een artikel in de krant dat in mijn gemeente het meeste coke gebruikt wordt van heel belgie. (ik super fier natuurlijk) maar dat de coke hier soms wel tot 40% ozuiverheden bevat, dus 60% puur en dat is dan de slechtste van de buurt.
Helemaal niets op tegen!

Deranged

Badass junkie
DAVID0FF zei:
Hup coke hup

Doe het nu al 4 jaartjes, meestal met men vriendin (snuiven) tot 5 pakjes op een nacht maar slechts 1 soms 2 keer in de maand.
nu is het alweer 2 maand geleden (heb in Santa cruz gezeten wat een buchtcoke dat ze daar hebben wil je niet weten ik denk 15%)
Stond laatst een artikel in de krant dat in mijn gemeente het meeste coke gebruikt wordt van heel belgie. (ik super fier natuurlijk) maar dat de coke hier soms wel tot 40% ozuiverheden bevat, dus 60% puur en dat is dan de slechtste van de buurt.
Helemaal niets op tegen!
Die heeft ook het warme water niet uigevonden. Dat is wel weer duidelijk.

DAVID0FF

kijk ik neem het gewoon allemaal wacht luchtig op, weet je, die "ik fier natuurlijk" was dan ook wat sarcastisch bedoeld.

Ik vind coke veruit de beste drugs die er is, geeft me alles wat ik verwacht van drugs.

xxx

Judas

Wijs gebruiker
no problems met coca
wel met het feit dat ons kwetsbare lichaam het uiteindelijk aflegt tegen deze heerlijke goddust :openmouth: :tearsofjoy:

makes you hungry for more, more, more & every rush creates a new little scarf on the fragile heart :smilingimp:

to crash or not to crash - that's the question

X-Tenzo

Newbie
Re:

Lost zei:
ik kan alleen dit zeggen:

ik nam zo'n 10 jaar geleden een snuif om is wat anders te proberen dan weed en xtc, daarna dee ik het af en toe, 4 maanden later deed ik het om het weekend, 5 maanden later elk weekend, voordat ik er erg in had ook doordeweeks, 10 jaar later en 15000 euro minder zit ik hier zonder vrienden, een vriendin die op het punt staat om bij me weg tegaan een zoontje van 5 jaar die een vader heeft die niet aan hem denkt maar alleen aan de coke, problemen met justitie, vastzitten in de cel

Tja moet ik nog meer zeggen?

dit zegt niet dat dit iedereen overkomt, maar als ik die 10 jaar over mocht doen?

ZOU IK NEE ZEGGEN TEGEN DIE EERSTE SNUIF

AMEN!

Ik snap precies wat je bedoeld. Hier hetzelfde! Ik gebruik al 16 jaar en er is wel heel wat meer dan € 15000 opgegaan aan die shit. Gelukkig kan ik het nu beperken tot één keer per week en heb ik daarentegen nog wel een vriendin. Ben weer gaan studeren en heb een eigen bedrijf opgestart, maar de Coke blijft lastig. Met enkele terugvallen kan het sommige weken wel weer eens uit de hand lopen, maar meestal blijft het vrij rustig.

De tip om je 'eerste' snuif te laten liggen is een gouden tip. Die is het makkelijkst om te laten liggen, daarna wordt het ongemerkt moeilijker. Coke is echt een sluipmoordenaar die je niet ziet aankomen, en als je hem toch ziet, is het kwaad al geschied!!!!

''Melk de witte motor, coke de witte sloper''

junkie XS

laten we njou even reel zijn het is gewoon hoe JIJ er mee omgaat!
de ene kan er mee omgaan en doet het met mate en de andere is er gek van en doet het gelijk veels te vaak! het ligt er maar aan hoe sterk je in je schoenen staat en hoe zwak je wel of niet bent ik ben er van naar de klote gegaan maar had ook vrienden die nee konden zeggen en het af en toe deden ligt gewoon makelijk genoeg aan jezelf bij iedereen anders :wave:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
junkie XS zei:
laten we njou even reel zijn het is gewoon hoe JIJ er mee omgaat!
de ene kan er mee omgaan en doet het met mate en de andere is er gek van en doet het gelijk veels te vaak! het ligt er maar aan hoe sterk je in je schoenen staat en hoe zwak je wel of niet bent ik ben er van naar de klote gegaan maar had ook vrienden die nee konden zeggen en het af en toe deden ligt gewoon makelijk genoeg aan jezelf bij iedereen anders :wave:

Exactly !

Bovenaan