Wat is dit???

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Gast
Ik heb verschillende planten buiten staan, maar dit komt alleen voor op de plant die in de vaste grond staat.
Weten jullie wat het is?

Funky Monkey

Badass junkie
Ziet er uit als wiet... weet het alleen niet 100% zeker :)
Het is wel echt pauper wiet :P waarschijnlijk uit zaatjes die uit dieren voetsel komen :mrgreen:

A

Anonymous

Gast
jaja, ik weet dat het wiet is, maar ik heb het over die blinkende brij die er op ligt :)

JJJ

Bewuste gebruiker
Het ziet er voor mij uit als sporen van slakken. Zolang ze je planten niet opeten kan dat geen kwaad... :)

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
ja, idd slakkenslijm.. maargoed, het is toch een mannetjes plant dus tenzij je er pesto van wilt maken heb je er zowiezo al niet veel aan :mrgreen:

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Als je je mooiste mannetje uitzoekt, en het stuifmeel bewaard, en dit over je mooiste vrouwtje strooit met een kwastje ( wel heel ver weg van de andere dames ) dan krijg je waarschijnlijk erg mooi zaad waar je de volgende zomer mee kan zaaien.

Northawke

Wijs gebruiker
Duidelijk slakkenslijm. Een paar van m'n planten hebben er dit jaar helemaal ondergezeten. Slakkenkorrels kopen of een elke avond wat kattenbrokken rond de plant strooien.

toooz

Belezen gebruiker
HEY man !!!!

Doe die planten met die kleine bolletjes aan snel weg,

trek ze maar met de wortel los uit de grond en laat ze liefst niet bij de open lucht liggen,

want dan heb je een grote kans dat je andere planten gepoleniseert zijn,

wat dus wil zeggen dat het mannelijke zaad op het vrouwtje's knopen zit,

wat de wiet veel slechter maakt.

djpopol

Experimenterende gebruiker
slakken zijn het. gewoon even blauwe korrels bijdoen voor de slakken en het is opgelost.

Bovenaan