Wat kan dit geweest zijn?

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier en heb me even aangemeld omdat ik even mijn verhaal wil vertellen in de hoop dat iemand me hier kan helpen.

Gisterochtend werd ik wakker in 1 van de logeerkamers bij mij thuis met al m'n kleren nog aan, sieraden nog om, make-up nog op, en zonder ook maar enig idee wat er de avond ervoor gebeurd was (vanaf een bepaald moment). Er lag een briefje naast m'n bed van m'n beste vriend (K.) waarop stond dat ik hem meteen moest bellen als ik wakker werd.
Wat ik me zelf nog kan herinneren is alles tot ongeveer middernacht (schatting). Ik heb toen eerst thuis zitten drinken met een vriend van me, E., vanaf 20:15.
Ik heb toen bij mij thuis ongeveer een 0.5 liter Malibu gedronken, wat voor mijn doen niet bijzonder veel is. Later zijn er nog twee vrienden even langsgekomen die na een tijdje ook weer weg zijn gegaan. Ik kan me van die eerste uren alles nog herinneren, zelfs wat voor kleren ze allemaal aan hadden, maar vanaf een bepaald moment is alles zwart.

Ik belde gisterochtend dus m'n beste vriend en die vertelde hoe de avond verder is gegaan: Ik ben blijkbaar met E. samen op mijn fiets naar de stad gegaan, waarschijnlijk rond een uur of 1/half 2. Toen zijn we daar naar een danscafe gegaan, waar mijn beste vriend K. dus ook was. We hebben daar met z'n drieen nog een paar shotjes genomen en blijkbaar nog een ander drankje. Ik ben daar 1x naar de wc geweest. Op een gegeven moment ben ik naast de bar knock-out gegaan en door een barman naar achter gedragen, waar ik na een niet al te lange tijd weer bijkwam. Volgens K. kon ik daarna wel weer gewoon lopen, heb toen nog amper een woord gezegd en wou alleen maar de hele tijd z'n hand vasthouden en nonstop knuffelen. Schijnbaar heb ik ook de hele tijd tegen zijn broer, die daar ook was, hetzelfde zinnetje herhaald: "ik wil nooit meer drugs". K. en zijn broer hebben een taxi gebeld en zijn met me mee naar huis gegaan waar ze me dus in bed hebben gelegd en dat briefje achter hebben gelaten.

Mijn vraag voor jullie is dus: weet iemand wat dit geweest kan zijn? Die vriend E. denkt namelijk dat het toch alleen door de alcohol is gekomen, maar K. en vooral zijn broer zijn ervan overtuigd dat er iets in m'n drankje is gedaan. Zelf twijfel ik er enorm over en wil graag duidelijkheid. Ik hoop dat jullie met kunnen helpen. Alvast bedankt!

Flameon

Badass junkie
Knuffelen kan duiden op mdma .... maar kan ook goed dat je GHB in je drankje hebt gehad.
Knock out kan ook door te overmatig alcohol gebruik

Ik ben er vrij zeker van dat het geen mdma was, aangezien m'n pupillen niet groter zijn geweest dan normaal.
De grootste reden dat ik erover twijfel dat het alleen door alcohol zou komen, is dat de hoeveelheid alcohol van die avond voor mij niet abnormaal was, maar voornamelijk dat ik me gewoon geen moment meer kan herinneren. Als iemand me een totaal ander verhaal had verteld, had ik dat zo geloofd. Ik herinner me gewoon 0, en dat heb ik echt nog nooit eerder gehad.
Maar bedankt voor je reactie in ieder geval (:

Flameon

Badass junkie
Waarom heb je denk je de zin gezegd: 'ik gebruik nooit meer drugs'
Vandaar dat ik denk dat je wat drugs hebt genuttigd ... misschien op de wc.
Je kan een blackout van alcohol krijgen

Ja, als ik dat toch eens wist.. het kan duiden op drugs die ik vroeger heb gebruikt, maar waarom ik dat dan op dat moment zo heb gezegd, weet ik niet.
Verder heb ik geen geld uitgegeven dus dat ik iets gekocht heb, is in ieder geval uitgesloten. Misschien was het dan toch die verdomde alcohol, maar waaaaaaaaarom weet ik dan niks meer. Ik vind het echt niet leuk, ik wil m'n herinneringen terug.

Ellesdee

Badass junkie
Alcohol
Wat is een black-out?

Een black-out is geheugenverlies na een avond flink gedronken te hebben. Het is een stoornis van het korte termijn geheugen. De informatie uit het korte termijn geheugen wordt niet doorgegeven aan het lange termijn geheugen. Er wordt geen nieuwe informatie opgeslagen. Hierdoor kun je de volgende ochtend niet meer herinneren wat er is gebeurd. Je weet bijvoorbeeld niet meer hoe je thuisgekomen bent, wie je thuisgebracht heeft, wat je allemaal gezegd hebt of waar je je fiets hebt gelaten.

Het opvallende kenmerk van een black-out is dat de drinker gedurende de periode waarover geheugenverlies bestaat, ogenschijnlijk normaal functioneerde. Het kan zelfs zo zijn dat hij er voor anderen niet eens onder invloed uitziet. Zo kan hij praten, rijden en kan hij andere aangeleerde handelingen goed uitvoeren.

Hoe ontstaat het?
Een black-out kan ontstaan door snel achter elkaar veel te drinken. Een lege maag zou ook van invloed kunnen zijn omdat er dan een snellere stijging van het bloedalcoholgehalte ontstaat. Ook slaapgebrek zou een rol kunnen spelen. Als iemand en black-out heeft ligt het alcoholpromillage meestal tussen de 1,5 (dit zijn ongeveer acht tot tien glazen) en 3.

Kun je het voorkomen?
Een black-out is een duidelijk signaal van te veel alcohol drinken. De hersenen, die gevoelig zijn voor alcohol, zijn dan in feite niet opgewassen tegen de te grote hoeveelheid alcohol.

Het regelmatig voorkomen van een black-out wordt beschouwd als een kenmerk van problematisch drinkgedrag. Riskant wordt het als de drinker een black-out als een normaal verschijnsel gaat zien. Als iets wat er blijkbaar bij hoort.

Een black-out moet een signaal zijn dat je een volgende keer minder en minder snel moet drinken. Vitamines of medicijnen hebben geen enkele invloed.

Flameon

Badass junkie
Prima stukje van Ellesdee!
Denk dan dat je inderdaad een flinke blackout hebt en je herinneringen krijg je dan vaak niet meer terug want je hersencellen zijn afgestorven. Kan geen kwaad overigens voor een keertje.
Don't worry!

Flameon

Badass junkie
Is vervelend als je je niks meer kan herinneren vanaf een bepaald moment he.
Heb ik laatst ook gehad .... op een personeelsfeest nog notabene (schaam schaam schaam) :rolleyes:

labradoor

Belezen gebruiker
zo ben ik mijn auto een keer kwijt geraakt.
kan het geen pilletje geweest zijn.ik herken het van dormicum of rohypnol.

Dormicum of rohypnot? Wat is dat?
En GHB, ja ik weet niet, heb je daar niet erge last van de dag erna? Ik had namelijk de dag erna nergens last van eigelijk.

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Riskant wordt het als de drinker een black-out als een normaal verschijnsel gaat zien. Als iets wat er blijkbaar bij hoort.
Ik denk toch dat de meeste drinkers een black-out niet echt als een normaal verschijnsel gaan zien. Ze zullen het best wel als een probleem ervaren en niet fijn vinden, maar de drang om toch weer te drinken ("deze keer zal het wel goed gaan") is dan blijkbaar sterker.

In het buitenland, misschien ook in NL, wil men ook wel eens iets in een drankje gooien om het slachtoffer daarna te beroven. In Brazilië noemt men dat een "Boa noite Cinderela" of tewel een "Welterusten Assepoester". Landen als Peru, maar daar niet alleen, zijn er berucht om. Je moet dan bv. nooit de rest van een drankje drinken als je het onbewaakt hebt laten staan terwijl je even naar de wc ging. Op reis geen sinaasappels etc. aannemen van vriendelijke medereizigers omdat daar soms een bedwelmend middel in is gespoten, enz.

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Boswandeling, als het bijvoorbeeld om zolpydem gaat, kan dat binnen een kwartiertje al beginnen te werken. Maar ook diazepam met drank is een heel verkeerde combinatie. Diazepam is eigenlijk nooit goed.

Flameon

Badass junkie
Het kan zijn dat je een tabletje in je drinken hebt gehad, maar dan had je het de dag erna denk ik nog wel gemerkt. Mocht je er erg onzeker over zijn moet je maar een test bij de doktor laten doen .... (drugs, of je niet verkracht bent etc)

@ Bontkikker: als ik er vanuit zou gaan dat het dus inderdaad door iets van drugs komt, moet het ook iets zijn geweest dat snel inwerkt. Ben daar namelijk maar een halfuurtje binnen geweest en toen ging het al mis, volgens de verhalen. Ik ga wel even wat opzoeken over die 2 dingen.

@ Flameon: Ja, de dag erna.. was ik alleen een klein beetje dizzy, maar dat was het dan ook. Ik ga er nog even over nadenken, en misschien ga ik inderdaad even bij de dokter langs.

dain

Bewuste gebruiker
Ik vermoed dat je gewoon teveel alcohol hebt gehad.
Ik heb toen bij mij thuis ongeveer een 0.5 liter Malibu gedronken, wat voor mijn doen niet bijzonder veel is. Later zijn er nog twee vrienden even langsgekomen die na een tijdje ook weer weg zijn gegaan. Ik kan me van die eerste uren alles nog herinneren, zelfs wat voor kleren ze allemaal aan hadden, maar vanaf een bepaald moment is alles zwart.

Ik belde gisterochtend dus m'n beste vriend en die vertelde hoe de avond verder is gegaan: Ik ben blijkbaar met E. samen op mijn fiets naar de stad gegaan, waarschijnlijk rond een uur of 1/half 2. Toen zijn we daar naar een danscafe gegaan, waar mijn beste vriend K. dus ook was. We hebben daar met z'n drieen nog een paar shotjes genomen en blijkbaar nog een ander drankje. Ik ben daar 1x naar de wc geweest. Op een gegeven moment ben ik naast de bar knock-out gegaan en door een barman naar achter gedragen, waar ik na een niet al te lange tijd weer bijkwam.

Als we dit stukje even bekijken doet het me enorm veel denken aan de eerste en enige keer dat ik teveel alcohol had gedronken met een black-out tot gevolg. (de laatste jaren heb ik trouwens besloten dat aan alcohol toch geen fuck aan is.) Maar dus, je zegt dat je een 0.5L malibu hebt gedronken (in korte tijd?), en toen je naar buiten liep, nog VOOR je bij het danscafe was, was je geheugen al weg, als we dat vergelijken met mijn herinnering (de ironie van deze zin!), ik zat ook binnen, met veel alcohol op, totaal nuchter, herinner me het nog, maar het moment dat ik buiten stapte (dat moment weet ik al net niet meer) sloeg het allemaal in, en weet ik niets meer, ookal deed ik erna nog een tijdje normaal volgens anderen voor ik de zatlap uithing.

Achja, just my two cents, ik geloof gewoon niet te snel dat er mensen met een grote alcoholconsumptie drugs in hun drinken hebben gehad, het komt naar mijn weten echt zelden voor, en als je er van hoort is het meestal van mensen die gewoon teveel hebben gedronken maar dat niet direct willen geloven of op die manier van zich willen afschuiven (niet dat dat bij jou zo is, je zoekt gewoon info). Natuurlijk valt het nooit uit te sluiten, dus kan je je best snel laten nakijken moest je je echt zorgen maken, maar als er al iets was, is het waarschijnlijk toch al je systeem uit.

geekos

Bewuste gebruiker
GHB, rohypnol? geen idee wat rohypnol eigenlijk precies doet maar combo van GHB en alcohol kan wel serieuze black out veroorzaken. Op een bepaald moment geen zoute smaak in je drank geproefd?

0.5l malibu + paar shotjes + andere alcoholische drank kan voor sommigen al een black-out veroorzaken maar als je zelf zegt dat 0.5l malibu geen grote hoeveelheid is voor jouw doen dan vermoed ik ook dat iemand iets in je drinken gedaan heeft

jezelf eens laten testen op drugs of wil je dat niet? als het bv. rohypnol zou zijn zou ik ermee opletten, is best mogelijk dat iemand daar je had willen verkrachten maar dat het door de tussenkomst van je vrienden gelukkig niet zo gelopen is

Bovenaan