Sinds 2002 blijf ik terugkomen naar deze geniale muziek van de soundtrack van resident evil 1 remake (overigens een van mijn favo games ooit). Creepy, maar tegelijkertijd super rustgevend. Rare combinatie, maar het werkt hier. Soms luister ik deze loop het volledige uur lang. Haalt mijn hoofd leeg en maakt me helemaal sereen...
Haha sorryHeb stuk geluisterd maar krijg naar gevoel ervan in mijn buik.
Zon gevoel wat ik ook ervaar als ik gespannen ben.
Snap wel dat rustgevend kan werken maar ik vind het inderdaad beetje creepy muziek
Haha sorry
Misschien komt het door de connectie die ik maak tussen de muziek en die game. Het is namelijk een zogenaamde survival horror game waar je in een groot landhuis rondloopt en constant gevaar loopt voor zombies en andere monsters. Wanneer je deze muziek hoorde, dan was je in een zogenaamde save room. Daar was je veilig voor gevaar. Als ik deze muziek hoor, begin ik automatisch al te ontspannen.Ik vind het ook gewoon mooie muziek, maar ik kan het denk ik moeilijk loskoppelen van die ervaringen.
![]()
Al weken achter elkaar, als ik ga slapen. Lol, zodra ik dit bog maar aanzet, lig ik binnen 20’minuten in coma.
Helpt voor mijn gevoel wel, bij mij dan, met de afbouw van etizolam.
Haha sorry
Misschien komt het door de connectie die ik maak tussen de muziek en die game. Het is namelijk een zogenaamde survival horror game waar je in een groot landhuis rondloopt en constant gevaar loopt voor zombies en andere monsters. Wanneer je deze muziek hoorde, dan was je in een zogenaamde save room. Daar was je veilig voor gevaar. Als ik deze muziek hoor, begin ik automatisch al te ontspannen.Ik vind het ook gewoon mooie muziek, maar ik kan het denk ik moeilijk loskoppelen van die ervaringen.
De muziek beeldt perfect uit hoe er een dreiging verderop is, maar dat je hier veilig bent. En dat is precies het idee van zo'n saveroom. Overal om je heen dreigt het gevaar, maar hier is een plek waar je veilig bent en kunt ontspannen. Vreemd genoeg hou ik van dat gevoel.
@Syl
Oppassen met jou dus, voordat je me blauw smurft.
Maar nee, dan snap ik je wel. Zelf heb ik altijd een fascinatie voor horror gehad. Sommige horror gaat mij ook wat te ver, maar dan ben ik er zo door gefascineerd dat ik het toch kijk. Ik heb nog een leuke filmtip voor je trouwens: Hereditary. (nee, doe maar niet)
Geweldig man !
Voor de mensen die iets van piano bladmuziek afweten, dit stuk is, los van dat ik het een prachtig nummer vind, geniaal gecomponeerd. In A-A-B-A-Coda vorm. Beginnend met A, daarna nogmaals A maar dan net iets anders, gevolgd door B, een totaal ander, eerder ongemakkelijk en onheilspellend gedeelte, uiteindelijk terug naar A met een ietwat ander einde voor een opbouw naar de uiteindelijke CODA.
Misschien ben ik op het verkeerde forum.
Geweldig man !
Chopin leren kennen door een serie.
Sindsdien verkocht aan goede klassieke muziek.
Da's genieten in men bad 😍
Welke serie?Chopin leren kennen door een serie.
Hanibal.Welke serie?
Hanibal.
Maakt zen mensen klaar met klassieke muziek 🤣
Ik houd meer van instrumentaal.Wat vind je hier van dan..
Hanibal.
Maakt zen mensen klaar met klassieke muziek 🤣
Ooo nee sorry om je op het verkeerde spoor te brengen , de theme is gewoon van chopin.Dat klopt, en deze scene's ken ik, maar dit is geen Chopin dit is Bach en Mozart. Beide steengoede componisten hoor, daar niet van, maar ik dacht dat je het over een serie over Chopin had.
Ooo nee sorry om je op het verkeerde spoor te brengen , de theme is gewoon van chopin.
Wil anders ook wel een serie over hem zien.
Ja dat vonden we in het begin ook.
Dan word het zeer duister.
Goede serie hanibal , aanrader.
Dexter staat eigenlijk in men top 5 🤣
Bekijk bijlage 6972
Voor de Psy Trance lovers.
Voor de Psy Trance lovers.