"An industrial styled tech trance record with massive synths"
(Voorbeeld van meer emotionele muziek die ik echt geweldig vind.)
Werd in de jaren 90 in zowat elke Belgische discotheek gedraaid dit genre,@Mindless
het is allemaal zo gladjes. Trance en tranceachtig is bij echt van voor 2000 en eigenlijk liefst van voor 1995.
luister eens hiernaar, een juweeltje uit vervlogen tijden:
Kwestie van smaak denk ik zo, ik vind persoonlijk juist liquid dnb allemaal op elkaar lijken.Eigenlijk alles van die Alex H is een enorme aanrader. Ik ben best wel weggeblazen door dit genre eigenlijk. Dacht dat het allemaal wat hetzelfde was met zo'n simpele herhalende beat en een melodietje erover, dus heb het house genre sinds de jaren 90 niet meer echt aandacht gegeven. Maar progressive house blijkt awesome te zijn. Heel veel gelaagde nummers met veel bezieling. Het gejengel herken ik eigenlijk niet hier, terwijl ik veel muziek toch vaak wel gejengel vind. Er zit zoveel opbouw (vandaar progressive...) in deze muziek dat het mijn aandacht makkelijk vasthoudt en ik steeds diepere lagen hoor waardoor het me niet verveeld. Kan niet wachten om het op te zetten tijdens een LSD trip om het echt diep te verkennen.
Het ging niet over liquid dnb, maar progressive house.Kwestie van smaak denk ik zo, ik vind persoonlijk juist liquid dnb allemaal op elkaar lijken.
Weet iemand nog het antwoord? Welk (sub)genre is dit in de techno?
Dit komt behoorlijk in de richting van muziek waar ik echt lekker op kan gaan op een festival. Goed stampen en wat meer uptempo maar geen hardstyle. Hoe heet dit (sub)genre van Techno?
Weet iemand nog het antwoord? Welk (sub)genre is dit in de techno?
Dus zo heet het subgenre? Als iemand vraagt welke style ik goed vind snappen ze t als ik zeg drum code?
Ahaa! Dat verklaard het een beetje. En idd, Adam Beyer is goed. Heb m wel live zien draaien op een festival.Haha yep. Dunnetjes houdt van drumcode techno. Ik ben een beetje gaan zoeken en het is een label, en vindt zijn oorsprong in Scandinavië. Nu zijn ze blijkbaar zo populair dat men het een eigen subgenre heeft gegeven.
''Drumcode Records is a Swedish techno label managed by Adam Beyer. The label was founded in 1996 and has enjoyed a streak of success in its releases, talent scouting, radio efforts, and general international label camaraderie ever since. Its roots are in its native Scandinavia, originally only housing Swedish producers, but in the label's history it has since branched out to working with those whose sound fit the profile, rather than whose nationality aligns best.''
Drum code is al een poosje te horen. Er zijn zelfs drum code festivals nu. Ik zit te denken om eens naar een drum code festival te gaan. Ik wist alleen niet of het nou een genre naam was of wat anders.@De Dunne
ik snap het in ieder geval niet, hoor nu voor t eerst de term 'drum code'
Tja, al die verschillende stijlen. Vroeger had je nog geen hokjes en werd er heel divers gedraaid. En nu blijven de DJ's meestal angstvallig binnen hun subgenre en krijg je dus veel saaiere live-sets met van allemaal hetzelfde. En dat vind ik dan toch een beetje jammer.
Jep op de mdsm werf! Ik denk er over na. Is een nieuw festival geloof ik.heb even gegoogled en 18 augustus is er dus zo'n drumcode festival in Amsterdam:
I know, dat was mijn punt ook. Jij zei dat je house altijd zo hetzelfde vond klinken, ik heb dat dus met dnb.Het ging niet over liquid dnb, maar progressive house
Nou ik zou zelfs zover willen gaan dat het vooral allemaal hetzelfde klinkt wanneer je met een bepaalde stijl niet veel in aanraking komt. Wanneer je het veel luistert ga je vanzelf verschillen ontdekken in mijn optiek, ook omdat je dan makkelijker de goede nummertjes eruit pikt. Een beetje zoals veel westerlingen vinden dat alle Aziaten op elkaar lijken. Als je een tijdje in Azië doorbrengt, weet ik uit ervaring, dan heb je helemaal niet meer dat ze allemaal op elkaar lijken.Haha zo bedoel je.
Maar je moet het ook hard draaien he. Zacht begint het allemaal op elkaar te lijken.
Nee er zit ook wel waarheid in dat het veel op elkaar lijkt. Daarom raak ik dnb na een tijdje steeds een beetje zat. Maar er zitten vind ik uitzonderingen tussen welke echt wat nieuws brengen.