Wat luister je nu?

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker

God scheibe. Laat die terrordrang gozer hier dan eens een mix van maken. Oh nee dat kan niet met terror muziek (mitrailleur geluid) maar wat is dit toch een heerlijke plaat.

PS die Sylvester weet wel van travestie. Niks nieuws onder de zon.
:grinning:

Laatst bewerkt:
V

Verwijderd lid 131925

Gast
Eén van mn favorieten. Oef. Huuln. :sob:
Sfeer/emotie en kicks gaan door merg en been.

V

Verwijderd lid 131925

Gast
Voor de techno of dance liefhebbers die niets met de hardstyle van tegenwoordig kunnen, hoe denken jullie over early hardstyle (2000-2005)? Kan me voorstellen dat dit meer toegankelijk klinkt en minder 'in your face' is haha.

Het is zo'n beetje voortgevloeid uit hardtrance, maar het is en blijft hardstyle, dus een hardere kick en screechy sounds horen er nou eenmaal bij. Het verschil: het zijn echter wel clean kicks, ruis is echt minimaal aanwezig. En de reverse bass (dat rits-achtige geluid wat je vaak in early hoort, dient voor drive/snelheid) was ook heel typerend voor die periode, hoor je nu zelden.

Ben wel benieuwd, mocht er iemand interesse hebben. Ik vind het zelf namelijk heel bijzonder hoe hardstyle zich door de jaren heen heeft ontwikkeld haha. En ook dat er nog steeds in elk jaar enorme verschillen zitten binnen het genre. Het is daarom ook zo'n breed genre, al snap ik dat non-liefhebbers het verschil nauwelijks horen. Vaak vinden ze het één pot nat. Denk dat iedereen dit zo'n beetje heeft met genres die voor hun onbekend zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan