Wat luister je nu?

L

Lid 151997

Gast

De eerste track sprak me niet echt aan. De 2de, 3de, 4de hadden allen wel een bijzondere context (met bekende samples bijvoorbeeld, of lyrics van een track). Vond het tof en bedankt voor het delen.

Zelf zoek ik nog naar iets meer donkerheid in de spelonken van de muziek die ik o.a. beluister. Al heb je nog een aanrader, deel gerust!

L

Lid 151997

Gast
Ga nu zelf weer de overstap maken naar pure chaos, alleen dan in de ambiance sferen. Eenzelfde soort sfeer als deze met een diep doorgrondende bass/beat lijkt me heerlijk:

L

Lid 151097

Gast
De eerste track sprak me niet echt aan. De 2de, 3de, 4de hadden allen wel een bijzondere context (met bekende samples bijvoorbeeld, of lyrics van een track). Vond het tof en bedankt voor het delen.

Zelf zoek ik nog naar iets meer donkerheid in de spelonken van de muziek die ik o.a. beluister. Al heb je nog een aanrader, deel gerust!
aaah begrijpelijk!
dit was voornamelijk ook hetzelfde genre, tekno haha
maar heb nog wel wat, aangezien je gedeelde nummer :)

überhaupt dit album van Ghostemane : ANTI-ICON

L

Lid 151997

Gast
aaah begrijpelijk!
dit was voornamelijk ook hetzelfde genre, tekno haha
maar heb nog wel wat, aangezien je gedeelde nummer :)

überhaupt dit album van Ghostemane : ANTI-ICON
Staat nu aan, begint goed iig.

01:27, dat was een lekkere auditieve hit.

[EDIT]: ja, heel nice. Al heb je meer van dit soort tracks, voel je vrij om te delen.

L

Lid 151997

Gast
eyy, cool..
khad nog nooit van NF gehoord.. hij is zeker vaardig!
kvond deze nummers toffer..

Notorious not so notorious huh?

voor mij wel hoor.. echt een held
Hehe, nou even luisteren dan. Grappig dat het zo op een bepaalde manier op 'een plek' valt. Ben zelf niet zo van de hiphop en rap.

Wat me wel opvalt is dat die NF diep uit z'n hartzeer gerelateerde gevoelens zichzelf uit.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Hehe, nou even luisteren dan. Grappig dat het zo op een bepaalde manier op 'een plek' valt. Ben zelf niet zo van de hiphop en rap.

Wat me wel opvalt is dat die NF diep uit z'n hartzeer gerelateerde gevoelens zichzelf uit.

ja, dat doet'ie goed idd..
aardig eminem geïnspireerd zo lijkt.. maar toch anders genoeg.. veel plays zie ik.

L

Lid 151997

Gast
Die Notorious track heeft ook veel meer die, ja hoe zal ik het noemen. Vice City '80's feeling. I like it

L

Lid 151997

Gast
eeuh, ben benieuwd wat je daar mee bedoelt..
Old school. Puurheid. Het gevoel dat het daadwerkelijk uit de artiest/muzikant komt, in tegenstelling wat hedendaags in sommige contreien gebeurt. Dat is: om tafel, een heel team om iets te fabriceren, en dat gedragen door de fame van de desbetreffende artiest.

Ik ga ff die track luisteren nu

L

Lid 151997

Gast
Vond Kick in The Door niet veel boodschap hebben. En dan heb ik niet op de lyrics gelet, puur de feel hoe het op mij overkwam.

Naja, als je meer hebt luister ik wellicht nog wel wat met die Ritalin in me systeem. Nog eentje die ik wel ken en ik denk niet dat ik de enige ben :wink: >>

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Old school. Puurheid. Het gevoel dat het daadwerkelijk uit de artiest/muzikant komt, in tegenstelling wat hedendaags in sommige contreien gebeurt. Dat is: om tafel, een heel team om iets te fabriceren, en dat gedragen door de fame van de desbetreffende artiest.

Ik ga ff die track luisteren nu

ah ja.. kheb ondertussen even op youtube geluisterd naar die ( game ) muziek.. ksnappet..

ja man.. muziek is altijd al business geweest maar het lijkt allemaal steeds meer een soort limme combinatie van componenten..
bliepjes en dingetjes, lol..
ik haalde vandaag nog dit aan.. Shakira en de Black eyed peas maakte vroeger nog wel iets wat op muziek leek..
en nu heb je dit!

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Vond Kick in The Door niet veel boodschap hebben. En dan heb ik niet op de lyrics gelet, puur de feel hoe het op mij overkwam.

Naja, als je meer hebt luister ik wellicht nog wel wat met die Ritalin in me systeem. Nog eentje die ik wel ken en ik denk niet dat ik de enige ben :wink: >>

boodschap vind ik niet altijd even belangrijk..
puns, wordplay en rijmschema's etc..ook.

ja Wu-Tang is echt dope..
vind ik dit 1 van de wat mindere nummers.. erg commercieel.

aight.. ik wens je een goede nacht!

L

Lid 151997

Gast
boodschap vind ik niet altijd even belangrijk..
puns, wordplay en rijmschema's etc..ook.

ja Wu-Tang is echt dope..
vind ik dit 1 van de wat mindere nummers.. erg commercieel.

aight.. ik wens je een goede nacht!
Enige die ik ken van ze. Feel free to share :wink:

Fijne nacht toegewenst, al ga ik zelf nog niet slapen.

L

Lid 151997

Gast
Alle Ritalin is er wel uit nu. Wilde een cocktail benzo's nemen, maar laat die in mijn hoofd gevormde cocktail staan. Nog een rustige auditieve afsluiter en dan bedje in.

Dirkdirk

DF-koning
Uit jouw bericht maak ik op dat je ook piano speelt? Zo ja, vertel? :)
Dat klopt. Ben op ongeveer mijn 15e begonnen op een keyboard die ik had gekregen voor mijn verjaardag. Al snel kwam ik erachter dat ik toch liever piano wilde spelen. Ik heb zelf lange tijd geen piano gehad en moest blijven oefenen op een keyboard. Toen een aantal jaren terug mijn eigen elektrische piano gekocht. Dat was ongeveer een jaar/anderhalf jaar geleden. In die tijd heb ik dagelijks meerdere uren geoefend. Helaas heb ik mijn piano moeten verkopen vanwege schulden. Ik zit nu onder financieel bewind en los mijn schulden stukje bij beetje af, en ben ook afgekickt van alcohol en slaappillen. De toekomst ziet er steeds beter uit en wil graag weer een piano kopen in de toekomst.

Mijn favoriete componist is, surprise surprise, Chopin. Ik lees dat jij ook piano speelt én ook gitaar? Heb je een favoriete componist of stijl?

L

Lid 151997

Gast
Fijn te lezen dat je toekomst er financieel voorspoedig uitziet nu! Als je, in tijden dat je de piano had, meerdere uren oefende per dag, dan bespeur ik daar zeker een passie voor de piano. :)

Mijn smaak qua piano muziek is best wel uiteenlopend. Klassiek gezien is mijn favoriete componist Alexander Nikolayevich Scriabin, al jarenlang. Speel ook redelijk wat stukken van de man. Chopin is ook zeker een favoriet, al ben ik nooit echt verder qua technische uitdaging gegaan zoals de bekende Op.10 en op.25 Etudes. Uit m'n repertoire is dit wat ik van Chopin speel (veel bekende stukken):

Chopin:
- Mazurka Op.24 No.1
- Mazurka Op.30 No.2
- Mazurka Op.33 No.1
- Mazurka Op.63 No.3
- Nocturne Op. 9 No.2
- Prelude Op.28 No.4
- Prelude Op.28 No.6
- Prelude Op.28 No.7
- Prelude Op.28 No.20
- Waltz Posthuum 150 Amin

Nog meer klassieke componisten die ik zeer waardeer: Rachmaninoff, Tchaikovsky, Prokofiev, Shostakovich, Rebikov, Liszt, Gliére, Mompou, en het rijtje gaat door. Ook kan ik pianostukken uit games en films heel mooi vinden. Daarnaast - en voor mij het meest belangrijke - is dat ik zelf stukken componeer. :)

Ja, speel ook gitaar, zowel akoestisch als elektrisch. Gitaar is echter nooit consistent gebleven. Kan soms 4 jaar niet spelen en dan in ene weer maanden lang obsessief de snaren laten knallen.

Dirkdirk

DF-koning
Een van mijn huigenoten heeft een piano waar ik af en toe op mag spelen, dus ik heb op het moment wel beschikking tot een piano (af en toe).
- Nocturne Op. 9 No.2
Dit was mijn eerste stuk van Chopin. Erg mooi maar niet te moeilijk en een goed stuk om in te stappen.
- Prelude Op.28 No.6
Als je deze mooi vindt raar ik ook de Raindrop Prelude (op 28 no 15) aan, die lijkt er een beetje op. Ook steeds een bepaalde nooit die ritmisch terugkomt steeds, als een soort regen en onweer.
- Prelude Op.28 No.7
Volgens mij een van de kortste preludes maar wel prachtig. Heel simpele melodie maar zit toch veel diepgang achter.
- Prelude Op.28 No.20
Een intens verdrietige begrafenis achtige langzame prelude. Love it.
- Waltz Posthuum 150 Amin
Hier ben ik nu mee bezig. Is niet heel moeilijk maar vooral de melodie zingend te maken zonder houterig te klinken is iets waar ik aan moet werken.

Zelf ben ik nu ook bezig met Nocturne op 72 op. posth. Een van de beste interpretaties vind ik toch wel deze:
- en voor mij het meest belangrijke - is dat ik zelf stukken componeer. :)
Gaaf! Dat is mij nog nooit gelukt, componeren. Misschien ook omdat ik qua theorie heel weinig begrijp van muziek en eigenlijk gewoon begonnen ben met noten leren en oefenen. De theorie heb ik nooit geleerd. Heb ook nooit les gehad uberhaupt.

L

Lid 151997

Gast
Heb de bladmuziek van alle 24 Preludes. De Preludes die ik heb ingestudeerd heb ik in de begin jaren van piano spelen aan m'n repertoire toegevoegd. Misschien moet ik wat meer uitdaging zoeken qua Chopin Preludes, No. 16 bijvoorbeeld:

:wink:

En oh inderdaad, de oh zo heerlijk melancholische Nocturne in E mineur. Goede keuze om te leren!

[EDIT] Grappig, ik ben ook autodidact! :grin:

Bovenaan