Wat luister je nu?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
leuk! wil ook weer meer gitaar gaan spelen, maar helaas al een tijdje niet gedaan omdat ik niet in kon inloggen op de site waar ik les had..
Ah joh! Gewoon leuke liedjes opzoeken, dat intypen op youtube met "guitar lesson" erachter. :wink: Eventueel een gitaar tab erbij. Je kunt ook allerlei gratis info over theorie en wat dan ook vinden.

En mocht je het nog niet doen: zet je gitaar op een standaard in de kamer waar je het meeste bent. Dan pak je hem vanzelf elke dag op.

Wat voor lessen kreeg je daar? En hoelang speel je al? Akoestisch of elektrisch?

Edit: Ik raad je het kanaal GuitarZero2Hero op youtube aan. Geweldige gratis leraar met vaak de tab op het scherm en je kunt zien waar hij precies is op welk punt in het nummer. Vroeger zat ik te prutsen met zelf gitaar tabs zoeken en uitpluizen, maar waarom zou je als er dit soort geweldige kanalen bestaan die het voor je doen! Nu kun je je puur richten op het spelen zelf.

Laatst bewerkt:

Dirkdirk

DF-koning

Nocturne in C minor, Op. 48, No. 1
Jim Samson notes that the nocturne intensifies "not through ornamentation, but through a new textural background." Kleczyński commented that the middle section "is the tale of a still greater grief told in an agitated recitando; celestial harps come to bring one ray of hope, which is powerless in its endeavor to calm the wounded soul, which...sends forth to heaven a cry of deepest anguish. The ending, according to Samson, is "in the nature of an elaborated 'feminine ending', articulating the reactive final beat of an amphibrach grouping."

Laatst bewerkt:

Trippy langkous

Badass junkie
Ah joh! Gewoon leuke liedjes opzoeken, dat intypen op youtube met "guitar lesson" erachter. :wink: Eventueel een gitaar tab erbij. Je kunt ook allerlei gratis info over theorie en wat dan ook vinden.

En mocht je het nog niet doen: zet je gitaar op een standaard in de kamer waar je het meeste bent. Dan pak je hem vanzelf elke dag op.

Wat voor lessen kreeg je daar? En hoelang speel je al? Akoestisch of elektrisch?

Edit: Ik raad je het kanaal GuitarZero2Hero op youtube aan. Geweldige gratis leraar met vaak de tab op het scherm en je kunt zien waar hij precies is op welk punt in het nummer. Vroeger zat ik te prutsen met zelf gitaar tabs zoeken en uitpluizen, maar waarom zou je als er dit soort geweldige kanalen bestaan die het voor je doen! Nu kun je je puur richten op het spelen zelf.
dankje voor de tips! ik speel akoestisch. en vind het wel fijn om hier alle lessen te volgen, dan leer ik ook alles precies op de juist manier en volgorde zeg maar.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
dankje voor de tips! ik speel akoestisch. en vind het wel fijn om hier alle lessen te volgen, dan leer ik ook alles precies op de juist manier en volgorde zeg maar.
Ja daar zit wat in natuurlijk. Je kunt mogelijk verkeerde dingen aanleren die je later moeilijk afleert. Ik doe hier zelf ook onderzoek naar, wat belangrijk is om in het begin aan te leren.

Bovenaan