Wat luister je nu?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Behalve een dijk van een stem is en blijft het een lekker wijf ook!
😍🏳️‍🌈😛😋
Echt wel! Ze is mijn type :wink:

Maar wat zie ik nu... Vorig jaar heeft ze zichzelf kaalgeschoren... Maar heel weinig vrouwen kunnen dat hebben, zij imo niet...

Doe mij maar een Anouk van in haar 20's, mét haar alsjeblieft, geen mayo.

V

Verwijderd lid 24178

Gast
@11.2km/s

Nu ik erover nadenk, moet mijn Echo Audiofire 2 externe geluidskaart wel een DAC zijn of bezitten. Want er gaat immers een digitaal signaal in vanaf de PC (via Firewire) en er komt een analoog signaal uit die gaat naar mijn studiomonitoren (via 6,3 mm TRS). Er is dus sprake van digitaal naar analoge conversie.

Klopt mijn denken hier? Ik twijfel, want ik lees nergens dat mijn Echo Audiofire 2 een DAC is.
Ik heb er ook niet heel veel verstand van maar ik denk ook dat het geen dac is want het staat er nergens bij. In je computer zit er sowieso wel 1 maar die is niet van hoge kwaliteit. Er zou wel software voor moeten zijn om het een beter te laten klinken maar ik heb geen windows dus daar weet ik niks van.

V

Verwijderd lid 24178

Gast
Ik ben bekend met muziek op LSD en ik ben ook bekend met muziek op mijn hifi, op LSD. :hearteyes: En dus ook met die ervaring van alle lagen van de muziek voelen/zien en er doorheen kunnen "navigeren". Maar ik denk dus dat ik aan de technische kant zeker nog wel wat verbeteringen kan doorvoeren, ook door de dingen die jij opnoemt!
Ja, die ruimte die ontstaat in de muziek door LSD, dat kan dus ook gecreëerd worden via high end audio. Maar nogmaals, wees gewaarschuwd, je kunt eindeloos verbeteringen doorvoeren :wink:

Ik zet op het moment even die GoW Ragnarök FLAC bestanden op een snelle USB stick en ga dan even direct op mijn Marantz luisteren, om te kijken of dat beter is. Ik kan me ook niet voorstellen dat de manier waarop ik het nu doe, ideaal is...
Volgensmij zit er een dac in jou Marantz. Ik vermoed dat dat beter klinkt, ik ben benieuwd hoe het klinkt...

Nou ja, game muziek... Het is muziek (een OST: Original SoundTrack), speciaal gemaakt voor een game. Belangrijker is dat het muziek van een composer met symfonisch orkest is! En dat deze game nieuw is en triple A qua budget en dus waarschijnlijk state of the art qua productie. Mede door deze soundtrack verdiep ik me nu in manieren om deze muziek nog beter te kunnen luisteren thuis.

Je hebt gelijk. Ik heb eigenlijk een externe geluidskaart. Namelijk de Echo Audiofire 2. Maar hier heb ik dus enkel mijn studiomonitoren op aangesloten. Zoals gezegd heb ik een HDMI kabel direct uit mijn videokaart, naar mijn Marantz receiver lopen, waar naast de video, dus ook de audio van mijn PC doorheen gaat naar mijn receiver en van daar naar mijn speakers en TV.

Bedankt voor de informatie! Ik wil hier zeker meer over leren en was zelf gister ook al begonnen met dingen opzoeken. Maar dit is allemaal zeer behulpzaam!
Ik vertel je graag wat ik weet maar omdat mijn kennis ook beperkt is vind ik het lastig om advies te geven. Je moet eigenijk altijd een second opinion vragen bij een dealer of zo.
Voor mij was dit de instapper https://www.whathifi.com/reviews/bluesound-node-2021. De 2i is nieuwer dan de 2 maar verschilt qua geluid niet echt. Er is ook al en nieuwer model geloof ik. Ik weet daar weinig van. Op Whathifi kun je veel informatie vinden. Op Marktplaats moet je de node 2 voor 200/250 max 300 op de kop kunnen tikken. Dit is de beste voor de laagste prijs. Maar jou situatie is anders en ik weet niet of iets anders beter bij jou past.

MetalGuy

Badass junkie
Super! 😍

Alleen vind ik m live beter! Zeker deze Pinkpop uitvoering en dan vooral de improvisatie in de tweede helft!
⬇️

Of deze akoestische live versie!
⬇️

Behalve een dijk van een stem is en blijft het een lekker wijf ook!
😍🏳️‍🌈😛😋
Jaaaaaa, geweldig inderdaad! :redheart:

Dit nummer is ook eentje die gegrift staat. Ik was nog een puber.:tongueclosed::sunglasses:🤘🤟

MetalGuy

Badass junkie
Nou ja, game muziek... Het is muziek (een OST: Original SoundTrack), speciaal gemaakt voor een game. Belangrijker is dat het muziek van een composer met symfonisch orkest is!
Ik weet niet of je Shadow Madness kent?

Dat was een rpg voor de ps1. Is niet bekend in Europa.

Mijn vader kwam er destijds mee toen hij uit Amerika kwam, meer dan 20 jaar geleden. Maar ik denk dat je de OST wel kan waarderen.

Zoek maar eens op youtube: shadow madness ps1 ost... En laat je verrassen! :smiley:

V

Verwijderd lid 24178

Gast
Ik heb een ontwikkelingstoornis 🙂 Ik denk dat ik er vrij laat mee was dat ik voor het eerst emotioneel werd van muziek. Dat maakte ik voor het eerst mee, 6 of 7 jaar geleden (36) bij dit nummer van Anouk.

Laatst bewerkt door een moderator:
V

Verwijderd lid 24178

Gast
Ik vind dit zon goed liedje, heel muzikaal, ik begrijp de tekst, en ik vind dat achtergrondkoortje zo grappig.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb er ook niet heel veel verstand van maar ik denk ook dat het geen dac is want het staat er nergens bij. In je computer zit er sowieso wel 1 maar die is niet van hoge kwaliteit. Er zou wel software voor moeten zijn om het een beter te laten klinken maar ik heb geen windows dus daar weet ik niks van.
Standaard ingebouwde DAC's in PC's en smartphones zijn gewoon goedkope rommel.

Ik heb sinds een week weer eens af en toe mijn FiiO M3 Pro in gebruik en vraag me echt weer af waarom ik die niet altijd gebruik. Het verschil in kwaliteit is bizar. En dat nog op een koptelefoon (beyerdynamic DT770 Pro 250ohm) en 'gewoon maar' met MP3-V0. Nou moet ik zeggen dat ik met .Wav niet gek veel verschil hoor.

Ik ben weleens benieuwd hoe het verschil tussen een goed speakersysteem zou klinken als ik het vanaf mijn smartphone vs de FiiO afspeel.

Moraal van het verhaal... Je kan beter een redelijke DAC aanschaffen dan teveel geld uitgeven aan een koptelefoon/speakerset waar je het verschil toch niet aan hoort door een waardeloze omzetting van digitaal naar analoog.

Of only there was a way to store music analog 🤔

(Mocht iemand nog goede platenspelers weten die betaalbaar zijn. Tips zijn welkom haha?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, die ruimte die ontstaat in de muziek door LSD, dat kan dus ook gecreëerd worden via high end audio. Maar nogmaals, wees gewaarschuwd, je kunt eindeloos verbeteringen doorvoeren :wink:
Maar LSD veranderd jezelf, je kijkt met andere ogen, je hoort met andere oren. Ik kan mij echt niet voorstellen dat wat ik op LSD ervaren heb met muziek, mogelijk is met slechts high end audio. Ik kon als het ware de muziek in 3D zien en er doorheen bewegen.

Ik geloof het eigenlijk niet dus, maar wie weet...

Volgensmij zit er een dac in jou Marantz. Ik vermoed dat dat beter klinkt, ik ben benieuwd hoe het klinkt...
Er móet toch een dac in mijn Marantz zitten? Als ik een USB stick met data - enen en nullen - in mijn receiver stop en mijn receiver stuurt een analoog signaal naar mijn speakers, dan heeft er dus conversie van digitaal naar analoog plaatsgevonden.

Het klonk trouwens goed! Alleen... Ik mis heel erg de equalizer van winamp... Of wat voor equalizer dan ook...

Ik vertel je graag wat ik weet maar omdat mijn kennis ook beperkt is vind ik het lastig om advies te geven. Je moet eigenijk altijd een second opinion vragen bij een dealer of zo.
Voor mij was dit de instapper https://www.whathifi.com/reviews/bluesound-node-2021. De 2i is nieuwer dan de 2 maar verschilt qua geluid niet echt. Er is ook al en nieuwer model geloof ik. Ik weet daar weinig van. Op Whathifi kun je veel informatie vinden. Op Marktplaats moet je de node 2 voor 200/250 max 300 op de kop kunnen tikken. Dit is de beste voor de laagste prijs. Maar jou situatie is anders en ik weet niet of iets anders beter bij jou past.
Zo'n streamer is dus niet met een kabel verbonden aan een versterker of actieve speakers?

En daar kan je je muziek dus op opslaan? Of werkt het anders?

Paranoize.

Badass junkie
Ik dacht dat clean worden de oplossing was maar het heeft m'n trauma's alleen maar weer naar boven gehaalt, dat betekend dat ik geen junk ben en het echt nodig heb? 🤔

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik dacht dat clean worden de oplossing was maar het heeft m'n trauma's alleen maar weer naar boven gehaalt, dat betekend dat ik geen junk ben en het echt nodig heb? 🤔

Nee dat is normaal. En dat je hoofd zegt dat je het nodig hebt is gewoon weer je verslaving die tegen je spreekt.

Je zal eerst nog door de zure appel heen moeten bijten, maar uiteindelijk wordt het beter. Herstel is niet makkelijk, maar het is het wèl waard.

Wat heb je al geprobeerd om met je trauma's om te gaan of af te rekenen?

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Nee dat is normaal. En dat je hoofd zegt dat je het nodig hebt is gewoon weer je verslaving die tegen je spreekt.

Je zal eerst nog door de zure appel heen moeten bijten, maar uiteindelijk wordt het beter. Herstel is niet makkelijk, maar het is het wèl waard.

Wat heb je al geprobeerd om met je trauma's om te gaan of af te rekenen?
Ik ga nu er mee om leren gaan en nuchteren en ophelderen fuck wat ik er in het verleden aan heb gedaan die shit telt al niet meer. Whatever it takes

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik ga nu er mee om leren gaan en nuchteren en ophelderen fuck wat ik er in het verleden aan heb gedaan die shit telt al niet meer. Whatever it takes
Je bent vandaag niet meer wie je gisteren was hé!

Voor mij een hele belangrijke om niet te blijven hangen in de nare dingen die ik heb gedaan. Maar ook om juist eens te kijken naar wat er vandaag wèl goed gaat!

Bovenaan