Is dat Motorhead?!
What has become of me...
Ik houd van een breed spectrum van muziek, maar Chopin spelen geeft me een grotere kick dan ik ooit gevoeld heb. Hij legt al zijn emoties rechtstreeks in de noten. Zo heb ik me nog nooit gevoeld. Ik heb Asperger en heb vaak moeite met emoties te plaatsen die ik voel of ervaar, maar bij Chopin is het gewoon alsof het op het papier staat en uit de muziek galmt, het is zo kraakhelder.Ja da's wel wat anders dan Chopin hè 😂

Ik houd van een breed spectrum van muziek, maar Chopin spelen geeft me een grotere kick dan ik ooit gevoeld heb. Hij legt al zijn emoties rechtstreeks in de noten. Zo heb ik me nog nooit gevoeld. Ik heb Asperger en heb vaak moeite met emoties te plaatsen die ik voel of ervaar, maar bij Chopin is het gewoon alsof het op het papier staat en uit de muziek galmt, het is zo kraakhelder.
Klein voorbeeldje.
Fragment:
Bekijk bijlage 56197
Bekijk bijlage 56196
“Ja maar wat staat daar dan?”
Dit is letterlijk huilen. Die tr die “net iets” te lang aanhoud zodat het ongemakkelijk wordt? Op een vreemde manier snap ik dit veel beter dan iemand die boos kijkt of afwijkend gedrag vertoont. Dit begrijp ik veel makkelijker.
Dat is exact wat ik denk dat de bedoeling is, maar dan MOET je de volgende rij maten ook horen en zien, want daar is letterlijk de "heartbreakig chord" in te horen. (Rood is waar de dam breekt, op 24 seconden). Voorheen was zegmaar het voorlopertje. En dan krijg je nu dit.Haha ik snap wel wat je bedoelt ja. Bij die laatste noot in de tweede maat 'breekt' er voor mij ook iets. Alsof dat het moment is waarop dat verdriet niet meer tegengehouden kan worden. Waarop de dijken doorbreken.
En die trrr waar je het over hebt is dan wat ze noemen 'verscheurd worden door verdriet'. Zo ervaar ik het in elk geval haha

Ik voel mijn emoties zo sterk en diep dat ik moeite heb emoties te onderscheiden en logischerwijs te bepalen wat ik nu exact voel en in plaats daarvan heb ik het gevoel te stikken en probeer ik het weg te stoppen. Ook kan ik andermans emoties niet goed herkennen, en reageer ik vaak heftig op bepaalde situaties. Daarom kan ik ook absoluut niet tegen yoga. Alles komt los, en dan komen de emoties opzetten en dat vind ik zo ongelofelijk eng en onprettig dat mijn lichaam alles doet om er tegen op te boksen. Als ik bijvoorbeeld ga nadenken over bepaalde omstandigheden in mijn verleden... het begint al. Maar ik ben in therapie.Kan je wel je eigen emoties goed voelen? Of denk je vooral je emoties?
Ace of Spades - Mötorhead
Staat dit jaar op plek 278 in de Top 2000 en is te horen 30 december tussen 20:00 en 21:00 op radio 2.
Of gewoon op YT natuurlijk.
Toevallig heet de zanger ook @Lemmy
En daar is ondergetekende een groot fan. Hij is sinds gisteren al 8 jaar niet meer onder ons, en zou een week geleden 78 geworden zijn.
Wtf, dit draaide ik om en nabij op dezelfde dag en tijd op het mini verjaardagsfeestje van m'n vriendin 😳