Wat luister je nu?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Damn die leadsinger van Led Zep was een sexy mofo

Ik weet niet waarom want het is heel wat anders, maar door dit nu te zien denk ik aan deze:

1 van de beste live optredens ooit imo

Ik ben al decennia Led Zeppelin (en nog aantal anderen) fan. Top muziek met goeie teksten (oke, sommigen puur seks 😛)

Ik val niet op mannen dus ja, zanger Robert Plant is niet me ding.
Ben wel van de drummers. Tja, en Bonzo, John Bonham staat zeker wereldwijd overall natuurlijk bekend als in de top 5 ever best drummers.

Mijn nr 2 is Ian Paice van Deep Purple. Die is vooral technisch een topper. Minder een showman.

Deadwing

Wijs gebruiker
Ben wel van de drummers. Tja, en Bonzo, John Bonham staat zeker wereldwijd overall natuurlijk bekend als in de top 5 ever best drummers.

Mijn nr 2 is Ian Paice van Deep Purple. Die is vooral technisch een topper. Minder een showman.
Voor mij staat Neil Peart van Rush op nr2 na John Bonham. Hij was ook geen showman maar technisch perfect. Maar ik denk dat met John Bonham alles zo'n beetje is begonnen dus die staat ook voor mij op 1 in de top 5. Danny Carey van Tool en Gavin Harrison van Porcupine Tree zijn ook geweldige drummers.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Voor mij staat Neil Peart van Rush op nr2 na John Bonham. Hij was ook geen showman maar technisch perfect. Maar ik denk dat met John Bonham alles zo'n beetje is begonnen dus die staat ook voor mij op 1 in de top 5. Danny Carey van Tool en Gavin Harrison van Porcupine Tree zijn ook geweldige drummers.
Neil Peart is idd ook steengoed!
De anderen ook.
Keith Moon van The Who ook goed.
Meest invloedrijke qua ritmes/shuffles is denk toch Bernard Purdy. Zijn beroemde "Purdy Shuffle" bv word nog dagelijks gebruikt.
Luister maar naar Rosanna van Toto .

Deadwing

Wijs gebruiker
Neil Peart is idd ook steengoed!
De anderen ook.
Keith Moon van The Who ook goed.
Meest invloedrijke qua ritmes/shuffles is denk toch Bernard Purdy. Zijn beroemde "Purdy Shuffle" bv word nog dagelijks gebruikt.
Luister maar naar Rosanna van Toto .
Dat was toch Jeff Porcaro die toen bij Toto drumde? En die is vroeg overleden door een overdosis. Hij was idd erg goed. Bernard Purdy ken ik eigenlijk alleen van naam en verder ken ik weinig van Toto.

Deadwing

Wijs gebruiker

Hele andere muziek dan ik normaal beluister of hier plaats, maar dit vind ik zoooo mooi. Met tranen in mijn ogen naar geluisterd voor de eerste keer gisteren.
De film is ook bijzonder als je van indringende en psychologische films met een verhaal houdt. Aanrader!

De hele film is btw te zien op Youtube.

Bovenaan