Wat luister je nu?

Deranged

Badass junkie
Marillion - The Last Straw

But everything is still the same
Passing the time passing the blame
We carry on in the same old way
We'll find out we left it too late one day to say what we meant to say

Just when you thought it was safe to go back to the water
Those problems seem to arise, the ones you never really thought of
The feeling you get is similar to something like drowning
Out of your mind, you're out of your depth, you should have taken soundings
Clutching at straws, we're clutching at straws

We're still drowning

Deranged

Badass junkie
Fish - View from a Hill

Fish's music defies trends and fashion, it's a brave statement in these days of banal musical small talk.

His career, spanning over 20 years of the entertainment industry, is notable for his charismatic stage performances and uncompromising lyrics.

Deranged

Badass junkie
mathijs zei:
Deranged zei:
mathijs zei:
Deranged zei:
King Crimson - Epitaph Including March for No Reason and Tomorrow and Tomorrow
Over virtuoos samenspel gesproken :rolleyes:
Niet dan?

Mannfred Mann's Earth Band - Blinded by the Light

Ook een vet nummer :smoke:

Oh fuck, ik doelde op discipline. Dat is dus wel goed samenspel.

Robert Johnson - Love In Vain (take 1)
Epitaph niet dan? King Crimson was zo ongeveer altijd goed samenspel. Discipline is idd een van hun betere albums, ik heb het niet zo met hun eindeloze jams zoals op Larks Tongues in Aspic. Virtuoos is het wel. :smoke:

Heb maar meteen ff The Sheltering Sky opgezet van Discipline

matthijs

Badass junkie
Ja. Maar van pink floyd zou ik niet zo snel een album kopen. Plus dat het cht oude muziek is. Ik hoef ze niet meer te supporten ofzo.
En ik heb het eigenlijk alleen maar gedownload omdat ik het een schande vond dat ik er weinig van kende.:P

matthijs

Badass junkie
:P van king crimson ken ik 10 nrs ofzo. Pink Floyd kan ik ze allemaal gaan kennen.

Thelonius Monk - Brilliant Corners

Deranged

Badass junkie
Dark Side of the Moon en The Wall zijn goede albums om mee te beginnen. Vervolgens doet een wat vroeger album als Meddle het altijd goed. :stoned: :wave:

Pink Floyd - A Pillow of Winds

Deranged

Badass junkie
Atom Heart Mother is ook zeker een album dat niet vergeten mag worden. Verder heb je natuurlijk ook nog Wish You Were Here en Animals die ook zeker tot Floyd's beste ooit behoren. Dit zijn wel wat ''moeilijkere'' albums vanwege de lengte van de nummers die vooral bij Animals over het algemeen nogal lang is.

Deranged

Badass junkie
Het beste Pink Floyd album is niet onterecht volgens de meeste Dark Side of the Moon. Het is zonder twijfel een geniaal werk het beste kan je er op internet wat over opzoeken voor het verhaal erachter enzo. Ik vind het ook een uitstekend introductie album voor iemand die niet echt bekend is met de Floyd. Verder wordt ook vaak Wish You Were Here als beste album genoemd, ben ik het zelf niet mee eens ik vind dat nog altijd Dark Side of the Moon.Neemt echter niet weg dat WYWH ook een geweldig album is. Dan is er nog het geniale Animals, conceptueel geinspireerd door George Orwell's Animal Farm. En natuurlijk The Wall, de rock opera waar ook een trippy film van gemaakt is die overigens ook zeer de moeite waard is. Na The Wall volgde nog een album, The Final Cut, waarop het brein achter de band Roger Waters de volledige controle overnam. De meningen over dit album zijn erg verdeeld, zelf vind ik het een geniaal werk zoals we dat van Roger Waters gewend zijn. Daarna verliet Roger Waters de band en ging de rest door onder de naam Pink Floyd, wat ze nog gemaakt hebben is wel aardig maar vergeleken met eerder werk naar mijn mening niet echt noemenswaardig. Vanaf deze tijd was het alleen nog Roger Waters' solo werk waarin de echte Floyd te horen was.

Mudmen - Pink Floyd

matthijs

Badass junkie
Hmm ok. Ikz al eens kijken. Ik kan niet alles meerop de iPod zetten. het wordt er druk.

Tom Waits - Hang Me in A Bottle

Bovenaan